Sito15 (fått to prinsesser):-) Skrevet 7. mars 2008 #1 Skrevet 7. mars 2008 En av jentene mine på 7 mnd (født ti uker før termin) har ekkel hoste, og virker som hun er tett i nesen og. Hun har vært ganske forkjølet en periode. Men har vært ganske frisk noen dager nå. Men i går kom den hosten tilbake. Hun har ikke feber, men ikke lett å spise når hun har vondt i halsen. Hun går i barnehage hver dag. Og blir hentet kl ti. Syns dere hun skal i barnehagen? Eller skal jeg holde henne hjemme?
Regnbuens barn™ . Skrevet 7. mars 2008 #2 Skrevet 7. mars 2008 7mnd og i bhg, i tillegg til prematur født? Hentet ti i hbg, kveldsbhg eller?....
Gjest Skrevet 7. mars 2008 #3 Skrevet 7. mars 2008 kutta ut den b.hagen i allefall, og gått hjemme med barn som er prematur født til de iallefall er 12mnd.
Sjefsmegga Skrevet 7. mars 2008 #4 Skrevet 7. mars 2008 Barnehage på så små som i tillegg er premature???? Galskap i mine øyne..hold dem hjemme...eller skaff en trygg dagmamma..
Sito15 (fått to prinsesser):-) Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 7. mars 2008 Hun går i bhg fordi hun trenger mer stimuli enn søstra. Legen vårres her som har kommet med det forslaget. Vi får dekt bhg av kommunen. Hun har egen assistent. Hun kommer hjem til oss å henter henne og bringer henne hjem igjen.
Gjest Skrevet 7. mars 2008 #6 Skrevet 7. mars 2008 Hadde nok holdt henne hjemme jeg, så får hun helga til å bli frisk på God bedring!
Eve Dallas Skrevet 7. mars 2008 #7 Skrevet 7. mars 2008 Seriøst?! Har du ditt syv måneder gamle barn i barnehagen?? Jeg må på det sterkeste anmode deg til å revurdere prioriteringene dine!!! Herlighet...
Sjefsmegga Skrevet 7. mars 2008 #8 Skrevet 7. mars 2008 Ja for leger vet alt....unger på 7 mnd som trenger stimuli i barnehage??? ALdri hørt om...hvis hun er krevende så må det vel være mulig å få avlastning på annet vis...er alt for mye smitte i en barnehage til så små babyer mener jeg. Jeg er forøvrig 3 barns mamma og storesøster til 3, pluss har jobba i barnehage...så litt vet jeg om unger og babyer...
Regnbuens barn™ . Skrevet 7. mars 2008 #9 Skrevet 7. mars 2008 Unnskyld meg, men hva slags stimuli trenger en på 7mnd som i tillegg er preamturfødt, som hun ikke kan få hjemme med mor og familie? Hva med å ha assistent hjemme? Klarer ikke fatte og begripe hva en på 7mnd gjør i bhg.. Sorry, ikke meningen å såre deg..
Wopi Skrevet 7. mars 2008 #10 Skrevet 7. mars 2008 Hold henne hjemme i dag, du. Siden du er usikker. Så slipper du å gå å bekymre deg! Lykke til.
julenissen Skrevet 7. mars 2008 #11 Skrevet 7. mars 2008 Skjerp dere damer! Dere har da ingen ting å bry dere med om HI har barna sine i barnehage eller ei, om de er 7mnd prematur eller ei!!! Det var ikke det som var spørsmålet her! Og som dere kan se, er det en god grunn til dette! Hadde holt henne hjemme til over helga. Ikke noe ok å være i barnehagen når hun ikke er helt i form. I tilegg er det muligens lettere henne for å bli smittet av andre ting som går i barnehagen når hun ikke er helt i form og har nedsatt imun forsvar.
julenissen Skrevet 7. mars 2008 #13 Skrevet 7. mars 2008 Du er kanskje utdannet som spesialist på barn da du Ugla? Barnehager er ikke et oppbevarings sted for barn, det burde du ada vite når du har jobbet i barnehagen. Barnehager er faktisk et tiltak for barn som trenger noe ekstra av ulike grunner, både fysiske og kognetive. Barneværnet og helseinstangser bruker barnehager som hjelpetiltak daglig. Du vet da ingen ting om verken familien, barnet eller deres situajon, så det å undergrave legen i dette tilfelle, og å forsåke å gi mor dårlig samvittighet er temmelig uansvarlig!
Regnbuens barn™ . Skrevet 7. mars 2008 #14 Skrevet 7. mars 2008 Det er klart hun får reaksjoner når hun legger ut et innlegg til vurdering av andre. Det er ytringsfrihet på dette forumet, og om hun ikke ønsker innblanding så la vær da!!
julenissen Skrevet 7. mars 2008 #15 Skrevet 7. mars 2008 Hvilken kvalifikasjoner har du til å uttale deg på dette da?
Gjest Skrevet 7. mars 2008 #16 Skrevet 7. mars 2008 Eg hadde holdt ho heime :-) får helga på seg til å bli frisk då.
Wopi Skrevet 7. mars 2008 #17 Skrevet 7. mars 2008 Som HI skriver, er det legen som har anbefalt det og fått i stand en avtale, av hensyn til barnets beste. HI skriver innlegget 08.30, og skriver at barnet hentes kl. 10. D.v.s. ca 1 time i barnehagen. Tror dette er en nøye vurdering gjort av fagpersonell, av hensyn til det beste for barnet.
Sito15 (fått to prinsesser):-) Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #18 Skrevet 7. mars 2008 Jenten mine ble rammet av ttts. Og måtte taes med keisersnitt. Hun minste hadde fått veldig lite næring og lite fostervann. Så hun utviklet en hjerneblødning grad 4! Legene sier hun blir å få varige mèn. En cp skade. Og vi tror hun har epilepsi, og medisin mot dette. Syns det er veldig kort tenkt av dere som kommer med sånne innlegg når dere ikke vet hele historien. Selvfølgelig kunne jeg hatt henne hjemme sammens med storesøster. Men da har hun måtte vært mye alene. Hun minste trenger oppmerksomhet nesten hele tiden. Denne ordningen var også sånn at jeg skulle få litt avlastning og. Hun får spes ped og fysioterapaut i barnehagen hver uke. Sånn, nå vet dere hvorfor hun er i barnehagen!! Takk "julenissen":-) skal holde henne hjemme i dag!
julenissen Skrevet 7. mars 2008 #19 Skrevet 7. mars 2008 Hun hadde et spørsmål om hvorvitt hun bude sende barnet i bhg i dag! Ikke hvor vitt hun skulle gjøre det overhode! Dette er et et tiltakk satt i gang blant annet av lege, og at damer uten noe som helst bakgrunnsinformasjon eller utdanning, men med masse synsing, råder henne til å ikke ta i mot dette tiltaket/tilbudet, synest jeg faktisk er uansvarlig!!!
SkravleFruen Skrevet 7. mars 2008 #20 Skrevet 7. mars 2008 Herlighet da, kjerringer! Er det mulig?? HI spør ikke hva dere syntes om at hun har sitt 7 mnd gamle barn i barnehage, hun spør om noe helt annet!!! Kan dere ikke bare hoppe over til neste innlegg og heller ta dette opp i hønsekakleklubben deres?? Vedder på dere aldri hadde vært så kjappe i kjeften dersom hun hadde dukket opp i deres barnehage... hadde dere stått rett foran ansiktet hennes og sagt: Tar du ditt 7 mnd gamle barn i barnehagen?? Dårlig mor du er da.. (slik dere antyder..!) Får helt fnatt! VOKS OPP! Og til deg, kjære HI, ville holdt henne hjemme.. riktig god bedring
Veldig_lykkelig_mamma Skrevet 7. mars 2008 #21 Skrevet 7. mars 2008 Jeg ville holdt henne hjemme. Greit for henne og bli helt frisk og for de andre barna og ikke bli smittet. Satser på at hun er frisk dom en fisk igjen i morgen
julenissen Skrevet 7. mars 2008 #23 Skrevet 7. mars 2008 Versegod! Har selv en sønn med lett grad av cp. Hvordan takler dere dette da? Føler dere at dere får god oppfølging?
Regnbuens barn™ . Skrevet 7. mars 2008 #24 Skrevet 7. mars 2008 Hvilken kvalifikasjon har du da? Uten at jeg trenger å gå dypere inn på det så har jeg kvalifikasjoner både fra eget kronisk sykt barn med økt pleiebehov, har bakgrunn som assistent for barn med funksjonhemming, og barn med spesielle behov samt at min mann jobber i barnevernet.
Sjefsmegga Skrevet 7. mars 2008 #25 Skrevet 7. mars 2008 Nei, men jeg er utstyrt med sunn fornuft..og synes at de kan finne andre løsninger enn barnehage for små babyer. Jeg har ingenting imot barnehager til unger over 10mnd...selv om de helst bør være over 12mnd...etter min mening. Hadde vært bedre hvis de hadde fått en assistent hjemme til å hjelpe seg noen timer for dagen, med å aktivisere barna og avlaste mor litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå