Gå til innhold

Hvorfor trener dere ikke...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

1.liker ikke å trene

2.det er et ork

3. ser ikke hvorfor jeg skulle gjøre det

4. har nok av andre ting å holde på meg

Det var vel det..

Har ikke trena for treningens skyld siden gym i første klasse på vgs. tror jeg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et aktivt liv bør egentlig alle ha, samtidig som de trener og. Er nå min mening.

Men altså, værsågod - det er jo ikke meg det går utover :) Kanskje en god del andre som betaler skattepenger osv. Men jeg slipper jo å være utsatt for en rekke andre ting da, samtidig som jeg slipper den overvekten.

Skrevet

Jeg ble ikke så veldig provosert, men syntes hele tråden var litt sånn politi-aktig.

Jeg går gjerne en tur med vogna (og det kaller jeg ikke trening akuratt), men når jeg er alene med 2 små det meste av tiden er ikke trening det jeg tenker på om jeg endelig får en time for meg selv. Da er jeg vanligvis utslitt etter å ha løpt etter smårollinger og tatt meg av husarbeid hele dagen.

Ja, dårlig samvittighet har jeg nok over ikke å være i bedre form, men blir verken sur eller provosert av at andre har bedre tid og mer ork enn meg=)

Gjest LindeOgWill
Skrevet

Jeg vil gjerne trene, men har ikke mulighet til å få det til da jeg er helt alene, uten sjangs til avlastning.

Den eneste treningen jeg får er den jeg får når jeg går til barnehage, skole, butikk osv.

Ikke alle vil trene, men det får være opp til dem. Det er et valg de må ta og leve med.

Men det er ikke alle som kan på treningsstudio minimum 3 ganger i uka.

Jeg er heldig om jeg får meg på treningsstudio en gang i mnd.

Det blir noe annet når jeg får meg samboer til høsten, men inntil da får jeg vel bare leve mitt grufulle liv utenfor treningsstudioet ;)

Skrevet

jeg slipper også overvekt. er det ikke flott? :-)

Skrevet

Treningssenter koster penger.....derfor trener eg ikkje der.

Og...det er ikkje deilig å trene, iallefall ikkje på treningssenter o.l. Hater når folk kan sjå på meg når eg skal trene...usj!

Skjønner egentlig ikkje kortid eg skulle hatt tid til det heller....

Men, eg går tur ilagmed ungane. Leiker med dei. Springer rundt. Hopper og danser.

Dei dagane eg jobber går eg i gjennomsnitt 15 000 skritt på jobb. Pluss at eg ofte lemper på tunge ting, masse bøying, løfting, bæring..

(jobber ikkje fullt, men dog)

Skrevet

Nå var det generelt ment.

Uansett - fet på innsiden er ikke et ukjent fenomen.

Skrevet

Skal ikke uttale meg om treningssentre, der er jeg aldri....

Men det fins utrolig mye fin skog og mark i Norge:)

Skrevet

hehe.. jeg tror ikke jeg skal si deg i mot der. kan godt hende at det er et 10 cm tykt lag med sukker på alt som er av innvoller... hehe.

men jeg trives i min sukkerlake

Skrevet

skulle ønske jeg kunne trene mer men det er praktiske årsaker som gjør det mer komplisert en det va før alenemamma tilværelse. Trente tidligere 5-6 gangar i uka. Jogget, trente styrke, spinning, aerobic, step, turer på fjell, stavgang, etc.

Nå går vi turer med vogn med det ikke slik at jeg blir svett av det. Målet er å starte med jogging når vinteren gi seg....

Skrevet

Å gå tur i skog og mark ser eg ikkje på som trening, men som leik :-)

Skrevet

Fersken på boks i sukkerlake?

Kaloribomben ja :)

Godt du trives!:P

Gjest LindeOgWill
Skrevet

Det blir brukt ved anledning.

Det er masse trening i å ta med seg en 3-åring på tur i våte/kalde/vindfulle trøndelag, men om det er fysisk trening derimot, det vil jeg ikke påstå. ;)

Skrevet

nei det blir for sunt :P her går det i cola :-) (har slått til meg shusi i dag da. det må da telle for noe?)

Skrevet

Fordi du alltid er på nettet og jeg må prate med deg!!!!

:D

Skrevet

Rask gange er like effektivt som jogging (mener jeg å ha hørt en gang)

Er ikke du røyker da rotta?

Skrevet

Ja, det er jeg - takk for påminnelsen :-P

Men en som forsøker å slutte:) Spør det samme i juli, 'a!

Skrevet

Tja, det å trene handler jo om prioritering.

Her i heimen fungerer det slik at jeg har en ansvarsfull jobb som krever mye. Når jeg kommer hjem prioriterer jeg barna så lenge de er våkne. Jeg synes den tiden vi har fram til leggetid er altfor verdifull til at jeg vil bruke den kun på meg selv.

Etter leggetid for mini er det rydding og ordning i heimen + storebror sin tid. Ofte blir det en liten runde jobb også på kvelden.

Når mini blir større kommer jeg nok til å komme i gang med trening igjen, men akkurat nå ville det vært egoistisk av meg å dra avgårde på et treningssenter og plassere mini "på oppbevaring" for andre gang på en dag.

Mosjon kan man få sammen med barna, med å gå turer og ellers være aktiv.

Skrevet

kan si meg delvis enig, men den formuleringen din var litt teit. jeg trente aldri før gjorde nesten ingenting, men nå etter en fødsel så må en jo gjør noe, hvertfall jeg;)

jeg går med vogn og hund hver dag min 6km dagen, da går jeg som m jeg skal nå bussen;) vil si dette er trening, er ikke noe fan av treningssenteret, men etter at jeg har gått tur så er det deilig, bedre selvtillit og energi, men det er et syt å beg, har holdt på en stund nå, går jeg ikke tur hvertfall 1 gang om dagen nå, så får jeg drålig selvbildet og kjekfter på meg selv;)

ernæringrådgiver og trenings instruktør, sa at vist en skal feks ta av så har kostholdet 80% å si, ikke trening.

men du kan ikke si alle når du skal skrive noe, for vi er ikke like, kunnet jeg valgt mellom å gå tur eller film og chips hadde jeg vilt valgt det siste, men for min egen del så kan jeg ikke det, men trur at litt trim for mange vil kunnes merke på at en får bedre humør og trives bedre med seg selv. .

Skrevet

Hvis du prøvde å provosere med dette innlegget, gikk jeg ikke på! :-) MEN - jeg fikk fryktelig dårlig samvittighet, for noe jeg TENKER på hver dag!

Trening er kjempeviktig, jeg var treningsnarkoman til jeg ble gravid 1. gang for 3 år siden. Dessverre har jeg ikke klart å komme meg tilbake enda, men håper jeg er der snart!

Eng med deg - det er ikke rart det er dårlig helse i befolkningen - latskapen er dessverre i ferd med å ta overhånd, i tillegg til dårlig kosthold.

Skrevet

enig med deg i det solstråle.

selv om jeg nå er enig med en ting jeg selv ikke gjør...

Skrevet

Skrev det kanskje så det kan provosere - men prøvde ikke å provosere. Jeg mener det virkelig.

Trening er viktig - og latskapen er dessverre i ferd med å ta overhånd som du sier. Kostholdet til enkelte er hårreisende og det som er.

Så faktisk mener jeg det virkelig - trening er ekstremt viktig!

Skrevet

Trening for å ha god helse trenger ikke være jogging!!!eller treningsstudio!!!!!!! Dersom en går tur en times tid hver dag har en "trent" nok helsemessig! Ja, fysisk aktivitet er viktig! Men en trenger ikke jogge med vogna fordi! Det er bare til å gå!!!! Det er sånne som deg siklerotte som tar treningsmotivasjonen fra folk!

Skrevet

Enig, hvis man ikke har tid til helsestudio eler en organisert aktivitet, så går det fint an å gå dit en skal (jeg har alltid dårlig tid, så jeg løper som en gal rundt i Oslos gater:-0). I tillegg kan en kjøpe en treningsball (300 kr inkl.pumpe) og en liten treningsdvd, også investere litt helse inn 30 min om kvelden, det får de fleste til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...