Gå til innhold

Fortsatt i jobb?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 16+1 og fortsatt i full jobb. ¨Har heldigvis ingen plager i forbindelse med graviditeten. Føler meg faktisk nesten bedre enn før jeg ble gravid :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i 100 % jobb og har planer om å være det helt frem til jeg skal ut i permisjon! :)

Skrevet

Jeg jobber fullt (men har jo 50% stilling da) på kveldsvakter, er i uke 24 og begynte igjen for noen uker siden etter å ha vert sykemeldt pga hyperemesis.

Skrevet

Er 28 uker i morgen og har vært 100 % sm siden midten av januar Jober som førskolelærer på småbarn og klarte ikke til slutt å bære, skiftebleier og legge barn så da kastet jeg inn håndkledet selv om jge gjerne skulle ha vært på jobb.

Var også sm 4 uker pga lungebetennelse i okt nov.

Skrevet

Glemte å skrive at med nr 1 jobbet jeg fult til uke 34 så 50 % i to uker før jeg fikk han.

Skrevet

Full jobb her, 24 + 5 i dag.

 

 

Skrevet

Fortsatt i jobb her. Har to jobber, og jobber ofte 7 dager i uken og 50 timer uken + 10 timer pendling. Ingen av dem er spesielt fysisk harde. I tillegg trener jeg en del, og har vært på to lange reiser (en i forbindelse med jobb i Asia).

Jeg er frisk og rask og i uke 14 i morgen. Første b-by.

Ja, også sover jeg vel 10t hver dag :-)

 

 

Skrevet

Jobber fullt, trener masse, har masse energi. Planer om jobb hele veien, har få plager :-) Føler meg veldig heldig! Men, som gammel dame, sover jeg nok litt mer enn vanlig, tipper det gir ekstra energi.

Skrevet

Jeg er i 100% jobb, og kommer sikkert til å være det helt til jeg går ut i permisjon, hvis ikke noe spesielt skjer. Er i uke 21 nå. Har ikke så tung jobb da. Mest kontorarbeid. Det tyngste er at jeg begynner 07.30, og må ha første mann på tre år i barnehagen først.

Skrevet

Jeg er i uke 25 og jobber fulltid og har ikke vært sykemeldt en dag enda. Så lenge jeg er noenlunde frisk har eg tenkt å jobbe fullt til jeg går ut i permisjon!

Skrevet

Er fortsatt i 100 % jobb. Men fikk beskjed av legen om å be om å bli flyttet fra natt til dag pga bekkenløsning. Er utrolig hardt å være på jobb nå. Sliter med å holde meg våken, bekkenet verker og må slappe helt av i to dager etter jeg har vært på jobb. Har ansvar for et senter på 5 etasjer med en sykehjemsavd. med 13 pas. alene i ti timer, 100 % stilling natt. Har ikke lyst til å gi meg enda, så jeg vil prøve ut mars ihvertfall.

Skrevet

Ble 100% sykmeldt etter 2mnd. Jobber på utested så blir laaange netter, tunge løft og masse dulting da det som oftest er stappfullt i helgene. Ikke hørt noe fra arb.giver ang tilrettelegging heller, antar de foretrekker å ha meg sykemeldt da kulemagen ikke passer helt inn på en nattklubb..;) Har 6 eksamener til våren, så har mer enn nok å fylle dagene med likevel da..

Skrevet

jeg har ikke vært borte en enste dag;) er 13 uker på søndag så er ikke så kjempelangt på vei da men mange blir sykemeldt veldig tidig føler jeg. jeg håper å kunne jobbe så lenge kroppen tillater det;)

Skrevet

Jobber 100% jeg og, men har kontorjobb, så jeg sliter ikke så mye. Merker det fort hvis jeg har gått eller stått mye en dag. Er 20 uker. Blir tatt hensyn til på jobben, men noen ganger må jeg ta i et tak med løfting av esker - endel brosjyrer som skal inn og ut for tida:) Sjefen min gikk ut i permisjon idag, så vi har prøvd å fordele de tunge takene litt, og helst fått noen andre til å gjøre det, men noen ganger må man bare...

Skrevet

Jeg jobber på småbarns avd. i barnehage, å trives kjempe godt!!

Har vært litt plaget av kvalme og mye hodepine.. :(

Men jeg har jobbet 100% hele veien, fordi jeg har en fantastisk sjef som har ordnet med veldig god tilrettelegging.

 

Nå er jeg sykemeldt 50% pga. bekkenløsning. (25 uker på vei i morgen).

 

Jeg hører mange som har erfaringer med bekkenløsning sier at det ikke blir noe bedre, men jeg håper på å ikke bli noe verre slik at jeg fortsatt kan jobbe delvis. Vente-tiden blir jo mye lengere om man bare går hjemme å venter..

 

 

Skrevet

Jobber også i barnehage,på stor avdeling. Er 28 uker på vei og jobber 100% ennå. :0) Har ingen plager og har ikke vært borte fra jobben p.g.a graviditeten,har aldri følt meg mer opplagt og frisk som nå. Så jeg håper at det holder seg til jeg går ut i permisjon 19.mai. :0) Men men,det som kommer kommer...krysser fingrer for at jeg holder ut!! :0)

Skrevet

jeg har to jobber, en om natta og en om kvelden. den om natta er tung. post, så der var jeg sykemeldt fra uke 7, pga kvalme og oppkast om natta, og det bare forandrer seg om til bekkenløsning. har nå vært sykemeldt i begge jobbene siden jeg var i uke 17.

går hjemme med sterke plager, er uke 20 nå.. skulle heller ha jobbet ,men klarer ikke bevege meg nesten.. førstegang.

blir nok et langt svangerskap... hm

Skrevet

Jeg er 18 uker på vei og jobber fullt (dvs. jeg har bare en 50 % stilling). Sliter litt pga kynnere, har også en snart 2-åring hjemme. Legger meg tidlig og prøver å ta det litt med ro. Er faktisk lettere arbeid på jobben enn hjemme med en 2-åring....hehe

 

Satser på at jeg holder ut til permisjonen med mindre kynnerne blir verre.

Skrevet

Er 25 % sykemeldt, er i uke 28. Har vært dette siden uke 25.

 

Jobber på treningssenter og har ikke like mange timer som jeg hadde før, måtte trappe litt ned, og legen ville jeg skulle ta det litt mer med ro enn jeg har gjort så langt, og nå fungerer jeg helt optimalt! Så godt som ikke sliten i det hele tatt. Har en dag fri pr uke, pluss disse timene hver uke som jeg ikke lenger har.

Skrevet

Jeg og er litt overrasket over hvor mange som ikke jobber / jobber lite. Men nå skjønner jeg det, og syns det er godt jeg ikke er aleine og føler jeg syter. Jeg følte meg lenge ille over å ønske sykemelding -har vært til sammen ca 3 uker borte pga kvalme og bekkenløsning. Nå (uke 22) har jeg fått redusert stilling med 26 % pga bekkenløsning. Er lærer, og umulig å tilpasse helt med å la være å gå / stå når jeg underviser....

Skrevet

Jobber også fullt, er 27 uker. De aller fleste av mine bekjente har vært i full jobb hele veien, kanskje med unntak av noe morgenkvalme i starten. Ikke unatulig å være i full jobb, men det er en del som forventer at alle gravide skal være sykemeldt. På jobben blir de kanskje litt usikre på hvordan de skal "håndtere" deg når du er "frisk". Trenger ikke være syk selv om man er gravid! Heldigvis... Foreslår at du tar komandoen selv og sier klart fra til leder og kollegaer at du er frisk, men at du ikke vil løfte i samme grad lenger. Du vil jo holde deg frisk resten av svangerskapet også :-) Forklare dette for barna også. Lykke til med resten av svangerskapet :-)

 

Skrevet

er 18 uker og jobber enda.. håper jeg kan gjøre det en 2-3 mnd til hvertfall.. står hele dagen og er en del løping opp og ned.. men er litt kjedelig å ikke gjøre noe og.. men jeg liker ikke jobben noe særlig, så egentlig bare greit å bli sykemeldt.. så vi får se hvor lenge kroppen vil være med på jobb.. alt fint enn så lenge hvertfall!

Skrevet

Jeg er nå 28 uker, Jobber som lærer og syntes for en måned siden at det begynte å bli litt slitsomt, og syns ikke det var noe særlig å ha gymtimene lenger, så fra da av har jeg vært 20% sykemeldt. Er ellers frisk og rask, så håper jeg fortsetter 80% fram til permisjon.

Skrevet

Jeg er 26 uker på vei, og har vært sykemeldt i 14 dager,og blir sykemeldt 14 dager til. Har bekkenløsning og går til fysioterapi flere ganger i uka. Uten det hadde jeg såvidt klart å gå.

Jeg jobber i hjemmesykepleien, og fikk null tilrettelegging i det hele tatt. De har ikke engang ringt å spurt om jeg har det bra. Skulle ønske jeg kunne jobbe jeg, dritlei av å gå hjemme.Men hvis de skal være så vanskelige på arbeidsplassen så sitter jeg heller hjemme,istedet for å pine meg selv.

Forrige svangerskap jobbet jeg i butikk,og da jobbet jeg helt til permisjonen begynte.

Skrevet

Jeg er kokk. Ikke mange av de her..!?! Har vært 50% sykmeldt i en måned, pga bekkenløsning. Kommer til å øke til 100% etter påske, for det blir bare verre og verre, i tillegg til at jeg sliter med daglig migrene. Jeg er 16+4 idag da.... Men dette er mitt 4 svangerskap (mistet i september 07), så denne gangen vil jeg også ta det roligere pga mye redsel for å miste igjen... Tar litt hardt psykisk på å gå rundt å være bekymret hele tiden.... Har slitt med bekkenløsning i alle mine svangerskap, men denne gangen kom det 10 uker tidligere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...