Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå aner jeg ikke hvordan du snakker engelsk, da. Jeg blir tatt for å være native speaker, men vanligvis fra et annet sted. Australierne tror jeg er amerikansk og amerikanerne tror jeg er irsk (!) og britene tror jeg er sørafrikansk og slikt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uttalelsesmessig blir jeg tatt for å være det jeg er - brite. Men nå er det også det første språket jeg lærte, og det jeg alltid har snakket hjemme. Men hvorvidt du har bedre ordforråd enn meg eller ei vet jeg ikke... Du er jo bedre enn meg i norsk, så;)

Skrevet

Å? har de? Svære greier altså! Er du lokal? Fått med deg at de har søkt om å få IKEA? *knegg*

Skrevet

Volda har i det minste en sivilisert høgskole. Og en ferge som tar en bort derfra. Soft-is på kaia også, tror jeg.

Ørsta har ...bowling. Og kanskje denne grelle kinarestauranten. Men når jeg tenker meg om tror jeg nok den var i Volda, den også.

Skrevet

Tja, ferge som tar en bort. Nå vet jeg ikke om Folkestad er det stedet man ønsker å bli tatt til da. Og ørsta har da vitterleig ferge de og. Faktisk to steder;)

Og sivilisert høyskole? Neppe!

Skrevet

Kjappeste veien bort fra Sunnmøre, må vite. =)

Høgskolen er visst bra, den, i følge de jeg kjenner som har gått der. De mengdet seg ikke med sosionomene og slike, selvsagt. Mediefag for alle penga. Men de mener stort sett at Volda var ganske eksentrisk.

Skrevet

Jeg ble fortalt (av en som gikk på Volda) at hver lørdag var det utstolgt for angrepiller på apoteket. Om det er fakta vet jeg ikke, jeg tok det som et tegn på at det er lite å gjøre der oppe.

Skrevet

Hahaha. Nesj, sunnmøringer er kjent for å være - vel, sparsommelige. De tok sikkert bare inn akkurat det de visste de fikk solgt.

Skrevet

Det komme nok meget an på hva man studerer. de har jo den berømte journalistikk linja si. Jeg har tatt et årskurs i drama der, ble ikke imponert. Blir foresten student der til høsten, skal ta de siste studiepoengene i engelsk samt PPU. Dama jeg snakket med på telefonen snakket varmt om det nye Austen faget deres. Bryr meg lite, vil bare bli ferdig jeg.

Skrevet

Jeg har hørt litt av noen historier fra Volda. Alt fra kjærlighetsforhold mellom tremenninger til sex på frontruten til kjørelærerens bil, til råning på bensinstasjonen, utsolgte angrepiller... Dårlig kinarestaurant, søking om å få IKEA til ingenmannsland osv.

Vet ikke om jeg helt vil dra dit allikevel.

Skrevet

Synes det beste er at Ørsta i fjor inviterte Kong Harald til å feire 17.mai der. MIhihi

Besta er forøvrig overbevist om at Ikea det blir det, nå er da tross alt eisundsambandet åpna:p

Skrevet

Jeg har en venninne som har en mor som kommer fra Sogndal - og hun sier Besta om sin bestemor som bor oppi der òg... Er det noe dere sier der oppe eller? Hehehe...

Forresten dævver jeg for å møte Besta. Hun virker drit søt. Kan jeg?

Skrevet

Besta ruler! Men trodde du var mer hypp på å møte Oldemor?

Skrevet

Det har vi jo alltid mobbet henne for. Trodde det var noe sært noe jeg. Jaja, får bare et mer og mer forskrudd bilde av Volda-området nå.

Skrevet

Jeg syns mannen min er litt skrudd. Han kaller besteforeldrene sine for Mor og far. Litt forvirrende da...

Skrevet

Jeg vet om en fra nordnorge og det sier han om oldemoren sin (fælt som jeg kjenner folk når jeg tenker meg om)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...