mayaya Skrevet 9. februar 2008 #51 Skrevet 9. februar 2008 Jeg er sikkert rar jeg da, for jeg hadde blitt kjempeskuffa (!!!!!) dersom svigermor hadde brukt/kastet/gitt bort/hva som helst min og mannen min sin bryllupskake!! Vi hadde den faktisk oppbevart i nettopp svigermors fryser, fordi vi drev og flytta og greier etter bryllupet, så vi tuslet ned til dem dagen før bryllupsdagen og henta kaka vår. Den spiste vi sammen med ene forloveren (andre var på feire), svigerinna mi samt noen av de andre bryllupsgjestene. Det var utrolig koselig! Vi mimret og hadde det artig, rota fram tiara, slør og smykker fra bryllupet og greier. Å spise øverste laget av bryllupskaken ett år etter skal brunge lykke til ekteskapet :-p
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 9. februar 2008 #52 Skrevet 9. februar 2008 Skjønner faktisk godt at du ble irritert jeg. Det er jo tradisjon å spise kaken sin på 1. bryllupsdag. Bringer lykke det! Greit at man som regel har møter større motgang i livet en en kake som blir spist, men det er litt spesielt med bryllupskaka da!
Dotten Skrevet 9. februar 2008 #53 Skrevet 9. februar 2008 Slutt å lage et sånt spetakkel ditt Spetakkel. Så får vi bare vente å se når en av DERE som synes dette kun er en bagatell, lager et "syteinnlegg" selv! Uansett om svigertroll er innblandet eller ei! Og for å si det sånn, ville aldri min svigermor gjort noe sånt. I hvert fall ikke uten å spørre. Nei, heldigvis har noen folkeskikk.....!
Northernlights Skrevet 9. februar 2008 #54 Skrevet 9. februar 2008 HI,jeg skjønner skuffelsen din veldig godt. Hun skulle spurt om lov til å dele kakene, -her var det svigermora di som trampa skikkelig i salaten. men er du sikker på at hun hørte deg når du sa fra om at hun måtte spare dem? Synes nemlig det høres utrolig ondskapsfullt ut av henne å med vilje servere begge kakene i bursdagen sin på jobb. Hun skylder deg en unnskylding. Men det er sant at ei kake ikke er like god etter 1 år. Mye bedre om du kjøper ei fersk og fin kake den dagen, og deler symbolikken med mannen din,selv om det ikke er den samme kaken.
selfangerkjerringa Skrevet 9. februar 2008 #55 Skrevet 9. februar 2008 Enig med deg her, Northern. Det er ikke hovedsakelig kaka som er saken her, men prinsippet. Jeg ville blitt utrolig skuffa hvis min svigermor hadde gjort noe slikt. Ser noen over her mener HI har lagt et dårlig grunnlag for et svigermor/svigerdatterforhold. Men er det ikke strengt tatt svigermor som har lagt det dårlige grunnlaget ved å vise så liten respekt for svigerdatterens ønske? Hadde vært bedre å la være å oppbevare kaka i utgangspunktet om hun ikke ville ha den der.
cammilla26.07.08 Skrevet 9. februar 2008 #56 Skrevet 9. februar 2008 Det var veldig dårlig gjort av henne . Hun burde ha husket på at det var bryllupskaka deres. Det er vel ikke vanskelig å se at det er bryllupskaka som hun tok med på jobb. Nok et eksempel på svigermødre som skuffer.
Gjest Skrevet 9. februar 2008 #57 Skrevet 9. februar 2008 Huff, jeg skjønner godt at du ble lei deg. Hun har vel neppe forstått hvor viktig dette var for dere. Dere får gjøre det beste ut av det, man velger ikke slektninger vet du, så det lureste er å fokusere på de gode sidene ved dem
piano♫ Skrevet 9. februar 2008 #58 Skrevet 9. februar 2008 Tullete ting å gjøre av svigermor, særlig når hun visste at det betydde en del for deg. Forøvrig, enig i "get over it"-tanken. Ikke la dette ødelegge for forholdet dere imellom, det var sannsynligvis ubetenksomhet som lå bak, ikke vond vilje. Og en ting til, til Solstråle69: Det henger ikke helt på greip (etter min mening, da) når du sammenligner dette tilfellet med at mange får kreft hver dag. Det er lov å bli lei seg/skuffet over små ting. Det vil sannsynligvis alltid vært noen som har det verre enn deg selv. Klart man må tåle at folk er uenige, har ikke noe problem med det, men å sammenligne det med sykdommer o.l., det har jeg ikke helt sansen for.
Ole`s mamma Skrevet 9. februar 2008 #59 Skrevet 9. februar 2008 Det er vel en prinsippsak uansett om det gjelder en kake eller noe annet. Når noen oppbevarer noe for deg betyr det ikke at den personen kan gjøre som de selv ønsker med det. Det er respektløst ovenfor eieren. Forstår selvfølgelig at andre har større traumer /kriser i livet, men de må også respektere at andre kan bli såret og lei seg over at deres ønsker ikke blir respektert. Ser ikke poengene med at kaken uansett ikke smaker godt. Det som er sårende er jo at svigermoren ikke respekterer ar det er hennes kaker.
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 9. februar 2008 #60 Skrevet 9. februar 2008 Har da vel ikke noe å gjøre med traumene dine solstråle!! Å skravlesiden er vel til for å skravle i! Heter ikke traumesiden liksom..
Gjest Skrevet 9. februar 2008 #61 Skrevet 9. februar 2008 Ha ha, Traumesiden hadde vært noe! Der skulle jeg hengt ;-)
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 9. februar 2008 #63 Skrevet 9. februar 2008 Så trist ikke rart du reagerer negativt over din svigermor. Hun har sikkert ikke fått med seg den tradisjonen, om man spiser litt av kaka 1 år etter betyr det lykke og ett langt liv sammen. Masse lykke til uansett uten kake. Det var da noen spesielle svar du har fått. Ikke bli like bitter som noen av damene over så tilgi din svigermor.
MammaTil Hjertebarn+1 gutt til Skrevet 9. februar 2008 #64 Skrevet 9. februar 2008 Forstår godt du ble skuffet! Det er jo en prinsipp sak det er snakk om, samme om det var en kake eller en pølse liksom, svigermor skulle fryse den slik at de kunne spise den en annen gang.Hun skulle gjøre dem en tjeneste. Men det blir jo ekstra sårt når det er noe som betyr noe for dere..stakkar.
solstråle69 Skrevet 9. februar 2008 #65 Skrevet 9. februar 2008 Jeg har da vel ikke sagt at dette har noe med traumene mine å gjøre?? Har påpekt over her at dette nettopp er en skravleside, så da må det vel være lov å være uenig?? Dette innlegget er ikke enestående i sitt slag, men idag gadd jeg å engasjere meg i en så teit tråd. Det er så utrolig mye sutre-damer her inne, hvorfor ikke sette mere pris på det man har? Sier igjen - jeg er helt enig i at det var dårlig gjort av svigermor, men jeg synes det er helt utrolig å gjøre et sånt nummer ut av det. For alt vi vet hadde svigermor og svigerdatter misforstått hverandre. Og at INGEN ser den lille datteren oppe i dette, synes jeg er helt merkelig! Som regel setter jo de fleste barnets ve og vel høyest.
selfangerkjerringa Skrevet 9. februar 2008 #66 Skrevet 9. februar 2008 hehe, nå er jo du en av de som har gjort størst nummer ut av denne saken, solstråle...
solstråle69 Skrevet 9. februar 2008 #67 Skrevet 9. februar 2008 Det er mulig, men selv om jeg ikke er alene om denne meningen, så er det visst jeg som skal "henges" i kveld! ;-) For det er jo så mye bedre å henge ut kjendiser man ikke liker!.... ;-)
babyandme Skrevet 9. februar 2008 #68 Skrevet 9. februar 2008 Synd at noen folk her inne ikke klarer å si sin mening på en ordentlig og hensynsfull måte. Typisk at man må til slutt si at slike innlegg som dette hører mer hjemme på kranglesiden. Jeg synes personlig at det var utenksomt gjort av svigermoren din, siden dette gjaldt et bryllupsminne. Jeg hadde sikkert også reagert litt var det meg. Men spørs jo også hvordan svigermoren din er ellers, om dere har et godt forhold i utgangspunktet. Dersom man ofte føler seg dårlig behandlet, kan slike ting som dette med f.eks kaken ofte være "dråpen". Jeg snakker av egen erfaring. Men ikke sikkert du kjenner deg igjen i det for det. Håper du og mannen din kan finne andre ting å mimre bryllupsdagen på, se på bilder sammen, se på gaver og kort, ta en tur til der dere giftet dere osv. Synd med kaken somsagt, men ikke la svigermor ødelegge dette mer. Kos dere som ektepar og familie:) *klem*
Northernlights Skrevet 9. februar 2008 #69 Skrevet 9. februar 2008 Må bare si det; denne tråden tok virkelig kaka!
*Rutletutt* Skrevet 9. februar 2008 #71 Skrevet 9. februar 2008 Oj! DA hadde jeg blitt både skuffa og forbanna!
har fått lita pia Skrevet 9. februar 2008 #72 Skrevet 9. februar 2008 ja det hva frekt gjort..krev penger for kaka da vel..hehe e jo dyrt for sånne bryllupskaker..så går dere ut å spiser i stedet;)
Morango 29.05.2007 Skrevet 9. februar 2008 #73 Skrevet 9. februar 2008 HI Northernlights har blandt annet nevnt det. Kjøp en ny kake på nyttårsaften. Del den med din kjære, ta et glass med noe godt i og se på bryllupsbilder=) VELDIG kipt av svigermor. Ser henne for meg "oi, her var ei kake til bursdagen min. Så beleilig. Tralala." Er det noe dere har lært er det å ikke stole for mye på å oppbevare gjenstander av stor affeksjonsverdi hos svigers. Make peace not war. barn er gode på å lese kroppsspråk. Å ta vare på kaker var ikke svigermor sin beste egenskap- men kanskje har hun noen andre gode? la henne få tvilen til gode, og sats på at hun heller fortsetter å imponere deg i 2008.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå