Noramor+Sara kommer i april Skrevet 14. februar 2008 #1 Skrevet 14. februar 2008 Syns jeg har vært så flink denne gangen...har ikke bevisst unngått søtsaker og god mat,men allikevel så "sliter " kiloene med å komme...ihvertfall enn så lenge;-) Jeg er i uke 30 nå,var på kontroll i dag og hadde gått ned en kilo..det vil si at jeg har lagt på meg 4kilo hittil! Jeg er ganske stor fra før,så jeg tar nok av meg selv,og det er absolutt ingenting i veien med barnets str.. Er så stolt og fornøyd av meg selv,må skryte litt ettersom ingen andre rundt meg gjør det/eller ser det! Hehe..
Lille my31 Skrevet 14. februar 2008 #2 Skrevet 14. februar 2008 Jeg er i uke 29 og har lagt på meg 2 kg. Jeg er også litt stor fra før så jeg går nok ned i meg selv. Barnet har en fin vekst! Vedlig fornøyd!!! I første svangerskap la jeg på meg 12 kg, andre 4 kg og nå spørs det....
Husmor i jobb j08 + spire :) Skrevet 14. februar 2008 #4 Skrevet 14. februar 2008 Er i uke 40 no å har lagt på meg 15 kg... er førstegangs å eg er ganske liten fra før... Men virker veldig mye no :-)
snupi'08*Födeklar* Skrevet 14. februar 2008 #5 Skrevet 14. februar 2008 jeg er i uke 31, og har lagt paa meg 13 kilo. Synes egentlig ikke, bare paa magen! Men saa er jeg veldig höy og tynn fra för. Gjör ikke meg noe om jeg legger paa meg mer heller, spiser det jeg har lyst paa og de kiloene som kommer faar bare komme! Saa bra at du er fornöyd ogsaa Noramor!
Kakebakesøte Skrevet 14. februar 2008 #6 Skrevet 14. februar 2008 Er i uke 42, har gått opp 12 kg. Akkurat passe synes jeg
Kakebakesøte Skrevet 14. februar 2008 #7 Skrevet 14. februar 2008 nei, det ble feil. Er i 42. uke mente jeg å skrive.
Gjest Skrevet 14. februar 2008 #9 Skrevet 14. februar 2008 Er 34+2 og har totalt lagt på meg 10 kg. 1.68 m høy og startvekt var 60 kg. Vet ikke om dette er mye eller lite men...
AnitaTrymLucasFrida Skrevet 14. februar 2008 #10 Skrevet 14. februar 2008 jeg er i uke 38+ og har lagt på meg 13 kg. Synes det er helt greit:)
Gjest Skrevet 14. februar 2008 #11 Skrevet 14. februar 2008 Her var det ingen som hadde gått opp mye, nei! Når man starter en skrytetråd kommer jo ingen som har gått opp mye til å svare... Jeg har vært kjempedårlig, og har nå gått opp 5 kg i uke 37. Det er LITE, og hadde jeg vært frisk hadde det jo også blitt mer, og med god samvittighet. Rundt 10-12 kg totalt er det selve graviditeten veier. Mer om du har vann i kroppen. Pluss at en del trenger litt ekstra reserver til ammetiden. Så om du går opp mindre enn det fram til uke 40 går du ned i deg selv. Og det skal man jo helst ikke gjøre om man er frisk, da fettlagrene i kroppen også inneholder en del miljøgifter som frigjøres når du tærer på dem... og går rett til babyen.
Nostalgi Skrevet 14. februar 2008 #12 Skrevet 14. februar 2008 begynner på uke 33 imorg er 14 kilo pluss veier nå 74. er litt deprimert pga det men spiser jo ikke mye heller ,ikke noe tegn til vanndannelse i kroppen heller.. noen andre som har lagt på seg så mye?
lillingen blir storebror:)u 41 Skrevet 14. februar 2008 #13 Skrevet 14. februar 2008 Jeg er i uke 32 og har lagt på meg 10,5 kilo. Ser det er mye i forhold til mange, men er veldig fornøyd selv:)
rosenkvisten Skrevet 14. februar 2008 #14 Skrevet 14. februar 2008 Har lagt på meg 8 kilo og er i uke 37. Gjennomsnittet er på 12, 5 kilo i løpet av hele svangerskapet. Jeg veide 48 kilo og er ca 1,65 høy...så nå føler jeg meg endelig litt mer kvinnelig:) hehe...
Gjest Skrevet 14. februar 2008 #15 Skrevet 14. februar 2008 baby-i-april - det kommer ikke til å være så mange som har lagt på seg mer som svarer i denn tråden, men de finnes!!! Om man spiser normalt og sunn mat når man er sulten, så skal man ikke være så fokusert på vekt. Kroppen regulerer seg selv, og da trenger du tydeligvis et par ekstra kilo å gå på til ammingen. Det er IKKE mye, det forsvinner fort igjen! Ikke vær deprimert!!!!! Det er en helt naturlig del av det å være gravid. Synes det er et vekthysteri her inne nå for tiden som ikke var her da jeg gikk med førstemann for 2-3 år siden. Da gikk jeg opp 17 kg totalt og synes det var helt greit. Synd om folk får svangerskapet sitt ødelagt av å gå rundt å bekymre seg for å gå opp de få ekstra kiloene man går opp om man lever noenlunde fornuftig. (Selvfølgelig greit at folk er obs på at de ikke bare spiser søplemat, altså).
C&M&H Skrevet 14. februar 2008 #16 Skrevet 14. februar 2008 Jeg har lagt på meg 17 kilo til nå i uke 36. La på meg 18 kilo sist svangerskap og gikk ned alt bostsett fra 2 kilo etter fødselen. Hadde en del vann og det har jeg nå også og fikk gigantiske pupper!!! Så er ikke så bekymret for de kiolene nei. Er slank og høy i utgangspunktet så bærer kiloene godt.
Trebarnsmamma30 Skrevet 14. februar 2008 #17 Skrevet 14. februar 2008 Har lagt på meg 8 kg nå i uke 34+3, + det jeg gikk ned de første mnd.. greit nok det tror jeg:) men liker ikke å se tallet på vekta...
rosenkvisten Skrevet 14. februar 2008 #18 Skrevet 14. februar 2008 stemmer det der med at en mister en del når en ammer. Søsteren min ble slankere etter fødselen. Og hun var ganske slank i utgangspunktet. Hun har født 2 barn. Det vises ikke i det hele tatt. Samboeren min synes jeg ser kjempe bra ut nå Å jeg synes det er så vakkert med gravide damer, så vekten ville jeg ikke brydd meg døyten om:)
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #19 Skrevet 15. februar 2008 Nei, her er det nok mange som ikke svarer. Spør du meg, så mener jeg at alt under 10kg er lite i løpet av et svangerskap. Kommer selvsagt an på utgangspunktet, men disse 50-60kg damene bør iallefall legge på seg en del, noe annet er (kanskje)oss med litt ekstra. Jeg startet på 73, gikk ned til 71, og er snart 77 nå i uke 31. Er kjempefornøyd fordi jeg grudde meg til denne vekta. Var ikke akkurat tynn før jeg ble gravid. Ellers er ikke vekta så veldig mye å bekymre seg over. Det er helt individuelt hvor mye man går opp. Kroppen legger på seg det som er nødvendig, og babyen tar det den trenger. Samtidig forsvinner det meste forhåpentligvis etter fødselen. Dette er ikke akkurat noen slankekonkurranse.
mamman til leon og Noah Skrevet 15. februar 2008 #20 Skrevet 15. februar 2008 jeg er i uke 40+6 og har lagt på meg ganske nøyaktig 20 kg... merker det er endel vann nå på slutten, men jeg vet jeg går alt ned igjen
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #22 Skrevet 15. februar 2008 Jeg er gravid for andre gang. I mitt første svangerskap la jeg på meg totalt 27 kg. Hadde mye vann i kroppen. 3 mnd etter fødselen hadde jeg tatt av 24kg av disse. Gjorde ikke noe spes. for å ta av, spiste bare sunt og drakk masse vann og gikk trilleturer med babyen. I dette svangerskapet,er nå i uke 35, har jeg til nå lagt på meg 20 kg. Har også nå en god del vann i kroppen. Håper et går like fort av denne gangen også. Men synes at det viktigste av alt er at babyen har det bra. Lykke til alle sammen, både med dere med store mager og dere med små mager. Det er en fin tid vi går i møte!
Gollegompen Skrevet 15. februar 2008 #23 Skrevet 15. februar 2008 33 uker i morgen, og har lagt på meg 19 kilo. Ikke spesielt morsomt, men prøver å tenke på at slik er min graviditet.
ma-85 Skrevet 15. februar 2008 #24 Skrevet 15. februar 2008 Snart 34 uker, og pluss 10 kg. Tror det er helt normalt. De fleste som skriver her har gått opp så lite at de som har gått opp mer ikke tør å skrive... Synes det er litt "konkurranse" her, om hvem som er slnakest og flinkest. Man er ikke nødvendigvis flink om man har gått opp lite spør du meg...
prins&prinsesse Skrevet 15. februar 2008 #25 Skrevet 15. februar 2008 la på meg 28 i forige svangerskap og fødte 10 dager før termin. ble gravid igjen etter 4 mnd og hadde da 13 kg igjen fra første svangerskapet. nå er jeg 26 uker på vei og har lagt på meg 8 kg... synes det er litt mye ettersom jeg hadde 12 igjen fra forige. håper ikke det blir like mangen denne gangen....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå