Gå til innhold

Dere som skal døpe barna deres...

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Det er så sinnsykt respektløst ovenfor kirken og de kristene og døpe barnet sitt når en ikke tror! "

Unnskyld meg, men hvilken verden lever du i??

Det er ikke respektløst å døpe dersom du ikke er kristen, Gud ser forbi det vet du... Og det er jo ikke for kirken eller de andre kristne at man døper barnet sitt, men nemlig for Gud.

Å døpe et barn når du ikke har tenkt å oppdra h*n i den kristne tro er jo ikke respektløst.. skader det deg at folk gjør det? skal ikke ikke-troende få en mulighet å la barnet bli Guds barn, bare fordi de ikke lever etter den perfekte tonen som du gjør?

Seriøst, kristne skal ikke dømme andre mennesker, Det er det Gud som skal... Når ble du Gud da???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis man er ikke-troende, er det vel ikke så viktig for en at barnet blir Guds barn?

Den var litt selvmotsigende for meg, gitt...

Skrevet

Kristne skal ikke dømme folk som døper når de ikke tror..

Men homser og lesbiske dømmer dere!?

Kristene mennesker er særiøst de MEST dømmende på jord..

Anyways! hvorfor døpe barnet sitt når det kan velge selv seinere??

Skrevet

Synes det er morsomt at voksne, oppegående mennesker, kan tro at vann fra en stål-bolle kan rense sjelen til et barn. Å tro at dette vannet kan rense noen i det hele tatt...

La oss nå si at Hitler var døpt. Skal han da ha evig liv i paradis, mens et barn fra Afrika som aldri har hørt snakk om døpelse, skal brenne i helvete fordi h*n ikke fikk vann på hodet av en prest da h*n var liten?

Da må jeg virkelig si at Gud er rettferdig!

Skrevet

Og hvorfor er lissom sjelen til et nyfødt barn så "skitten" ??

Hvorfor trenger den og renses??

Kristendommen er og blir hjernevasking!!

Gjest ønskebrønnen
Skrevet

haha, bra poeng figa!:)

Det blir nok ingen døping her i gården nei...navnefest gjennom humanetisk forbund er tingen..

Skrevet

kirka skal vel ikke rense urene barn! Det hørtes mer ut som en fanatisk sekt..

"la de små barna komme til meg, for guds rike hører dem til"

Gud vil at alle barn skal bli Hans barn, og vi viser det igjennom dåpen.. Sånn gjør ihvertfall vi det i våre familier..

Mange velger å ikke døpe barna sine, og heller la de velge selv når de blir større. Vi gjør det motsatt, vi melder barna inn i statskirken og så kan de heller melde seg ut når de blir voksne..Ønsker å gi dem muligheten til å konfirmeres i kirken. mine erfaringer er at når du er 15 år, så kan det være flaut å innrømme at du er personlig kristen, og mange tør ikke melde seg inn i kirken, og må istedenfor konfirmeres borgelig..

Skrevet

Hvorfor i all verden skal du stå å juge i kirka? Har du ikke tenkt å oppdra barnet i kristen tro så finn noe annet. Navnefest i rådhuset er en flott og verdig seremoni, noe til og med min svært så religiøse svigermor måtte innrømme.

Skrevet

"Kristendommen er og blir hjernevasking!!"

du mener kanskje dette,....

og til dere andre her, man trenger ikke lese bibelen og be hver dag for og tro på noe "der oppe" jeg kan ikke kalle meg selv kristen, men jeg tror at det er en gud,og selvom man døper ungen sin trenger ikke det nødvendig vis bety at du gjør ungen kristen, dåp er en fin ting, og det er mange som gjør det av tradisjon,jeg syntes ikke man skal kritisere det,!!!!! alle har sine grunner for og gjøre det di gjør....ingen er perfekte!!!!!

Skrevet

Vi skal døpe også selv om vi ikke er personlig kristen.

Vår grunn er at viss barna våre velger å leve i kristen tro står de hverfall i statskirken.

En annen grunn er at vi kjenner flere som ikke ble døpt som barn og måtte gjøre det til konfirmasjonen. Dette var kjempe pinlig for dem i en alder av 14 år.

Det er nemmelig lettere å melde seg ut enn inn. Kanskje vi er dårlige mennesker, men tror presten hadde stoppet oss i døren viss vi var så store hedninger. For var de ikke sånn at alle er velkommen i guds hus...?

Feirer jul og påske og vi...

Er vi hyklere for det oxo?

Skrevet

Hjernevasking og juging er to forskjellige ting! Man blir ikke kristen av å døpe barnet, men du lover å oppdra barnet i kristen tro. Har du ikke tenkt til det så si: nei, men vi synes det er en fin tradisjon. Det er ingen kritikk av dåp, men hvis man har tradisjon på navnefest så ikke kritiser det heller. Man velger det man vil og det har ingenting med å være perfekt å gjøre.

Skrevet

Til dere som mener man lyver til gud:

Si at et ektepar gifter seg i kirken, og den ene parten er utro, hva reagerer dere mest på? At man har løyet til gud om evig troskap, eller det at h*n er en utro j*#&vel? Det er mange som gifter seg i kirken uten å være personlig kristne også.

En dåpssermoni og et kirkebryllup er et privilege vi har, vi som er medlem av statskirken.. At noen velger å benytte seg av dette, uansett bakgrunn eller motiv, er vel helt og holdent opp til hver og enkel, og ikke noe man skal måtte stå til rette for ovenfor en gjeng ukjente damer på BiM..

Skrevet

"selvom man døper ungen sin trenger ikke det nødvendig vis bety at [blabla]..."

Det betyr nødvendigvis det som opphavet til seremonien har bestemt at det skal bety. Jeg skjønner ikke hvorfor dere påstår noe annet?

Er det sånn at hvis du går i en begravelse og hører presten si at han lyser fred over den dødes minne, så tenker du at han egentlig ikke mener det han sier?

Skrevet

Fiffi26 -

"Det er nemmelig lettere å melde seg ut enn inn."

Dette er tullprat. Har du noen gang forsøkt å melde deg ut av statskirka? Vet du hvor mange som har opplevd å finne navnet sitt på medlemslista, selv etter å ha "meldt seg ut" opp til flere ganger?

"En annen grunn er at vi kjenner flere som ikke ble døpt som barn og måtte gjøre det til konfirmasjonen. Dette var kjempe pinlig for dem i en alder av 14 år."

Det er i hvert fall ikke rart at oppvoksende generasjoner viser seg mer og mer karaktersvake for hvert år som går, når de lærer at det enkle alltid er det beste.

Personlig vil jeg at mine barn skal vite at de er sterke nok til å kunne stå for sine egne valg. Hvis de vil døpe seg før en evt konfirmasjon, så skal jeg stå bak dem hele veien.

Skrevet

"En dåpssermoni og et kirkebryllup er et privilege vi har, vi som er medlem av statskirken.."

Et privilegium som tillater holdningsmessig latskap å få grobunn i folk, på bekostning av integritet og karakterstyrke. Hurra.

"At noen velger å benytte seg av dette, uansett bakgrunn eller motiv, er vel helt og holdent opp til hver og enkel, og ikke noe man skal måtte stå til rette for ovenfor en gjeng ukjente damer på BiM.."

Hvem sier at du må stå til rette for noen? Det er helt frivillig å være med på denne debatten. Tåler du ikke å få standpunktene dine (eller mangelen på sådanne) utfordret, så får du finne på noe annet.

Skrevet

"kirka skal vel ikke rense urene barn! Det hørtes mer ut som en fanatisk sekt.."

Nei, men dåpen som seremoni har som formål å rense dem, og kirka står bak, ja. Den sekten er du medlem i. Trivelig, ikke sant?

Skrevet

Herregud måka! Er så bedritent lei av deg! Du er så jævlig tøff i trynet at halve kunne vært nok! Du er bare ei lita barnerompe som spyr eder og galle, og du uttaler deg om absolutt alt! Halvparten vet du ikke en dritt om! Du er bare en forvokst fjortis!!

Mulig du syns andre har mangel på synspunkter, men det er så latterlig hvordan du har så mye sterke meninger om alt og alle! En liten verdensmester i alt, du eller??

Skrevet

"Du er så jævlig tøff i trynet at halve kunne vært nok! Du er bare ei lita barnerompe som spyr eder og galle, og du uttaler deg om absolutt alt! Halvparten vet du ikke en dritt om! Du er bare en forvokst fjortis!!"

Ser ut til at du forveksler meg med en annen her...?

"Mulig du syns andre har mangel på synspunkter, men det er så latterlig hvordan du har så mye sterke meninger om alt og alle! En liten verdensmester i alt, du eller??"

Du og de andre jantelov-elskerne med mindreverdighetskomplekser må gjerne synes det er latterlig å ha sterke meninger, men det sier strengt tatt mer om deg enn om meg.

Jeg har aldri sagt at jeg er verdensmester i noen ting, men det er godt mulig at jeg er bedre enn deg, uten at jeg skal påstå at det er noen bragd på noen måte.

Skrevet

det er da strengt tatt de som alltid må slenge med leppa som har mindreverdighetskomplekser vel.. Det er jo den eneste du du får hevdet deg på.. Du vet det at du er vanvittig stor i kjeften for å være ei så lita jente.. Bli tørr bak øra før du uttaler deg om voksenting, lille frøken..

Skrevet

Og hvem er det som slenger med leppa her, sa du?

Det vitner om komplekser at du føler for å bruke alderen min mot meg (som om den skulle ha noen betydning) i en debatt som omhandler noe som det står fritt for all verden å ha en mening om. Slik er for øvrig tilfelle for de fleste andre temaer, så innleggene dine har ingen effekt annet enn som bevis på at din mentale alder tilsvarer den hvor unger lærer å holde tutekoppen sjøl.

Skrevet

Bærkorg Måkeskrik klarer hvertfall å holde seg til temaet i en debatt i stedet for å gå til personangrep mot motstanderen. Hvis du tar andres meninger om barnedåp personling, bør du kanskje holde deg unna debatten.

"Du vet det at du er vanvittig stor i kjeften for å være ei så lita jente.."

-Vel, hadde du visst hvor liten nettopp den setning gjorde deg, ville du vel unlatt å skrive den.

Skrevet

HERREGUD sier jeg bare, hvis det er noen gud...

er dette noe og diskutere??

***dere som vil døpe ungen: GJØR DET!!***

***dere som ikke vil døpe ungen: DRIT I OG GJØR DET DA!!***

folk gjør hva de vil, tror dere at dere kan forandre meningene til folk her inne??

og jeg snakker til ALLE sammen her inne, !!!!!!

noen er kristene andre ikke,! sånn er det bare!!, jeg er døpt, og syntes det er FINT og være det, og jeg er IKKE kristen, men jeg tror det er en gud.......!!!!

samme f**n hva alle andre gjør, så lenge DU vet hva du vil......

Skrevet

AMEN......---------^^-------TIL DEG OVER :)

ENIG!!

Skrevet

Dette er jo faktisk et diskusjonsforum eller rettere kalt "kranglesiden", så når et tema kommer opp, er jo faktisk poenget å diskutere det. Hvis du ikke liker å diskutere eller se andre diskutere (eller hvis du ikke er fornøyd med temaet som blir diskutert) ser jeg lite vits i at du er her inne. Hjelper ikke med fredsmeglere her akkurat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...