Gå til innhold

Hva har dere gjort??


Sito15 (fått to prinsesser):-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syntes du bør holde henne hjemme.

Syke barn har ingenting å gjøre i bhg.

 

God bedring.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde nok også latt hun være hjemme... så har hun helgen til å komme seg på.

 

Og til alle dere andre fjøsnisser, som gir HI den leksa... Ja, folk som hører på hva leger og annet KVALIFISERT personell sier, er noen grusomme foreldre... Må heller høre på dere, for dere vet jo alt best.

Skrevet

Du skjønner det at damene her inne vet alltid bedre en alle leger og spesialister i hele verden! Og det er deres plikt og veilede uansvarlige mødre inn på den riktige veien igjen.

 

Blllæææææ....

Skrevet

Vet du, jeg lurte litt når jeg leste innlegget ditt, om det var seriøst. Kanskje fordi jeg trodde at 15 etter navnet ditt stod for alderen din, at jenta var 7 mnd og i barnehage, og at hun bare var det til 10. Men så leste jeg profilen din, og skjønte at du ikke var en falsk bruker. Skjønte jo at det måtte være noe som var grunnen for at hun var der.

Men et lite tips til neste gang, enten legg ut mer info i hovedinnlegget, eller utelat mer ;-)

Synd at mange "angriper" deg, men sånn er dib.

Hold henne hjemme, og god bedring til dere.

Skrevet

Sunn fornuft er så mye...og lite.

 

Tror ikke du kan nok om barnehager for å være helt ærlig. Og hvor gammle barn bør være er for å gå i barnehagen er din mening ja, men tviler på at du har lest det som er av forskning på området.

 

Dette barnet trenger mer enn en assistent. Det trenger ekstra stimulering, og det trenger man personer med utdanning til. Påde førskolelærere, spesial pedagog og fysioterapaut. Dette kommer i tilegg til at mor trenger avlastning og i tilegg har et barn til som trenger omsorg.

 

Har du stor erfaring med barn med spesielle behov siden du har sterke meninger på området?

Gjest vierge&musovic
Skrevet

Huff blir så innmari dårlig av alle dere som pirker på HI.. Kan dere ikke heller svare på spørsmålet hennes istedet for å fortelle henne at leger og pedagoger er teite og at dere med barn og søsken etc selv vet bedre enn fagpersonell?

 

Ikke send henne i barnehagen idag. Gå til lege om hun er veldig dårlig. Hun er tross alt prematur.

Skrevet

Jeg er utdannet førskolelærer. Har selv en gutt med cp. Har jobbet som støttekontakt for flere multifunksjonshemmede barn.

 

Barnevernet jobber ytterst lite med funksjonshemmede barn.

Skrevet

For å være ærlig, så klarer jeg ikke å lese ut av hovedinnlegget at det er spesielle behov som ligger bak vurderingen, det er kanskje taktløst å angripe henne, men når hun ikke kommer med nærmere forklaring i første innlegg så syns jeg faktisk ikke det er rart at hun får reaksjoner . Og uten å såre verken hun eller andre så bør det faktisk være tillatt å spørre om årsaken, for jeg tenker seriøst at det er særdeles spesielt å sende en 7mnd prematur baby i bhg som er frisk.

Skrevet

Synes ikke du trenger forsvare eller forklare noe som helst. Hold henne hjemme, du.

Gjest vierge&musovic
Skrevet

Hvem er du til å dømme uansett?

Skrevet

For skrev hun i hovedinnlegget at det var en funksjonshemming inne i bildet??? Nei, hun gjorde ikke det. Hun lot det se ut som om det var en helt normal 7mnd gammel baby som skulle i bhg.

Skrevet

spesialist eller ikke men 7mnd i barnehage?? sorry men den syns jeg er litt drøy for min del...enig med ugla her.

Skrevet

Men i all verden da regnbuens barn.. hva gjør deg til moralens vokter?? Du svarte jo ikke engang på HI spørsmål.. du angrep fra første stund!! Og hvorfor skal hun argumentere eller forklare deg noe nærmere.. hun kunne like gjerne utelatt alderen til barnet, så lite hadde det med saken å gjøre..... sjerp edeg!

Skrevet

Det er ulike grunner på hvorfor noen må sende så små barn i barnehage. Men min erfaring på området sier at det alltid er gode grunner til det. Enten sykdom hos mor, far, søsken, familiesituasjon, og økonomi (svært skjelden, men det skjer når feks begge foreldrene er studenter)

Og jeg synest stengt tatt ikke at man må argumentere og grunngi hvorfor man har barnet sitt i barnahagen uanstt alder.

Skrevet

Takk dere som sender fornuftige innlegg!:-) skal holde henne hjemme.

Er mine første fødte, og har veldig lite peiling på alt sånner ting. Så selvfølgelig hører jeg på leger, fysioterapaut, spesped, helsesøster, ppt osv!! Ja jeg tror de vet best!

Julenisse---- syns vi får kjempebra oppfølging! Har fått hjelp siden vi kom hjem med jentene. Hvordan er det å ha en unge som har cp? får dere bra oppfølging?

Skrevet

når hun skrev at det faktisk var legen som hadde rådet henne til det og at babyen har egen assistent, så regnet jeg faktisk med at det var en god grunn til å sende henne i barnehagen. Mange av dere skal liksom tro det værste med en gang og angripe så fort muligheten byr seg.

 

All støtte til deg HI. Og jeg ville også holdt henne hjemme i dag:)

 

 

Skrevet

H.I.bør vel ikke komme med noen forklaringr for å unngå å bli angrepet. Men hun sier nå engang i hivedinnlegget sitt at barnet er 10 uker prematurt, og da synes jeg at folk bør legge sammen 2+2 og få 4, ikke 5 for å si det slik.

Dessuten Regnbuens barn, sånn helt på generelt grunnlag så hender det at barn må være i bhg. uten at det er selve barnetilsynet som er hensikten. Alle er ikke a-4 og mange har særskilte behov, enten foreldre, barn eller begge, og kan barnehageplass være en viktig tillretteleggelse for at disse også får livskvalitet.....

Skrevet

Ja spørsmålet mitt gjaldt ikke det! men at hun har ekkel hoste!!!

Skrevet

Alltid litt vanskelig å gi råd når man ikke ser barnet. Jeg kjenner jo barnet mitt godt og ut fra de opplysningene du gir her så hadde jeg nok ikke sendt. men det er fordi jeg har god mulighet til å være hjemme. Terskelen for å holde henne hjemme blir derfor liten. Hadde jeg hatt det som deg kan det nok være at jeg hadde gjort andre vurderinger.

Stol helt og holdent på mage følelsen din du. Er det kanskje mulig at spesialpedagogen kan være hjemme hos dere noen timer?

 

Tilslutt må jeg bare si unnskyld på vegne av de andre mødrene som ikke er istand til å styre sin frustrasjon.

Skrevet

Hvis du leser mine første innlegg så var det faktisk ikke et angrep, jeg spurte hun veldig forundret, om årsaken .

 

Hva gjør deg til moralens vokter selv da? Som jeg skrev til HI så mente jeg faktisk ikke å tråkke hun på tærne eller såre henne, men dere andre er faktisk ikke hakket bedre selv..

Skrevet

Vi har også fått en fantastisk oppfølging. Vi er heldige og på tross av slaget og diagnosen er vår sønn svært "frisk". Det kan se ut som andre deler av hjernen tar delvis over for den delen som er skadet. De eneste vi kan se (over lengre tids observasjon) er at høyre siden er svakere en venstre. Så hverdagen vår er som normalen vil jeg tro. Litt oftere til undersøkelse enn andre barn.

 

Nå hvet jeg ikke hvor stor grad og hvilken type cp din datter har, det kan jo være alt fra a-å. Men vil oppfordre dere til å ta i mot all den hjelpen dere kan få :)

 

Men du må bare spørre vist du lurer på noe.

Skrevet

Det kan være mange årsaker til at en unge har godt av å komme i barnehagen selv om hun er ung. Her er det jo til og med fagfolk som har vurdert det som en god løsning. Vi kjenner ikke forholdene på langt nær godt nok til å vurdere den situasjonen. Jenta har det sikkert flott i BH. Jeg tror ikke vi trenger bekymre oss for det.

 

Jeg tror jeg ville valgt å holde jenta hjemme noen dager. Det at hun er så ung gjør nok at jeg ville være litt mer forsiktig enn om hun var eldre.

Håper hun blir raskt bra igjen.

 

 

Skrevet

etter og ha lest mer ser jeg at jeg ikke kan si at en 7mnd baby ikke skal være i b.hage. Men det var jo heller ikke det du spurte om. SORRY:( Hold ho hjemme noe dager du:)) visste ikke årsaksammenhengen heller, men det har jeg jo absolutt ingenting med! Lykke til. Ja jeg er fagperson ( sykepleier) og jeg kan se at det er viktig med tverrfaglig samarbeid i slike tilfeller.

Skrevet

Ja assistenten bruker å være her hjemme i lamme oss:-) det er hennes jobb å være med min datter.

Takker for masse støtte fra dere som kommer med fornuftige innlegg. Tenkte faktisk ikke over når jeg skrev innlegge, at jeg skulle få sååå masse pepper!! Skrev det innlegge i full fart, siden klokken var så mange, og jeg ikke viste hva jeg skulle gjøre. Fikk ikke tak i samboeren min, han er på jobb (i bhg faktisk).

Julenissen--- Vi vet ennå ikke hvor stor grad hun har, vi vet faktisk ikke om hun har cp, siden hun ikke har fått noen diagnose ennå. Men vi ser på henne at det er noe der. Her veldig stiv i kroppen. Men vi får kjempe fin kontakt med henne:-) Hun smiler og flirer.-) Og har begynt å ta etter ting. Og er veldig sterk i nakken sin når hun ligger på magen:-)

Syns du jeg skal ringe legen? Når det gjelder hosten. Den blir bare verre. Og hun skriker når hun hoster, for det er vondt. Føler meg veldig hjelpesløs. For en og en halv uke siden var hun veldig forkjølet, og da ringte vi legen på en søndags natt. Fikk bare beskjed om at vi skulle ringe tilbake neste morgen!!!! Ble så overgitt da! At vi ikke fikk noen hjelp! Hun hadde vanskeligheter med å puste skikkelig. Men siden det ikke var kritisk så var det ingenting å gjøre!! Hvilken svar er det!!!

Skrevet

Hei igjen. Må bare virkelig beklage min første reaksjon på innlegget ditt.

Jeg skjønner deg nå og som sykepleier må jeg si at det er kjempebra med tverrfaglig samarbeid. ellers hvis hun får problemer med respirasjonen så må du bare ringe 113. Leger tar lett på ting ofte. Pårørende må nærmest nekte et nei for et svar. Gjør det du føler er riktig. Har de tatt prøver av henne: CRP f.eks...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...