Gå til innhold

TROMSØJENTENE >",<


AS og lillemor=)

Anbefalte innlegg

Heisann :-)

 

God bedring til lillejenta di nurk :) Vi får håpe vi slipper spysyka som herjer over byen! Jeg vasker hendene som en gal for tiden!

 

For meg er det uaktuelt med treff på dagtid. Jobber hver dag fra 8-15.30. Men jeg kommer uansett til å gå på de ordinære bim-treffene, så jeg møter vel noen av dere der :-)

 

Her er formen bra, har hatt fri i fire dager fra jobb, herlig :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, æ kan heller ikke før kl. 15 fredag 22.februar. Men passer bra den helga, samboeren min skal te Oslo neste helg. Petrine, va det du som jobba på UNN på hudavdelingen? Prøve å finne ut av hvem du er, jeg og Nurk var jo på sist treff på Gründer. Jeg skal imorgen kveld også. Godt å ha fri fra jobb da! Vi var på Sjarmtroll og kjøpte alle de store tingene til babyen idag. Barnevogn, stelleveske, voksipose, stellekommode, seng med madrass og madrass te vugga, dyner, pute, laken og sengetøy...Ble 15.000 kroner! Men fikk kjempegod service der da =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Ser ut som det passer best for de fleste på ettermiddagen fredag 22.02. Er det noen som kunne tenke seg å treffes i 16-17 tiden..?

Ellers er jeg alltid klar for et treff i løpet av helgen. Lørdag er jo også en fin cafè-dag. Mannen min er ute å reiser den uken, så jeg er veldig klar for noe sosialt. Viktig å få tiden til å gå :-) Og hva er vel hyggeligere enn å treffe andre vordende mødre ;-)

 

Håper alle slipper unna det som går av spysyke, influensa osv.!

God bedring til lillejenta di Nurk.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jenter=)

 

Ja, er med på ettermiddagen fredag 22.02=) Ser ut til at jeg ikke har planer da, så slenger meg med=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei GravidTone :)

 

Æ satt ved siden av dæ på treff i forrige uka og jobbe på Unn :-)

 

Ja, pengan flyg fort når man e på Sjarmtroll! Skummel plass! Men tenke mæ det va godt å få ting i hus, blir litt mere virkelig da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei=) da har æ å vært på UL

 

Alt va helt fint..fikk ny termin 16 juli så blei satt tre daga bakover..åsså e d en gutt=) hehe..så mye for magefølelsen min..

 

E me på treff den fedagen ja..d blir kosli=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk=) æ huske faktisk ikke ka ho hete no..men ho va flink å forklare alt og tok sæ god tid..åsså fikk vi et 3d bilde..men d blei ikke så bra siden han ikke ville ligge i ro..hehe=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei Marlen=)

 

Gratulerer med gutt=) så morsomt at jm så kjønnet=) Kanskje hun heter Gun? Jeg var iallefall hos ei som heter Gun på Unn=) hehe..

 

Flott at du er med på fredag den 22=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det e fint å få ting i hus, men når vi va der fikk æ litt angst faktisk... Plutselig ble alt veldig virkelig ja! Også synes æ det e litt tidlig å handle inn så mye hvis det skulle skje noe. At vi mistet sist sitter i. Skal på ny ultralyd på mandag da siden vekstkurven te hodet og magen va litt forskjellig på skalaen, håpe bare alt e bra no. Jordmora sa ikke ka det kunne være om det fortsatt va forskjell, noen som vet? Kom mæ ikke på treff igår, ble så sliten etter jobb så dro bare heim. Noen andre som var?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan =)

 

Grattis med prins i magen Marlen!

Hehe, ikke alltid så greit med den magefølelsen... Har tatt feil begge gangene selv...

 

Ang treff, så er det samme for meg når det blir altså...

Men det jeg tenkte på var at siden jeg skal til byen den 22 på dagen, så hadde det vært hyggelig å treffe noen om de også tilfeldigvis var i byen den dagen =)

 

Snuppa kommer seg nå heldigvis! Ser ut som hun slapp unna skarlagensfeber! Får de det, så må de gjerne ha pencilin, og blir syk i en uke eller så...

Men nå har BH stengt både fredag og mandag, så vi må nå være hjemme uansett =P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei hei=)

 

Ja, kan tro det ble ordentlig virkelig i det dere handlet alle de tingene.. Godt å ha i hus vil jeg tro, men skjønner helt klart bekymringen. Hvor langt var du på vei da du mistet da?

Får håpe og tro at du får positiv tilbakemelding på UL=) De vokser jo i rykk og napp de små..

 

Fikk du forresten noe rabatt, siden du handlet alt på samme plass? Tenkte de kanskje ga noe med på kjøpet da. . hehe=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei...

 

Koselig me innkjøp av babyting Tone :)

 

Dere alle tromsøjentene, ska dere kjøpe bilstol eller ska dere ha sikkerhetsnett?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så gøy å shoppe!

Men synes penga forsvinner alt for fort... =P

 

Det går nok fint på mandag skal du se Tone!

 

 

mzme83

De sikkerhetsnettene har de vel egentlig slutta å anbefale nå...

Jeg ville i hvertfall aldri brukt det, siden babyen ligger helt løs nede i baggen, og hvis man skulle krasje, så vil de bli kasta rundt inni der.

 

De ligger kjempe fint i bilstolen, men skal ikke 'sitte' der for lenge de først mnd. Så det må jo bli en del stopp dersom man skal på lang biltur... Vi reiste nå på en tretimers tur da snuppa var 6 uker, og det gikk kjempe fint. Turen tok jo litt lenger tid enn vanlig med masse pauser, men det var ikke noe stress liksom =)

 

Ellers så er det jo noe som heter boxsette, hvor babyen er stroppa fast i en ligge-bag, men vet ikke noe mer om den... Innbiller meg bare et det er bedre enn sikkerhetsnettet...

 

Vi blir å bruke MaxiCosi samme som snuppa hadde =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nurk:

Okei.. Hvor kjøpte dere bilstolen? Har du no bilde av den?

Ja man kan jo bare ta seg pauser når man kjører på længre bilturer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia igjen :) Glede mæ te å møt dåkk om ei ukes tid! Æ va omtrent 3 måneder på vei når æ mista sist. Ja, får håpe det går bra på mandag, må bare satse på det! Jada, vi fikk 12 % rabatt eller nå sånt, 1.700,- kroner ca. Kjempebra! De har sånn pakketilbud om du handler for mer enn kr. 15.000,-. Var derfor vi kjøpte voksipose, trenger jo ikke den enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tone=)

Åååh.. du mistet så sent! Sukk.. håper og tror det går bra nå på mandag=) Nå er du jo laaangt over der du mistet sist, og det er jo et supert tegn=)

 

Dere fikk rabatt,ja. hehe.. lovte sambo å spørre deg, for han var så nysgjerrig. Vet det er litt vanlig å høre på flere plasser, gi dem liste over hva en trenger og høre hvilken pris de har å tilby.. Så, når jeg nå vet at dere fikk rabatt for " pakken" dere kjøpte, så... skal vi nok vurdere å kjøpe alt samla=)

Vi trenger jo heller ikke Voksiposen med det første, men jeg forelsket meg jo helt i en nydelig en på Reflex.. Så, vi kjøper nok den også om vi først hiver oss igang med handlingen=) Hvilken vogn kjøpte dere? Vi vurderer å bestille Bugaboo.. * vurderer og vurderer enda vi*

 

glede mæ til å møte dåkker også=) Sambo spør " når skal dere komme dere på treff da?".. hehe.. han er så herlig, synes dette med graviditeten er morsomt=)

 

Er dere mange som KJENNER LIV?

Jeg kjente små bølger på tirsdag, bølger og " dytt " på onsdag, og idag er det mer " helomvendinger" og sparklignende bevegelser.. Uvant, rart men en absolutt heeerlig følelse=) Owwwiiii =)=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei...

 

Skal dere ha vanlig seng eller vugge eller?

 

Vi har basson vogn!

 

Har kjent sånn "dytt" i magen, hehe også akkurat nån som "springer" inni magen! Merker d spesielt hvis jeg ligger på ryggen, men også noen ganger når æ sitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønne følelsen GravidTone. Jeg mistet også i høst og det er egentlig ikke før nå jeg begynner å slappe av selv om jeg har blødninge støtt og stadig. Men denne gangen går det garantert bra med oss begge :-)

 

Så koselig at du begynner å kjenne skikkelig med spark jente24, det er en fantastisk følelse :-) I går hadde samboeren min hånda på magen og han fikk seg et skikkelig spark, gøy :-)

 

Vi har Emmaljunga vogn og jeg anbefaler den til det grusomme vinteværet det kan være i Tromsø. Veldig greit med en lun vogn. Vi har en Quinny sportsvogn i tillegg, men den er kun til sommerbruk/pent vær. Kalesjen er så åpen at alt fyker inn.

 

Vi skal ha en Leandervogge i stua siden vi har soverommene i en annen etasje enn stua. I tillegg er det praktisk at den kan henge ganske høyt så når ikke storesøster opp for å pille så mye :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, denne gangen SKAL det gå bra med nurkene deres!! Ja, til oss alle!! Nå er vi jo kommet så langt på vei=) =)=)

 

Morsomt med all den bevegelsen. Trodde ikke den skulle være så gjevnlig så tidlig, men kjenner det i løpet av hele dagen, og det uavhengig om jeg sitter eller står.. hehe.. Morsomt at samboeren din kjente sparkene utenpå da=) ååååh.. det kan jeg tenke meg va ordentlig stas=) Her har ikke det skjedd enda,men vet en som gleder seg stort=) hehe...

 

Hm... vogn, ja!! Tror ikke jeg blir klok på akkurat det innkjøpet, jeg. Ønsker meg så inderlig ei lett vogn, men.. vil jo også ha ei vogn som duger til dette " flotte" Troms-været.. hehe=)

Blir vel til at vi tar oss en tur på Reflex, og får hjelp=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mzme83

Her ser du bilde av MaxiCosi, og at den var testvinner i både 2006 og 2007:

 

http://forbrukerportalen.no/Tester/2007/1179829007.37?-C%3Austring%3Autf8=&facet_Vekt-++klasse%3Austring%3Autf8=0+-+13kg

 

 

Jubla nok litt for tidlig ang snuppa...

Hun har skreket i hele natt, og er tydelig plaga med noe. Men har ingen feber, og hun spier og drikker litt..??

Så vi er nå straks på tur til legen med henne for å få sjekka hva det kan være. Kan jo være alt fra øre/lungebetennelse til uvi! Aner virkelig ikke, men vondt hadde hun i natt ja =(

 

Og signer at emmaljunga er en god vogn på dårlig vinterføre i tromsø ;-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra med så mange gode tips! Vi skal se på utstyr i dag og da er det jo greit å vite litt om rabatter, hva som anbefales av bilstoler, vogn osv.

 

Ellers så gleder jeg meg veldig til å bli bedre kjent med dere!

Håper så mange som mulig har tid neste fredag :-)

 

Ha en kjempe fin helg alle sammen!!!

 

Hilsen Pia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...