Gå til innhold

Blir så irritert når noen sier :

Anbefalte innlegg

Gjest Mylian er Mambo-Mamma
Skrevet

Jeg blir irritert når folk tror babyen min kan klokka.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser ikke problemet med å komme 5 min forseint.....(self spørs hva det er men feks til venner) Jeg har aldri vert på tiden til "uformelle avtaler", og kommer sikkert aldri til å være det heller. Klarer aldri å beregne tiden og liker ikke å være tidlig ute til noe.

Pleier å være på tiden til lege, tannlege og som regel jobb/skole da...;);)

Skrevet

Sagt den setningen masse jeg, og mener det fortsatt! :o)

Mye av grunnen til at vi "alltid" kom for sent, var ammingen. Når hun skulle ha mat, måtte jeg gjerne sitte å amme i tre kvarter til en times tid. Hun spiste faktisk hele tiden, og trengte nok alle de minuttene, selv om det ikke var bare bare å gi en puppskvett før vi dro ut. Bæsjebleien kom jo selvfølgelig da også, eller at hun plutselig tisset gjennom bleien, gulpet over hele seg etc. og når vi endelig var klare, kunne du banne på at JEG måtte tisse, eller at JEG var sulten. Hehe...

Stresset etter å være presis finnes ikke i min verden etter jeg fikk barn. Gidder ikke ås tappe en brødskive i hånden hennes på vei til bilen, fordi vi på død og liv må rekke ditten og datten... Og ikke gidder jeg å stå opp en time før, hvis om atte.. Er da måte på hvor viktig det er å komme tidsnok! Hvis folk hater det, så får de slutte å lage avtaler med meg. Så enkelt er det! :o)

(Jobbsammenhenger, og andre "viktige" avtaler (møter etc) blir jo noe annet, og da skjønner til og med jeg viktigheten av å være presis. Men ting man har med barna på kan jeg ikke skjønne at tar skade av å bli utsatt en halvtime..)

Skrevet

det spørs. har man en ny baby så er det ikke altid alt går på skinner.

jeg kommer heller forsent en og la barnet hyle. og jeg irriterer meg ikke over at folk med nye babyer kommer forsent.

men den funker selvsakt ikke i jobbsammenheng

Skrevet

Nei, det er ingen gyldig grunn. Etter at vi fikk barn er vi heller tidlige enn sene, for vi vil ikke at det skal forveksles med at vi er sene pga jenta vår. Hater å bli bedt til middag, og vi kaver avgårde tidlig for å rekke det i god tid, så må vi alle vente opp til en time over tida på noen som har barn og bare ikke klarer å rekke i tide. Det er så frustrerende, og det blir liksom unnskyldt og forstått, men synes det er feil. Det oppfordrer dem bare til å fortsette.

Skrevet

Vel, av og til er det en god unnskyldning ... som i dag når mini plutselig sov en time lenger enn han pleier. Jeg vekker ham ikke for å gå ut og møte noen, det skal stakkars lille få slippe.

Eller sånn som venninna mi, minien hennes gulpa utover henne og seg selv så alt av tøy måtte byttes. Hadde ingen problemer med å forstå den jeg.

Men enkelte er jo treige til hver eneste avtale, og da tviler jeg på at det er bare ungen ...

Skrevet

BTW, har faktisk kommet både to og tre timer forsent vi, den tiden vi slet med å få frøkna til å hvile, pleide å avtale besøk rundt tiden for hvile da hun stort sett sovna i bilen, og det var som regel eneste stedet hun sovnet. Selvfølgelig sovnet hun da på gulvet flere av de gangene vi hadde sånne "bil-kjørings-besøks-avtaler", og da lot jeg henne sove jeg! Hehe.. Ringte selvfølgelig å sa fra. Smiler litt av dere som mener dere er så vitkige jeg, har jeg satt av formiddagen til å ta imot besøk, så spiller det da ingen rolle om de kommer ti eller tolv... Lager jo ikke nye avtaler med tidsskjema mellom. Skal jeg noe så sier jeg ifra "bare kom, men jeg skal bort klokken to så du vet det."

Hadde jeg hatt noen slike i venneflokken, som ble sure om jeg ble for sen, så hadde jeg ikke giddet å lage avtaler med de heller. Er faktisk ting som er viktigere her i livet enn å komme tidsnok til kaffesladring...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...