Frk. frustrert med alle de små Skrevet 6. februar 2008 #51 Skrevet 6. februar 2008 Du hadde nok vurdert denne løsningen om du bodde sør i landet, og faren nord i landet. Barnet først, ja, og det er vel akkurat det de har valgt i dette tilfellet. Prøv å se litt rundt hele situasjonen, og kom med et genialt forslag til løsning....
Gjest Skrevet 6. februar 2008 #52 Skrevet 6. februar 2008 Enig med HI. Har ikke sett serien, men i prinsippet: Hvis barnet blir tvunget til å bo en måned her og en måned der pga at mor og far bor langt fra hverandre, så må mor eller far flytte nærmere den andre. Barnet skal settes først, og det er mor og far som har satt barnet i denne situasjonen. Avstand er ingen unnskylning avstand er noe man kan gjøre noe med og noe de burde tenkt på i utgangsounktet da de valgte å bo så langt unna hverandre. Barn trenger stabilitet.
Den lille prinsesse Skrevet 6. februar 2008 #53 Skrevet 6. februar 2008 Jeg er helt enig med dere som er imot 50/50 deling av samværet. På meg virker det nesten som det er litt i tiden nå at flere og flere dømmer det dit hen i samværstvister uten å tenke på konsekvensene. Også er det denne likestillingen der far skal bli likestilt som mor når det gjelder omsorg av barna og vil tro at mange mødre blir "tvunget" til 50/50. Selv kunne jeg aldri tenkt meg å levd i en koffert, en uke her og en uke der. Og de aller fleste voksne mennesker hadde vel heller ikke syntes det var ideelt. Så hvorfor skal små barn det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå