Denice Skrevet 8. mars 2008 #26 Skrevet 8. mars 2008 Hva sa mannen din til dette da? Synns han det var greit? Eller vet han det?
-Hengebuksvinet- Skrevet 8. mars 2008 #27 Skrevet 8. mars 2008 Alle vet jo at man ikke skal reise fra barna sine.
Curious74♥1jente&2gutter♥ Skrevet 8. mars 2008 #28 Skrevet 8. mars 2008 En ting er jo brann osv, og om noe skulle skje deg.. Men hva med om barnet ble sykt og kastet opp -> kvalt? Hva med innbrudd? Er veldig mange småting som kan skje som man ikke tenker over. Håper seriøst at dette innlegget ikke var seriøst...
Gjest Skrevet 8. mars 2008 #29 Skrevet 8. mars 2008 Dette vet jeg faktisk ikke helt om jeg tror på Men om det er sant så JA, du er utrolig ansvarsløs..
Joikaboll@ Skrevet 8. mars 2008 #30 Skrevet 8. mars 2008 Om min datter gjør dette en gang med mitt barnebarn ville jeg lynsjet henne. Hadde hun gjort det igjen hadde jeg meldt henne til BV. Jeg er ikke hysterisk, og kan godt være utomhus rundt vegga her når barna er aleine inne. Jeg har aldri brukt babycall.... osv.... men å reise fra unga på den måten ville aldri falt meg inn.
Koseklompen Skrevet 8. mars 2008 #32 Skrevet 8. mars 2008 Siden du spurte.. JA Du er ansvarsløs.. Håper dette er et tulleinlegg.. for hvis ikke... stakkar baby.. mye kan skje på en halv time..
Himmel og hav Skrevet 8. mars 2008 #33 Skrevet 8. mars 2008 Her en dag jeg skulle ta en lynkjapp tur til butikken endte det med motorstopp, venting på NAF og full pakke. Totalt tok turen meg tre og en halv time. Jaggu godt at ikke jeg hadde en baby aleine hjemme....
~sjiraff~ Skrevet 8. mars 2008 #34 Skrevet 8. mars 2008 Finner ikke ord jeg.. Er det mulig? Og ikke en gang se selv hvor idiotisk uansvarlig det er å gjøre noe slikt?
ano`num *17.03.10* Skrevet 8. mars 2008 #35 Skrevet 8. mars 2008 Jeg har mangt en gang drømt om å kunne gjøre det. Skal bare kjøre 10min for å hente eldste. Men gjøre det hadde jeg aldri gjort! Er mange grunner til det; brann, innbrudd, ulykke, at hun våkner osv.
Minnie Mom Skrevet 8. mars 2008 #36 Skrevet 8. mars 2008 Min søsters barndomsvenninne mistet mammaen og lillesøsteren sin i en brann... De bodde rett ved butikken og moren lot broren på ca 8 år være alene hjemme med babyen mens hun gikk på butikken. Huset begynte å brenne, gutten løp til butikken og sa ifra til moren. Hun løp hjem og opp på rommet for å hente babyen som lå og sov. De ble funnet sammen på vei ned trappa, moren rakk ikke å komme seg ut, hun holdt babyen i armene da de døde. To barn mistet mammaen og lillesøsteren sin, og mannen mistet sin kone og yngste datter. En forferdelig tragedie som lammet hele byen.. Vær så snill og ikke gå ifra barna... (
Mom2Two Skrevet 8. mars 2008 #37 Skrevet 8. mars 2008 Ikke ofte jeg gidder blande meg i disse "god versus dårlig mor debattene", men dette synes jeg er en ekstremt drøy ting å gjøre. Hvis du ikke greier å skjønne at dette var skikkelig ille, så bør du kanskje revurdere om du er i stand til å ta deg av små barn? Man forlater da for svarte ikke en baby på 4 mnd mens man er borte i 30 min? Det er mye som kunne skjedd på den tiden, ikke minst kunne det skjedd noe som gjorde at du kom senere hjem. Moren din hadde all mulig grunn til å bli rabiat, hun skjønner tydeligvis det du ikke skjønner, at du ikke skulle hatt småbarn.
(0_o) Skrevet 8. mars 2008 #38 Skrevet 8. mars 2008 Håper dette var et forsøk på å provosere og at HI ikke gjorde dette i virkeligheten. For det er DRØYT synes jeg. Jeg går ikke ut med søpla en gang uten at jeg tar med meg mini (3,5 mndr gammel). Så ja, det er ansvarsløst. Mye som plutselig kan skje. Dette synes jeg faktisk kvalifiserer til tittelen "mindre god mor". Dra fra sin 4 mndr gamle baby? Det gjør man bare ikke.
Twintipp og himmelblå Skrevet 9. mars 2008 #39 Skrevet 9. mars 2008 Jeg håper for guds skyld du tuller, for det er bare helt forferdelig om ikke. Et barn på 4 mnd. alene hjemme i en halvtime??!! Hadde du vært datteren min hadde jeg hentet begge ungene og hatt dem til du hadde klart å bruke hodet og forstått at man selvfølgelig IKKE under noen omstendighet har barn hjemme alene...!!!
Northernlights Skrevet 9. mars 2008 #41 Skrevet 9. mars 2008 For vel en måned siden, i naboebyen her, så var det ei trebarnsmamma som skulle kjøre hjem mora si. Hun kjørte fra 3 barn fra 6 år og ned, og det skulle "bare" ta ti minutter. Da hun kom tilbake var huset i full brann. Naboer hadde klart å redde ut 6 åringen, men de to yngste brant inne. Nå sitter mora i fengsel,tiltalt for mord. Hun lot barna være alene hjemme, og bare det i seg selv er livsfarlig, når de er så små. Tenker hun ville gjort alt i verden for å skru tiden tilbake, og ta med seg barna sine når hun kjørte hjem mora si.....
Gjest Skrevet 9. mars 2008 #42 Skrevet 9. mars 2008 Spør du barnevernet er det faktisk omsorgsvikt.....
Den lille prinsesse Skrevet 9. mars 2008 #43 Skrevet 9. mars 2008 Dette er sikkert bare tull, men hvis ikke... ER DU STOKK DUM??
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 9. mars 2008 #44 Skrevet 9. mars 2008 Regner med du har fått en lærepenge. Og du elsker barna dine over alt på jord. Ikke gjør denne feilen igjen ............... Og jeg signerer ikke disse damene over her, som sier du kvalifiserer deg til å være en dårlig mor ++. Nå syns jeg dib begynner å gå over kanten igjen. Å mene noe er en sak, men at en gjeng kjerringer kan lire av seg alt mulig dritt... Begynner å bli lei av dere!! Dere tror dere er bedre, men det verste er å lese det dere skriver for å få dama til å få enda mer skyldfølelse. Ikke få meg til å tro at dere tar me en baby på 3.5mnd ut for å kaste en søppelpose. Sorry, men.. Dere går for langt.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 9. mars 2008 #45 Skrevet 9. mars 2008 "Stupid is as stupid does". Om dette er sant så syntes jeg det er på vippen til ren idioti. Jeg satt selv som barn i et rom og lekte da det plutselig begynte å brenne. Det var kun snakk om sekunder før flammene dekket hele veggen. Heldigvis var min mor bare i en annen etasje og ikke en halvtime unna. Andre ting kan også skje. Du kunne kræsjet f.eks. og havnet på sykehus og babyen ville ikke blitt tatt hånd om før mannen kom hjem.. Men siden dette sannsynligvis bare er bullshit så vel bekomme. Er det sant håper jeg naboen så deg dra uten babyen og ringte barnevernet.
(0_o) Skrevet 9. mars 2008 #46 Skrevet 9. mars 2008 Ja, skal jeg gå utenfor leiligheten tar jeg mini med meg, om det så bare tar tre minutter. Og HI bagatelliserer det å dra fra ungen sin i en halvtime, synes moren er hysterisk og for meg så virket det som at det var helt naturlig for henne å dra avgårde og bli borte i en halvtime mens babyen lå og sov. Begynner huset å brenne f.eks og (Gud forby!!!) babyen omkommer er hun, i mine øyne, en dårlig mor som tok slike totalt unødvendige sjangser kun for å spare seg litt bry med en våken baby. Dette er, synes jeg, en såpass alvorlig situasjon at jeg velger å bruke slike sterke ord. Jeg tviler ikke et sekund på at HI elsker barna sine og at hun ville gjøre alt for dem. Hun er nok helt sikkert en super mamma - unntatt når hun drar fra babyen sin. Jeg valgte å reagere såpass på innlegget hennes fordi det ikke virket som at hun syntes det var noe galt i det, og at hun muligens kom til å gjøre det igjen. Det at du tar henne i forsvar og dermef er med på å bagatellisere slike ting sier jo litt om deg synes jeg. End of discussion, tror HI har forstått poenget mitt. Og skal du komme med flere flåsete svar, hold deg i det minste on topic. Natta
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 9. mars 2008 #47 Skrevet 9. mars 2008 Forsvarte jeg handlingen hennes? Nei. Jeg valgte å ikke si noe mer om den saken for det meste er sagt. Eller.. Det er sagt mer enn nok i denne saken. Jeg er ikke med på å bagatellisere en dritt, nettopp fordi jeg ikke har uttalt meg en dritt om denne saken. Og jeg kan uttale meg akkurat slik jeg vil, når dere gjør det.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 9. mars 2008 #48 Skrevet 9. mars 2008 Trenger vel ikke si annet enn at jeg er enig med alle de andre som har skrevet her..
hårsår Skrevet 9. mars 2008 #49 Skrevet 9. mars 2008 Du er skikkelig ansvarsløs!! Det høres ikke ut som at du skjønner hva du har gjort heller. Du tar for lett på det!! Det er en haug med ting som kan skje mens du er ut den halvtimen. Dette kan du ikke gjøre flere ganger. Dersom noe skulle skje så er du nødt til å være der. Derfor har vi barnevakt osv. det skal alltid være noen til å passe barna.
MrsDior & baby-Dior Skrevet 9. mars 2008 #50 Skrevet 9. mars 2008 håper du tuller.. hvis ikke er nok du den mest uansvarlige foreldren jeg har hørt om. håper barnevernet får nyss i dette. gjør du dette mot ungen din, så gjør du nok andre uansvarlige ting og. leker sønnen din med fyrstikker og kanskje?? herregud, syyke kvinnemenneske!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå