Gå til innhold

Hvor mye har dere lagt på dere?


N_79

Anbefalte innlegg

Jeg var innom og svarte på et innlegg her og der var det en som kun hadde lagt på seg 2 kg i uke 24...

Der tok jo panikken meg....jeg har lagt på meg ca 10kg allerede...

Er jeg VELDIG mye over normalen eller???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 23 uker i dag, og har også lagt på meg 10 kilo. Har ingen panikk av den grunn.

Vanskelig å si hva som er normalt og ikke, det er nok veldig individuelt. Jeg spiser og koser meg, og tenker ikke på vekta. Den tid den sorg!!! Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æ e snart i uke 22 å har tatt av snart 10 kg no. spise d som friste men d e såååå lite. men spise for d mæste salat.

så håpe æ går opp litt snart no. men d va no itj nå å gruv for sa lægen så da trur vi på d. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 21 og har lagt på meg 7 kg! Tror det er veldig individuelt og ikke noe å stresse med! Jeg er ikke mer en 158 høy, så jeg har allerede fått spørsmål om det kommer tvillinger eller om terminen min er feil! Det syns jeg er mindre hyggelig!! Men gudsjelov så er det flest hyggelige kommentarer på størrelsen!

Det er jo nå vi kan spise og kose oss uten å tenke på Grethe Roede eller alle de andre slankeartiklene i ukebladene;.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 23+2 i dag og har gått opp ca en kg. Sist svangerskap hadde jeg vel gått opp ca 4-5 på samme tidspunkt.

 

Folk er forskjellige, svangerskap er forskjellige, noen går opp mye, andre går ikke opp i det hele tatt. Noen har mye å "ta av" fra før, andre ikke, men det trenger ikke å bare være de med litt for mye fra før som ikke går opp nevneverdrig.

 

"Normalen" er vel 12 kg i løpet av svangerskapet, men det er umulig å si hvor mye mer akkurat DU kommer til å legge på deg videre. Kanskje to kg til, kanskje 14.

Mitt eneste råd er å ikke stresse med vekta når man går gravid, men samtidig trenger man ikke spise for to. Det ekstra kaloribehovet under en graviditet er ca halvannen brødskive og et glass melk ekstra pr dag for å "bygge en baby" :o)

 

KOOOOOOS deg med graviditeten, og tenk ikke på vekta de neste månedene... Spis normalt, variert og ofte, drikk mye vann og vær passelig nøye med sukker. Så går det som oftest greit av igjen etterpå :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg er 24 uker og har gått ned 4 kg, men jeg har mer enn nok og ta av.

Tror jeg har gått ned fordi jeg spiser mer jevnlig nå enn før og mye mindere fordi jeg er mye kvalm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for svar alle sammen...

Bekymrer meg ikke nå :):)

Egentlig ikke så mye i utgangspunktet heller, men når jeg leste om flere som kun hadde gått opp et par kg begynte jeg å lure litt hehe...

Ha en strålende kveld alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 20 + 4. Har lagt på meg 2 - 3 kg. Spiser akkurat det jeg har lyst på og gidder ikke å stresse med vekta. Tror ikke jeg spiser noe særlig mer enn normalt. Har alltid hatt veldig god appetitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*

Jeg er 21+6 og er minus 2 kg. Gikk ned en del de første mnd pga kvalme og oppkast. MEN nå skal det nevnes at jeg har noen kilo ekstra fortsatt :-s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg veldig godt, jeg ;o) De fleste som svarer på vekt-innleggene er de som har gått opp svært lite eller tatt av seg. Vi andre foretrekker å ikke snakke om det. Er selv i uke 23 har gått opp 9 kg. Holder meg i samme aktivitet som før og har ingen plager som begrenser meg(foreløpig), men himla så god maten er!! Prøver bare å ligge unna snopet, så får det blir som det blir ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 23 nå. Gikk først ned fra 72 til 70 kg, da jeg spydde i tre mnd. Når jeg begynte å spise igjen, gikk vekta fort opp (spesielt siden det var jul og familiemiddager annenhver dag..) Har nå gått opp til ca 80 kg (Aldri veid så mye før!:) Jeg har spist helt normalt og sunt, men med mye fastere mønster enn tidligere. Noe av forklaringen på min vektoppgang er nok at jeg tidligere trente 2- 3 ganger i uka, men etter kvalmeepisoden, hadde jeg ikke krefter til det, og nå synes jeg ikke jeg plutselig skal begynne å hoppe opp og ned eller spinne i vei med puls i 180. Jeg må innrømme at jeg ikke liker tanken på å veie godt over 90 kg før jeg har født (1,63 høy), men samtidig, så regner jeg med at kg renner av igjen under amming. Motivasjonen til å føle seg slank og fresh igjen burde være på topp også når man har vært så tung i noen mnd? Det viktigste er tross alt at det går bra med babyen?:) Men vi jenter er jo engang opptatt av den vekta da.. og ikke alle kommentarer fra medmennesker er like heldige. Vi er jo sårbare midt oppi dette hormonsirkuset vi bærer i oss:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke så bekymret for vektøkningen (har gått opp en god del), og tenker at jeg skal få bort kiloene etter fødselen. Jeg ønsker derimot ikke at fosteret skal bli for stort (det skal jo f.eks. ut!), og da sa jordmor at det er inntak av sukker som kan øke fødselsvekten. Så jeg spiser med god samvittighet, men prøver å holde meg unna søtsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel,blir vel ikke helt sånn vanlig dette da siden jeg er plaget med hyperemesis. Men jeg er altså i uke 22 og har tatt av 12 kg til nå. Ikke p.g.a at jeg har spydd så enormt,men fordi jeg ikke klarer å spise.(og da kommer det jo ikke opp så mye heller) Satser på at det gir seg snart, har begynt å få akupunktur. Da skal jeg nok klare å ta igjen litt.

 

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen alle sammen :)

 

Så kjekt å lese alle svarene deres. Må være like gale og spy i flere mnd som å spise alt en kommer over i begynnelsen, så jeg skal vel bare være glad jeg ikke har vært så veldig dårlig.

Men jeg skal gifte meg 4 mnd etter småen har kommet ut og derfor er jeg litt irritert på meg selv ang maten...det er jo sååå godt med mat...hele tiden :o

Jeg jobber på hotell og der spiser jeg gjerne varm mat til lunsj, og i tillegg spiser jeg middag når jeg kommer hjem...IKKE bra.

Men bestemte meg for at ifdag var siste dagen med usunn mat i hverdagen. Nå er det kun snop i helgen heretter...Skal i alle fall gjøre mitt ytterste for å prøve...

Ha en strålende helg alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 22 + 4 i dag og er fortsatt på minussiden. Gikk ned 8 kg pga hyperemesis.

 

Og etter jeg ble frisk har matlysten kommet tilbake, men magen virker mindre, får ikke plass til så mye som før... Og ikke er godis så godt lenger...

 

Så jeg er på - 4 fortsatt. Men magen vokser da, og det er jo det viktigste!

 

 

 

 

PS: Jeg hadde litt for mye å ta av før jeg ble gravid, og jeg skulle mye heller lagt på med 10 kg enn å spy av 8... :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 22+2,og har ikke gått opp så mye...

tror jeg har arva farsiden der..

alle fikk store mager,men kg kom aldri...

jormor trodde ikke jeg kom til og legge på meg spessielt mye heller...

kan spise alt utn å legge på meg fra før,så hun sa at det ville vel kanskje bli 10 kg til uke 40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...