~~DoraDora~~ Skrevet 18. februar 2008 #1 Skrevet 18. februar 2008 " jeg er seint ute, men sånn er det å ha baby. En klarer aldri å være presis da." Hvorfor iall verden er det helt greit å komme for seint til avtaler bare fordi en har en baby? Er dere også av den oppfatning av at det er en gyldig grunn til alltid å komme for seint?
Dronningen! Skrevet 18. februar 2008 #2 Skrevet 18. februar 2008 Nei det er ingen gyldig grunn, da m,å man bare starte tidligere med det man skal ....
Gjest Skrevet 18. februar 2008 #3 Skrevet 18. februar 2008 ting skjer uforutsett når man har en liten baby, ofte den får gråte anfall like før man går ut døra eller at babyen å skiftes på nytt pga ny bæsjebleie, sånn er det bare!
Gjest Skrevet 18. februar 2008 #4 Skrevet 18. februar 2008 Til en viss grad ja. Det er ikke alltid så lett å være presis når babyen bæsjer idet man setter han i bilstolen, ferdig påkledd og det hele. Eller gulper ut over hele mors antrekk når man skal til å gå ut døren. etc. etc. Men om mulig bør man jo legge inn litt ekstra tid til uforutsette ting da. 15-20 minutter er akseptabelt å komme for sent når sånne ting har skjedd synes jeg. Men en tekstmelding om ståa skader jo ikke....
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 18. februar 2008 #5 Skrevet 18. februar 2008 Har fremdeles til gode å komme forsent til tross for snuppa. Syntes ikke det var en god unskyldning før jeg fikk barn, og den er ikke blitt noe bedre. Det handler om planlegging. Men så er både jeg og mannen mennesker som hater å kome forsent, og heller kommer en time før og venter enn å komme 5 minutter forsent.
brooklyn Skrevet 18. februar 2008 #6 Skrevet 18. februar 2008 i utgpkt enig, men selv om man legger inn en god margin er det ting som kan gå på skjeve når man er på vei ut døren, det være seg akutt bæsjebleie eller gulp over hele seg. På den annen side er det greit å heller planlegge ting litt rundt ammingen, slik at man vet hav man har å forholde seg til. Jeg la alltid til litt ekstra tid, tilfelle rottefelle. Når jeg hadde lært av mine feil, da, og kom 25 min for sent til UL med lillemann på sykehuset da han var 3 dager. Var rett og slett ikke vant til å ha en liten:) Men jeg ble tilgitt.
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 18. februar 2008 #7 Skrevet 18. februar 2008 Jeg har da alltid klart av å komme i tide, til tross for baby/barn. Er da ikke vanskelig hvis man planlegger. De som siger sånt er vel bare late og gidder ikke se til å komme seg ut av døren i tide. Visst kan det vel skje en gang iblant at babyen bæsjer eller gulper ned klærna eller noe annet uforutsett. Men ikke hver eneste gang.
Gjest Skrevet 18. februar 2008 #8 Skrevet 18. februar 2008 Men det er jo noe med at en baby ikke kan styres etter klokka også da... En lar ikke være å bytte på baby om den har gulpet eller bæsjet seg ut i det man dro ut døra. Om baby er sulte og må ammes, så må man amme eller varme flaske what ever. Om alt det andre er klart aldri så mye, så overser man ikke babyens behov. Irriterer meg også over at folk kommer for sent, men ikke de med baby. Om det er snakk om kort stund, er det snakk om time og timer, vel da....
Odine! Skrevet 18. februar 2008 #9 Skrevet 18. februar 2008 Det er mye vanskeligere å beregne tida når man har en liten baby. Plutselig bæsjer den når man er på vei ut døra, osv. Jeg har større forståelse for at folk med baby kommer litt for seint, enn for andre.
Gjest Skrevet 18. februar 2008 #10 Skrevet 18. februar 2008 Er ikke alltid det er like "bra" og imponerende å komme en time for tidlig heller.... I møtesammenheng, jobbsammenheng.... Vitner kanskje om dårlig dømmekraft og oversikt... For å sette det på spissen...
Gjest Skrevet 18. februar 2008 #11 Skrevet 18. februar 2008 Jeg er også en som irriterer meg over dette!!!! Ett par av venninnene mine kommer ALDRI til den tiden de skal, sender kanskje melding og sier at de snart skal reise etc! Er lov til å planlegge litt bedre. Så klart det kan skje uforutsette ting som gjør at en blir forsinka, men det skjer ikke hver eneste gang man skal ut på noe! Det minste man kan gjøre er iallefall å sende en sms og si at man blir forsinka..
Sivalur Skrevet 18. februar 2008 #12 Skrevet 18. februar 2008 Bruker man den unnskyldningen HVER gang, så er det jo litt sløvt. Men, det har skjedd flere ganger at vi må snu for å skifte bæsjebleie, eller klær etter gulp. Kan jo ikke planlegge å være et sted en halvtime før, for å legge inn nok margin til å rekke og skifte i tilfelle uhell?? Da junior var nyfødt kom vi hvertfall for sent flere ganger, for da var det så mye som måtte pakkes, og måtte inn og ut av huset flere ganger for å huske alt. Jepp, fullstendig forstyrret førstegangsmamma, hehe... Nå går det som regel bra og med nestemann regner jeg med vi har mye bedre rutiner på ting og kan unngå å komme for sent.
Gjest Skrevet 18. februar 2008 #13 Skrevet 18. februar 2008 Ja, syns det er gyldig grunn. For å være helt ærlig gir jeg f i om jeg kommer for sent. Tidspunkt for avtaler kommer med forbehold fra min side.
melkekua™ Skrevet 18. februar 2008 #14 Skrevet 18. februar 2008 Vi har alle våre svakheter ;o) men en sms eller en tlf.samtale når man er forsinket er å foretrekke )
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 18. februar 2008 #15 Skrevet 18. februar 2008 Det er klart, men det var bare for å sette det på spissen andre veien. Men som sagt til tross for baby/amming/bleiebytter/gulp så har vi fremdeles til gode å komme forsent..
Odine! Skrevet 18. februar 2008 #16 Skrevet 18. februar 2008 Hjemmesammenheng! En time før vi får folk er det ofte kaos hos oss - et kaos jeg ikke vil dele med andre bestandig. Og vil gjerne ha gjort unna mesteparten av styret med mat før folk kommer.
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 18. februar 2008 #17 Skrevet 18. februar 2008 Det liker ikke vi heller, men poenget var at vi ikke kan fordra å komme forsent. Og vi kommer heller ikke 1 time før til noen, men vi planlegger alltid slik at vi ikke kommer forsent. Og har vi veldig god tid, så er det jo bare bra med noen stopp på veien for amming, bleieskift el.l :-)
Gjest Skrevet 18. februar 2008 #18 Skrevet 18. februar 2008 Noen er flinkere enn andre da:) Det har hendt at vi har kommet for sent, jeg er ett sånt litt i siste liten menneske, men som regel rekker jeg ting. Med eller uten baby. Jeg gjør det ikke med vilje.
Gjest Skrevet 18. februar 2008 #19 Skrevet 18. februar 2008 Det kommer litt an på type avtale også, synes jeg. Skal man til lege, tannlege, viktig møte el.l., så bør man bestrebe seg hardt på å komme til riktig tid og heller 5 min tidligere enn for seint. Er det en mer uformell avtale, så er et kvarter for seint helt greit, men man kan sende ei melding og si ifra!
Gjest Skrevet 18. februar 2008 #20 Skrevet 18. februar 2008 Gidder ikke kjøre 20 min før jeg må, om det tar en halvtime å kjøre dit vi skal, kun for å legge inn mulighet er for amming og bleieskift. Ett sted går grensen, da sender jeg en melding og sier at jeg er forsinket:)
~~DoraDora~~ Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #21 Skrevet 18. februar 2008 Jeg selv har tre små barn, og jeg har per dags dato ALDRI kommet for seint til en avtale. Hemmeligheten er å starte 10-15 minnutt før en normalt ville gjort det. På 10-15 min har en kjempegod tid til å bytte ei eventuell bæsjebleie, som akkutt skulle dukke opp akkurat når en har festa babyen i bilsetet. (Men hvor ofte skjer det lissom????) Jeg synes folk som til stadighet kommer forseint har lite respekt for andre folk. De stjeler av andres tid. Jeg har ei slik venninne, og pga dette har jeg sluttet å lage avtaler med henne. Hun ringte og maste om vi ikke kunne feks gå tur med våre små, men jeg orker rett og slett ikke mer. Går i stedet tur med andre enn henne. (Jeg har ærlig fortalt henne dette, og hun har lovet å bedre seg, men klarer det ikke, så dermed har jeg sagt i fra at jeg ikke gidder å vente på henne mer)
Tommage♀♂ Skrevet 18. februar 2008 #22 Skrevet 18. februar 2008 Jeg har full forståelse for at nybakte mødre kommer for sent.
~~DoraDora~~ Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #24 Skrevet 18. februar 2008 Dere som er enige i at nybakte mødre kan komme for seint : Er dere av de som selv kommer for seint da kanskje???
♥ en, to og... tre?♥ Skrevet 18. februar 2008 #25 Skrevet 18. februar 2008 Jeg mener det er ok om folk kommer noe seinere enn avtalt og langt de fleste klarer å få sagt fra per sms. Vi var rakk stort sett avtaler før vi fikk barn, og det gjør vi med 10 min slingring nå også. Men jeg har merket meg en ting som er veldig påfallende: De samme menneskene som kommer for seint etter at de har blitt foreldre, er ofte de samme som alltid var seint ute før også! Sånn er det iallefall i vår omgangskrets.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå