Gå til innhold

Den harde kjernen: Lillekikki, rosered, Fullklaff med spire, Anette_78, Honningbolla, Anne_E, Tomine29


Andrebolleiovnen

Anbefalte innlegg

Heia jenter

Passer mye bedre for meg på torsdagen enn tirsdagen! Så det hadde vært topp:)!

Anne_E samme som jeg føler det når jeg er hos legen nesten det, nå her jeg nesten gitt opp dette med sykemeldning, for jeg føler at jeg nesten må mase! Får nesten dårlig samvittighet! Er jo litt kvalm, men mest fordi jeg fremdeles er sliten, så har det vært litt digg med en dag i uka for meg selv til å komme meg litt, for se hva det blir til nesten kontroll hos henne, håper jeg og har noe energi til å hold ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anne_E: Fikk brev i helga om at jeg har fått plass på fødselsforberedende kurs....7 mai...noen flere som har fått svar?

 

ME2!!!

Vi skal da på kurs ilag!!

Det blir nå morro ja!!

 

Er det flere i kjernen som skal den 7 mai??

 

Skjønner ikke helt fastlegene deres honningbolla og anne e, dere kjenner kroppen selv.

Håper det går bra uansett og at dere finner en løsning... eller hva jeg skal kalle det.

Dere skal jo ikke slite dere ut heller!!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke mer enn et par timer siden jeg var her inne, og dere har skrevet mange innlegg på den korte tida! synes det er koselig at det er så mye aktivitet her inne....spennende å følge litt med på hva som skjer for dere alle!

 

Måtte bare ha en liten utblåsning i forhold til det med fastlegen....har tenkt masse på det i kveld og det som er sikkert er at jeg IKKE skal presse kroppen min til noe jeg ikke orker! bare for å stille opp for jobben...får jo ingenting igjen for det....og jeg skal ikke ha kjempehøy terskel for å kontakte fastlegen igjen i forhold til sykmelding....er jo ikke bare meg det gjelder....er jo "klompen" i magen også....

 

Fullklaff: Så morsomt at vi skal på samme kurs da! tenkte jo at sannsynlig heten for at noen fra kjernen skulle på samme kurs var stor! spennende å høre når dere andre får plass på kurs!

 

Honningbolla: skjønner veldig godt hva du mener....vi må ta hensyn til oss selv....og ikke minst spirene våre!

 

Rosered: så spennende at dere kjenner spark på utsiden...."misunner" deg!

 

I forhold til treff spiller det ingen rolle for meg hvilken dag det blir....men etter å sjekket kalenderen passer tirsdag og torsdag mye bedre enn onsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter!! så morsomt med masse aktivitet!! har vært ute med sambo i dag og fått litt nye klær av han da jeg følte genserene mine ikke var lange nok til å få over magen lenger.. ;) Var på h&m og fikk kjøpt en genser, en tøff mamma-topp, mamma lin-bukse, ammeBH og en peeling krem til dusjen.. Vi kjøpte også en helt bedårende kanin til å ha i senga til Hedda..! Elsker kjæresten min altså! - han er så snill mot meg!! :)

 

Ellers må jeg bare lette litt på lokket føler jeg!! Det kan være jeg er en smule hormonell og lett irritabel, men mine svigerforeldre (helst svigermor) går meg snart på nærvene.. De har tatt vare på sengen etter sambo var liten, og mener vi kan bruke den. Den må slipes ned og males. Selvsagt forstår de vi trenger ny madrass.. Men hver gang vi er der og jeg spør om å få se senga så prater de det bort med at jeg ikke må ha alt i orden nå! det er altfor tidlig!! det kan fortsatt skje noe. Dette her er ting sambo skal ta seg av mens jeg er på barsel!!! (argh!!) Da skal han dra rundt og kjøpe inn til nurket, og sette opp så alt er klart til han skal ta oss med hjem.. Dette inkluderer stellebord, bilsete, seng, vogn osv.. Jeg ønsker å ha alt i orden!! og det før jeg skal føde. Jeg ser det slik at det er greit å få handlet inn litt utover nå, da jeg sikkert er tung som er flodhest da jeg går ut i permisjon 31 mai og ikke orket å reise rundt å handle mest. Den tiden vil jeg bruke til å vaske babytøy, legge på senga, gjøre klart rommet og bare kose meg. Hvorfor kan ikke bare svigermor forstå at dette er mitt svangerskap!!?? og at det er viktig for meg å få ting i orden til Hedda kommer.. Sambo har jeg et ønske om at skal være på barsel sammen med meg, så mye han kan.. ikke dra rundt å handle. Det ønsker jeg å ta del i.. Er på nippet til å kjøpe seng selv, ser Fru Lyng har noen kjempefine!! og ikke er de altfor dyre heller.. Men vet at da får jeg høre det av svigermor....! Har tatt opp dette med sambo og han føler seg nok litt mellom barken og veden.. skjønner godt at jeg ønsker å ha alt i orden, det vil han også. han ønsker ikke å si nei til senga enda, da den sengen er en helt vanlig sprinkelseng (hans ord..!). Jeg sa så at jeg ønsket ikke å bestemme noe enda, før jeg har sett den sengen, og får jeg ikke det snart kjøper jeg ny.. spennende å se om jeg får se noen seng snart...

