LINM Skrevet 9. mars 2008 #51 Skrevet 9. mars 2008 Hei. Jeg er 13 uker og 3 dager. Jobber i bhg. Var sykemeldt i 3 uker i 1 trimester pga blødninger. Har prøvd å bli gravid i 3 år og mistet tvillinger allerede etter hormon behandling. Har no vært hos lege og fått påvisst begynnende bekkenløsning. Men jobber 100 %.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2008 #52 Skrevet 9. mars 2008 Er 13 uker imorgen... Å sykemeldt 100% Har mistet 2 barn før,i uke 22 og 23,å ser ingen grunn for å drive nå heroisk innsats for å gå på jobb. Jobber i hjemmesykepleien å siden jeg ikke er utdanna så er det begrenset hvor tilrettelagt jeg kan ha det. Er i fysisk kanon bra form...
lille frø, mor til to Skrevet 9. mars 2008 #53 Skrevet 9. mars 2008 Jeg er i uke 13 og jobber ca 45 timer i uka. Har mange på min arbeidsplass som er sykemeldt så jeg må ta støyten. Er helt utslitt og plages nå med hodepine, magesmerter og blødninger. Jeg er veldig glad i høyt tempo, men vet ikke om jeg nå må betale høy pris for innsatsen min.
Nordhagenjentene :) Skrevet 9. mars 2008 #54 Skrevet 9. mars 2008 Jeg var 50% sykmeldt når jeg fant ut at jeg var gravid, pga fibromyalgi. Ble raskt 100% sykmeldt pga hyperemesis og sykehusinnleggelser. I uke 17 begynte jeg å jobbe 40%, 3 halve dager i uka og i uke 22 økte jeg til 70% arbeid (begynner en time senere og har "fri" en dag i uka). Er 30% sykmeldt ut mars, og er usikker på hva som skjer videre, planen er å bli friskmeldt fra 1. april, men jeg må neste se an bekkenet litt (løsning + fibroen...); håper jeg klarer å jobbe minst 70% frem til permisjon. Akkurat nå går det supert!
Gjest Skrevet 9. mars 2008 #55 Skrevet 9. mars 2008 Er tatt ut i svangerskapspermisjon da arbeidsgiver ikke klarer å tilrettelegge stillingen min. jobber som ambulansearbeider, som karaktiseres som et risikoyrke. Vært mye dårlig siden uke 4, så hadde ikke klart å vært på jobb selv om arbeidsgiver hadde funnet noe annet til meg.
Madde/sommergutt:) Skrevet 9. mars 2008 #56 Skrevet 9. mars 2008 Jeg er i uke 24 og jobber 100% i barnehage enda.. Frisk som en fisk jeg også.. synes det går veldig greit. Har nok vært veldig heldig. *bank i bordet* for den..
LINM Skrevet 9. mars 2008 #57 Skrevet 9. mars 2008 Hei. Jeg er utdannet hjelpepleier og har jobbet i 4 år i hjemmesykepleien i 100% fast stilling. Det er bare tull av arbeidsgiver og ikke tilrettelegge. Det er de pliktig til så lenge du jobber hos de. Om du ikke er utdannet eller ikke spiller ingen rolle. De kan gi det lister med lettere pasienter, slik at du unngår tunge løft osv. Du bør også slippe og gå til aggresive demente f. eks. De kan bli sinte og slå. Så det er mye de egentlig kan gjøre. Bare ta det opp med arbeidsgiver.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2008 #58 Skrevet 9. mars 2008 Jobber i mediebransjen og løper rundt hele dagen. Er 20 uker og ville sett på det som et stort nederlag å bli sykemeldt. Sist var jeg ute et par uker da jeg var seks måneder på vei - det var etter en måned med 80 timer overtid (galskap, prøv aldri det!!), men kom meg heldigvis tilbake og jobbet fullt til jeg måtte ut. Slet med bekkenløsning mot slutten sist og kjente det kom tidlig denne gangen. Men gikk til fysioterapeut for første gang i mitt liv nettopp og det var genialt, for der fikk jeg en haug med tips og nå kjenner jeg nesten ingenting lenger. Må legge til at det var begynnende, og at jeg ikke har det i ryggen (den verste), men i lysken og nedover beina.
Gjest Skrevet 19. mars 2008 #59 Skrevet 19. mars 2008 Jeg ble 100% sykemeldt i 34. svangerskapsuke. Før det var jeg 50% sykemeldt i 1 mnd ca. Har vært litt syk innimellom og vært plaget med tretthet.. Har virkelig pusha meg fordi jeg har hatt en lege som ikke har hatt forståelse for mine problemer... Byttet heldigvis fastlege etterhvert, men har nesten ikke hatt oppfølging i det hele tatt..! Fy for en skam! Nå går jeg heldigvis til jordmor, men nå er det bare 6 uker igjen, og disse ukene skal jeg nyte nå når jeg endelig kan bruke energien min på å fungere. Vil bare si; Ta vare på deg selv! Det er du som kjenner deg selv best!
Gjest Skrevet 19. mars 2008 #60 Skrevet 19. mars 2008 Jeg jobber ca 60% nå - fikk faktisk tilbud om jobb som assistent på barneskolen her for et par uker siden og etter planen skal jeg være vikar der fram til skoleåret er slutt. Er 25+1
Muffemor og lille Ida <3 Skrevet 19. mars 2008 #61 Skrevet 19. mars 2008 Jeg jobber fult i den stillingen jeg har, er i uke 24. Stderer også juss 100 % hvor eksamen er om under to mnd, men merker det tar veldig veldig mye på... vet ikke hvor mye lenger jeg orker å kjøre et sånt løp...
Lillis Skrevet 19. mars 2008 #62 Skrevet 19. mars 2008 Jobber ca 50 % av full stilling. Resten får jeg svangerskapspenger for da arbeidsgiver ikke klarer å tilrettelegge mer. Jobber i akuttpsykiatrien og er i uke 13.
Gjest Skrevet 19. mars 2008 #63 Skrevet 19. mars 2008 jeg er i uke 17 og er aktiv sykemeldt pga kvalme...var 100 % sykemeldt fra uke 8 til 14 pga kvalme:(
Gjest Skrevet 19. mars 2008 #64 Skrevet 19. mars 2008 Jeg har vært 100% sm hele veien. Jeg utredes for hjertet mitt, og svangerskapet har ikke akkurat hjulpet Så nå er jeg hjemme og tar det helt med ro.. Syns det er flott at dere klarer å være i jobb, jeg har i både dette og forrige svangerskapet fått bekkenløsning siden uke17-20, og det å stå og gå i 8 timer daglig har tatt knekken på meg.. Stå på jenter! Bare ikke slit dere helt ut heller, ta vare på og lytt til kroppen deres, er så alt for få arb.givere som takker deg om du jobber til du stuper..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå