Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #51 Skrevet 7. februar 2008 HB på 6,9 er vel ikke spesielt ille etter en fødsel, vel? Jeg hadde 7 da jeg dro hjem, svimmel og slapp ja, men ikke dramatisk på noen måte.
☆:*´¨`**´¨`*:☆ Skrevet 7. februar 2008 Forfatter #52 Skrevet 7. februar 2008 min helsesøster sitter av ekstra tid hvis jeg vil snakke, men jeg har spurt etter henvisning til psykolog. Går et par ganger of får det ut av systemet tenker jeg... Tror det kan være lurt, men du kan sikert snakke med legen din. Før kunne du gå til samtale på poliklinikken på sykehuset, men mange har gått bort fr det
eggedosis Skrevet 7. februar 2008 #53 Skrevet 7. februar 2008 Født en gang og ingenting å sammenligne med - men det var fødselsen fra helvete! :0)
Super-Langbein Skrevet 7. februar 2008 #54 Skrevet 7. februar 2008 Hva i alle dager er en perfekt fødsel mon tro? Tror det uansett er få forunt. Min endte i katastrofesnitt, men babyen var frisk og det gikk godt med oss begge to! Sykehuspersonalet var flotte og føler at de var flinke til å informere. Men tror at det blir planlagt ks neste gang.
☆:*´¨`**´¨`*:☆ Skrevet 7. februar 2008 Forfatter #55 Skrevet 7. februar 2008 Sånn som det ser ut her så virker en perfekt fødsel for meg en fødsel hvor man kommer inn på sykehuset, har fæle rier og presser en stund og babyen kommer ut. Slik har fødslene til alle veninnene mine vært og de sier selv at de har hatt en perfekt fødsel. Det var også slik jeg hadde tenkt at det skulle bli :/
Audacious Angel Skrevet 7. februar 2008 #56 Skrevet 7. februar 2008 Første gang lå jeg og presset i 5 timer... fikk henne ut da jeg ble satt på drypp for å få bedre rier. Morkaka ble røsket ut etter 1 time og jeg mistet 2l blod. Fikk noe smertestillende i rompa og lystgass før de gikk inn for å hente ut hinnerester. Det hele mens mannen satt med snuppa i armene bare 2 meter unna.... :-( Jeg har aldri sett han gråte sånn. De var ikke akkurat forsiktige med meg... Jeg fikk ikke blodoverføring og klarte ikke å komme meg ut av senga før etter to dager. Dro hjem med en hb på 6,3. Og følte at jeg sjangla i 5 mnd etter... Når knøttet kom var det nesten en perfekt fødsel... jeg var inne kl. 10.30 og fikk besked om at jeg hadde 4 cm, fødsel var det ikke snakk om før hvertfall 1-2 timer så vi kunne gå en liten tur. Vi kom så langt som en heistur ned i foajeen da begynte riene å ta seg opp kraftig. Tok heisen opp og ble undersøk og fikk konstantert (til jordmors forskrekkelse) at jeg nå hadde 9 cm åpning... Trykkelysten kom etter 5 min og kl. 12.45 var han ute. Men han hadde navelstrengen rundt hode så de tok han ut med en gang for han var helt blå. Ti min etter fikk jeg han for første gang i armene mine.
smågodt prinsessa Skrevet 7. februar 2008 #57 Skrevet 7. februar 2008 off perfekt fødsel nei.. det hadde ikke jeg.. ingenting blei slik som jeg troddde. Lå med rier på sykehuset i 12-14 timer... hadde 10cm åpning leeenge.. men ingenting skjedde.. ungen var for langt oppe. Jeg hyylte av smerte.. det værste jeg har vært med på i mitt liv!! Også var det tid for å presse.. jeg pressa og pressa som en gaaaal. ingenting skjedde.. de økte dryppet for å få mer effektive rier.. ingenting skjedde.. så bestemte de seg for å bruke vakuum.. legen drog og drog.. og jeg pressa... sugekoppen røyk.. på an igjen.. drog og drog.. også kom hodet ut.. og rommet var fullt av leger og pleiere som stod rundt meg.. sambo sto aleine i et hjørne og visste ikke hva han skulle gjøre. Det føltes ut som om jeg var i en annen verden. Så hang skuldrene til babyen fast.. og det var jæævlig det.. hørte bare legen snakket : "offff det var da voldsomt", og styra noe jæævlig der nede.. så sa det PLASK... og ut kom babyen og en heeeel haug av fostervann.. jeg var sikker på det var blod og trodde jeg skulle blø i hjel! de la babyen på brystet mitt.. og ikke en lyd kom fra han.. de slo i han osv.. ingenting skjedde.. så sprang de ut med han.. og ingen visste noe. Jeg fikk se han 2 timer etterpå.. kun et lite blikk bare.. så blei han innlagt på intensiven.. jeg ble innlagt ved en annen avdeling.. også lå vi der 1 uke.. Et MARERITT uten like!! MEN nå har vi det heeeelt fantastisk!!! selvom fødselen var grusom så er jeg sååå ufattelig glad for å ha den lille gutten min her hos meg. han var forresten 5kg
:) Ma Skrevet 7. februar 2008 #58 Skrevet 7. februar 2008 jeg hadde en dramatisk fødsel!! holdt på totalt i 36 timer. måtte klare meg en del selv når riene var sim værst, jordmødrene var opptatt med ei annen fødene. det åpna seg ikke så de trudde jeg ikke var i gang. hadde så vondt at jeg kasta opp flere ganger, til slutt låg jeg bare og skalv, mmista press riene etter 2 og en halv time, var utrolig sliten. måtte fraktes med helikopter til et annet sykehus, der blei det foretatt keisersnitt med en gang. en uke etter fødsel blei jeg lagt inn igjen med infeksjon, sleit med dette i 6 uker. så kan vel si at dette ikke var en perfekt fødsel. men i gjengjeld har jeg fått verdens nydligeste og snilleste gutt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå