Gå til innhold

Hadde alle her perfekte fødsler eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samme her, tok med noen muskler i slengen og :P Så må til fysioterapeut. De har sydd meg vanvittig dårlig og det gjør ennå vondt å gå på do. Den dagen jeg skulle reise fra sykehuset var noen sting gått opp og jeg måtte sy i noen. Nå har det gått tre mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

huff...jeg revnet i hele muskelen og må også til fysio. Er mest plaget med bæsjetrang - veldig irriterende. Også vanskelig å holde på luft. Men det er MYE bedre enn etter 3 mnd (6 mnd siden fødselen). Fysio er det beste, masse kniping har hjulpet meg masse. Trist at du fremdeles har vondt og at de har gjort en dårlig jobb...Du har krav på KS ved neste fødsel.

Skrevet

ja, rev musklene helt av her og men har ikke så store problemer som deg bak :P Har ikke mistet lysten på flere barn heldigvis, men kan love deg at da blir det ks!! Så folk på barsel som hadde takk ks dagen før og nærmest løp rundt der og jeg hadde født "normalt" og klum holdt meg i en gåstol som en 90 åring på isen. Da skulle jeg ønske de hadde gjennomført det hastekeisersnittet de hadde tenkt!

Skrevet

Fint at du ikke er så plaget som meg. Men jeg har heldigvis ingen smerter. Men det er en veldig kjedelig skade å ha. Jeg SKAL ha KS neste gang uten tvil!!

Skrevet

Denne gangen var alt bare fryd:o)))

Hadde planlagt keisersnitt ved et annen sykehus enn forrige gang etter eget ønske.

Men det hadde jo sin grunn da......

Hadde en helt forferdelig opplevelse med første mann der det strakte ut over 3 døgn.

Mistet 1,7 liter blid INGEN blodoverføring eller smertelindring under fødselen.

Stort barn på 4750 gr og 56 ca lang.

Og jeg er slank og tynn....

Det var ikke morro, men var veldig glad jeg kom fra det med livet og helsen i behold, både jeg og ungen............tok 6 mnd før formen ble noen lunde bra den gangen.

Gikk til sak mot sykehuset med pasientombudet i ryggen.

Oppholdet, behandlingen , oppfølgingen var helt for jævlig for å si det sånn.

Så denne gangen var jeg kjempe fornøyd og jeg er veldig glad jeg valgte annet sykehus og sto på mitt:o))

Begge barna er like skjønne da selvfølgelig, selv om det var en del problemer under og rundt fødselen med førstemann:o))

Så denne gangen var alt kjempe fint!!

Skrevet

Åsså revna jeg/klipt fra A-Å for å få med det også.

Fikk tillegg en rift i endetarmsåpningen såm jeg måtte slite med i et helt år før det ble opperert og fiksa også!

Skrevet

Hva slags plager hadde du Vuggi vuggi? Var det en vellykket operasjon du fikk?

Skrevet

Min fødsel var langt fra perfekt. Jenta ble forløst med tang etter over 30 timer med rier og uten fremgang. Jeg var førstegangs, så hadde ikke tenkt at det skulle bli sånn eller sånn, men DETTE har jeg ikke forventet, nei.

Men jeg har heldigvis ikke hatt det spesielt vanskelig i etterkant, psykisk mener jeg da, for fysisk var det tøff. Ble sendt hjem med alt for lav Hb ( 6,9 ), orket så vidt å puste, og slet med det meste, men det gikk seg til etter hvert heldigvis. Psykisk har jeg bare tenkt at jeg har vært skikkelig uheldig, men at det var bare kjempe uflaks og neste fødsel kan være noe helt annet. Satse på det :)

Skrevet

Hadde blodprosent på 5 da jeg lå på oppvåkningen og fikk første blod overføringen :P Ble sendt hjem da den var på 8. Men var fremdeles veldig surrete. Gikk også med rier lenge, ca 3 dager DET var slitsomt. Når jeg kom til fødestuen hadde jeg ikke sovet skikkelig på 3 døgn!

Skrevet

Hva tenker du på da anonym bortsett fra deg jeg skrev her.

Etter jeg kom hjem eller?

Opperasjonen var vellykket ja, heldigvis;o)

Ble helt fin med en gang etterpå.

Var dagkirurgi.

Skrevet

Vuggi vuggi, jeg mener hvorfor fikk du reoperasjon? Hadde du problemer med å holde på avføring eller var det vondt eller var det en annen grunn? Fint at operasjonen var vellykket.

Skrevet

Ja , det var veldig vondt.

Blødde ved hver avføring og satt på do å skreik pga smertene så og si hver gang.

En liten rift som aldri grodde, så derfor fikk jeg det:o)

Skrevet

Jeg fødte hjemme på stua, jeg, etter å ha blitt sendt hjem fra sykehuset av verdens mest arrogante jordmor som sa jeg ikke kom til å føde på noen dager. Jada, 2 timer etter var snupsi ute, og da hadde jeg presset i over 1 time. Ambulanse og jordmor rakk heldigvis å komme siden jeg pressa så lenge, men tida før det, fra vi skjønte at jeg ikke kom meg noe sted, var supertøff... Da jordmor kom gikk alt som bestilt heldigvis :)

Men; en sender vel ikke hjem en andregangsfødende som VET at barnet kommer når det er midt på natta og fullt snøkaos.... men joda. Og sure var de etterpå også, jeg måtte huske at det ikke var DERES feil at jeg fødte hjemme.

Skrevet

Hadde langt fra en perfekt fødsel. Var en stund plaget med "flashbacks" fra fødselen som fikk meg til å gråte, for mye husket jeg ikke før etter noen mnd. Nå er det bedre, tenker ikke så mye på fødselen lenger, men har ikke lyst å føde igjen..6 mnd siden fødselen i dag.

Skrevet

Hadde en lang fødsel.

Jeg ble satt igang 3 uker før termin pga liten vekst på ene tvillingen.

For å gjøre en lang historie kort:

4 døgn etter første stikkpille tok de tvillingene med ks pga liten fremgang (utslitt livmor)

Hadde maks 6 cm åpning...

Har heldigvis ikke hatt noen ettervirkninger, men vil vegre meg for igangsetting neste gang

Skrevet

Lå forresten på recovery i mellom 5 og 6 timer...

Heldigvis var mannen min sammen med ungene.

Jeg var så sliten at jeg knapt husker noe - i mitt hode lå jeg der nede 1-2 timer kanskje...

Skrevet

Hadde langt fra en perfekt fødsel. Ble katastrofesnitt etter en grov sykehustabbe.. Etter å ha hatt intense rier et døgn ville de gi meg spinal bedøvelse,rett etter jeg fikk den falt hjerterytmen til gutten voldsomt. De måtte bare springe med meg på operasjonen,jeg var livredd,gråt og trodde gutten min var død:( våknet etter full narkose et par timer etter gutten var ute og fikk se ham,frisk og velskapt var han:) MEN det som hadde skjedd var at de hadde feildosert bedøvelsen min under fødselen(de fant ut det etter hastesnittet),skulle ha 5 mg og fikk 50 mg i stedet!!!!!! Ikke rart pulsen på lillegutt falt! Flaks at alt gikk bra med oss,det kunne vært skikkelig skummelt.. Tenker veldig mye på dette, Snakket veldig mye med jordmødre og leger på sykehuset,men tankene og angsten er der likevel. Merker jeg er livredd noe skal skje med gutten min.

Skrevet

Jeg hadde i motsetning til de fleste her en veldig kjapp fødsel, men den var ikke dermed sagt noen perfekt fødsel. Jeg dro til sykehuset tidlig om morgenen etter en natt med lette rier, men ble sendt hjem igjen kl 06 med beskjed om at det ville ta iallefall ett døgn før det ble noen baby. Kjørte hjem, men det første som skjer da er at riene setter inn for fullt. Satte kursen for Ullevål igjen, men ble sittende fast på ring3 i rush-trafikken. Press-riene satte inn, og samboeren min (som heldigvis greide å holde hodet kaldt), fikk ringt etter sykebil. Og tro meg når jeg sier at mandag morgen kl 08 på ring3 i oslo ikke er et egnet sted for pressrier!!! Sykebilen hentet meg på en busslomme på Øker, og suste avgårde til sykehuset. Var inne på føden bokstavelig talt bare 1/2 minutt før gutten var ute, og da var kl 0857. Noen syns kanskje dette høres greitt ut, men det var det ikke, iallefall ikke for meg..... Alt gikk så fort, at jeg tror jeg fikk litt sjokk. Slet veldig med depresjoner de første 2 månedene. Gutten fikk i tillegg KISS pga styrtfødselen, og ville ikke ta pupp, noe som gjorde ting enda værre. Ser derfor mørkt på en evt ny fødsel.....

Skrevet

Har hatt en bra og en dårlig fødsel... Første gangen ble jeg satt igang pga lite fostervann. Fikk drypp. Pressveene startet veldig tidlig- hadde ikke full åpnng. Ble liggende med pressveer i nesten 2,5 time- det føltes som en evighet. Var til slutt så sliten at jeg ikke klarte å løfte opp hodet fra puta. Barnet lå med ansiktet opp, så han satt fast. De tilkalte lege, men ingen kom. Tilløp til panikk på fødestua, en jordmor tok en stropp over magen og la seg oppå og dyttet babyen nedver-- to andre samarbeidet om å dra babyen ut. Han så helt livløs ut, lagde ingen lyder- jeg trode han var død. Tok lang tid før jeg fikk ham opp til meg. Alt var heldigvis bra med ham, kun en nakkeskade som følge av press og strekk under fødselen., En grusom fødsel jeg fortsatt tenker mye på. Grudde meg veldig til fødsel nr 2, men det gikk som en drøm. Helt ukomplisert- og nesten som en oppreisning fra forrige gang da jeg følte meg litt pysete....

Skrevet

fy fader. mange kjipe fødsler. min endte i haste KS etter 2 døgn med rier.

vurderer å søke om planlagt KS neste gang når jeg ser hvor mange som hadde forferdelig fødsel = (

Skrevet

Hadde åpningsrier med 5 minutters mellomrom i 2 døgn før det ble noe action.. og da det viste seg at riene mine var lite effektive ble jeg satt på drypp. Da kom gullet etter 4 timer, og jeg fikk bare noen pyntesting.. Men da morkaken ikke ville komme ut begynte helvete: Legen forsøkte først å presse den ut manuelt.. dvs at jeg fikk en hånd på lystgassmasken og en hånd å klemme i mens to jordmødre holdt bena mine fast og den tredje jordmoren prøvde å ta tak i morkaken da legen klemte alt han kunne på magen min. VONDT! Da den ikke ville ut ble jeg sendt i all hast til operasjonsbordet. Det verste var at jeg ikke fikk holde rundt jenta mi før ca 3 timer senere, og da var jeg så utslitt at jeg ikke visste oppned på noenting. Etter fire dager fikk jeg reise hjem, oj tre dager etter (på julaften) ble jeg lagt inn på sykehuset igjen med høy feber og magekramper. Barselfeber/endiometritt. En uke senere ble jeg utskrevet, og er heldigvis fortsatt frisk!! Men fy helvete for en start!!

Skrevet

Jeg fødte for 7,5 mnd siden, og jeg har også rift i endetarmen som ikke har grodd.. Det blør og er vondt hver gang jeg er på do..

Henvendte du deg til legen med problemet??

Skrevet

Det er syv år mellom mine to, og nr to ble tatt med planlagt ks. Det sier vel egentlig det meste.

Skrevet

hvem kan man snakke med om fødselen?hs har liksom aldri mer enn 15 min:/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...