Noah+Gabriel-mamma Skrevet 6. mars 2008 #1 Skrevet 6. mars 2008 Vil gjerne vite om folk fortsatt er i jobb, og evt. hvor langt dere er på vei. Føler at jeg er den eneste som fortsatt jobber fullt, og at det blir lite tatt hensyn til at jeg er gravid på arbeidsplasen. Er for såvidt frisk, men har mye tunge løft ol. pga jobb i bhg. Er 25 uker.
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 6. mars 2008 #2 Skrevet 6. mars 2008 Har vært sykmeldt hele veien. Først var det blødninger så var det oppkast osv.... Skulle veldig gjerne jobbet, men min arbeidsgiver var ikke så veldig villig til å tilrettelegge for meg så da går jeg her hjemme da.....
Kjærlighet <3 Skrevet 6. mars 2008 #3 Skrevet 6. mars 2008 Jeg ble sykelmeldt 30% i uke 7 pga oppkast. I uke 8 ble jeg 100% sykemeldt og innlagt på sykehuset for å få intravenøst. Var 100% sykemeldt til jeg var 14 uker, begynte da å jobbe 40% . Fra og med i morgen skal jeg øke arb.mengden og begynne å jobbe 60%. Håper på å klare å komme tilbake til 100% arbeid!:-) Er ikke noe godt å gå hjemme å være i dårlig form... de forrige svnagerskapene ble jeg sykemledt mot slutten pga kraftig bekkenløsning, kjenner en er på tur tilbake, men håper jeg slipper å bli veldig plaget!
Vestlending med to, snart tre? Skrevet 6. mars 2008 #4 Skrevet 6. mars 2008 Jeg er bare 14 uker på vei så er heldigvis i jobb, lang ventetid viss ikke. Sist gang jeg var gravid (for et år siden) var jeg så heldig at jeg kunne jobbe hver dag frem til permisjonen begynnte. Var kun vekke de timene jeg var til kontoll hos lege/jordmor. Jobber som lærer og de siste 3 mnd slapp jeg være vakt i friminuttene. Det betydde at jeg fikk meg et par minutter til å slappa av innimellom og det hjalp mye!!!
to-em Skrevet 6. mars 2008 #5 Skrevet 6. mars 2008 sprekt av deg syntes jeg. Jobber selv i bgh ,men er sykemeldt. Har liggi og spydd hver dag i 18 uker, så har ikke hatt sjans til å jobbe, kvalmen begynner å gi seg, men har fått vondt i ryggen/rompa. Er nå i kuke 23. Fysio-dama sa at jeg ikke burde presse men, ialle fall ikke jobbe mer enn 50% slik at det ikke skulle bli verre. Men ejg sier det igjen, syntes det er sprekt av deg å¨jobbe fult, i bgh, er jo en tung jobb og ikke lett å ta det med ro. Husk å tenk på deg selv og lykke til videre
Sikkertforgammel Skrevet 6. mars 2008 #6 Skrevet 6. mars 2008 Jeg jobber alle vaktene jeg får. Ønsker jeg hadde mere jobb... Tjener for lite nå syns jeg... Men men. Er som nicket mitt sier 26 uker. Venter nr 5 =)
Krusemynthe Skrevet 6. mars 2008 #7 Skrevet 6. mars 2008 Jeg er aktivt sykemeldt, men det skyldes mest et ryggpoblem som ikke har noe med sv.skapet å gjøre. Vanskelig å si om jeg hadde jobbet fullt hvis det ikke hadde vært for ryggen, men jeg tror det. Jeg jobber egentlig ganske mye nå, men har heldigvis en sjef som gjør mye for å holde meg i jobb, framfor at jeg blir vanlig sykemeldt. Hun er mer opptatt av restarbeidsevne enn uføregrad. Det synes jeg er flott. Jobber som deg i bhg 0-3årsavdeling, og kjenner jo på at det er tungt - særlig med påkledning. Men fytti grisen så kjedelig det er å være hjemme alle dagene også!
Mitt 2 barn Skrevet 6. mars 2008 #8 Skrevet 6. mars 2008 Jeg jobber i bhg og ble aktiv sykemeldt i uke 8. Først pga kvalme, nå pga bekkenløsning. Jeg prøver å komme meg på jobb mest mulig, deilig å komme seg ut og ikke bare være hjemme. Er i uke 18.
lykkelig 3 BarnsMamma Skrevet 6. mars 2008 #9 Skrevet 6. mars 2008 ble 100%sykemeldt for en måned siden pga bekkenløsning,så kjedelig har sååå lyst å jobbe for å få tia t å gå,men kan ikke kjøre engang så kommer meg ikke til jobben......er 24uker nå......
engel81 - g08, g10 Skrevet 6. mars 2008 #10 Skrevet 6. mars 2008 Jeg jobber 100%, og får ingen ekstra tilrettelegging. Er frisk som en fisk, med en kul på magen. 26 uker på vei nå Jobber som lærer og synes det går greit jeg. Overrasket over hvor mange som ikke jobber! Har nok vært heldig ja.
endelig mamma t 2 :) Skrevet 6. mars 2008 #11 Skrevet 6. mars 2008 Er ikke i jobb, men studerer fulltid. Årets siste eksamen er ca. 2-3 uker før termin. Er heldigvis i bra form nå, men slet veldig de første 3-4 mnd... Håper formen vil fortsette slik til jeg er ferdig, har ingen mulighet til å "sykemelde" meg..
togutter-08og10 Skrevet 6. mars 2008 #12 Skrevet 6. mars 2008 Jeg jobber også fullt. er 21 uker på vei. Var sykmeldt i 3 uker tidligere i svangerskapet, og kjedet meg veldig.. Glad jeg fortsatt kan jobbe, ingen som greier jobben min like godt...he he.. Blir bare kaos når jeg kommer tilbake.
mamica Skrevet 6. mars 2008 #13 Skrevet 6. mars 2008 Jeg er i 24. uke og er fortsatt i full jobb.Jeg jobber som lærer og synes det går greit, men jeg kjenner at jeg må legge meg tidlig om kveldene og ta det med ro når jeg kommer hjem fra jobb.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2008 #14 Skrevet 6. mars 2008 Så mange lærere det er her inne da. Jeg er også lærer, jobber fullt. Men begynner å merke at det erslitsomt selv om jeg bare er i uke 22. Jobber i 1. kl da.. Pluss litt gammel 1. gangs 36 år. Regner med at jeg evt blir 20 eller 40 % sykm fra mai.. Turdag med kjempestor mage blir litt for slitsomt.
Marius og mamma'n hans Skrevet 6. mars 2008 #15 Skrevet 6. mars 2008 Jeg jobbet fullt frem til forrige uke, da ble jeg sykemeldt 50% pga vondt i bekken og rygg. Jobber i barnehage og har endel tunge løft der. Men det som var værst var tur dager, og med tur 2 dager i uka greide jeg ikke mer til slutt. Jeg er 26 uker i morgen. Men 50% synes jeg er fint og jobber ca annen hver dag.
Gjest Skrevet 6. mars 2008 #16 Skrevet 6. mars 2008 er i uke 17, jobber fullt enda! jobber i bhg, skjenner det begynner å bli slitsomt, å det skjennes i bekkenet. så er vell på tide å begynne å tenke roligere dager. Men jobber så lenge som mulig;)
Cocco*med 2 små spirer* Skrevet 6. mars 2008 #17 Skrevet 6. mars 2008 PÅ jobben hos oss er vi pt. 3 gravide.Hun som har kommet lengst har vært sykmeldt mer eller mindre hele tiden. Jeg har vært 100% sykmeldt en ukestid, deretter delvis sykmeldt. Er nå i uke 19.Den tredje er i full jobb. Jeg føler vi har forståelsesfulle kollegaer og sjefer, som skjønner at dette kan variere fra den ene til den andre. Jeg er nok selv min verste fiende siden jeg får dårlig samvittighet innimellom, når jeg går hjem, og kollegaen min faktisk jobber overtid. Da må jeg bare minne meg selv på at jeg må ta vare på meg og min baby utifra mine forutsetninger, slik som hun tar vare på seg og sin baby utifra hva hun mener er rett.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2008 #18 Skrevet 6. mars 2008 jeg er i uke 20 og jobber fullt på omsorgssenter/sykehjem. det går veldig bra:) merker jo att jeg blir mer trett og sliten, men det spiller ingen rolle:-) Var veldig plaget med kvalme/oppkast i begynnelsen, men det gav seg etter jul heldigvis:) så nå er jeg ganske bra ja! bank i bordet!;-)
Gjest Skrevet 7. mars 2008 #20 Skrevet 7. mars 2008 Er 23+2 uker. Jobber fulltid. Har ikke hatt noe problemer enda, så har ikke vært sykemeldt en dag pga graviditeten.
mamma 2 Skrevet 7. mars 2008 #21 Skrevet 7. mars 2008 Er 15 uker på vei og fortsattt i full jobb:-) Tror dagene hadde gått veldig sakte hvis jeg ikke gjorde det.. Var noe dårlig i begynnelsen, men var på jobb for det... Jeg har heldigvis toalett nærme plassen min.. Jobber på kontor, så jeg har ingen tunge løft og sånn da:-)
Resilience Skrevet 7. mars 2008 #22 Skrevet 7. mars 2008 Jeg er 17 uker og jobber som bare pokker. Jeg har vært heldig og har ikke hatt noen plager i forbindelse med svangerskapet. Jeg jobber og trener og holder på like aktivt som før. Og jeg tror ikke det er så farlig å løfte litt tungt heller, spør legen din hva han/hun mener. Håper du er i fin form ellers da. Lykke til.
anette&tutta mari :) Skrevet 7. mars 2008 #23 Skrevet 7. mars 2008 Jobber fullt, har kun vært syk en dag pga. kvalme. Er i uke 20 nå. Jobber som supportkonsulent, så det er en del ståing, gåing og tunge løft.
Cesi Skrevet 7. mars 2008 #24 Skrevet 7. mars 2008 Er i uke 20 og har jobbet 100% hele veien. Vært veldig heldig og ikke vært kvalm én dag eller hatt noen andre store plager. Jobber på kontor og har flexi-tid, så jeg håper å jobbe ut juni hvis alt fortsetter som nå. *Krysser fingrene*
Frøken Tredjegangs Skrevet 7. mars 2008 #25 Skrevet 7. mars 2008 100 % sykemeldt pga kynnere, blir antagelig sykemeldt til jeg går i permisjon. Gørrkjedelig, men alt for den lille i magen. Har tatt sjanser før, ikke igjen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå