Gå til innhold

Er så skuffa over svigermor..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen min giftet oss på nyttårsaften 07. vi hadde en 3 etarsjers bryllupskake. de stod ikke oppå hverandre men i etasjer i sving på en måte...det ble spist veldig lite kake.. så 2 kaker ble ikke spist av i det hele tatt.. jeg tenkte at de kan vi fryse og ha en annen gang. men her vi bor har vi veldig liten fryser så jeg spørte svigermor om hun kunne ha de i hennes fryser. ja,det var greit. også la jeg trykk på at hun ikke skulle bruke de for jeg hadde tenkt å spare de til nyttårsaften 08 sånn at vi kunne spise en kake på 1 årsbryllupsdag.

så idag skulle vi dra til svigermor å feire morsdag.for imorgen skal hun bort..jeg ba mannen min ringe og be henne ta opp 1 av kakene så kunne vi spise den idag... da fikk han vite at hun hadde tatt de med på jobben sin den dagen hun hadde bursdag i januar. så de var borte...

jeg ble så lei meg og skuffa. jeg sa jo at hun ikke skulle ta de..

så jeg ble igjen hjemme.. mannen min tok med datteren vår og dro selv. orker ikke å være i nærheten av henne nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh... nå kjente jeg nesten at jeg ble skuffa selv.... det der var dårlig gjort altså!

Skrevet

Off, da hadde jeg blitt skuffa ja....

JEG hadde jo sagt noe da! Men det er MEG...

Skrevet

Da hadde jeg også blit skuffa.

Men du, om du har en kake i fryseren i 1 år, så er de ødelagt om det er krem i kaken.

Skrevet

Mannen min ble like sinna og skuffa som meg. så han skulle si det til henne når han kom dit.

jeg ble så skuffa at tårene kom. derfor ble jeg hjemme. gadde ikke bli med.. føler at hun er ikke verdt energien min,

Hun tenker sjeldent før hun gjør ting.. så hun kommer sikkert til å si at hun kan kjøpe en ny kake.. men det hjelper ikke.. det blir jo ikke det samme.

Skrevet

Det var utrolig dårlig gjort ja..

Men å ha en kake i 1 år i fryseren,er den så god da?

Men likevel,dårlig av svigermor å gjøre det uten å spørre dere..

Skrevet

Get over it! Folk får kreft hver dag - ærlig talt...

Skrevet

Det var jo også et svar? :-S

Skrevet

Kjære vene!! Get over it ja! Blir oppgitt av folk som blir sure for absolutt alt. Hun gjorde det sikkert ikke i den hensikt av å såre _deg_!

Og kake i fryseren i 1 år???? Kakene er best når de er ferske..

Helt ærlig, jeg må si jeg blir forundret om noen blir sure og ikke blir med på besøk av en sånn grunn!!

Jeeezzzz.

Skrevet

uff, jeg ble lei meg på dine vegne jeg... vi spiste nemlig kake på et års dagen vi... og den smakte nesten bedre enn i bryllupet! Og et godt minne liksom... dere har ikke vin eller noe igjen fra bryllupet da? Så kan dere ta en symbolsk ting på nyttår... Synes det var ubetenktsomt av svigermor.. hun skulle faktisk spurt deg først uansett! Er jo dine kaker! Dårlig gjort spør du meg... og greit det er folk som får kreft, men det er lov å bli lei seg allikevel!

Skrevet

Ikke sant? Ser at svaret mitt ble kvassere enn det kanskje burde, men jeg synes det er så utrolig mye sutring over helt unødvendige ting! En kake liksom? I fryseren i ett år? Hadde ikke vurdert å spare på den engang, men gitt den til noen som hadde vært med i selskapet - og hvorfor ikke svigermor?

Skrevet

hadde jeg også blitt skuffet..

Kan ikke bare ta andre sine kaker uten å spørre om det er greit først.

Jeg hadde nok sagt hva jeg mente til henne ja..

Skjønner deg veldig godt du ble såret og skuffet..

Skrevet

Og hvem får egentlig "svi" mest i sånne situasjoner? Jo datteren deres, som definitivt merker den dårlige stemningen. :-(

Skrevet

Men hvor mange innlegg er det ikke her inne hver bidige dag med tåplige innlegg om hva folk blir såret for da? DU hade ikke vurdert det nei, men det gjorde de.. Regner ikke med svigermora hadde dratt hjem til dem og spist kaken om det var sånn, for det er jo fortsatt dems kake..

MEN alle reagerer forskjellig, det er helt klart. Men sånne svar blir bare for dumt.

Skrevet

En kake er ikke god etter 1år i fryseren..så vet du det..og niks sympati herfra..å lage "styr" utav en filleting som er byllupskake.

Du legger jaggu grunnlaget for et "flott" svigermor-svigerdatter forhold.

Skrevet

Mulig du synes sånne svar blir for dumt, jeg synes sånne innlegg blir for dumt...

Skrevet

MIn bryllupskake ble spist på dagen 1 år etter bryllupet...

Og den var like god:o)

Litt hensyn kunne faktisk din svigermor ha tatt til beskjeden hun fikk fra deg eller i såfall tatt en tlf til deg og spurt om hun kunne benytte den til sin bursdag....

(fader å frekke dere er i munnen jenter! Noen som savner sjokoladen sin eller mye steam som må ut??)

Skrevet

Jeg skjlnner at du muigens kan bli skuffet over at hun ikke spurte..., men hvorfor man skal ta vare på kake et år i fryseren skjønner jeg ikke...Jeg hadde ikke spist den..

Hadde masse kaker igjen etter bryllupet våres.. Vi sendte med mye kaker hjem til svigers og foreldrene mine..

Blir litt for mye furt for en liten filleting synes jeg.. Dra opp og besøk henne og bare si at du synes det var litt dumt at hun ikke sa ifra og ikke gjør noe mere ut av det..

Skrevet

FY SØREN...utrolig dårlig gjort..

hadde reagert på samme måte som deg..

Skrevet

Det er kanskje noen av oss som har opplevd tøffere traumer her i livet, så en sånn "case" blir bare latterlig...

Skrevet

Jeg hadde også blitt utrolig skuffa of ikke minst sint! Det var jo dine kaker! Ikke hennes! Jeg har lært at man tar ikke andre folk sine ting!

Skrevet

I USA er det tradisjon å gjemme unna noe av bryllupskaken, slik at man kan spise den på 1. bryllupsdag (altså 1 år etter). Heeelt uavhengig om kaken smaker godt eller ei!

Så jeg skjønner henne. Og til de som ikke gjør. Hold munn da vel. Ingen som har bedt om surmaga oppstøt. HI ble skuffet og det har hun all rett til!

Skrevet

Ja,du er sikkert den eneste her inne som har opplevd verre traumer.

Skrevet

Solstråle69...

Vet du hva som er ennå mer latterlig??

Du vet ingen ting om mine tøffe traumer i livet.... Men enda så sitter du å bagatelliserer noe som er viktig for andre.

Skrevet

Hmmm. Hun har sikkert ikke forstått tradisjonen med å spise av kake på 1 års dagen. Tror vel hun heller kan bake noe annet til der etc i stede kanskje? Hadde også blitt skuffa om noen ikke gjorde som jeg ønsket! Men jeg kan trøste deg med at det som skjedde med vår kake etter 1 år i fryseren i hvertfall, var at sukkeret fra marsipanen hadde "gått igjennom hele kaka". I hvertfall smakte hele kaka sukkerspinn - den var ikke god! MEN jeg vet sef at det ikke er det som er saken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...