Underveis --> Skrevet 9. februar 2008 #51 Skrevet 9. februar 2008 Våknet på morgenkvisten i dag av skikkelige menssmerter (vel, alt er relativt, men kraftige til meg å være), bare at jeg ikke har mens. Uansett hvor ille jeg vil ha symptomer, og klarer å innbille meg ting, så er dette ikke bare i mitt hode. Det er akkurat slik jeg pleier å ha det første dag i menstruasjon. Det er i alle fall helt bombesikkert at jeg ikke pleier å ha slike murringer en uke før mens! Det MÅ være et tegn *hihi* Ellers ingen symptomer annet enn litt dårlig samvittighet for at jeg stakk en tur på by'n i går og drakk noen glass med vin. Rødvin er jo litt sundt også, er det ikke? Guuuuuuuuuuuuuuuuuuuud... Jeg kommer til å bli så lang i maska om tr kommer til helga!
♥Cherrypie♥ Skrevet 9. februar 2008 Forfatter #52 Skrevet 9. februar 2008 joda rødvin r bra for deg men ikke for babyen!:-) hehe men gjør ikke noe nå da for den tar ikke næring fra deg før uke 6!:-) har dere kjøpt tester å har de klare?skal dere teste dagen før eller på ikm dgen? har ingen tester jeg da..hmm
Underveis --> Skrevet 10. februar 2008 #53 Skrevet 10. februar 2008 Ja, har hørt det samme at det tar litt tid før Micro'n bryr seg om hva jeg finner på (alt er selvfølgelig relativt). Jeg synes ikke jeg kan bare sitte hjemme og vente på å bli ruger, så det er bra kroppen har en ørliten buffer ;-) Hvor har du forresten lest at det tar 6 uker? Har en kjekk bok om fosterets utvikling et sted, men den er pakket langt ned i en eske, så den orker jeg ikke finne frem. Må si 10. februar lyste mot meg i dag. 5 dager til IKM hørtes plutselig så lite ut. Jeg vet jeg kommer til å bli skuffet dersom tr kommer. Er jo forberedt på det, men jeg har sluppet tanken på å være gravid litt for langt innpå meg de siste dagene, så da blir jo skuffelsen desto større. Uff.... Kommer til å kjenne meg som den største hypokonderen i tillegg! *flau* Har ikke kjøpt test nei. Kommer aldri i verden til å tørre å teste før IKM uansett. Dersom tr ikke har kommet fredag 15. så kommer jeg jo til å bli veldig optimistisk. Hvis den heller ikke kommer i løpet av helgen, så kommer jeg til å kjøpe test first thing monday morning. Skal pokker meg bare løpe bort på apoteket, uten å tisse først ;-) Har forøvrig fortsatt murringer i varierende styrke, men merker ikke noe annet. Stikningene har jeg ikke kjent på flere dager. Gikk liksom over til menssmertene. Har litt blank utflod, men mener jeg pleier å ha det, men kanskje ikke så mye? Nei, hypokonder gå å legg deg! Bare 5 dager til spenningen bli utløst...
♥Cherrypie♥ Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #54 Skrevet 11. februar 2008 Hei! I svangerskapsuke 6 står det at navlestrengen dannes:) Har lest det i en svangerskapsbok! Er en link her det står også: http://www.babyverden.no/templates/PeriodPage____582.aspx Nederst der det står om barnet står det:-) Ja du har vent deg til tanken på at du er gravid ja, det har egentlig jeg og.. hehe er ikke så lurt nei for man blir vel døds skuffa tenker jeg om tr kommer... De siste dagen har jeg begynnt å tenke at jeg ikke er gravid, var jo ikke planlagt ville jo egentlig vente pga reiser og utdanning så for meg syns jeg ikke det er så ille om jeg ikke skulle være gravid, har jo ei lita jente her på snart 1år:) Men krysser fingrene veeeldig for alle dere her inne som håper så sterkt! Blir veldig spennende å se hvem av oss som er på 1.trimester neste helg:) Haha du skal løpe på apoteket uten å tisse først ja:) hehe.. nei ikke jeg helelr orker ikke tanken på å teste fortidlig, svaret erjo kanskje ikke helt korrekt da er det bedre å være litt senere ute å sitte i sofaen en dag på overtid å knipe igjen å bite negler så det spruter! hehe.. Mine stikninger har å gått over i mens smerter..syns puppene virker litt ømmere og,men ammer fortsatt moren og kveld så det er litt vanskelig å kjenne om det er det eller det, men har jo ikke hatt ømme pupper siden melkesprenegen i 4 mnd:) hehe.. Nei folkenz dette blir ei spennende uke, flere symptomer melder seg kanskje og det får vi håååpe:) klem
Underveis --> Skrevet 11. februar 2008 #55 Skrevet 11. februar 2008 Tusen takk for link. Har hatt litt dårlig samvittighet fordi jeg har drukket litt i helgen. Selvmotsigende, kanskje, siden jeg håper at jeg er gravid ;-) Alikevel så orker jeg ikke legge om livet helt fordi jeg håper på å bli ruger. Ikke orker jeg alle spørsmålene heller som garantert kommer dersom jeg ikke tar meg et glass vin. Alle vet jeg er veldig glad i vin, så den tar de med en gang. Det kommer til å bli avslørt på den hytteturen, for å si det slik, dersom jeg ikke drikker. Da får de nå heller bare skjønne det. har vært plaget med mye hodepine oppgjennom, så kan jo skylde på det ;-) Nei... Er nok vann på meg fremover. Forhåpentligvis i lang, lang tid fremover ;-)
♥Cherrypie♥ Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #56 Skrevet 11. februar 2008 Skjønner deg godt jeg! Kan jo liksom ikke lavær å ta ett glass vin mens man prøver,hva om det tar litt tid da! Nei å dessuten så gjør det ingenting så lenge det ikke er 1-2 uker etter ikm:) (om du er gravid) Får håpe det ja:) :-o)
Dotten Skrevet 11. februar 2008 #57 Skrevet 11. februar 2008 En liten oppdatering fra meg.... som lovet....! Fortsatt null symptomer her. Og nå til helga er det jo ikm. Tror nok denne pp'en også er "kjørt", men får satse på neste da. Da skal jeg begynne med Pergo! 20. pp for øvrig. Blæh! Lykke til jenter
Dotten Skrevet 11. februar 2008 #58 Skrevet 11. februar 2008 Etter hva jeg har skjønt, så får ikke fosteret næring fra deg, før uke 6, da bl.a. det er da hjertet starter å slå, og den får en sirkulasjon av blod, næring o.a. i sin egen kropp. Hva den "spiser" før det, husker jeg ikke.. hi, hi. Men vet man at man er gravid, kan man jo heller holde seg unna alkohol, ev. nyte et glass et par ganger i løpet av svangerskapet. Det er mange barn som lages etter en fest, uten at de har tatt skade av det. Anbefaler jo ikke alkohol uansett da Men snuppa mi er nå frisk og fin hun, og hun ble unnfanget før jul, og jeg hadde jo en fest i romjula, og fant ut at jeg var gravid i januar... Etter det drakk jeg et glass hvitvin i april (bursdagen min), og hun er som sagt frisk! Sluttet tvert å røyke, og har heldigvis ikke begynt igjen... selv om lysten er der enda! Nå har jeg drukket alkohol kanskje 3-4 ganger de siste 3 årene. Ikke fordi jeg er prøver nå i min 19. pp, men fordi jeg rett og slett ikke har hatt lyst! Liker dessverre brus litt for godt, så får i meg nok "dritt" derfra He, he.
Underveis --> Skrevet 11. februar 2008 #59 Skrevet 11. februar 2008 Håper at du har klart det alikevel, Dotten, selv om symptomene uteblir. Det hadde jo egentlig vært det aller, aller beste! Kjempegravid og null symptomer *hihi* Jeg har selvfølgelig lett etter mer konkrete svar på hvor skadelig alkohol er for Microben, og når man leter får man svar! På babyverden tittet jeg gjennom spørresidene og kom over et svar til en alkoholiker som var mer konkret enn "Vi anbefaler TOTALAVHOLD" og "Alkohol er F A R L I G ! ! !". Ingenting er så svarthvitt, så gleden var stor da jeg fant dette, mer nyanserte og saklige svaret: "Alkoholbruk i graviditeten kan føre til FAS, som står for føtalt alkohol syndrom. Det kan forårsake psykisk utviklingshemming, kan påvirke utviklingen av ansikt, øyne og ører og gi nedsatt vekst.Alkohol måles i enheter. Et glass øl = et glass vin = en drink som hver inneholder snaut 13 g alkohol. Over 60g pr dag gir risiko for å utvikle FAS. Ved bruk av 30g eller mindre er det vanskeligere å påvise sikker skade." For å være politisk korrekt, så bør jeg sikkert si at man kan ha uflaks og at akkurat min Microbe tåler null alkohol før det blir skadet. Det er alikevel sansynlig at Potensielle Micro har klart seg fint gjennom mine glass med rødvin denne helgen ;-)
gladmamma<3 Skrevet 11. februar 2008 #61 Skrevet 11. februar 2008 NÆÆÆÆÆÆÆI Jeg har mista alle symptomene mine og fått noe nytt...hehe...dritt! Sover bare veldig mye nå...Flere ganger på dagen også....kan stikke til sjeldene ganger i magen...men ikke så vondt som det var en hel uke! uhuuuuuuuu...nå har jeg mista troa denne måneden----:,,(((( Mista alle sympt på fredag, det var da søvnen kom snikende...¤hikst¤ Lykke til til dere andre...Jeg har mista troa nå ja....driiiiiiiiiiiiiiiiiiiitttttttt!!!!!
♥Cherrypie♥ Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #62 Skrevet 11. februar 2008 så kjedelig da:( men hallo,trenger ikke bety noe! trøtthet er å ett symptom vettu:) prøv å ikke kjenne så mye! hvilken dag har du ikm gjen?
gladmamma<3 Skrevet 11. februar 2008 #63 Skrevet 11. februar 2008 16 feb...... kjedelig...jeg som neste vart helt skråsikker...har aldri følt meg sånn før...hm...også bare forsvinner ømme pupper og murringer i magen...ååååååååååhhhh....jaja time will show! eller noe sånt...(dårlig på engelsk)
♥Cherrypie♥ Skrevet 12. februar 2008 Forfatter #64 Skrevet 12. februar 2008 men du kan fortsatt være gravid vettu! kroppen får bare litt pang start med hormoner å om du er ekstra følsom kjenner du at det er no på gang:-) murringene mine er å så og si borte..begynner å tvile litt jeg å! hmmzz.. håper du får en pos test da når du bestemmer deg for å tisse på pinna:-) går nok bra skal du se:-)klem
gladmamma<3 Skrevet 12. februar 2008 #65 Skrevet 12. februar 2008 Takk:) Så snill du er som trøster meg:) Når skal dere teste? dagen ikm el før? kanskje etter?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå