*ale* Skrevet 28. februar 2008 #4 Skrevet 28. februar 2008 Sambo og JM kjefta på meg helt til jeg tok i mot lystgass.. Og etter det kunne noen bare VÅGE å ta det fra meg!!!!!!! hehehe Ble drita, og fokusert på pustinga,, Tok rietoppene liksom.. Så jeg var fornøyd med den... Fikk epidural etter nesten to døgn i fødsel, og det var saker det!!! Sovna som en stein.
Gjest Skrevet 28. februar 2008 #5 Skrevet 28. februar 2008 Første fødsel (over eit døgn): Lystgass (kjempekvalm) Akupunktur (merka ingen forskjell) Petidin (tok ikkje smerten, men kontrollen) Epidural (himmelsk, men hemma riene og førte til vakumforløsning) Neste fødsel: Ingenting. Vondt, men meir kontroll over fødselen
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 28. februar 2008 #6 Skrevet 28. februar 2008 Spurte etter epidural flere ganger, men fikk ikke, så måtte nøye meg med lyst gass og takk gud for det. Men fikk epidural med min første sønn og det var jo bare å ligge der å vente på å få presse. Neste gang vil jeg prøve badekar, har ikke vært ledig hittil.
WP-TLogPeanut Skrevet 28. februar 2008 #7 Skrevet 28. februar 2008 Brukte lystgass. Det hadde en forjævlig virkning,hadde like vondt,men ble helt utafor...æsj,aldri mer!
Bella Swan Skrevet 28. februar 2008 #8 Skrevet 28. februar 2008 Epidural er kvinnens beste venn!!!!!!!!!!!!!! Å føde uten smertelindring er jævlig!!
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 28. februar 2008 #9 Skrevet 28. februar 2008 Mannen masserte korsryggen som en helt, og hadde en kald klut på panna mi. Det var nok smertelindring i massevis for meg :-) Har lyst til å prøve vann denne gangen, både i åpningsfasen og selve utdrivningen.
Spirevipp med go`gutten Skrevet 28. februar 2008 #10 Skrevet 28. februar 2008 Jeg hadde en forholdsvis lett fødsel, og trengte ikke smertestillende, det hadde jeg tenkt å unngå så langt det var mulig på forhånd også. Men jeg takket ja til lystgass, selv om jeg var skeptisk til å bli kvalm av den, og det var virkelig godt å ha den! Liksom greit å ha den maska å "kvele" noen rop i, og liksom ha noe å konsentrere seg om. Anbefaler lystgass. Ellers fikk jeg mest vondt i ryggen, og det hjalp veldig med varme på ryggen helt fra riene startet hjemme.
Gjest Skrevet 28. februar 2008 #11 Skrevet 28. februar 2008 Eller nei, jeg fikk da lystgass. Men det er vel ikke akkurat smertelindrende. Ble bare kvalm i tillegg til smertehelvete.
BettyBoob Skrevet 28. februar 2008 #12 Skrevet 28. februar 2008 lystgass og epidural. hadde jeg ikke hatt det hadde jeg seriøst krepert. fødselen tok laaang tid og jeg var helt utslitt allerede før jeg fikk epiduralen og da var det ennå 9 timer igjen....
Gjest Skrevet 28. februar 2008 #13 Skrevet 28. februar 2008 Fikk først lystgass, det tok toppene. Men etterhvert funket det dårligere og dårligere, så fikk jeg Fentanyl, men det funket åsså dårligere etterhvert. Tilslutt fikk jeg Epidural, og det var himmelen.!!!!
Gjest Skrevet 28. februar 2008 #14 Skrevet 28. februar 2008 Ingenting og veldig fornøyd med det. Håper på en sånn fødsel neste gang også, bare hvertfall et døgn kortere hehe..
Guttemamma til tusen :) Skrevet 28. februar 2008 #15 Skrevet 28. februar 2008 hehe mami! som jeg skulle skrevet det selv:o)
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 28. februar 2008 #16 Skrevet 28. februar 2008 1. rakk ikke noe 2.lystgass, eneste det var tid til, supert!!
blittmamma07 Skrevet 28. februar 2008 #17 Skrevet 28. februar 2008 1. fødsel: uforbredt, men fikk pudentalplokade, petedin og lystgass grusom fødsel 2. fødsel: (13 år senere) lest masse om fødsel og hvordan bruke kroppen fikk kun en lav dose lystgass i en liten stund, merket ikke forskjell men fødselen gikk supert. Vondt selvfølgelig men ikek verre enn at jeg godt hadde gjort det igjen
*Kleopatra Skrevet 28. februar 2008 #18 Skrevet 28. februar 2008 Fikk akupunktur, hjalp ingenting, synes bare det var ubehagelig at jordmora sto å "skrudde" rundt på nålene. Fikk lystgass, men det hjalp heller ikke. Ble svimmel og kjente ut som jeg skulle besvime hele tiden. Blæ!
Sjefsmegga Skrevet 28. februar 2008 #19 Skrevet 28. februar 2008 3 fødsler, litt lystgass på slutten med alle tre..helt supre fødsler, ikke noe voldsomt vondt og ingen sting :-)
Venezia 1 Skrevet 28. februar 2008 Forfatter #20 Skrevet 28. februar 2008 Så du følte at du hadde mindre kontroll under fødselen når du fikk petidin - vil det si at det var vanskeligere å presse, eller? Vet du om det er vanlig at epidural kan virke rihemmende?
Gjest Skrevet 28. februar 2008 #21 Skrevet 28. februar 2008 Måtte ha epidural første gangen pga høyt blodtrykk ( igangsatt): Likte det ikke. Hadde ingen form for smertelindring andre gang og det var supert :-D Mye mer kontroll selv, og det var rett og slett et intenst kick. Man føder da tross alt ikke så mange ganger i livet... Vil ikke gå glipp av opplevelsen.
Gjest mphs Skrevet 28. februar 2008 #22 Skrevet 28. februar 2008 Jeg brukte to varme risposer. En på korsryggen og en nederst på maven. Ellers brukte jeg dusjen mens jeg var hjemme.
temi & keli Skrevet 28. februar 2008 #23 Skrevet 28. februar 2008 Valgte å føde uten smertelindring, og det fungerte helt fint.. Håper det går like greit denne gangen!!
velsignet med to Skrevet 28. februar 2008 #24 Skrevet 28. februar 2008 Fikk først varme omslag på magen og ryggen, og det lindra helt greit i starten. Fikk deretter akupunktur i hodet, den merka jeg ingenting til (kan jo være at det hadde vært verre uten). Så var det badekar, lindra litt i starten, men ble fryktelig vondt å sitte der etterhvert. Lystgassen blei jeg kvalm og svimmel av og mista kontrollen over alt følte jeg, kasta bort maska før ria var ferdig, prøvde vel over 5-6 rier. Fikk tilslutt apidural, og kom til himmelrike. Fikk sove og samle krefter et par timer (hadde da ligget med kraftige/hyppige rier i over et døgn), før riene tok seg mer opp, da virka ingenting synes jeg.
Gjest Skrevet 28. februar 2008 #25 Skrevet 28. februar 2008 Hva som enn skjer, ikke la noen gi deg petidin. Like jævla vondt men man blir så fjern at man ikke klarer å forholde seg til det, ville halliser og alt. Nei, det var ikke mitt valg, jeg var litt beyond valg på det stadiet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå