Gjest Skrevet 5. februar 2008 #1 Skrevet 5. februar 2008 En måned her og en måned der... Er det virkelig bra for en så liten en? Tror ikke det... Må vel gå an å finne en bedre 50/50 løsning en det der! Stakkars jente!
~Maja Mor~ Skrevet 5. februar 2008 #2 Skrevet 5. februar 2008 Enig der. Det reagerte jeg også på.... Men en annen ting er jo at jeg hadde aldri kunne tenkt medg å være borte fra barnet mitt i en hel mnd. Har aldri hørt om noen som har det slik.
Bomchicka Wah Wah Skrevet 5. februar 2008 #3 Skrevet 5. februar 2008 Jeg har forstått det slik at foreldrene bor ganske langt fra hverandre, og derfor har denne en måned her og en måned der-løsningen?
Bolle i ovnen juni2011 Skrevet 5. februar 2008 #4 Skrevet 5. februar 2008 Når mammaen hennes bor i mo i rana og pappaen hennes i akershus, så er det den letteste løsnigen, begge vil jo ha barnet
3 blå Skrevet 5. februar 2008 #5 Skrevet 5. februar 2008 Hva skjer når jenta begynner på skolen da...?
~Maja Mor~ Skrevet 5. februar 2008 #6 Skrevet 5. februar 2008 å ja, da stiller det seg anerledes. Men når barnet skal på skole da? Hmmm, dårlig løsning er det uansett! Synd at foreldrene bor så langt unna hverandre.
1jente+1spire Skrevet 5. februar 2008 #7 Skrevet 5. februar 2008 Herlighet da, la nå de ha det som de vil. det er vel bedre for barnet å være en stund hos hver når de først er der enn at livet deres handler om en lang reise. det beste for barnet er jo å få være med begge parter.
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 5. februar 2008 #8 Skrevet 5. februar 2008 Synest det hørtes ut som en lur ordning.. Og i den heimen var det harmoni!!!
1jente+1spire Skrevet 5. februar 2008 #9 Skrevet 5. februar 2008 det er jo noen år til at jentene skal begyne på skolen enda, mye kan forandre seg til den tid.
Gjest Skrevet 5. februar 2008 #10 Skrevet 5. februar 2008 Hun blir i hvertfall tatt godt vare på. Selvsagt ikke noen super situasjon for et barn å fytta fram og tilbake, men utrolig hva unger venner seg til. Viktigst er at de har trygge voksne..og det virker det som om hun har., Malin og Dan virker som skikkelig flinke foreldre! Og det er ingen ulempe at hun har en jevngammel stesøster heller..
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 5. februar 2008 #11 Skrevet 5. februar 2008 Men kjære vene da.. Er jo mange ÅR til jenten skal begynne på skolen, dette må da være en fin løsning nå når hun ikke går på skolen, så må jo samværet opp til vurdering når den tid kommer.. Er det bedre at ungen skal sitte hver uke på fly gjennom hele landet da tenker dere? Når avstanden er slik som hun forteller her, så må det da være mye mer stabilt for henne å få slå seg til ro på hvert av stedene, ikke bo i en koffert hele oppveksten fordi hun reiser hver uke.. Enkelte er så ram til å hive rundt seg hvor SYND det er på andres unger, blir helt matt...
Snupi27 Skrevet 5. februar 2008 #12 Skrevet 5. februar 2008 jeg må innrømme at jeg reagerte litt med engang hun sa de hadde henne en mnd hver.. men nå som jeg har fått greie på at mammaen hennes bor i mo i rana så kan jeg skjønne grunnen til det. de finner sikkert en løsning når hun begynner på skolen =)
Gjest Skrevet 5. februar 2008 #13 Skrevet 5. februar 2008 Jeg synes synd på henne likevel, kan ikke være bra for et så lite barn med slik ustabilitet. Hadde jeg vært mor eller far hadde jeg garantert flyttet nærmere. Snakk om egoisme!
Gjest Skrevet 5. februar 2008 #14 Skrevet 5. februar 2008 Ludderet...fatter ikke at det er mulig å være så jævla tett i nøtta som du er! SKJERP DEG!
Gjest Skrevet 5. februar 2008 #15 Skrevet 5. februar 2008 Tja, jeg har aldri sett programmet. Det kommer helt an på hvor gammel jenta er. Er hun 5 fungerer det kanskje. Er hun 3 synes jeg hun er altfor liten. Alle eksperter sier jo at små barn trenger stabilitet. Jeg hadde aldri gått med på en måned uten junior. Men nå trenger jeg aldri ta stiling til det heller da..
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 5. februar 2008 #16 Skrevet 5. februar 2008 Jeg er fremdeles uenig med deg ludderet.. Heldigvis er det ikke du som skal avgjøre samværet i andres situasjoner, det finnes nemlig løsninger som fungerer alldeles flott for andre, selv om du ikke mener det er en god løsning. Det ideelle er vel en mor og far som bor sammen i kjærlighet og harmoni, men det er vel ingen hemmelighet at verden ikke helt er så ideell på alle punkter?
Gjest Skrevet 5. februar 2008 #17 Skrevet 5. februar 2008 Er vel ikke jeg som sender barnet mitt vekk en måned om gangen til andre siden av landet, din ugle!
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 5. februar 2008 #18 Skrevet 5. februar 2008 Synes at både malin og dan virker som supre foreldre, men jeg hadde heller ikke gått med på den ordningen av hensyn til barnet. Det synes jeg er alt for mye for et så lite barn pluss at jeg generelt er negativ til 50 50 deling om ikke foreldrene bor i gå-avstand fra hverandre og ungen går på samme barnehage/skole hele tiden. Om det er synd i ungen kan ikke jeg ta stilling til men ville aldri valgt det for min unge, og det er mange som løser situasjonen anderledes selvom de bor langt unna hverandre. Noen ganger må ma la barnets behov gå forran sine egne behov om å se ungen sin annenhver helg, uansett om man er far eller mor.
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 5. februar 2008 #19 Skrevet 5. februar 2008 Ludderet: Tror du det er bedre med annen hver helg + hver onsdag? Da snakker vi om ustabilitet og koffertliv. Denne jenta får faktisk ro på seg med denne ordningen. Synest det var super!! Sånn ville jeg hatt det om jeg var skilsmissebarn. Har lest flere av innleggene dine gjennom tiden, og får inntrykk av at du er rimelig trangsynt.
Gjest Skrevet 5. februar 2008 #20 Skrevet 5. februar 2008 Nei, det hadde vært forferdelig om en som tenkte på barnets beste hadde fått avgjøre...
Gjest Skrevet 5. februar 2008 #21 Skrevet 5. februar 2008 Hadde vel vært bedre om de hadde vett nok til å flytte nærmere hverandre. men det er vel for mye forlangt å sette barnet foran sine egne ønsker og behov... Som så mange andre her inne...
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 5. februar 2008 #22 Skrevet 5. februar 2008 Jeg er enig her i at man må sette barnet først, og kanskje ikke se ungen sin hver annen helg uansett om man er far eller mor. (altså at man ikke har så hyppig samvær om man bare er samværsforelder)..... Uansett da, så lenge jenta trives så går det jo greit men dette er ikke enløsning jeg ville valgt.
Bomchicka Wah Wah Skrevet 5. februar 2008 #23 Skrevet 5. februar 2008 Uansett hva man velger så er det alltid noen som mener ett eller annet om det. Gjesp.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 5. februar 2008 #24 Skrevet 5. februar 2008 nå har ikke jeg sett dagens unge mødre. men jeg ser med skeptisk på og ha 1 månede vær. vet ikke hvor gammelt barnet dems er og jeg kjenner ikke dem. men jeg ville aldri latt mitt barn bo 1 månede på vært sted uten at han var så stor at han hadde klart og bestemme denne løsningen selv. da ville jeg heller hatt samvær med han i ferier og kommet oppover i noen helger innimellom.
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 5. februar 2008 #25 Skrevet 5. februar 2008 Døm ikke, for at dere ikke skal bli dømt! For med den samme dom som dere dømmer med, skal dere bli dømt, og med det samme mål som dere måler med, skal det måles opp for dere.» Ludderet la andre leve sitt liv så kan du leve ditt mye bedre om du tenker mer på deg og ditt. Så får ditt barn det mye bedre. Deres barn har det sikkert helt perfekt med den ordningen. Ditt barn får det ikke bra om den lærer å dømme andre. La ikke den uvanen gå i arv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå