Mammma Skrevet 24. februar 2008 #1 Skrevet 24. februar 2008 Það virðast vera margir hérna frá Íslandi svo ég er bara forvitin hvaðan þið eruð og hversu gamlar og hvar í Noregi þið eruð
___ Skrevet 24. februar 2008 #2 Skrevet 24. februar 2008 Kan jo dytte litt for deg. Har sett et par andre fra Island her før, men husker ikke nicket deres.
Reveenka Skrevet 24. februar 2008 #3 Skrevet 24. februar 2008 Vet om ei på Maura, men er ikke sikker på om hun er her inne - hun er fem-seksogtredve, tror jeg.
Mammma Skrevet 24. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 24. februar 2008 Takk skal dere ha jenter:-) Ég get byrjað með sjálfa mig. Er úr Reykjavík, 40 ára og bý á Romerike. Maðurinn minn er norskur og við eigum 2 börn. Hef búið í Noregi í 15 ár.
Solitude Skrevet 24. februar 2008 #6 Skrevet 24. februar 2008 Hæ, hæ.. hér er ég Veit að það er að minsta kosti 1 i viðbót við okkur tvær hérna inni. En sé sjaldan til hennar. En Asterixa er gift með íslendingi 'Eg er 32 ára og er á suðurlandinu í nálægð við Kristiansand, á 3 börn sem eru orðin 3,5 og 9 ára. Hversu lengi hefurðu búið í Noregi ?
peonererfine Skrevet 24. februar 2008 #7 Skrevet 24. februar 2008 Gøy å lese islandsk, og se at vi forstår mesteparten av det dere skriver. Dette er 'gamlespråket' vårt'. Tøft.
ApriIbaby Skrevet 24. februar 2008 #8 Skrevet 24. februar 2008 JØSS! Ante ikke at islendinger var så lette å forstå!!!! -sorry at jeg blander meg inn.Ble bare litt iverig her nå.
Holly❄️ Skrevet 24. februar 2008 #9 Skrevet 24. februar 2008 Så moro:) Jeg skjønner alt dere skriver.. hehe Skal jeg prøve meg med en sang mormor lærte meg.. (Nå skriver jeg det kun slik jeg uttaler det da:P) Da va eini sini katli, hon heitte Paulina. Paulina,na na, PauliPauliPauilna. Da eini si hon archte va sojmamaskina. Maskina na na, Sojma Sojmamaskina Hahahaha.....
Solitude Skrevet 24. februar 2008 #10 Skrevet 24. februar 2008 Það var einu sinni köttur, hún hét Pálína, pálína, na,na Pálí, páli, pálina . Það eina sem hún eigði var saumavéin sín, vélin sín na, na. Sauma, saumavélin sína Svona lærði ég lagið hahaha....
Solitude Skrevet 24. februar 2008 #11 Skrevet 24. februar 2008 Svona er að byrja að skrifa og gleyma hvað maður var að lesa.. sá núna að þú skrifaðir að þú hafir búið í Noregi í 15 ár.. haha.. Sjálf er ég búin að vera hérna síðastliðin 10 árin og er upprunalega frá 'Olafsvík, en bjó í Reykjavík frá 16 ára fram til ég var 21 ára Hversvegna enduðu þið hérna í Noregi ?
Gjest Skrevet 24. februar 2008 #12 Skrevet 24. februar 2008 Jeg kunne litt islandsk før :-) Jeg thykir vaint um thig... Eller noe? Har lyst å lære. Er 24 år fra Bergen :-)
Holly❄️ Skrevet 24. februar 2008 #13 Skrevet 24. februar 2008 hehehehe:) Så bra!! Mormor bodde i Island under krigen, og skryter hemningsløst av landet.. har kjempelyst og reise dit jeg:)
Shabby Cheap Chic Skrevet 24. februar 2008 #14 Skrevet 24. februar 2008 Islandsk er ett så fint språk. Mend et virker vanskelig å uttale og skrive...
