Gjest Skrevet 29. januar 2008 #1 Skrevet 29. januar 2008 Unnskyld meg, men jeg synes det er å gå ALT for langt å påstå at barna mine betyr lite for meg pga at jeg røyker!! Så lenge jeg røyker ute, vasker hender og venter en stund med å gå bort til de etter en røyk tar de absolutt ingen skade av det. Ja, jeg kaller det så absolutt hysteri det du kommer med.
*bolla pinnsvin* Skrevet 29. januar 2008 #2 Skrevet 29. januar 2008 Det er bare å gi seg med en gang, Fumlis. Hun evner ikke å se noe annet enn svart-hvitt og da er det umulig å diskutere. Tro meg, jeg har prøvd...
* 5 om dagen * Skrevet 29. januar 2008 #4 Skrevet 29. januar 2008 nei, nytter ikke.... har sett det jau... jeg kaller ikke det der diskusjon, det er ren hets mot de som røyker. jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å godta at alle har sin mening, og en burde heller bry deg om sine egne barn, og la andre bestemme over sine.... uff, nei, orker ikke denne diskusjonen her jeg....
M@mm@ til mine barn Skrevet 29. januar 2008 #5 Skrevet 29. januar 2008 Bevis det da at det ikke er skadelig. Så skal jeg gi meg, men inntil det.. så syntes jeg faktisk at de som røyker i nærheten av unger er egoistiske og skader ungene ja.
Gjest Skrevet 29. januar 2008 #6 Skrevet 29. januar 2008 ja, det kan godt hende.... men når hun påstår at barna mine ikke betyr noe for meg pga at jeg røyker, da kan jeg ikke la være å reagere. Det er rett og slett lavmål!
selfangerkjerringa Skrevet 29. januar 2008 #7 Skrevet 29. januar 2008 Jeg syns det er påfallende at hver gang det diskuteres røyking, passivrøyking og barn, så ender det med at de som er imot blir anklaget for å drive hets av røykere.
*bolla pinnsvin* Skrevet 29. januar 2008 #8 Skrevet 29. januar 2008 Fra Lommelegen: "Røyking som utelukkende foregår utendørs og ikke i nærheten av barnet, vil sannsynligvis ikke påvirke henne i særlig grad. Imidlertid setter røykpartikler og lukt seg i klær og tekstiler, og personer som er ekstra følsomme vil nok kunne reagere på dette også." Altså ikke svart-hvitt. Kan være ubehagelig for ekstra følsomme personer, men de fleste vil altså kun reagere på lukten. Kan ikke sammenlignes med passiv røyking.
Gjest Skrevet 29. januar 2008 #9 Skrevet 29. januar 2008 Det er du som kommer med påstanden om at det er farlig. Da må du komme med bevisene. Klarer du det? Eller er det bare svada du kommer med (som vanlig) ?
*bolla pinnsvin* Skrevet 29. januar 2008 #10 Skrevet 29. januar 2008 Svaret er forresten gitt til ei som har en datter med astma og røyker selv, så hadde dette vært livsfarlig hadde nok legen informert om det.
Gjest Skrevet 29. januar 2008 #11 Skrevet 29. januar 2008 Hvem har sagt at jeg røyker i nærheten av ungene? Jeg går ut skrev jeg. Du får ha dine fanatiske meninger. Det bryr jeg meg ikke om, men at du går direkte på meg som mor, det reagerer jeg på.
Gjest Skrevet 29. januar 2008 #12 Skrevet 29. januar 2008 Det er vel fordi noen ikke evner å bare diskutere saken, men å dra det ned på personlig plan.
M@mm@ til mine barn Skrevet 29. januar 2008 #13 Skrevet 29. januar 2008 Javel, så kanskje du tenker deg om to ganger da neste gang.
selfangerkjerringa Skrevet 29. januar 2008 #14 Skrevet 29. januar 2008 sant jeg holder meg helst saklig jeg da.
Gjest Skrevet 29. januar 2008 #15 Skrevet 29. januar 2008 Det er ofte en fordel om man ønsker en meningsfull debatt;)
M@mm@ til mine barn Skrevet 29. januar 2008 #17 Skrevet 29. januar 2008 Er dere røykere så egoistiske at detre utsetter deres egne barn for dette tullet, så er det bare dere selv som kan gjøre noe med det, men ikke utsett andre uskyldige unger for det samme, som de gjør i en barnehage. Ungene bedt blir påtvunget dette.
Gjest Skrevet 29. januar 2008 #18 Skrevet 29. januar 2008 Javel hva Lamela? Hvor er beviset på at det er skadelig?
*bolla pinnsvin* Skrevet 29. januar 2008 #19 Skrevet 29. januar 2008 Det verste av alt er at jeg er helt mot at man skal skal røyke sammen med ungene og at de som jobber i yrker hvor de skal passe barn bør holde røykingen på et minimum, men Lamela er så fanatisk at det blir helt umulig å diskutere noe som helst uten å bli beskyldt for å være egoistisk, ikke tenke på barnas beste, osv. Da blir det jo relativt vanskelig.
*bolla pinnsvin* Skrevet 29. januar 2008 #20 Skrevet 29. januar 2008 Hmm... det ble galt. Jeg mener altså at de som jobber med barn BØR holde røykingen på en minimum.
Gjest Skrevet 29. januar 2008 #21 Skrevet 29. januar 2008 Det går ikke an å diskutere med deg lamela. For du greier jo rett og slett ikke å lese.
*bolla pinnsvin* Skrevet 29. januar 2008 #22 Skrevet 29. januar 2008 Se lenger opp, da! Nå har jeg jo faktisk funnet noe om saken!
Martin+Mamma Skrevet 29. januar 2008 #23 Skrevet 29. januar 2008 etter alt det dramaet du har fortalt foregår hjemme hos dere,tror jeg jeg heller ville ha kommet fra ett hjem med røykende foreldre...... har en mistanke om hva som er mest miljø skadelig......
Gjest Skrevet 29. januar 2008 #24 Skrevet 29. januar 2008 Ja, jeg er spent på hvordan jeg skader barnet mitt, når jeg røyker ute. Skifter klær, vasker hendene og pusser tennene hver gang etter at jeg har røykt.
*bolla pinnsvin* Skrevet 29. januar 2008 #25 Skrevet 29. januar 2008 Merkelig... Når jeg endelig hadde noe håndfast, så gidder hun ikke å svare mer..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå