Gå til innhold

Kysser du barnet ditt på munnen? (små barn)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før jeg fikk barn sa jeg at jeg aldri kom til å gjøre det. Syntes det var ekkelt, men så snart jeg fikk barn ble det masse sussing :) Er så koselig atte!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Babysmussing er jo kjempestas! :-)

Skrevet

Ja det gjør jeg. Ser ingenting galt i det. Det stopper nok av seg selv, automatisk, når barnet blir større.

Skrevet

nei det synes jeg ikke noe om.... er ikke noe nuss &suss menneske heller jeg da, greit med en på kinnet innimellom, men husker selv hvor fælt jeg synes det var å bli "spist opp" av alle tanter, bestemødre o.l når jeg var liten...

Skrevet

jepp det gjør jeg...At det er på grensen til incest er bare tull..Det stopper av seg selv når ungene blir større og når de ikke vil mer.

Skrevet

Ååå, babynuss (trutmunn mot gap) er jo det herligste! Gjerne ispedd en god dose sikkel ;-)

Nusser hele babyen min, jeg!

Skrevet

Dette var jammen interesant lesning Goggi. Å sammenlikte det å kysse sitt lille barn på munnen med incest, er å dra det for langt!! Da tror jeg nok ikke du kan så mye om tema incest og seksuelle overgrep.

Man må selfølgelig finne ut av hva en selv mener er ok. Noen syns det er helt naturlig å kysse babyen sin på munnen, andre ikke. Og det er helt greit. Men det blir fryktelig skummelt hvis du skal gå rundt å kalle det incest!!

Barn har godt av å få et naturlig forhold til kropp fra fødselen av. Dersom du går rundt og skammeliggjør det å kysse, vil det kunne ha negativ virkning på ditt barn. "Kyssing er fyfy" osv.

Å når det gjelder det at barn kysser på andre voksne, er det noe de lett kan læres til å ikke gjøre.

Skrevet

Her er jeg faktisk helt enig med deg,Goggi.

Kyssing på munnen er forbeholdt kjærester,ikke barn og voksen.Det syns nå jeg;).

Mvh

Skrevet

Nusser masse på tuppa mi :)

Og hun er veldig til å nusse og. De som ikke vil nusse henne tilbake, i bhg o.l. sender henne et slengkyss, og hun sender slengkyss tilbake og er like blid,så ser det ikke som noe problem at hun gjerne vil nusse på andre. For henne er det jo helt naturlig , så synes folk takler det på en bra måte, og ikke viser at de synes det er "ekkelt" eller noe så det skal bli en skamfølelse utav det...

Og du over her som sidestiller nussing med incest , du kan ikke ha mye peiling :S

Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke. Men han får mye kos fordet:)

Skrevet

Mannen min nusser sønnen sin på munnen. Han er 5. Ikke så mye nå som før, men gutten har jo villet nusse MEG på munnen også. I starten sa jeg ikke noe, og lot han gjøre det, men likte/liker det ikke. Etterhvert sa jeg ifra jeg JEG syns det ikke passer at jeg og han skal nusse på munnen, også sa jeg at jeg syns det var bare kjærester som skulle gjøre det. Etterhvert har det blitt mindre nussing mellom han og mannen min også. Mannen min har bevisst prøvd å slutte med det, for gutten begynner jo å bli veldig stor nå.

Hvis barnet ikke slutter av seg selv når han/hun begynner å bli større, når ville dere ha sluttet med det/lært barnet til å slutte???

Skrevet

Nei, syns ikke noe om det. Men er sikkert "gammaldags" da. Hehe..

Har lært henne å nusse på kinnet. Eller nusse og nusse, skal helst spise meg opp da.. hehe

Skrevet

Svært skjeldent, men nusser og susser masse på kinnet, panna, nakken, osv.

Jeg og mamma brukte å nusse på munnen når jeg var liten, men når jeg var rundt 8,9år sa mamma at jeg var blitt for stor og når man var stor var det bare kjæresten man kunne kysse på munnen. Husker at jeg følte meg avvist da, er nok derfor jeg ikke nusser henne på munnen..

Skrevet

Nei jeg gjør ikke det og det er ikke fordi jeg synes det ekkelt men fordi jeg vil ikke at Mini for bakteriene mine (det som ødelegger tennene)fra munnen min.Jeg har ikke mange hull men alle av oss har endel ødeleggende bakterier i munnen og burde ikke smitte ungene med det. Virker slik at ingen av dere tenker på det.Kanskje dette er ikke noe som blir informert om her i landet? Det er grunnen at jeg alldrig bruker samme skje elller aldrig har hatt smokken han i munnen min eller drikker fra samme glass. Spesielt i alderen 1-3 år er barna veldig mottakelige for disse bakteriene. Hmm...skal prøve å finne noe info på norsk om dette...hvis ingen virkelig ikke har hørt om dette før???.

Skrevet

Kysser barna mine på munnen ja. Hva som skulle være upassende med det, kan jeg ikke skjønne. Andre barn kysser jeg ikke på munnen da. Det hadde føltes helt feil!

Skrevet

Ja.

At du kan koble det mot incest er for meg ubegripelig..

Skrevet

Kan kose masse med tulla,hun er jo bare så herlig, men vi kysser ikke på munnen. Det synes jeg ikke er naturlig

Skrevet

Her susser vi på munnen alle tre, så lenge guttene er små så syns jeg ikke det gjør noe, regner med det gir seg av seg selv når de blir litt eldre. Kan ikke se for meg at det er så interresert i å susse på mammaen sin når de er 8-9 år liksom, for ikke å snakke om 14-15 ;)

Skrevet

Nei, for meg er det ikke naturlig!! Kinn, nese og hake ja, men ikke munnen. Synes ikke det er hverken ekkelt el incest, bare ikke naturlig for meg.

Skrevet

jeg gjør det hele tiden jeg..;) hun kommer ofte å kysser oss midt på munnen hun..;) kysser hele henne jeg.;) hun er jo så god att

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...