Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #51 Skrevet 18. februar 2008 Jeg skulle mer enn gjerne jobbet masse, men jeg ikke får jobb for magen er stor som en fotball, jeg står reg på nav som arbsøker, men får ikke penger derfra fordi jeg har tjent for lite, jeg HAR ikke noe jeg kan selge (hva skulle det være??) Har ikke bil eller leilighet. Eier jo ikke noe. Solgte vraket mitt i sommer (fikk 8000 for den) for vi ikke hadde råd å bet 2 årsavgifter!! Er ikke snakk om å glorifisere det å være enslig! Bare at enslige får hjelp, mens gifte som sliter ikke får hjelp, dersom man ikke oppfyller visse krav (går på trygd el noe) Ok, man ikke får dette 1.gang man er gravid fordi man enda ikke har barn å forsørge. Man kan jo ikke regnes som ENSLIG forsørger FØR man forsørger noen heller da?! Men som enslig forsørger (jeg har barn fra 2-10 år) får man alt dette. Jeg var enslig fors. før jeg traff mannen min. Jeg fikk overgangsstønad=9800 kr, barnetrygd=over 4000 (får for ekstra barn når man er alene) Bostøtte på 1800 kr mnd, Stønad til barnetilsyn til jenta mi (var 5 år da) mens jeg sto reg på nav! Dekket 66 % av bhg.utg. Bidrag fra fedre, tils 6000. Regn selv hva jeg hadde pr mnd!!!!! Og kontantstøtte, dersom man ikke har ungen i bhg. 3300 kr. Så, alt i alt hadde jeg ALENE OVER 25.000 I MND!!! UTBETALT. Skjønner egentlig godt at folk reagerer med vantro, når man gifter seg el blir samboer og blir gravid, da mister man nesten alt fordi staten mener at ektemann/samb skal forsørge en (og de evt ungene jeg hadde fra før også) Jeg blir jo bare resignert over staten...
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #52 Skrevet 18. februar 2008 Det er vel mulig at dere kan søke om sosial støtte og om dere kan høre om det er mulig å søke om frivillig gjeldsordning.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #53 Skrevet 18. februar 2008 Skal ringe kommunen i morra... God natt, alle som har svart =) Takk for gode (og tidvid ikke så gode) råd!! Kommer med oppdat så snart det er nærmere løsning i denne "saken". HI
litenogtjukk Skrevet 18. februar 2008 #54 Skrevet 18. februar 2008 Det må da være bedre å prøve å selge bilen før namsmannen kommer, for de gir en mye mindre takst enn det bilen er vært. og det må jo være bedre å selge den da og slette gjelden og heller kjøpe en billig bil. må si det er bedre å ha en billig bil enn ingen bil og masse gjedl. Nei, sett dere ned se over alt dere har av gjeld i morgen og begynn å ring rundt til de og få til en betlings ordning, så får dere kanskje en lysere hverdag. Lykke til. Livet er ikke alltid like lett.:men det er alltid ett lys i tunnelen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå