Verdens peneste gutter er mine Skrevet 18. februar 2008 #26 Skrevet 18. februar 2008 Unnskyld at jeg spør planlegger dere når babyen skal bæsje dere da? Er ikke enkelt å komme presis hele tiden hvis babyen av og til bæsjer på seg rett før enn reiser.
♥ en, to og... tre?♥ Skrevet 18. februar 2008 #27 Skrevet 18. februar 2008 Da må vedkommende baby i såfall ha usedvanlig "god" timing hver gang man skal ut?
☆Anonymia☆ Skrevet 18. februar 2008 #28 Skrevet 18. februar 2008 absolutt ikke nei,da må man begynne tidligere enn man vanligvis gjør. er ikke verre.
♥ en, to og... tre?♥ Skrevet 18. februar 2008 #29 Skrevet 18. februar 2008 Hvis han/hun klarer å bæsje eller gulpe HVER gang, mener jeg.
Alba44 Skrevet 18. februar 2008 #30 Skrevet 18. februar 2008 Forsinkelse er alltid irriterende! Min tid er da like kostbar som andres.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 18. februar 2008 #31 Skrevet 18. februar 2008 Nå har jeg ikke lest hva alle andre har skrevet,bare svarer på spørsmålet til HI jeg. Vel,jeg synes det er en grei grunn,hvis f.eks babyen har bæsjet i det de skulle gå ut døren,da må de jo skifte på den lille,for det går jo ikke ann at den lille skal ha på seg bæsjen bare fordi en skal nå en avtale. Eller hvis babyen enda er så liten at rutiner ikke er kommet på plass og babyen vil ha pupp når en skal ut døren. Det er jo vanlig folkeskikk og da ringe å gi beskjed om at en regner med at en blir så og så lenge forsinket,drøyer det lengre,ringer enn tilbake å sier dette. Det er ikke god nok grunn at det tok tid å kle på seg selv og babyen,da må en jo starte tidligere med å forberede å komme seg ut døren til avtaler.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 18. februar 2008 #32 Skrevet 18. februar 2008 Vil bare legge til at jeg er en person som er kjent for å komme presis,så jeg sier ikke det over for å prøve å unskylde meg selv,men jar forståelse for de som måtte komme i en slik situasjon.
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 18. februar 2008 #33 Skrevet 18. februar 2008 tenkte på det samme selv=)
Salat Skrevet 18. februar 2008 #34 Skrevet 18. februar 2008 Når jeg fikk første var jeg alltid presis. Nå derimot er det ikke lite lett. Minstemann er en helt annen, og mer krevende baby enn sin storesøster. Hvis begge slår seg vrange, er det ikke barebare. I helgen kom vi over en halvtime for sent i en bursdag, til tross for at vi i utganspunktet hadde god tid. Heldigvis har de vi skulle tid barn på samme alder, og skjønte godt at sånt skjer innimellom.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 18. februar 2008 #35 Skrevet 18. februar 2008 Gutten vår hadde refluks, så han gulpet stort sett hver gang vi skulle ut etter litt håndtering med påkledning ol. Skulle vi til legeavtaler ol. tok jeg meg ikke tid til å bytte på han, før vi var på legekontoret.. de var jo alltid mellom 30 min og 2 timer forsinket der, så vi hadde god tid til å skifte, men gjorde det der for å være på tiden.. Om det var med venninner så skiftet jeg på han hjemme da mine barnløse venninner skjelden klarte holde tiden likevel. Og hva er poenget å stå ute og vente på noen i 40 minutter med en sutrete og våt baby som kan bli syk. Kan legge til at jeg skjelden var mer enn 2 minutter forsinket da. Men da hadde jeg gjort oss klar til å gå 2-4 timer før vi skulle ut. Samtidig har jeg full forståelse for at småbarnsforeldre med et tett program kan komme for sent.
Gjest Lille jenta mi+spire! Skrevet 18. februar 2008 #36 Skrevet 18. februar 2008 Ja, det er en gyldig grunn, så lenge det ikke er en veldig viktig avtale som foreks ett jobbintervju etc...da må man planlege i forkant.
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 18. februar 2008 #37 Skrevet 18. februar 2008 Ja men det kan jo ikke være mange ganger det skjer. Det kan jo ikke skje hver eneste gang. Og gjør det det, ja da må man begynne å planlegge med det. Tror jeg kan regne det på en hånd de ganger det har skjedd når jeg er på vei ut av døren og jeg har hatt bleiebarn i nesten 4 1/2 år sammenlagt.
~~DoraDora~~ Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #38 Skrevet 18. februar 2008 Salat... En hel halvtime for seint???? Herremin godt du ikke er en jeg inviterer i barneselskap. Tenk hvis det var vanlig at barnefamilier kom en halv time for seint. Det hadde blitt koselige barneselskaper det gitt. Jeg hadde blitt drit flau dersom jeg kom så mye for seint til et selskap. (bortsett fra dersom noen var blitt skadet eller noe i den duren) Mine unger hadde ikke fått så stor makt, dersom de skulle finne på å slå seg vrange rett før vi skulle i selskap.
tre små... Skrevet 18. februar 2008 #39 Skrevet 18. februar 2008 Kan være en god grunn ja... feks er det typisk her at babyen bæsjer akkurat når vi skal gå... skjedde også en gang at ho falt å slo seg og bet seg i munnen og begynte blø.. så da var det trøsting og skift av klær.. men gir jo beskjed så de jeg har avtale med vet... men stort sett bør man kunne møte til avtale som avtalt.
Cala75 Skrevet 18. februar 2008 #40 Skrevet 18. februar 2008 Det har jeg også lurt på. Etter at vi selv fikk barn, syns vi ikke det er vanskeligere å holde avtaler enn før. Og de venneparene som kom for sent før de fikk barn, fortsetter å komme forsent etter at de fikk barn også. Så det å holde avtaler tror jeg har lite med barn å gjøre. Men det er jo en grei undskyldning for mange....
Gjest Skrevet 18. februar 2008 #41 Skrevet 18. februar 2008 Enig med deg! Jeg har 2 barn, og kommer aldri for seint. Tror mange er rotete og skylder på babyen.
Salat Skrevet 18. februar 2008 #42 Skrevet 18. februar 2008 Jeg har ikke sagt det er vanlig. Jeg sa at slikt kan hende, selv om man planlegger godt. Det hender faktisk at mammaen får sin første mens på 1,5 år, akkurat når man er på vei ut døra. Og at det kom mye og fort. Da må mor skifte og samtidig slår en 4 åring seg vrang. Hurra. Hva skal man gjøre med den 4-åringen da? Som vræler, kaster seg rundt og river av seg klærene? Da må man bare sette seg ned å vente til ungen roer seg. Takk og lov for at våre venner kan forstå at slikt kan skje!!
Mom2Two Skrevet 18. februar 2008 #43 Skrevet 18. februar 2008 Er det ikke litt merkelig at det er de samme babyene som alltid bæsjer og gulper akkurat når man skal gå da:-p Jeg kommer ikke for sent, det handler om organisering og respekt for andres tid og liv. Dessuten er det sant som en over her sier, det var de samme som kom for sent før de fikk barn også, og de har alltid en eller annen unnskyldning. Jeg synes det er frekt å bruke babyen som en universalunnskyldning for å komme for sent.
Scorpiogi Skrevet 18. februar 2008 #44 Skrevet 18. februar 2008 jeg blir ikke irritert. Pleier å komme tidsnok jeg og da, men jeg setter meg ikke i den klemma med venner at jeg må være på et tidspunkt en spesiell plass. De fleste jeg omgås har og barn, noen ganger er de for sene, noen ganger er jeg. Men det er da svarten ikke lett å få en baby til å fungere som ei klokke!? Dere kan ikke mene at det bare er å planlegge?! Dvs starte en time i forveien? Dvs at babyen som kunne ligget og slappet av i vogga eller koset seg på gulvet blir tatt opp en time før den trenger, for så å byttes, puppes og evt byttes på igjen, så starte avgårde. Og ende opp med å sitte å vente i en vond bilstol i 20 minutter, i iskaldt vintervær.. Og samme hvor flink man er å planlegge, skjer det fra tid til annen at det kommer tre bæsjbleier på rad, tlf ringer i ett kjør, 2-åringen faller og slår seg og bilen ikke vil starte. Til en viss grense er planlegging nok, men av og til skjer det uforutsette.. Jeg sitter ikke å trommer med fingrene hvis det er jeg som venter, og til gjengjeld har jeg forståelsesfulle venner/familie hvis det er jeg som blir sen.
winneboo Skrevet 18. februar 2008 #45 Skrevet 18. februar 2008 Hvis barnet presterer å bæsje når dere er på vei ut døra f.eks. Men skjer det hver eneste gang man har en avtale så burde man jo planlegge slik at man drar ut et kvarter før planlagt tilfelle babyen bæsjer. Har hendt at vesla her har bæsjet når vi har vært på vei ut døra men det er ytterst sjeldent at det skjer. Kanskje et par ganger i året.
Scorpiogi Skrevet 18. februar 2008 #46 Skrevet 18. februar 2008 Men da ender en jo opp med å sitte i bilen evt når babyen basjer..? ikke praktisk.. Men det er vel kanskje verst de første mnd til en baby, når ingenting er i skjema.. Meg har det skjedd med noen ganger ja, når han var liten. Nå er det sjelden.
Tommage♀♂ Skrevet 18. februar 2008 #47 Skrevet 18. februar 2008 Jeg er en av de som ofte kommer for sent. Det vil si, jeg avtaler sjeldent klokkeslett, jeg sier jeg komme på ettermiddagen eller mellom da og da, sånn at jeg har litt slingringsmonn. Jeg er rotete i hodet, samme hvor lenge før jeg begynner forberedelsene på avgang ender jeg med å være sent ute. Når ungene er kledd, gjerne 2 ganger pga bæsjebleie (ja, minsten timer det 3 av 5 ganger), begge er satt i bilen og jeg har fått startet den, detter det plutselig inn i hodet mitt at jeg har glemt mobil, lommebok, bleier, noe jeg skulle ta med til avtalen min eller hva som helst, selv om jeg har gått over alt flere ganger før vi kledde oss. Eller så finner jeg ut at bilen nesten er tom for bensin, og ta tør jeg ikke kjøre før jeg har fylt på den. Mange grunner for at jeg er for sen, av og til er det ungenes feil, andre ganger min egen. Sen er jeg uansett. Til bestemte klokkeslett-avtaler kommer jeg sjelden før tiden, oftest nøyaktig og ikke mer en 1-2 minutter for sent. Men jeg gir alltid beskjed da, og de som kjenner meg vet at jeg er sånn. Ikke at det unnskylder noe, men de er da glade i meg alikevel;)
Sololight Skrevet 18. februar 2008 #48 Skrevet 18. februar 2008 Jeg er glad mine venner og min barselgruppe var mer tolerante enn den gjengen som har svart på denne tråden!! I barselgruppen var det ei som ALLTID var for alt for sein til avtalene våre, og vi andre var ikke alltid presis vi heller. Men det var da ingen som brukte en kalori på å irritere seg over det. Takk og pris:-)
~~DoraDora~~ Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #49 Skrevet 18. februar 2008 fantomspark... Hehe det ville vært veldig rart dersom noen av dere andre hadde brukt en kalorie på å irritere dere over hun i gruppa som ofte kom for seint, når dere alle kom forseint innimellom... Og så tror jeg neppe noen i en barselgruppe hadde turt å si i fra uansett.
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 18. februar 2008 #50 Skrevet 18. februar 2008 Jeg blir litt irritert på sånne snerpete folk som alltid kommer litt tidlig jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå