Gå til innhold

Hvordan går det med aprilmammaene?(skravletråd)


millymolly&mini

Anbefalte innlegg

Litt skravlesyk her, er delevis sykemeldt og gjør ikke stort enn å sitte i sofaen de dagene jeg har fri.

 

Synes graviditeten har gått fort fram til nå, men fra nå av venter jeg spent....og synes det er lenge igjen til midten av april..

 

Har dere mange gravid-plager?

 

Her går det i vonde bein/lyske, kynnere og våkenetter. Klarer knapt å gå tur mer, synes det er trist...

 

Håper flere vil være med på skravletråd::))

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir mye sofasitting her i gården også. Er litt begrensa hva man orker når magen begynner å anta uante proposjoner. Flere som har bemerket at jeg ser sprekkeferdig ut, og enda er det 9 uker til termin.

 

Jeg hadde faktisk min første våkenatt i natt. Samme hvor mye Gaviscon jeg spiste stod mavesyra langt opp i halsen. Festlig. Ellers går det i bekkenplager i symfysen og hovne bein og hender her.

 

De siste dagene har det også vært strålende vær her hos oss, men ikke snakk om å kunne gå tur på den holka som er ute nå. Tre skritt og bekkenet sier stopp. Også har vi jo faren ved å dette på magen da. Veldig kjipt å sitte inne å se på sola. Syte, syte.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror jeg egentlig har det ganske bra jeg! jeg klarer å trene jevnlig, styrke og sykkel. klarer fint å gå turer, men det går ganske sakte, hehe. har litt bekkenvondter (begynnende bekkenløsning) og er delvis sykmeldt fra jobb i sats pga det, men studiene får jo mer prioritering da, så har nok å holde på med. klarer å løpe og hoppe litt om jeg må, men unngår det mest. føler meg bra, bare dette med bekken, og lyskevondter! og ryggsmerter på venstre side. endel trøtt og litt mindre humør enn tidligere, hehe, men verst; ikke noe sexlyst at all! hvordan er dere der? stakkars sambo ... :( jeg har blitt skikkelig ryddegæærn og vil bare fikse og stelle her hjemme. gammal tante:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen! Kjenner meg godt igjen som gamel tante:)))

Ikke noe sexlyst her heller. Og jeg som til og med lagde meg et nyttårsforsett om mer fart i senga, sambo ler enda, hi,hi:) Håper det blir mer fart i hormonene etter hvert!

 

Rydde har jeg også lyst til, spesielt ordne babyklærne - men synes det er så lang tid igjen så jeg utsetter det hele tiden.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

Kastet meg inn her :) Kjeder meg fælt om dagen. Er sykmeld men føler meg ikke akkurat syk. men med mye sterke og vonde kynnere og tidligere blødninger og en jobb med mye gåing og tunge løft, så ble det slik....blæh!

 

Er begynnt på vasken jeg og ;) og lage mat å fryse ned i mindre posjoner: kjøttkaker, fiskegraten, lasagne, o.l. i tillfelle dårlig form etterpå..

 

Ellers så har jeg fått tørket litt støv av symaskinen, så har begynnt å sy stelleveske og en mai tai, og en moby wrap. Og prøver meg med strikkepinnene på et vognteppe, men er ganske så rusten på dette område så pinnene har fått ligget en stund etter at jeg fant fram symaskinen ;) Mange baller i luften, så spørs om alt blir ferdig ;)

 

Jeg har vært veldig heldig angående sengedansen, så mannen min har vært temmelig fornøyd med det, men nå merker jeg at det er blitt litt tyngre, så spørs fremover.

Er førstegangs så er litt redd på hvordan det blir etterpå jeg da..men skal vel ikke ta sorgene på forskudd..

 

Ellers med dere da. har dere barn fra før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker denne tråden, skravling er koselig.

 

Her kom sexlysten tilbake i uke 26 eller deromkring, etter å ha vært totalt fraværende i begynnelsen av svangerskapet. Bare litt kjipt med magen som er i veien. Hjelper ikke akkurat at gubben også er litt drøy rundt livet.

 

Må si du høres flittig ut "mittførste". Skulle ønske jeg hadde din energi og dine evner. Jeg tenkte jeg skulle ta opp igjen brodering. Ellers går det mye i data, bøker og tv her. Husvasken må jo gjøres, også koser jeg meg med baking.

 

Dette er også mitt første, men mannen min har ei jente (4 år) fra før som er her 50% også har vi en stesønn (jentas halvbror, 14 år) som er hos oss 50%. Veldig koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

haha, jeg mista sexlysten totalt i starten, så kom den tilbake rundt u/22, og forsvant igjen rundt u/28... stakars vennen min.. ufff......

 

jeg vil også sy egen stelleveske!! skulle ønske jeg hadde symaskin! OG klarte å sy:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig, har fridag i dag, så nå er jeg uthvilt igjen. Lurer masse på hva jeg skal gjøre i dag...har litt lyst til å se på ny barnevogn. Den gamle vi har veier nesten 20 kilo, så jeg har lyst på en lettlett vogn pga skal ha keisersnitt..Tror jeg må ta bilen å komme meg ut, for skal jeg gå så spørs det om jeg gidder:)

 

Vet dere andre hva dere får av kjønn?

Det vet ikke vi, og jeg som er så sprekkferdig etter å vite. Men vi får ikke vite før 27 mars, da har jeg ny ultralyd. Vi har masse tøy etter storebror, men jeg har lyst til å shoppe mer og da må det jo bli jentetøy. Det er så herlig med storebror på snart fire år for han sier: "Jeg vil ha babysøster, mamma" og "Mamma, legg deg i sofaen, jeg vil kose med babyen", også legger han øret inntil og synger og stryker. Herlig:)))

 

Heldige dere som kan sy og strikke avansert, heldigvis får vi masse av oldemor. Må nok se på babyvogn i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vet ikke kjønn, har lyst til å sveve i uvissheten fram til fødsel. Veldig spennende, men magefølelsen min sier det blir ei jente.

 

Vi har også ei på fire og et halvt her som er veldig interessert i magen min. Hun har prata og kost med babyen siden hun fikk vite at hun skulle bli storesøster. Veldig morsomt å høre på historiene og formaningene hennes.

 

Barnevogn ja, må vel snart komme meg til butikken og bestille tenker jeg. Har hørt rykter om at det kan ta opp til 10 uker å få den, og da begynner tiden å bli en smule knapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom et par barnebutikker, men utvalget er ikke stort her jeg bor. Ble litt klokere - sikler på en tfk vogn. De virker så kjekke, eneste er at de veier ca 13 kg, og jeg vet at det finnes vogner som er rundt 9-10 kg tunge..Det med vogner er ikke lett, og siden vi har en vogn fra før så føler jeg at jeg må finne noe som ikke er altfor dyrt og som minsten kan ha fram til hun/han er tre år..

 

EMC77- Hva slags vogn er det du skal kjøpe?

 

Har dere forresten søkt om foreldrepenger? Jeg har ikke fått ut fingeren enda....gruer meg til skjemaene..

 

Ellers har dagen i dag vært en spisedag- først pizza til lunsj og så tapas- valentine på restaurant...føler meg helt sprekkferdig,hi,hi:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldiggris, her var det kjipe brødskiver til lunsj og panert rødspette til middag. Nå skal det sies at hverken mannen min eller jeg har spesielt sansen for St.Valentines-day.

 

Tenker vi går for ei Teutonia combi vogn. Tenker som så at det ikke blir plass til både pose og en halvt år gammel baby i bagen i noe fall, så da er det greit med ei solid sportsvogn. Min søster som fikk i mai var veldig fornøyd med den løsningen ihvertfall.

 

Leverte skjema om foreldrepenger på mandag jeg. Hadde litt problemer med utfylling, men tok bare med skjemaet til NAV og der var de veldig hjelpsomme. Du får bare hoppe i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen..litt lenge siden jeg har vært her inne nå.

 

Var på kontroll på mandag, gikk veldig bra:) Har ei super jordmor som hjelper meg slik at jeg får den beste gynekologen til å utføre planlagt keisersnitt. Det er ikke så mange å velge mellom her jeg bor, så litt varierende kvalitet på de!

 

Ellers så sover jeg så lite om natta, babyen sparker som besatt og beina er ofte så urolige... Flere som også har det slik?

 

Ellers så har jeg fått en svangerskapsplage til - veit det:) Bare syt og klaging her, hi,hi...lavt blodtrykk! Men det er i hvert fall bedre enn høyt -tror jeg da...

 

Håper dere andre på tråden har det bra og at babyene spreller masse!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Full fart i min mage også, men heldigvis ikke plagsomt på natta enda. Men må jo opp å tisse og ta Gaviscon med jevne mellomrom så det blir jo ikke kvalitetssøvn her heller. Håper du kan sove litt på dagen eller ettermiddagen da, ikke noe som er verre enn å være trøtt.

 

Jeg skal på kontroll til legen i morgen. Blir spennende å høre om babyen ligger sånn som jeg tror. Har en mistanke om at den har planta rompa si godt inn under brystbeinet mitt nemlig. Ellers har jeg mye vann i kroppen. Men jeg er hjemme for tiden og kan jo legge meg med beina høyt. Hjelper litt, men skovalget er interessant for tiden:)

 

Planlagt ks gitt, da slipper du ihvertfall usikkerheten om når babyen kommer. Godt at du har en jordmor og en gynekolog du stoler på. Ellers har jeg hørt at planlagte ks er en fin opplevelse.

 

Gode ønsker fra meg og den lille i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen! Jeg har vinterferie denne uka, det er herlig! Men regner med at jeg blir sykemeldt snart, jobber i helsesektoren og nå er det tungt. Sliter med blodtrykksfall, vond rygg og bekken. Er også VELDIG tungpust! Vi har tre barn fra før på 18, 8 og 2,5 år. Nok å gjøre hjemme også. Flittig sofasliter om dagen, i dag har jeg sett på Dr. Phil og Oprah+ spist chillinøtter! Hi hi! Men nå SKAL jeg ut å gå, kjempedeilig vær ute. Skal så lage jegergryte før jeg henter minstemann i barnehagen. Han ble forresten "sparka" av babyen for første gang i dag tidlig! Gjett om han var stor i øya! Han har aldri hatt tålmod til å kjenne særlig lenge på magen min før, men i dag gikk det gitt. Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Kosleig (og litt ikke fullt så koslig, med tanke på plager) å høre hvordan de gravide har det :-)

 

Jeg studerer full tid, men er samlingsbasert. Så jeg sitter mest hjemme. Blir mye sofasitting. Har fått litt vondt i bekkenet, og får av og til veldig vondt hvis jeg sitter lenge i en stilling. Burde sikkert trent litt. Veldig dårlig på det.. Men er ikke bare bare å gå tur på glatte veier heller.

 

Jeg har en veldig aktiv baby i magen! Den beveger seg ofte, nye og hardt. Blæra har lenge vært en populær trampoline eller boksesekk, noe som ikke er så behagelig.. Og nå har den akkurat begynt å nå opp til ribbeeina, så nå er det sparking og boksing i alle retninger. Så på grunn av dette sover jeg heller ikke så godt lenger. :-(

Har begynt å få problemer med å finne gode stillinger å ligge i også, skal ikke vere lett..

Men sexlysten, den har gått opp nå. Er ikke så lett, og ikke alltid like godt med denne magen og babyen som sparker, men lyst har jeg.

 

Har fått en del kynnere, så med alt dette begynner jeg å bli litt metta på å vere gravid. Gleder meg til slutten av april. Har termin 30.april.

 

Ellers fikk jeg engangsstønaden i dag, så nå er pengene på plass til å kjøpe inn alt utstyret til babyen kommer. Har hatt et veldig behov for rede-bygging i det siste. Begynner å føle at det nærmer seg kjapt, og vil ha ting på plass. Sambo er litt oppgitt over meg. Han mener vi har god tid ;-) Og han har masse annet som han må få på plass og i orden før babyen kommer. Vi har en gård med kyr og sauer og nå er det kalving på gang, og i april begynner lamminga. Så her er det nok å stri med ;-)

 

Gleder meg til å høre at den første april-babyen er født! Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi har alle vårt å stri med, men heldigvis er det vel ingen av oss på denne tråden som lider av noe alvorlig. Vi får bare finne oss i å bli sparka over alt ( er jo godt å vite at det står til liv) og miste nattesøvnen:)

 

Jeg var til kontroll hos legen i dag. Er oppe i 88 kg nå, kommer nok til å tippe 90 før jeg er ferdig. Bare 53 dager igjen, men med mye vann i kroppen blir det nok noen kilo til.

 

Ellers var alt ok. Litt lav blodprosent, men ikke jerntabletter enda. Godt det. Prøver å tilsette kroppen minst mulig nå under graviditeten.

 

Kalving og lamming høres veldig spennende ut. Godt å bli minna på at det ikke bare er oss mennesker som går igjennom svangerskap og amming.

 

Og det blir spennende å se hvem som kommer først i mål ja.

 

Vi snakkes alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fri idag, jo-ho:)) Måtte levere bilen til service idag, og dermed fikk jeg meg en halvttimes gåtur hjem- det var tungt. Men rimelig fornøyd med meg selv da!!!

 

Til 3 barnsmamma snart fire barnsmamma: Så du hadde lagt inn et innlegg om mensmerter og ryggtak...Håper det går bedre med deg idag!! Har det gitt seg, og har du fått sjekka det??

 

Til EMC 77: Veldig godt mulig at jeg tipper 90 kilo også...blir tungt for kroppen det gitt! Blir heftige gåturer fram mot sommeren - gleder meg til å ta fatt på innsatsen da:)

 

Og approp hvem som kommer først i mål: Når har dere termin her på skravletråden??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg min andre våkenatt. Tror faktisk snart magesekken min kommer opp i munnen. Har brokk i spiserøret fra før, og med en ekstra slapp lukkemuskel og en baby som presser oppover er halsbrannen på en "all time high". Det finnes ikke nok Gaviscon i verden til at jeg kan legge meg ned. Godt at det er helg, så kan jeg sove litt utover på dagen.

 

Ellers har jeg termin 14. april og skal føde på Blefjell sykehus avd. Kongsberg. Dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjedelig med våkenetter ja. Håper du fikk sove på morgenkvisten EMC77!! Jeg har slitt med søvnen den siste mnd. Sover alt fra 0 timer til oftest tre timer. En sjelden gang blir det fem-seks timer. Hadde det sånn ved forrige svangerskap også, så jeg ser ikke noe bedring i sikte.

 

Har fått tips om at lovehearts skal være supert mot halsbrann.

 

Jeg har termin 29 april, men får hilse på den lille en gang mellom 14 -21 april..har ikke fått dato enda. Litt kjipt det der, fordi de på NAV anbefaler meg å sende inn søknad om foreldrepenger når jeg får ks-dato 27 mars etter ultralyd. Vi greier oss, men jeg liker å ha alt i orden i god tid jeg da!

 

Og jeg har vasket alle babyklærne i de minste størrelsene, de er så skjønne. Mannen min ler av meg, fordi jeg er så tidlig ute. Men han er rimelig klar han også. Et nytt tilskudd i familien har han venta på i over to år. Gleder meg til å se babyen bruke klærne jeg da om ca 7 uker::::))))) Ikke lenge til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lovehearts og Samarin hjelper mye bedre enn Gaviscon for meg. Prøvde det og fikk kjempe kramper i magen var redd riene var startet.

Har termin 23 april og kjenner en blanding av rastløshet og leihet. Vil så veldig gjerne holde den deilige ungen i armene i stedenfor og føle at kroppen er tung.

 

Jobber som renholder og det kan bli tunge dager nå som jeg skal jobbe 100% for og oppnå en god permisjon. Det er godt jeg har en mor som skal hjelpe meg inne i mellom.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også skravle!

 

I følge ultralyd, så har jeg termin 25. april, men det er vel litt fra eller til. Jeg ahr noe usikker termin siden jeg fikk vite så sent i svangerskapet at jeg faktisk var gravid. Men sånn cirka rundt der. Jeg håper på litt før jeg da, siden jeg har ordnet det meste og vi gleder oss. Hvem gjør vel ikke det? Har fått fødeplass på ahus...

 

Jeg har ikke hatt plager i det hele tatt. Eneste er at jeg hadde vel kanskje noe bekkenlåsning, men fant ut at det må bare ha vært at lysken utvidet seg. Ellers så er den største plagen faktisk hormonene, at jeg blir lei meg for alt:P Men ingen fysiske plager og det har jeg ikke hatt under hele svangerskapet heller. Man skulle tro at siden jeg har litt ekstra polstring fra før av og i tillegg får tung babymage etterhvert, så skulle jeg få problemer med ryggen, men jeg har ikke mye plager. Ellers så har jeg klammetokter av og til, men det er mest fordi det faktisk er varmt inne:)

 

Det er "bare" 61 dager igjen og jeg kunne ikke vært mer utålmodig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare nevne at etter kraftige kynnere med besøk på legevakta viste det seg at jeg hadde en innfeksjon i underlivet. Legen sykemeldte meg en uke og jeg må ta det helt med ro.

Var nesten redd jeg hadde rier så mitt råd er å sjekke det opp om en blir bekymret.

Var så godt og høre hjertelyden hennes en hel halvtime mens de sjekket om det var noen aktivitet for rier. Det er godt vi har et sykehus som tar oss på alvor.

Nå skal jeg sove godt i natt og slappe helt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har fri idag, jammen deilig. Fikk ikke sove i natt, kanskje en time, så nå har jeg ligget i senga i nesten tolv timer..kroppen kjennes grei ut, men hodet er litt så som så:) Finner ikke en eneste sovestilling som er god nok. Ikke rett på ryggen - det gjør vondt. Og på sidene gir lille spark, spark god beskjed om at: Flytt deg mamma!!

Nå har jeg kommet til stadiet hvor jeg bare ler av alle svangerskapsplagene jeg har. Tenker at nå er det ikke så lenge igjen, men det spørs hva jeg sier om et par uker da. Hormonbolle til tusen!

 

Barbramamma: Håper du har fått bukt med infeksjonen, og at de kraftige kynnerene har gitt seg: Hvordan går det?

 

Nå skal jeg ut på cafe med venninne; jippi. Herlig å ha sykefri to dager i uka. Tror at det gjør at jeg klarer å jobbe 50 prosent helt fram til permisjonen. Håper det!

Ha en superduper dag alle sammen:))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dytter tråden litt opp jeg.

 

 

Også lurer jeg på hvordan det går med EMC 77 ???-ser du ikke har vært innlogget på en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så koselig at noen savner å høre fra én:) Her er alt som det skal. Grunnen til at jeg ikke har vært inne her på en stund er at jeg giftet meg på skuddårsdagen. Vi tok oss en tur til byfogden og hadde middag med forloverene og partnere etterpå. Veldig koselig. Planen er å bli velsignet i kirken og ha stor fest neste sommer.

 

Ellers skal jeg ikke klage på et par søvnløse netter når jeg hører hvor lite du sover "millymolly&mini". Jeg kan heldigvis sove på begge sider så lenge jeg husker å bytte side hver gang jeg våkner. Ellers må jeg si jeg gleder meg til å kunne reise meg fra senga og sofaen uten å få vondt på de merkeligste steder. Sliter også med et vondt håndledd for tida, finner ikke helt ut hva det er for noe. Også lurer jeg stadig på hvor stor magen min kan bli!

 

De to neste kvelden skal vi på svangerskapskurs på sykehuset her i Kongsberg. Det blir spennende. Har dere vært på eller skal dere på svangerskapskurs? Det er kanskje mest aktuelt for oss førstegangs.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...