Gå til innhold

Ferbers er bra!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke helt med på det du sier om hjerneskade heldigec, men tror da heller ikke at et barn kan bli hjerneskadet av å gråte litt. oioioi som det tar av her da, jeg melder meg herved ut av denne debatten med trygghet om at jeg har gjort det mitt beste for at barnet mitt er en trygg, uthvilt liten jente(uten hjerneskade fra ferbermetoden...;P) Lykke til jenter, dere får holde på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

?

Forklar:) Er trøtt... henger ikke helt med jeg...

Sammenheng?

Skrevet

Var kanskje litt klønete sagt...

 

Poenget er i alle fall at vi vet lite om hva disse testene/studiene egentlig sier og hvordan de er utført.

Skrevet

Jeg signerer hvertfall "MammaTil3"og sier at folk må gjøre som de vil, men her i gården blir det ikke noe ferber. Det har jeg ikke hjerte til. Men jeg har tålmodighet, så gode leggerutiner og trygge barn skal det bli for det.

Skrevet

Synd at dette blir så usakelig!

 

Meningen med å starte tråden var å gi et syn på hvordan folk kan gjøre noe DERSOM de har problemer med å få banret sitt til å sovne om kvelden.

 

Vi hadde prøvd mye i OVER 1 ÅR OG DET ER JO IKKE ET TOTALT UKRITISK OPPLEGG! Vi sto utenfor og gikk inn og sjekket hele tiden, strøk over kinnet, sjekket at bleia var tørr, og snakket mykt og rolig.

 

Når det blir snakk om hjerneskade blir dette latterlig - og for meg total mangel på gangsyn. Tror noen av dere må komme dere ut litt og få litt avstand til barnet deres - for hvis dere roper barnemishandling og hjerneskade i hytt og pine vil jo barna deres bli fullstendig uselvstendige og utrygge.

 

Igjen - dette var et forsøk på å vise EN MÅTE å gjøre ting på. Jeg har vært mor i flere år og tenker med gru på de som er nybakte foreldre og som faktisk ønsker seg informasjon, tips og andres erfaring.

Jeg går inn i stua og tar meg et glass vin - barna sover godt i sengene sine og jeg har kvelden fri.

Dette gidder jeg ikke bruke tide min på!

Skrevet

Jeg syns ikke alle innleggene her er så usaklige jeg da. Skriver man et slikt innlegg må man forvente å få sterke svar tilbake, for ja, ferber er en av mange muligheter å lære barna å sovne selv på, og ja, metoden fungerer flott på mange barn, men man trenger ikke støtte metoden av den grunn. Veldig mange syns det er helt hårreisende og de må da ha gode grunner til det? Det går helt imot deres oppfatning av å være foreldre på.

 

Som Korsika skriver; årsaken til at barnet gråter er alfa omega! Bare man ytrer "våkner på kvelden/natten, gråter, urolig å legge, sovner til puppen" etc etc er det fryktelig mange, tom helsesøtre, som sier FERBER!!!! Med en gang! Som første forsøk på å komme til en løsning!

Det kan være så små ting som skal til for å endre noe! Og jeg syns man skal prøve litt forskjellig før man tyr til ferbermetoden, for den KAN være forferdelig.

Skrevet

DERE SOM ER SÅ KRAFTIG MOT Å LA BARNA GRÅTE LITT PGA. DISSE LATTERLIGE PÅSTANDENE KOMMER TIL Å BLI FORELDRE SOM IKKE KLARER Å SETTE GRENSER FOR BARNA DERES GENERELT. SER DET I BARNEHAGEN HVER DAG - STAKKARS BARN!

Skrevet

Ehm, kanskje skru av caps lock?

 

Ellers var det argumentet så dumt at jeg kjenner jeg ikke engang har lyst til å si imot det.

Skrevet

Rosa elefant og HeldigeC, dere etterlyser forskning som "beviser" at ferber ikke er bra.

 

Jeg understreker at jeg ikke kjenner så godt til Ferbermetoden, men denne artikkelen bygger på forskning som langt på vei konkluderer med at det ER skadelig for babyer å ligge alene å skrike. De skal taes opp når de gråter. Veldig interessant lesing syns jeg:

 

http://www.awareparenting.com/comfort.htm

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...