Gå til innhold

Hvordan går det med aprilmammaene?(skravletråd)


millymolly&mini

Anbefalte innlegg

Gratulerer så masse med giftemålet::))) Så bra å velge skuddårsdagen, den dagen kommer du til huske godt. Så bra med positive nyheter!!!

Jeg må se på ringen min jeg for å huske datoen, og mannen min husker bedre enn meg bryllupsdagen..

 

Blir ikke lange skriveriene på meg idag, har sånn dundrende hodepine etter nok ei natt med svært lite søvn. Har holdt meg hjemme idag, har ingen ting å gi på jobb. Skal snakke med legen i morgen, er ikke noe årleight ¨å ha det sånn. Nå har jeg hatt fire uker med søvnproblemer, og nå den siste uken er det mer vanlig med en times søvn pr natt...

 

Vi var på svangerskapsmkurs med førstemann, så skal ikke nå. Synes det var bra å gå på.

Så flott med voksende mage..min vokser også litt, men den lå en cm under normalen sist...så er spendt på neste kontroll. Alle kommenterer hvor liten mage jeg har til å ha så kort tid igjen. Men det kan jo henge sammen med at jeg er en "stor dame" ellers::))

Vi snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hodepine og søvnmangel er skikkelig kjiipt. Håper du kan finne en løsning på det sammen med legen din. Søvn er jo utrolig viktig. Du får bare sykemelde det 100% hvis du ikke blir bedre. Hverken bra for deg, babyen eller arbeidsgiver at du går på jobb når formen er laber.

 

Vi hadde det riktig koselig på svangerskapskurs. Lærte ikke akkurat så mye nytt, jeg har jo lest stort sett det jeg har kommet over. Men mannen min syntes det var lærerikt, enda han har vært gjennom en fødsel tidligere (han har en datter fra før). Heldigvis gruer jeg meg ikke for fødselen. Skal føde på et lite sykehus med små forhold. Synes det er betryggende. Nå gjenstår bare jordmorsamtale og omvisning på føden.

 

Jeg er forresten høygravid i dag. Enda en milepæl. Nå føler jeg nesten at tida løper fra meg.

 

God bedring forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer som høygravid:) Blir det selv om et par uker, men jeg vet jo at babyen skal ut før termin. Skulle gjerne hatt en dato nå, men regner med at det blir mellom 14-21 april en gang...

 

Nå er jeg hjemme på fulltid resten av svangerskapet. Fikk sovet i tre timer på formiddagen, herlig:) Føler meg ennå svimmel og ullen i topplokket, men det er kanskje pga mitt lave blodtrykk også.

 

Er heldigvis ferdig med barnebursdagsfeiring som varte i to dager. Pleier normalt å glede meg til å arrangere det og se lillegutts glede. Men i år var det et ork selv om mannen min er helt super både i kakebaking og som lekeonkel...men det er jeg som må organisere det hele ellers...

 

Har du noen forslag til rolige gjøremål? Tenkte meg ned på biblioteket å låne meg noen bøker i neste uke...Men ellers så orker jeg ikke å gå i butikker m.m. Blir nok mest her hjemme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok godt for deg å være hjemme framover ja. Da kan du jo sove når det passer deg, har virkelig funnet ut at søvn er alfa og omega for tida.

 

Rolige gjøremål ja. Her blir det mye tv-titting og surfing. Også selvfølgelig en god bok i ny og ne. Er ikke så dumt med et håndarbeid heller, hvis du strikker eller broderer. Ellers er det jo deilig å komme seg ut litt og stavre seg en tur "he he".

 

Du får nok snart en dato for ks. Er det ikke vanelig med en eller to uker før termin? Det hadde jo vært morsomt hvis vi kunne fått samtidig. Så forresten at vi er like gamle. Har du rukket å fylle 31? Jeg tørna i midten av denne mnd.

 

Barnebursdager kan nok være slitsomt nå ja. Rart at det alltid er oss damer som må stå for organiseringa. Jeg synes det gjelder samme hva vi gjør her i huset. Ikke det at gubben ikke er flink til å hjelpe til, men han vil helst ha beskjed om hva han skal gjøre. Er nok en ørliten mulighet for at det er min egen feil da jeg er nokså pedantisk.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir 31 år i slutten av mai, ikke lenge til. La merke til at du var like gammel som meg i nicket ditt:)

 

Nå spiser jeg virkelig for to. Til nå har jeg prøvd å være flink til å ikke drikke brus og spise potetgull og masse usunt. De siste dagene har jeg proppa i meg alt mulig, og tenker bare på mat og godteri. Men det er vel nå at babyen legger på seg 150 gram uka og 250 gram de siste fire ukene eller mer. og mine seks kilo på er ikke så mye til nå, så bør vel spise litt ekstra også:) Nam, nam godt med fox, sjokoladekake og chips. Bare så synd jeg er blytung i utgangspunktet, regner med jeg bikker 90 kilo...

 

Skal gå masse turer når babyen er ute, og etter tre mnd skal jeg begynne å trene pilates i stua. Lenge leve gulerøtter og kålrot da, men nå er det fox, fox!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kynnerene har endelig gitt seg men så kom det en heller en kraftig forkjøelse med masse halsbrann. Har fått beskjed om at jeg skulle spise mer, men denne uken har jeg nesten fastet. Stakkars baby den blir ikke så stor.

Sover dårlig pågrunn av halsbrann og det er ingen ting som hjelper. Må vel spise veldig nøytralmat fremover. Hun ligger i seteleie foreløpig så det er vel ikke rart om halsbrannen er der.

 

Trenger noen gode uker nå så jeg skal kunne orke og føde.

 

Ellers elsker og kjenne de små sparkene:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :)

 

Håper du er i bedre form barbramamma!!

 

Sliter fremdeles med søvnen, men litt bedre enkelt dager:) Men nå har jeg fått enda lavere blodtrykk. Prøvde å støvsuge kjøkkenet og stua idag, men da måtte jeg ta fire-fem pauser...kjedelig å ikke kunne gjøre så masse som før!

På torsdag er det legekontroll, blir spennende å se om symfysemålet har økt mye eller ei....

 

Jeg kjenner masse bevegelser; hele ryggsøylen som beveger seg.. mye liv og røre..spennende! Nå er det bare fem uker igjen eller noe - det er ikke lenge til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, endelig:)

Det var mannen min som fikk meg i gang. Han sa jeg fikk bare komme meg opp og gå en tur og spise for ungen sin skyld. Det var forferdelig tungt men nå hoster jeg bare litt og energien er tilbake. Føler meg nesten overfrisk med masse humør.

Helt fantastisk:)

Nå skal jeg nyte dagene fremover. Gleder meg så til ungen kommer:)

Begynner og nærme seg bare seks uker til termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei "millymolly&mini"!

 

Hvordan er sf-målet ditt?

Jeg har ligget på 32 cm siden uke; 32+0 i følge mitt sjema. er 37+0 i dag...er det normalt da?? hhmm..legen sa ingenting..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snufs, snufs, her i huset er vi forkjøla alle mann for tida. I går hadde jeg til og med feber og måtte ta litt paracet. Det eneste positive med sykdommen er at mannen min jobber hjemmefra, og det er jo alltid koselig med litt selskap.

 

Under fem uker igjen til termin her i huset. Nå begynner jeg virkelig å merke at det er en del ting som bare må være klart til den lille kommer. Mangler fortsatt stellekommode og vugge, men vi vet hva vi skal ha så det burde ikke ta lang tid å skaffe det til veie.

 

Ellers reiser vi en tur til mine foreldre i påska. Blir spennende å se hvordan det blir med en firetimers biltur nå. Heldigvis ikke meg som skal kjøre. Legen sier turen er helt ok så lenge jeg tar med meg alle papirer. Mamma og pappa bor mellom to store sykehus, så ikke bekymret hvis fødselen skulle starte.

 

Hadde besøk av min søster i helga. Hun kunne fortelle at hun er 13 uker på vei med nr. 2. Kjempegøy. Da blir det like gamle søskenbarn. Spennende.

 

I kveld skal jeg på BIM-treff her på Kongsberg. En måned siden sist. Veldig koselig, spesielt for sånne som meg som er forholdsvis nyinnflyttet og ikke kjenner så mange fra før.

 

Vi snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei millymolly&mini! Var på sykehuset for en sjekk. Legen sa at det ikke var noen åpning men at livmorhalsen kjentes litt moden. Fikk Brikanyl tabletter for å stoppe disse harde kynnerne. Roa seg ikke før dagen etter, men nå har jeg bare "vanlige" kynnere. De kan øke på i styrke nå også, men så lenge de ikke er regelmessige så er jo alt ok.

Var til legen i går, babyen ligger med hodet ned. Dette har jeg kjent noen dager nå, magen er også sunket.

Nå skal jeg opp på loftet og leite fram babyklær, dyner m.m. Så artig det skal bli med baby i huset igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ina og nr2.

 

Mitt sf-mål i uke 30 var på 27 cm. Jordmora sa jeg lå en cm under der jeg egentlig skulle vært ifølge min egen kurve. Fikk beskjed om at jeg skulle følge litt med hvis jeg fortsatt ikke vokste så mye...

Ser på tabellen at det er meningen at sf-målet skal flate ut de siste ukene. Men når var du til lege sist og fikk målt? Du kan alltids ringe å høre om du er bekymra.

 

Skal til legen imorgen, og er spent. Men vet også at jordmor og lege kan måle litt forskjellige..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 3-snart4 barnsmamma:)

Så bra du fikk brikanyl-tabletter!! Høres ut som ting er litt på gang hos deg da med sunken mage og hodet ned. Håper den lille holder seg inni magen noen uker til da!!!

Har du født mange uker før tida ved tidligere graviditeter?

 

Kjenner igjen følelsen med å finne fram babytøy, vaske de og brette de fint sammen. HERLIG!!! Babyklærne har ligget klar et par uker nå, og det som mangler er å ordne med babykurv og montering av uttrekkseng og nye madrasser.. Føler jeg har hastverk jeg nå, men er nok bare morsinstinktet som vil bygge redet...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper du blir bedre av forkjølelsen snart!! Så artig med søster som også er gravid:)

 

Vi blir hjemme i påsken, og får litt besøk. Men så sender jeg mannen og gutten min til hytta et par dager, og jeg blir alene hjemme. Har ikke lyst til å være på ei hytte på andre siden av fjorden der eneste fremkomstmiddel er båt. Og et par timer til sykehuset er det også!! Har av og til en del kynnere som kan være litt vonde, så tar ikke sjansen..

 

Så bra med BIM-treff! Jeg har ikke sjekket ut om det finnes her - jeg også er tilflytter...men heldigvis har jeg to venninner som skal ha babyer i juni og i august...

Under fem uker får meg til å stresse litt: Så på fredag drar vi for å se på barnevogn og div:)

 

Snakkes:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

millymolly&mini=)

 

Var hos jm i uke 32..da lå jeg på 32cm. Vet hun måler litt høyere enn hva legen gjør, så når jeg kom til legen 14 dager etter ; altså uke 34..lå jeg på 32cm igjen. (da ble jeg ikke overasket...) Men var hos legen igjen i går(36+6) og da lå jeg fortsatt på 32 cm, hmmm Er jo samme dama som målte meg for 3 uker siden... Skal på kontroll på sykehuset onsdag om en uke. Får spørre da=)

 

Kansje jeg er kommet lenger enn vi tror...at det er derfor det "flater" ut!!

hi hi hi...lov å håpe=)

 

Skal oxo ha ks, den 25 mars=) Pga rift og rask fødtsel sist.

Du da? Ha en super god kveld=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du ikke lang tid igjen ina&nr2, 25 mars er ikke lenge til.

Jeg skal ha ks fordi forrige fødsel endte med hastesnitt + pga medisinsk årsak som har dukket opp siden sist fødsel. Jeg har ikke fått noen dato enda, får det i slutten av mars. Regner med at det blir mellom 14 og 21 april en gang. Gruer meg litt til ks jeg da, men blir så bra å få hilse på nurket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fort nå ja=)

Litt skummelt med ks syntes jeg også,skal på samtale om hva som skal skje nå på onsdag,det blir vel også en siste kontroll før ks onsdagen etter. Gleder meg til å få det overstått!!!

 

Får håpe du snart får en dato da...fikk det i begynnelsen av feb.jeg.

Godt å ha en dato liksom=)

ha en fin fin dag=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Legen målte sf-målet til å være 30 cm, og det i uke 33+4. Så litt liten mage da, men babyen har vokst, så ingen bekymringer...

 

Har tittet på vogn i dag, og falt pladask for One Three Hill (OTH), rød med svingbart forhjul og kjempelett, bare 8 kilo (uten bag). Må nok kjøpe den, bare så synd den er så dyr!! Vi skal titte litt til, må se om det er/kommer tilbud på vogna!! Men har falt såpass mye for den, at her skal kortet brukes ja:)))) Gleder meg til å få den i hus!!

 

Du må ha lykke til på kontrollen "Ina &nr2" på onsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei igjen alle sammen.

 

Da var påskeferien over og jeg er gått ut i permisjon. Synes det er litt skumelt da det betyr at det bare er 3 uker igjen, 20 dager for å være nøyaktig. Tror jeg må ta meg sammen og pakke sykehusbagen nå...

 

Gøy at du har funnet deg vogn "millymolly&mini", men ikke like gøy at den var dyr da. Vi gjorde et kjempekupp på Hoco vogn, 1800,-. Men det er rart med det hvis man har falt for ei vogn skal det mye til å kjøpe en annen.

 

"Ina&nr2" ser vi vel kanskje ikke mer til her inne, men vi tenker på deg og babyen i dag og videre framover.

 

Ellers har jeg fått en ny "vondt" i det siste. Har greid å få senebettenelse i tommelen, og det kan man jo ikke gjøre noe med hverken nå eller mens jeg ammer. Festlig. Kjenner også at det er på vei i den andre hånd. Er visst ikke helt uvanelig å få det når man er gravid. Utrolig hva kroppen steller i stand.

 

Vi snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

 

Da har jeg vært på ultralyd og fått dato for ks. Det blir 21. april, litt rart å få en eksakt dato, men blir godt også! Den lille ville ikke vise seg helt fram, så det blir veldig spennende å se hva kjønn det blir. Storebror ønsker seg en lillesøster, så får håpe han får ønsket oppfylt, og får han ikke det - at han ikke blir alt for skuffa....

 

EMC- så deilig det må være å begynne på permisjonen. Rart hvordan kroppen oppfører seg - får håpe senebetennelsen gir seg rett etter fødsel da. Jeg har ikke noen håp for mine åreknuter på det ene beinet at de skal forsvinne rett etter fødsel, så skal opereres i august/september en gang- ser fram til det!!!!

 

Så billig vogn du fant EMC- jeg har ikke fått kjøpt enda. Må se litt mer først... Bør vel pakke den berømte bagen jeg også snart, i tilfelle...

 

Ha en fin dag alle!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du endelig fikk dato da "millymolly&mini". Ikke lenge til 21. april. Du skal vel også snart ut i permisjon da. Her er formen heller laber for tida, men var hos legen i dag og hodet har festa seg:) Ellers har jeg det meste klart til sykehusbagen. Har en smule panikk for tida. Men det er vel sånn det skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende at hodet har festa seg EMC. Da er det sikkert ikke så mange ukene/dager igjen! Kjenner jeg også har panikk, fordi jeg har så masse jeg skulle ha gjort før babyen kommer ut og fordi jeg ikke orker å gjøre noe særlig om dagene. Orker bare et gjøremål pr dag; feks å gå på cafe eller støvsuge...er litt frustrert -fordi jeg liker å gjøre så masse!

 

Blir bra å gå ut i permisjon ja, da er jeg ikke lenger sykemeldt, jippi!! Og snart får jeg treffe mini:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veksler mellom panikk og glede. Har mer og mer murringer i magen om dagen og hun beveger seg utrolig mye. Har en følelse at hun vil komme før termin,men det er sikkert ønsketenkning.

 

Sist jeg sjekket lå hun i seteleie så jeg krysser fingerene for at hun snur seg før jeg skal til jordmor i morgen. Vil så gjerne slippe keisersnitt:(

 

Mange som venter spente rundt meg nå og bare teller dagene. Har fire som snart blir tanter og en som blir onkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen:) Jeg har også på følelsen av at mini vil komme før pga en del mensmurringer innimellom og at jeg føler mini sitter godt i bekkenet. Men det er litt sånn grøssoggru, siden jeg skal ha ks og at det er best at ingen fødsel starter av seg selv...

 

Håper hun har snudd seg rett vei, barbramamma. Gi en lyd når du har vært hos jordmora!

 

Storebror kan knapt vente på mini. Han er helt oppslukt i andre babyer, og klemmer og synger for magen:)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi hun har snudd seg:)

Jordmora var usikker så jeg ble sendt på ultralyd.

Har vært ute og feiret med familien på resturant:)

 

Nå skal jeg bare vente til hun kommer og slippe og tenke på det problemet noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...