eirin20 Skrevet 19. februar 2008 #27 Skrevet 19. februar 2008 *FØDSELEN MIN styrtfødsel... fikk pressrier mens legen dreiv å satte epeduralnålen inn i ryggen, hadde da bare 4 cm åpning, 40 min senere var lillegutt ute! så den epeduralen kunne jeg bare droppet for den rakk ikke å virke gitt... * Å bli sydd etterpå... dyp vaginalrift som åpnet mellom anus og vagina... den ene kjønnsleppen hadde blitt revet av... * 2 ukene etter fødselen
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 19. februar 2008 #28 Skrevet 19. februar 2008 -Å miste noen som står deg nær -FØDSEL !! :-o
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 19. februar 2008 #29 Skrevet 19. februar 2008 Hmmm...dere sier jo at en ikke skal ta med den psykiske smerten, men psykisk smerte kan jo forårsake fysisk smerte, så sånn sett kan man jo si at det er fysisk også. Men jeg skal ta det fysiske: Nr. 1: Bekkenløsning på sitt værste...heldigvis hadde jeg det ikke konstant, men det var et par dager jeg måtte ha hjelp for å komme meg på do. Nr. 2: Menskramper...vært noen ganger der det har gjort noe inni helvetes vondt,- takk og pris er det ikke slik alltid. Nr. 3: Tannlegebesøket august 04...har ikke vært til tannlege siden!:-/ Nr. 4: Har ikke brekt lilletåa, men å gå på et bordbein helt feil kan gjøre inni granskauen vondt ass! Nr. 5: Må vel inkludere fødslene også, selv om det ikke var så vondt (er dritheldig mtp smertenivået på riene kroppen min lager!)
Cat.68 Skrevet 20. februar 2008 #30 Skrevet 20. februar 2008 1. å miste et barn. Jeg fødte ham i en ekstremt hard og vond fødsel, og attpåtil kom han død ut. (fysisk OG psykisk smerte) 2. Nyresteinsanfall 3. min siste fødsel da jenta satte seg fast og det ble akutt keisersnitt. (ingen bedøvelse virket)
haater husarbeid Skrevet 20. februar 2008 #31 Skrevet 20. februar 2008 1. tannpine. det er helt for jævlig og ikke en smerte en er forberedt på å tåle, den har ingen mening lissom. 2. 30 timer med maserier *dååne*
Miss L å di Skrevet 20. februar 2008 #32 Skrevet 20. februar 2008 1. Fødsel uten tvil. 5 timer med en sammenhengende ri, avløst av aaaalt for tidlige pressrier. Hadde pressrier i 2 timer før jeg fikk presse. Og når jeg endelig fikk presse lå jeg i 1 1/2 time uten at gutten kom. Når de endelig drog han ut med sugekopp sprengte de hele underlivet. 2. Dagene, ukene og mnd etter fødsel 3. Forstoppelse 4. Svelge slangen 5.Borre uten bedøvelse 6. Fjerne føflekk uten bedøvelse. 7. Brekke håndleddet 8. Kræsje
Dollywood Skrevet 20. februar 2008 #33 Skrevet 20. februar 2008 enig i at fødsel ikke hører inn på lista. jeg har født 2 ganger uten smertestillende, og for meg var det ikke så vondt at jeg kan huske at det var veldig vondt. men jeg brakk armen stygt en gang og det var ubeskrivelig vondt, kan ennå huske den smerten
Tøysetipp Skrevet 20. februar 2008 #34 Skrevet 20. februar 2008 Den verste fysiske smerten: 1. Kyssesyken 2. Brukket haleben 3. Matforgiftet i karibien på et sykehus du ikke vil skrive hjem om.
BettyBoob Skrevet 20. februar 2008 #35 Skrevet 20. februar 2008 - føde - fjerne mandler + drøvel på en gang, og fikk ikke med resept på voltaren så spiste kun vanlig ibux etterpå....drittleger...trodde det skulle være sånn jeg (mange år siden før jeg tok sykepleien....) - forstoppelse
jordbær mathilda Skrevet 20. februar 2008 #36 Skrevet 20. februar 2008 -skulderen ut av ledd , sinnsykt vondt! -smertene etter å ha trekt en tann -fødsel nr.1
Thunderstruck Skrevet 20. februar 2008 #37 Skrevet 20. februar 2008 Å evt miste barn,mann eller nærmeste familie.Tror ikke det er værre smerte enn det.Har heldigvis ikke opplevd dette!!!! Brannskade Fødsel
3 skatter ute:) Skrevet 20. februar 2008 #38 Skrevet 20. februar 2008 når huden preller av og jeg har åpne store sårflater som gir en ubeskrivelig svie, da er smertene uutholdelige. i dette skal det kremer, salver etc. dette kombinert med bakterie og virusinfeksjoner i sårene. amming med sopp og brystbetennelse- fy flate, heldigvis er det ikke slik denne gangen 1 døgn med konstante etter rier etter keisersnitt nummer 3. kombinert med luftsmerter i magen. vondt fra knærne opp til brystene. å få ankelen ut av ledd og så måtte dra den tilbake igjen selv- dette er kortvarig smerte, men himmel, den er vondt
meg & to små vampyrer Skrevet 20. februar 2008 #39 Skrevet 20. februar 2008 1. Fødselen 2. konstant og kronisk magekatarr gjenom 15 år uten mulighet for smertelindring, ganske jævla vondt til tider
Mamma Mirabell Skrevet 20. februar 2008 #40 Skrevet 20. februar 2008 Det må væreå vite at ett av mine barn er i ulidelig smerte eller blir plaget nesten til døde...All annen smerte ville vært greit tror jeg...
alvis Skrevet 20. februar 2008 #42 Skrevet 20. februar 2008 Psykisk smerte er definitivt det verste. Å miste noen. Av fysisk smerte: -Da en cyste på eggstokken min sprakk! Trodde seriøst jeg skulle dø. - Da trommehinnan sprakk pga ørebetennelse
lenej :o) Skrevet 20. februar 2008 #43 Skrevet 20. februar 2008 okei.. eg syns aller værst er blodprøver.. så tannlege-sprøyte så alle andre former for nåler som absolutt skal inn i kroppen min.. om det er i fingern fra symaskin, eller sprøyte.. like vondt! så kommer fødselsmerter. etter det kommer psykiske smerter. de kan man nemli gjemme bort om nødvendig-...
Emmasmamma Skrevet 20. februar 2008 #44 Skrevet 20. februar 2008 1. Amme med halvveis avbitt brystvorte (AUUUUU!!!) 2. Infeksjon i visdomstann 3. Fødsel
Gjest Skrevet 20. februar 2008 #45 Skrevet 20. februar 2008 kan faktisk ikke huske at fødselen var så ille jeg (men sier jo at man glmmer lett) selv om jeg husker at jeg var livredd rett føre:) Men det vondeste jeg selv har opplevd var da psyken gikk til dundas ( et par år med, depr. angst osv) Hadde faktisk aldri trudd at en knekk på psyken var faktisk mye vondere enn alt annet jeg har opplevd, og kjempe godt å komme seg ut av:) Ellers må jeg si at tap av et barn må være det jævligste en foreldre kan gjennomgå.
ZamZam Skrevet 20. februar 2008 #46 Skrevet 20. februar 2008 Jeg vil si at den verste smerten er den du ikke vet hva kommer fra og ikke når den går over eks sterke magesmerter, diffuse smerter i benet. I slike tilfeller er det faktisk psyken som gjør det mer vondt, fordi man ikke vet man lurer ofte på om det er alvorlig, er det mulig å behandle osv. Har man brukket en arm, har tannverk, føder eller sår sprukket trommhinnen så vet man at det er over når det skjer eller at man kommer til å ha vondt i en kort periode. (kort periode regner jeg som 1 dag-1 måned) Mine verste smerter er ryggsmerter ( har lidd av kroniske ryggsmerter uten at noen fant noen grunn og dermed ingen behandling som egentlig hjalp. ) Da minstemann sto fast i bekkenet under fødsel, selv med epidural gjorde det himmla vondt, men jeg visste jo at han kom til å komme ut før eller siden på den ene eller andre måten..
dellta og Lucky Luke <3 Skrevet 20. februar 2008 #47 Skrevet 20. februar 2008 Helt klar #1 magesår og #2 e tannverk...
arbeidsuhellet14.juli Skrevet 20. februar 2008 #48 Skrevet 20. februar 2008 1: bli sparket i hånda av en hest, så beinbitene stakk ut av huden (kanskje ikke så vondt, lenge siden, men å se på hånda var helt jævlig) 2: bli sparket i magen av hest. 3: 4dager med rier fra 0 til 6cm med førstemann.
Kakeåndsen Skrevet 20. februar 2008 #49 Skrevet 20. februar 2008 Nr 1 perioden mellom nestsiste og siste pressrie, følelsen av at man bare sprekker hit og dit og bare har lyst til å be dem dytte barnet inn igjen Nr 2 åpningsriene med minsta fra 5 cm til full åpning på 5 rier uten spes lang pause i mellom Nr 3 fødselen med nr 1 alle de 42 timene det tok Nr 4 nyrebekkenbetennelse Nr 5 cyster i bukhulen som blir klemt i stykker Nr 6 spysjuke....
Gjest Lille jenta mi+spire! Skrevet 20. februar 2008 #50 Skrevet 20. februar 2008 Det må være og bli brent levende!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå