Gå til innhold

Hva er DIN erfaring med smertelindring under fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kom inn på fødestuen med 8cm åpning, etter å ha vært i ambulanse og helikopter i hhv 2timer.

Da jeg kom inn på fødestuen, ga de meg lystgass, men bare minutter etterpå måtte de gi meg oksygen siden jeg pustet dårlig og besvimte innimellom.

Jeg nektet å gi fra meg masken da jeg etterhvert begynte å puste dårligere.

JM skrudde over til kun oksygen, ikke noe lystgass. Men jeg kom meg gjennom fødselen for det ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingenting på noen av mine 4 fødsler......

Skrevet

jeg lå i badekar..og får jeg ikke det neste gang jeg skal føde,

kniper jeg igjenn til det blir ledig... :P

hadde tenkt å prøve lystgass,men fikk ikke tida..gikk greit uten..

Skrevet

Ingenting på noen av fødslene..

Og det var ikke av fri vilje, men det gikk litt fort da det først startet.

Er litt sur pga. fødsel nr.3, den ble satt igang og hadde planlagt akkumputur.Men jordmora ville ikke høre på meg da jeg sa at nå var det like før!!Så da ble det for sent igjen!!!!!!

Skrevet

Epidural!! Selvom jeg IKKE skulle ha det først, måtte jeg få det likevel:P Var ikke så "vondt" som andre har sagt når du får sprøyten, men høres ut som noen knekker et kyllingbein:S Virket kjempebra! Sov helt til pressingen jeg=) Ulempen er vel at jeg ikke husker noe da, litt kjipt=/

Skrevet

Jeg brukte yoga pusteøvelser og avslapningsteknikk:) Kom inn på sykehuset med nesten full åpning, da fikk jeg akupunktur for siste cm. Syns ikke det gjorde noen forskjell, pustingen var beste smertelindring for meg:)

Skrevet

her holdt det med lystgass, de hjalp godt under riene, og hjelper deg med å puste dypt! tror jeg hadde slutta å puste uten den maska!!

Skrevet

Jeg skulle ha ( i denne rekkefølgen ) ;

massasje

badekar

akupunktur

lystgass

og evnt epidural som siste utvei..

He,he ;-) Hylte etter epiduralen en god time etter vi kom inn på sus!

Men gikk fra 2-8 cm på 2 timer og 15 min,så kroppen min jobba godt selv om jeg hadde epidural!!

Kjente riene godt selv om jeg hadde epidural,men det var allikevel som å komme til himmelen når den begynte å virke!!!!!

Kjente pressriene godt,(tror de skrudde ned epiduralen da) men lillegutt satt fast i bekkenet og jeg hadde 90 min med pressrier =(

Neste gang sal jeg spør etter epidural når jeg ringer og sier at jeg er på vei ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...