Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nemlig, skulle jeg vært hjemmeværende på heltid med dagens boligpriser i oslo-området hadde vi ikke hatt råd til hverken hushjelp eller heltidsbarnehage. Vi hadde pent måttet lage mat fra bunnen av, hatt poden i park, og vasket og skurt selv. Fint for Line at hun får leve slik hun føler er riktig for henne (og familien?), men det er nok neppe representativt for familier flest.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jamen få høre hva din hverdag består av da ugla? ;D

Skrevet

nå skrev hun at hun hadde hatt en bra jobb, og hun hadde spart opp penger. Hva hun bruker pengene sine på har ikke dere noe med da.. om det er hushjelp eller whatnot!

Skrevet

Det var vel den hverdagen hun var dritt lei av. Synes det er tøfft å gjøre som hun har gjort, jeg! Og hvorfor ikke?

Skrevet

Her var vi utrolig enige, (S)TinkerBelle <3! :-)

Skrevet

ja hvorfor ikke.. :D

Skrevet

Selvfølgelig er det spenstig gjort å si opp jobben når man uansett har økonomi til hushjelp og hus på Holmenkollen. Bare synd omverdenen ikke verdsetter den fantastiske innsatsen hun gjør på hjemmefronten.

Skrevet

Faktisk har jeg en sånn husmorvenninne! Det er ikke en prikk i hele huset hennes. Helt fantastisk, jeg har ikke tjans til å holde en sånn standard og har heller ikke en sånn driv i det yrket! For det er et yrke...

Skrevet

Enig med deg jeg solstråle=)

Stakker mine barn som begynner i park til tross for atr jeg er hjemme. Stakkers barn må ha det fælt.

Og skamme meg at jeg ikke baker alt brød vi spiser og vasker huset grundig syv ganger i uka. Og vaskemaskin hva skal jeg egentlig med det til...og oppvaskmaskin, burdte virkelig vite bedre

Skrevet

Trivelig nok det valget hun har gjort.

Men jeg vet ikke om det akkurat er noe å slå hæla i taket for, langt mindre å skrive en artikkel i Dagbladet om!

Jeg har da vitterlig barnehageplass til tøtta, er gravid, er husmor nok for meg OG har vaskehjelp.

Ser ikke meg i avisa av den grunn...

Og vaskehjelpa mi er meget godt lønnet, hvitt, og er bosatt i landet fordi hun fant kjærligheten med en norsk mann, ikke (bare) fordi det er bedre penger å tjene her. Og jeg har faktisk tenkt over det når jeg valgte henne!

(Ser dere det Dagbladet?!?! hæhæ?!)

Skrevet

hun lager middag, handler inn og hva vet vi hva innsatsen hennes er på hjemmefronten egentlig? ungene var gladere, hun var gladere, mannen var glad. DET skaper nok bedre stemning en ei sur mor som går hjemme med forkleet og sukker over hvor lite verdsatt hun er! hehehehehe!

Skrevet

Fint du ser poenget mitt tillab! :)

Skrevet

solstråle

hehe, det har du jammen rett i.

Skrevet

Skal ikke se bort ifra at samfunnet slipper å fø på en altfor ung utbrent dame, samt at barna hennes vokser opp i et trygt og godt hjem hvor ikke alt blir gjort etter stoppeklokka - sånn at de kanskje slipper psykiske problemer senere i livet, pluss at de kanskje slipper å belaste skilsmissestatistikken ytterligere. For å nevne noe.

Skrevet

Akkurat hva er det med dette livsvalget som er tøft?

Skrevet

Reagerer bare på at det blir framstilt som "representativt"...og det er det jo ikke.. Joda, flere hjemmeværende har barn i DELTIDS barnehage, men de færreste som er FRIVILLIG hjemme har ungene på fulltid i barnehage uten at det foreligger spesielle grunner til det.

Men hennes valg, jeg skal ikke dømme.

Virker litt egosentrisk bare...

Jeg går hjemme med to små på fulltid, har en stor gutt, ingen vaskehjelp og fritid, vel..det har jeg max en dag i mnd....ja, jeg er kansje LITT misunnelig ja..men bare på vaskehjelpa!! Hadde jeg ikke vært så jævla sær så skulle jeg skaffa meg vaskehjelp selv!!

Skrevet

Hun hørtes en smule virkelighetsfjern ut ja.... Er vel ikke så jævlig tøft å være hjemmnår du hverken har ansvaret for ungene eller huset, og ikke lider noen økonomisk nød.

Mener du den litteraturkvelden en gang i uken er tøff? Jeg synes ikke det er tøft å ikke jobbe, samfunnet vårt er faktisk bygget på at folk er yrkesaktive, men det er vel ikke så farlig så lenge en har råd......

Skrevet

Tja, si det. Godt spørsmål i grunnen. Den "typiske" hjemmeværende mor finnes vel kanskje ikke, spekteret av hva en hjemmeværende mamma er , er sikkert like mangfoldig som antallet hjemmeværende mødre. Jeg har ingen formening om hva Line bør gjøre eller ikke i hjemmet, ei heller om hun er en god husmor.

Skrevet

Ser det litt tosidig Expat;)

Hehe...

Meget likt min hverdag, men ingenting å skryte av liksom...

Skrevet

Jeg ser også poenget ditt, Expat - men er helt uenig med deg! ;-)

Skrevet

expat

tja, men spørsmålet er jo om venninna de er så lykkelig som denne damen her da. :D

her er det prikker både her og der, og det blåser jeg i så lenge hverdagen min er overkommelig for meg. :D Kjenner en dame som ble syk av å være hjemmeværende fordi hun trodde at huset måtte være prikkfritt hele tiden, heldigvis fikk hun hjelp. :D

Skrevet

Jommen, det hadde vært mer interessant å lese om deg tillab'en :-D Du hadde i hvertfall ikke utalt deg like hjernedødt, he he.

Skrevet

kaklehøna; hehe, takk!

Og jaggu er ikke jeg også markedsøkonom også.

Denne dama skremmer meg egentlig litt! *flire*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...