Gå til innhold

Hvor mye har du lagt på deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

skjønner ikke hvordan det går ann ålegge på seg så lite jeg, gikk opp 14 i mitt første, har nå 19 dager til termin å gått opp 13,3. bekymrer meg heller andre veien jeg, ikke for babyen men man trenger jo ett lager fett til amming også, sist så jeg jo ut som ett spøkelse ikke mange mnd etterpå. har ikke fått noe ekstre en magen denne gangen heller, slank i utgangspunktet(170, 60 kg), men vil ikke ende opp som ett beinrangel heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns du har vært kjempeflink jeg. Betyr jo bare at du har vært litt ekstra sunn i svangerskapet:o)

Selv har jeg gått opp 11 kilo, var helt gjennomsnittelig før graviditeten. Har 20 dager igjen til KS....Og håper de 11 forsvinner pluss et par tre ekstra kilo:o) Ja ja. Jeg beregner jo 2 til 3 kilo til på de siste ukene også!!

Men alt i alt så må vi vel bare ofre kroppen litt for å få disse undrene!!

Skrevet

Var 55kg/167cm før svangerskapet. Er nå i uke 28, og er 64kg. 4kg mindre enn det jeg har vært med de andre. Føler meg likevel stor, men vet at kiloene trengs. Har for vane å ta av 16-20kg de første 3 mnd etter sv.sk. Ergo vil jeg mest sannsynlig bli gankse stygg etterpå...

Spiser og koser meg, og har jo tross alt gått opp 9kg!!! Det er ikke dårlig i uke 28, men likevel.. vet at det bare renner av så fort babyen er ute... slik funker det her!! Ikke bare artig.. mannen min sier han nyter formene mine nå mens jeg har dem.. MEN han liker meg heldigvis slank også da!:)

Skrevet

Heg har hatt et veldig fint svangerskap sålangt. Hadde litt ekstra da jeg ble gravid. Veide 78 kg. ca 5-10 kg for mye... Hehe

Til en forandring har jeg ikke kastet opp i dette svangerskapet, og har spist det jeg følte for. Jeg er nå i uke 32 og veier 81 kg.

Jeg gikk ned mestem 8 kg i løpet av de første 3 mnd, så jeg vet ikke, skal jeg regne med de kiloene jeg tok av meg? I såfall har jeg gått opp 11 kg, regner jeg med det jeg veide da jeg ble gravid og til nå så er det bare lusne 3 kg.

Jeg ser faktisk bedre ut enn jeg har gjort på noen år nå, og håper kiloene detter av etter raskt etter fødselen. Noe som egentlig ikke har vært vanlig før.

Jeg trøster meg med at dette er en vår unge, ingen fødselsdager som skal feires og bakes til.

Min datter på 3 er født 19 des. Like før jul, og har en drøss med bursdager i des og januar. Før snuppa var fylt 2 mnd hadde jeg gått opp nesten 10 kg pga av all den kakebakinga og spisinga og julematen osv...

Så jeg gleder meg til å få en vår baby, som jeg kan trille masse med og slippe å irritere meg over kulden og snøen for engangs skyld.

Sry, denne ble litt lang.... Bare noen tanker....

Skrevet

er i uke 38 og har lagt på meg 3 kg ......la på meg 18kg sist og hadde litt å gå på. Men!!! har også hatt mye høyere livmor denne gangen, som har først til skrekkilig halsbrann og sure oppstøt... isk.... er fin nå:)

Skrevet

kommet til uke 39 nå og har gått opp 8 kg.. må si jeg er fornøyd, kunne vært værre :o)

Skrevet

uke 30 og gått opp 15:( har masse vann i kroppen som sprenger. kiloene syns ikke så godt, sier folk, men jeg ser de ganske godt

Skrevet

Jeg er i uke 31 og har lagt på meg 11 kg. Er ikke veldig høy, 1.60, så håper å gå ned i vekt når babyen kommer.

Skrevet

Uff, føler meg nesten som en elefant jeg nå.....! Er i 29. uke og har sålangt lagt på meg 12.5 kg! Ikke noe pinglete fjærvekt her i gården nei, hehe. Fleiper med mannen min om at han må kjøpe jekketralle snart, hehehe :-)

Men formen er knall og svangerskapet har gått som en drøm sålangt så jeg skal vel ikke klage :-)

Skrevet

Veide 70 kg i itg.punktet. Har nå lagt på meg ca 13 kg, er i uke 36. Forrige ganger har jeg lagt på meg godt over 20 og har slitt med å komme ned igjen, så håper jeg ikke ender på stort mer enn 15 kg opp totalt. Men pytt, viktigst at graviditeten går bra.

Skrevet

Er i uke 33, og har kun lagt på meg 3-4 kg... De siste 2 mnd har jeg ikke lagt på meg i det hele tatt, og symfysemålet har flata ut. Syns dette er litt rart jeg, men legen sa i går at det med symfysemålet har å gjøre med at vesla har lagt seg med hodet ned i stedet for rumpa, og at jeg ikke hadde lagt mer på meg var bra...? Kjenner jo masse liv hele tiden, så alt står sikkert bare bra til, men trodde det var anbefalt å legge mer på seg når en ikke er så stor i utgangspunktet heller...

Skrevet

Slår dere alle ser det ut som ....hehe... er i uke 33 og har gått opp 20 kilo!!!

men men,er man sulten så er man sulten...har hatt EKSTREM mat lyst!

men men...er en happy hippo fordi om eg...hihi...

gjikk opp 29 kilo med førstemann,som var vekke på en,to,tre...håper på det samme nå og.

Skrevet

Veide 72 og veier nå 81. Er i uke 39 og har gått opp 9-10 kilo.

Skrevet

Jeg er 39+1 idag og har vel gått opp ca 5 kg....

Har jo mer enn nok å ta av fra før, men kunne heller tenkt meg 7 kg til og hatt mere energi enn hva jeg har hatt i dette svangerskapet ja....

Skrevet

uke 41, gått opp 9,5 kilo. Men jeg var kraftig fra før. Alle mine kilo kom i tredje trimester. har faktisk slitt med å gå opp, hatt liten apetitt, ja mat har nesten bydd meg imot. gleder meg til å nye maten igjen....

Skrevet

17 kg i uke 38, de 3 forrige graviditetene la jeg på meg litt under 30 kg....men jeg hadde flat mage innen ett halvt år etter fødsel. Mange av de som ikke la på seg noe særlig i graviditeten mistet ikke de overflødige kiloene og noen la på seg mer etter graviditet. Så fortvil ikke dere jenter som legger på dere mye...kan være at dere er slankere etter en stund alikevel

Skrevet

Er akkurat 29uker i dag og lagt på meg 5 kg.

Skrevet

Er 36+5 og har gått opp 13kg.

Er veldig fornøyd med det, siden jeg har dobbel bolle i ovnen. ;)

Har kun lagt på meg på magen, så jeg tror vekta er ganske normal og fin. :)

Skrevet

Er 38+1 og har gått opp 17 kg. Alle sier at jeg kun har fått mage, så de har lagt seg fint kiloene. Selvfølgelig er det noe ekstra andre veier da! Slank i utgangspunktet..

Skrevet

Akkurat 29 uker idag, og har gått opp 6 kilo. Siden jeg er liten og tynn fra før av synest legen min at dette er for lite, og er 40% sykemeldt for å slappe av og spise mer. Men magen har normal størrelse og fosterlyden er fin!!

Skrevet

Uke 37+ 5 og lagt på meg 14 kg. Det får gå:) Ungen kan jo komme når som helst fra nå og de neste 4 ukene- og uansett skal vi ut og trille og besøke pappa'n i lunsjen og han jobber 2,5 km unna!

Skrevet

Er i uke 38 og har lagt på meg 12-13 kilo. La på meg de første 10 kiloene før uke 24, og de andre 2-3 kiloene de siste 14 ukene. Men så hadde jeg jo ikke noe å ta av på forhånd da, så jeg trenger nok disse ekstra kiloene. De har jo kun lagt seg på magen også da, kanskje bitte litt på lårene og rumpa, men det er ubetydelig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...