Solitude Skrevet 24. februar 2008 #15 Skrevet 24. februar 2008 Mér þykur vænt um þig = jeg er glad i deg Islansk grammatik er nok ikke den enkleste å lære seg
Gjest Skrevet 24. februar 2008 #16 Skrevet 24. februar 2008 Nei, husker jeg gjorde 2-3 kapitler i en lærebok, men brukte så mye tid på gramatikk i begynnelsen, at det gikk litt tregt, og så måtte biblioteket ha tilbake boken, og har ikke fått til å få lånt det igjen etter det...Haha...Men hadde en islandsk venninne som lærte meg litt. Men er så lenge siden no...
Sånn kan det gå Skrevet 24. februar 2008 #17 Skrevet 24. februar 2008 Ég er ekki íslensk, heldur norsk, en maðurinn minn er íslenskur. Hann er 43 ára og er úr Garðabænum, en við höfum búið í Noregi í mörg ár núna.Við eigum 8 börn og búum i Finnmörku. Sjálf er jeg 38 ára. Við tölum íslensku heima og ég bjó á Íslandi i 3 ár, en af þvi að það er svo langt siðan við bjuggum á Íslandi skrifa ég nú ekki svo vel.
Sånn kan det gå Skrevet 24. februar 2008 #18 Skrevet 24. februar 2008 Það er ég sem var Asterixa. ;-)
Mammma Skrevet 24. februar 2008 Forfatter #19 Skrevet 24. februar 2008 Mér finnst þú vera dugleg:-) Ég er fædd og uppalin á Íslandi og ég á í erfiðleikum með að skrifa sjálf því að ég skrifa svo sjaldan á íslensku. Tala hana ekki svo oft heldur. Maðurinn minn er norskur og talar ekki íslansku svo hérna tölum við bara norsku. Og ég tala mest norsku við börnin líka, norskan er mér svo eðlileg núna. En strákurinn minn er á 'islandi á hverjum vetri og er 1 mánuð í skóla þar. Svo hann er orðinn duglegur. Stelpan skilur mikið en talar ekki íslensku.
Mammma Skrevet 24. februar 2008 Forfatter #20 Skrevet 24. februar 2008 Maðurinn minn er héðan og ég kynntist honum hérna. Var í heimsókn hjá bróður mínum sem á heima hérna og hitti hann í gegnum norska vinkonu. Svo það er hægt að segja að ástin fékk mig hingað og ég byst við að vera hérna. BeepBeep hvernig gengur hjá þér. Eru hlutirnir farnir að róast?
Sognerosa Skrevet 24. februar 2008 #21 Skrevet 24. februar 2008 Oj...Kult:-) Barna mine har en oldefar som er islandsk. Han bor i Reykjavik. Svigermor er halvt islandsk:-)
Gjest Skrevet 24. februar 2008 #22 Skrevet 24. februar 2008 Nei, så artig! Klarte å lese og skjøne det meste av det de har skrive her, men hugsar ikkje uttalen av dei litt spesielle lydane. Kvar er Riga? Ho er da vel islandsk?
Northernlights Skrevet 24. februar 2008 #23 Skrevet 24. februar 2008 Kjempeartig lesning ;o) Skjønner jo omtrent alt,jo. Mine 4 eldste barn ble døpt av en Islandsk prest som het Skirnir. Koselig fyr! ....ellers har jo Island nå tatt over eksen min ;o) Må ha gjort noe bra med han, for i dag fikk jeg hele 250 dollar i barnebidrag fra han!
Mammma Skrevet 24. februar 2008 Forfatter #24 Skrevet 24. februar 2008 Så bra da Northenlights!!!! Det var på tide. Vi får håpe at ting begynner å ordne seg. Også der at du har adressen hans burde hjelpe også for da kan du sende brev til han. Når du fikk opp adressen hans skal du kunne trykke på den og få navnet på alle som bor på den adressen. Hvis han skulle prøve og skjule seg. Kanskje du finner navnet på dama hans også da. Han hadde fått seg dame der ikke sant?
Northernlights Skrevet 24. februar 2008 #25 Skrevet 24. februar 2008 Ja, to andre bor på samme adressen, men ingen av de er dama hans. Hun er nemlig fra Fillippinene, så jeg tror neppe Sigríður er navnet hennes :-p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå