Gå til innhold

Noen som har peiling på lån her.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så lenge du har kausjonister som kan betale tilbake så får du det... Men uansett dumt å ta opp et lån som du ikke selv kan betale. Men det vet du sikkert! :) Lykke til!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tviler sterkt på det...i hvertfall nå. Hvor mye har du utbetalt i mnd? Du må i hvertfall kunne klare å betale 12 000 i mnd i lån, og på en inntekt er det tøft.

Skrevet

Ikke for å være frekk, men siden du nettopp har hatt gjeldssanering, så bør du vel kanskje tenke deg nøye gjennom og finregne på det om du ønsker ha så mye gjeld. Aner selvsagt ingenting om forhistorien din ang gjeldssaneringen, men vil tro at at det er bedre med litt mindre gjeld enn for mye.. Lykke til!

Skrevet

Jeg jobber i bank og vil råde det til og sette opp et budsjett over alle utgifter og hva du klarer og betale i mnd.

Husk at når du kjøper kommer det endel ekstra regninger som du ikke har når du leier som forsikringer, kom avgifter, strøm osv. Blir fort litt ekstra i mnd.

I tillegg må du regne på at du klarer en renteoppgang på minimum 3 %.

Enslige forsørgere har endel ekstra inntekter og vi tar hensyn til det når vi regner på at det skal gå rundt.

Men når det gjelder kausjonister så kreves det vanligvis pant i deres bolig for 20 % av kjøpesummen på boligen, banken er sjelden interessert i og låne ut hele kjøpesummen.

Men jeg tror nok det er lettest og få lån i kommune, noen kommuner gir tom tilskudd til kjøp av bolig..

Lykke til!

Skrevet

Jeg har sendt søknaden dit... , evt låne litt i banken ved siden av.

Og du som prater om gjeldsanneringen min. Nei, det vet du ikke noe om. Man kan noen ganger være uheldig her i livet.

Nå er det sånn at jeg er ute i null, og det er vel forskjell på å skaffe sønnen sin et trygt og bra sted å bo og å investere buisness.

Ville du bodd i en fuktig kjellerleilighet med 2rom og kjøkkenkrok for 7000 kroner ekskl strøm.

Det tror jeg ikke nemlig!

Skrevet

Ser du har fått mange forskjellige svar med delte meninger.

Du har ingenting å tape på å søke, så stå på. Prøv omså forskjellige banker og se hva du kan få. Så får du lete etter leilighet ut fra hva du får i lån.

Ønsker deg lykke til og håper det ordner seg til det beste for deg og sønnen din:)

Skrevet

'Takk. vanvittig tung prosess! Men jeg skal nok klare meg til slutt!

Skrevet

Jeg skjønner at du kan ha vært uheldig., desto viktigere er det å være forsiktig slik at du ikke tar for mye gjeld og får problemer om du havner i uføre igjen. Det er tøft med så mye gjeld og ha kun en inntekt.

Kan ikke forstå hvor du bor hen, for her jeg bor på Oslos dyreste østkant så får man mye bra å leie for 7000kr !

Det er mye som kan skje i livet som gjør at man havner utfor økonomisk, desto viktigere er det for både deg og sønnen din at du har en trygg og stabil inntekt som kan tåle harde påkjenninger.

Sånn til sammenligning så har vi ca 2 mill i gjeld på leiligheten vår som kostet 3.6mill, og med en inntekt på nesten 800 000kr i året syns vi det og kan være tøft til tider. Vi har to barn og det er stadig utgifter og uforutsette utgifter som man ikke alltid kan planlegge.

Uansett- du vet best, men det er bare mitt råd.=)

Skrevet

Det gjør du, men bra du har ordnet deg budsjett, og det at du har hatt sånn gjeldsopplegg viser jo også at du har betalingsevne og vilje, du får prøve å bruke det positivt. Du ønsket å gjøre opp for deg og du greide det!!!!

Skrevet

DETTE KLARER U NOK! :)) Snakk med en rådgiver i banken, og dere kommer nok til en fornuftig løsning! Evt ta med deg prospekter til banken å diskutèr m denne rådgiver`n...

:)

Lykke til fra meg!!

Skrevet

jeg ville nok ikke gjort det... jeg og samboeren min har et lån på 1.320, og en inntekt på tilsammen 4-500.000 ca, og det kan bli ganske smalt i kantene! nå betaler vi over 8.000 i måneden på lånet, og det er en del! man må også ta høyde for renteøkning på optil 10%

Vi fikk ikke lån da vi søkte. ihvertfall mye lavere enn det vi trengte. Men vi fikk medeier på lånet, og da var det ingen problem. du må også legge til kommunale avgifter i bildet, som er litt forskjellig fra sted til sted. her er det mellom 9-10.000. altså nesten 1.000 kr til i måneden. jeg hadde aldri trodd at å eie hus kostet så mye, og vedlikehold koster kjempemye det også! i år har vi brukt 30.000 kr på vedlikehold av huset, og alt var nødvendigheter! enda har vi mer som egentlig må gjøres, men vi har bare så og så mye å rutte med....

såklart alt går, men jeg tror du vil ende opp med å få deg en skikkelig smell om du kjøper et hus til 1.7.... jeg hadde nok aldri kjøpt noe til over 1.1 med den inntekten.....

og husk! kjøper du nye prosjekterte boliger, må man i 90% av tilfellene gjøre alt innvendig arbeid selv. har et vennepar som kjøpte ny enebolig, og de brukte 300.000 på å få den i stand. da fulgte kjøkken og toalettutstyr med...

og de gjorde alt selv! det krever MYE arbeid og tid....ikke minst penger...

vil ikke knuse drømmen din, men jeg hadde ALDRI gjort det... da hadde jeg heller ventet noen år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...