Men er mektig irritert over at svigermor skal blande seg sånn inn i dette, og ikke la meg å sambo, som faktisk blir foreldrene, styre dette selv!! argh!!!

måtte bare få det ut...! :)

 

Ellers..

 

Bekkenet er der... merker det godt når jeg er sliten, men det går veldig opp og ned. Takk for at dere spør!!!

 

Tomine; svømming er supert!!! hadde vært så fint om vi var flere og få dratt med hverandre!! svømming skal jo være supert for gravide!

 

Fullklaff; Er det ikke gøy?? går inn på rommet til Hedda hver dag jeg, bare for å se litt på vippestolen, vogna.. baby-gymmen, klær osv.. det er så kos!!!

 

Honningbolla & Anne_E; er virkelig fastlegene deres slik?? frykter litt min kan være slik også.. gjenstår å se på tirsdag om en uke,,

 

Rosered, og alle dere andre; skal vi si torsdag 28 februar på fratelli?? passer fint for meg!! Da bestiller jeg bord på onsdag, til 7 stk..

 

Ellers har jeg fått plass på fødsels-kurs også!! skal hele dagen den 21 mai!!! gleder meg masse til det! noen som skal denne dagen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si det er aktivitet her nå:)

Innmari morro!!

Bruker flere timer her nå bare for å lese om dagen deres:)

 

SPØRSMÅL:

Tips til å bli kvitt bananfluer???

Tror de er kommet inn via ildtopper kjøpt på plantasjen, eller druene jeg eter hele tida....

 

AMMEPUTA mi: Den funka bra, men fy fader som den luktet da den bla lagt under dyna.... Aner ikke hvilken lukt heller, så jeg måtte bare slenge den bort i natt og bruke kid putene i stedet....

Må sikkert vaske hele puta, kan jo ikke ha en baby liggende på en stinkende pute heller.... Den er jo ny og lukter sikkert bare sånn fabrikk ny...alikevel....Blir GAL av luktesansen om dagen:) haha

 

Lillekikki:

Huff da.

ikke lett med disse svigerforeldra alltid:)

Skjønner godt at du vil bestemme hvilken seng etc du vil ha.

Slik var sikkert svigermora di og??!!

 

Mitt problem er heller at de slåss om hvem som skal betale hva.

Jeg blir galen, jeg handler inn, åsså får jeg si etterpå at det er fra den og det er fra den.... Orker ikke mas og tjas, om hvem som har kjøpt mest, og hvorfor den har fått kjøpe vogna og ikke den...

 

Jeg har handla inn alle de store tinga, for jeg kjenner allerede at jeg begynner å bli fremtung.

Å bedre blir det neppe. Er så vidt jeg kommer meg ut og inn av bilen, ut og inn av senga... fått tips om silkepysj og silkelaken, sengetøy.

har prøvd det for noen år siden og syntes det ble så innmari klamt... Men om bekkenet skal skure i vei som det gjør nå har jeg neppe noe valg.

 

Lillekikki:

Har du ordna barnerommet klart allerede du da?

Jeg har stuet alt inn i boden og opp på loftet, og endel i kommoden da, så der smugtitter jeg hver dag:) morro!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen:-)

 

Jeg har hørt at svømming er den beste trening med bekkenløsning, siden man blir "vektløs", fastlegen sa også det samme. Men kan jo klart være noe vi ikke har hørt om da:-)

 

Synd dere sliter med fastlegen(anne og honningbolla), min nekter meg å jobbe, sier jeg skal slappe av og lade opp til fødsel. Skal ikke slite seg meg ut på noe vis. Uansett regulerer jo smertene det, men deilig med en fastlege som forstår:-)

 

Lillekikki: forstår godt frustrasjonen din, vet ikke om jeg hadde taklet det så godt. Skjønner godt at du vil ha ting ferdig før fødsel, og ikke minst være med på alle innkjøp. Litt jente/mammagreie det der:-)

 

Ellers har samboer kjent spark utenpå magen flere ganger nå, og hver kommer det er stort smil. Temmelig aktivt om dagen nå:-) Veldig moro!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ivrige damer, det er så koselig å lese litt på dere og innleggene her:).

Artig å bli kjent med dere!

Lillekikki: Huff det høres slitsomt ut med svigers, håper hun roer seg ned litt! Og håper at hun til slutt hører litt på dere! Kanskje hun har glemt åssen det var:).

Så flott at det ble torsdagen da den uken, slipper jeg og stresse:). Synes jeg nesten ikke har fått shoppet noen ting jeg nå i forhold til dere, har liksom ikke kommet helt i modus enda.

Var i dag hos jordmoren på Korset i dag for første gang! Hun virket veldig ok, var der i over en time, hun som skulle komme etter meg hadde føda. Fikk pratet masse synes jeg, og det var bra!

Håper formen deres er litt bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mye liv her om dagen altså!! så gøy å gå inn på BIM hver dag og se hvor mye aktivitet det er her!! hele tiden masse nytt å lese, det er så interessant å lese hvordan dere har det!!

 

jeg synes det er kjempe slitsomt med svigers!! kommer til å kreve å få se den sengen veldig snart, ellers så kjøper jeg ny selv! mamma og pappa har bidratt med litt, synd at ikke foreldrene hans vil bidra med noe vi ønsker oss, og trenger.. argh!!! off.. nå må jeg slutte og irritere meg med om dette, og heller handle på sambo og mines primisser.!! innimellom hadde det vært kjekt om vi kunne velge svigermødre!!

 

Rommet til Hedda er så og si ferdig. Skal male døren, henge opp en lampe der sengen skal stå. Har tenkt å kjøpe noen ole brum figurer med dobbelsidig tape til å henge på veggen. Ellers er det bare å kjøpe inn et gulvteppe, kommode/klesskap, seng(!) og møblere. Gleder meg masse!!

 

Honningbolla; så fint du kom overens med jordmor, og likte henne! Var du alene i timen i dag? eller var din kjære med? isåfall, hvordan synes du hun henvendte seg til han? )nå ble det noen spørsmål her... )

 

tomine; tenker du å begynne å svømme? hadde vært så fint om vi var en liten gjeng som dro med hverandre på slikt, er så mye enklere å komme seg ut..!!

 

Vi har heldigvis utvekslet nummere, så vi får sende Anette en melding om hun ikke har sett det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har veldig lyst til det. Hadde vært moro om noen ville være med. Eneste jeg ikke er sikker på er hvor vi kan gjøre det? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var å svømte på Blystadlia for noen år siden, der var det basseng, og ordinær svømming.

Men ganske kaldt vann.

 

Badeland på gardermoen, basseng ++++ bobblebad.

 

Hotel Arena har spa og basseng?? bobblebad.

 

Jeg er med på svømming!! Elsker vann!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jenter! her er det virkelig masse aktivitet! I forhold til svømming vet jeg bare om to steder her i distriktet....sandbekkhallen i rælingen og kjenn folkebad i lørenskog....vet at kjenn har mye bedre åpningstider enn rælingen....og at renhold osv er bedre på kjenn....går an og finne ut av det på nett på kommunenes hjemmesider.... gleder meg masse til nytt treff....tror vi kommer til å ha masse og snakke om da også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker meg godt på kjenn. Stort og fint basseng, med egen svømmeside. tror det er 50/55 for voksne..

 

Hvilke dager passer best? enten så må det bli på ettermiddagene, eller i helgene. Tror de åpner kl 17 - 20 i ukene, og 09-17 i helgene. (disse tidene gjelder kjenn folkebad, har ikke vært noen andre steder...)

 

Ellers er jeg hjemme fra jobb i dag grunnet oppkast og en kropp som sier ifra at nok er nok. Er veldig sliten i dag merker jeg. Har lagt meg godt til rette på sofaen og tenker masse på den livlige babyen inni magen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Er vel jeg som har blanda sammen at svømming ikke er bra når man har bekkenløsning og noe annet.. Merker at jeg er litt i tåka for tiden, men men...

 

Kan ikke være greit med en sånn svigermor, LilleKikki, men du får bare si din mening, og håpe de ikke blir for sure... Er glad for at verken svigermor eller mamma er veldig sjefete i forhold til hva vi skal ha osv... Det kan jo komme, men tror ikke det...

 

Du får forresten bare slappe av og kose deg i dag da... Er godt kroppen sier ifra innimellom, sånn at man kan ta hintet:)

 

Det var bra at alle kunne på torsdag på Fratelli da... Men ang Anette er vel ikke hun her inne, men går jo ann å legge inn et innlegg på mai-klubben eller 1.trim. evt sende en mld...

 

Hørtes ut som du hadde en bra handletur Fullklaff... Er vel egentlig på tide å få kjøpt inn litt mer stasj til babyen, men men.. Er kanskje greit å ta en formiddag så det ikke er for mye folk, så man får litt service:)

 

Jaja, får vel gjøre meg klar til å gå på jobben etterhvert jeg da...

Ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia

Lang tråd nå;). Jordmoren heter Guri etter eller annet, godt voksen dame, er det samme? Vet ikke om det er fler der oppe jeg.

Ellers så er jeg med på svømming, har ikke fått trent så mye siden jeg ble gravid, og føler for mer aktivitet:).

Jeg har ingen erfaring med noen svømmehaller i det hele tatt i området.

Jeg håper jeg får mast meg litt mer på lege neste gang jeg kommer dit, merker at det tar litt på å jobbe hele uka nå altså, føler meg kjip om kvelden, kjemptrøtt og føles slitsomt å finne på noe annet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg synes vi skal prøve på kjenn! :)

 

Når passer det for dere? er ledig stort sett hver ettermiddag, og helger. Finner som regel tid til svømming. Skal vi begynne allerede på mandag?

 

Er hjemme fra jobb i dag også, har begynt å få litt kvalme, og blir ikke stort bedre av å spise. Gleder meg til å komme til legen. Hele magen vrir seg så fort det kommer mat nedi der.. merker jeg har for mye stress i kroppen, og trenger å ta det mer med ro.

 

Har snakket med Anette ang Fratelli på torsdag i stedenfor onsdag. Hun kunne ikke den torsdagen da de hadde overtakelse med den gamle leiligheten. Men ville vi skulle si fra når neste treff blir.. hvilket er 8 mars (kvinnedagen) hjemme hos meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloys damer!

 

Jeg er med på svømming på Kjenn mandag?!!!

Adresse og klokkeslett?? Koster?? Tar sikkert ikke kort, så fint å ta med lommepæng:)

Badehette?? Oppvarma basseng?? (1000 spørsmål:) )

Håper badedrakten passer...kanskje jeg må ha sånn spesialtilpassa for gravide....

 

Lillekikki:

Huff da. Kvalme og spying er ikke å anbefale, håper det går over fort og at det kun er stressrelatert!

 

Honningbolla:

Vi har samma jordmor da ja.

Rosered og lillekikki har også Guri .

 

Ellers så har natten gått forbi uten drømmer:)

Deilig!

Men jeg har vært på do x antall ganger og forspist meg på LOVEHEARTS.

Faktisk det eneste som hjelper meg mot halsbrann som jeg har for 3 dagen på rad nå....

Kjøpte sånn Gavicson på apoteket, men den klarte jeg ikke, smakte helt j"#¤"%#¤%"lig.

Lovehearts funka bra!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://home.online.no/~konggud/swim/testkjenn.html

 

Her står det litt fakta om kjenn, fullklaff!! de har kort terminal der, så det er ikke noe å tenke på (jobbet der da jeg gikk på videregående,,)

 

Ser forresten at badet er stengt på mandag (da er svømmeklubben der) men hva med tirsdag?? er det en fin dag? hvilket klokkeslett passer best?

 

Fullklaff; jeg har faktisk kjøpt badedrakt til å svømme i etter at jeg ble gravid.. så mye bedre enn å svømme i bikini. Svømte litt i starten av svangerskapet, så spennende å se hvordan jeg tar meg ut i badedrakten nå! hehe

Lovehearts er jo så godt!!! det fikk jeg lyst på! namnam!

Håper du blir kvitt den der halsbrannen din! det er så ubehagelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag passer bra for meg, eller la oss si det slikt.

Alle dager passer meg:)

 

Litt bedre med halsbrannen nå, men hver gang nurket sparker, brenner halsen min:(

Ikke noe digg, og jeg har aldri vært plaga med dette før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så morsomt, tomine!! 3d gleder jeg meg til også!!

 

om du fortsatt er her, så kom inn på BIM-snakk chatten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...