Gå til innhold

Ære være deg Lamela!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Røykinga kan vel tas i pausen?

At det lukter av dem etterpå er ikke et god argument. Det er mange flere lukter en røyk jeg ikke liker av andre mennesker og kolleger, men kan ikke nekte dem å bruke den sjampoen, drikke kaffe eller å la være å bruke deodorant av den grunn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sitter og prøver å finne på noe og si som kanskje når inn, men etter å ha lest hele tråden tviler jeg på at NOE når inn der i gården. Men jeg vil bare si at den holdningen din lamela, den er til å spy av!!! Merker jeg blir mektig provosert av deg!

Skrevet

veldig provosert, særlig når "vi" vet hva hun utsetter ungene sine for i heimen....

kanskje ho har skjønt det, at det er ikke særlig lurt å skrive alt som skjer hjemme,inn her??

PASS PÅ DINE BARN, SÅ SKAL NOK VI KLARE Å PASSE PÅ VÅRE !!

Skrevet

Det ble lagt ut på den andre tråden, vi venter på svar fra deg kjære lamela.

Skrevet

Det er mange raporter som konkluderer med at passiv røyking er farlig, men bare dersom det blir røkt der barnet er. Ingen som jeg kan finne kan finne skader ved at barnet omgås folk som røker. Til og med Astma og alergiforbundet er enige i det.

Skrevet

Slapp av... jeg er her ennå.... kan bare ikke sitte

forlenge på en stol om gangen. Men for de som ikke skjønner det så komme får jeg faktisk ikke flyttet før etter fødselen.

Og jeg får ikke gjort noe med det.

Og jeg skriver det som passer meg her inne og står for det, samtidig som jeg driter i hva dere mener om meg, bare så det er sagt.

Skrevet

herregud så mye svada lamela! har jo sett at du har skrevet mye rart før men.... har du så merkelige meninger om mye? eller er det bare gøy å krangle og provosere her inne?

Skrevet

Nei, men jeg syntes det er egoistisk at røykere først tar hensyn til seg selv og så til seg selv igjen.

Og ikke til ungene.

Skrevet

men utsagn som: det er jo bare og begynne med plaster eller tyggis.... det tyder jo på rein uvitenskap. selvfølgelig er det ikke bare å gjøre det, da hadde vel ikke så mange mennesker i verden vært avhengig og slitet så med å slutte. tror de færreste faktsik vil sine barn vondt, enten de røyker eller ikke.

tror ikke du er den eneste som er en bra mor.

Skrevet

Jo.. det er faktisk "bare" til å starte med plaster og tyggis, om en er uegoistisk nok til å tenke på ungene først.

Skrevet

det blir så teit og fjortisaktig når du snakker uten å ha fakta. har du så høye tanker om deg selv at du tror at de som har barn og røyker er dårlige mødre og ikke vil sitt eget beste. er du sååå perfekt?

når stort sett alle mener noe annet? er du da ikke såpass moden at du kan trekke deg litt tilbake og tenke over om du kanskje tenker litt rart, eller at noen av alle andre har et poeng?

Skrevet

Et poeng ?

Og hva er det poenget da ?

Å utsette ungene for passiv røyking ?

Skrevet

Dette minner meg litt om neffi-debatter. Like greit å telle til 10 om att og om att.......

Skrevet

Helt utrolig at noen kan være så ensporet:-)

Jeg synes røyk lukter dritt, og det henger i klærne, ja. Men jeg vil heller at barnehagepersonalet får tatt den røyken, lukte litt vundt, og ta seg godt av barnet mitt når hun er tilbake etter pausen. Heller det, enn en pisse sur dame som ikke tåler at gutten min lager lyd, eller har tålmodighet lik null.

Tror alle som røyker angrer på at de begynte, og aller helst ville ha sluttet. Men det er ikke så lett, jeg vet. Har selv røykt, og klarte å slutte på dagen. Men det var fordi jeg hadde MOTIVASJON til det, noe en må ha for å kunne slutte. Og det får man ikke av å bli diskriminert av ikke-røykere.

Og skadelig? Vel, forhåpentlig vis sitter ikke barna på fanget til personalet hele tiden og blir pustet direkte på. Er farligere å gå tur i byen, all eksos.

Ja, røykere bør vise hensyn, vaske seg godt, skifte tøy om mulig osv. Og tror mange gjør så godt de kan. Og pause har alle rett på. Om de velger å ta det i små 5-minutter eller hel halvtime, må bli opp til hver enkelt.

Og mine barn blir eksponert for prumpelukt dagen lang, sikkert helseskadelig det og ;-)

Skrevet

Ja, kanskje det er like lurt, for ingen klarer å overbevise meg om at passiv røyking er bra for ungene.

Skrevet

at de fleste ikke vil skade sine barn med vilje..... at hade det "bare" vært å sette på et plaster så hadde ingen slitet md å slutte røyke.... at lukten av røyk i feks en jakke i er passiv røyking og at den lukten ikke er skadelig.

Skrevet

Passiv røyking er skadelig og dette vet alle.....men røyke ute er ikke passiv røyking. Derfor blir det helt feil å sammenligne det med røyking INNE på reatauranter/ utesteder o.l.

Personlig synes jeg det er helt feil når en debatt blir så personlig som denne, og at ting man tidligere har skrevet blir brukt i den grad som her......men du legger litt opp til det egentlig så da takler du det vel også.

Skrevet

De partiklene som sitter i tøyet når du kommer inn etter en røyk er vel så farlig som selve røyken... ihvertall når det gjelder å framkalle allergi.

Jeg er selv astmatiker, og hoster når noen har vært ute å røyket... grusomt.

Skrevet

Som sagt på den andre tråden, det er jævlig spesielt at du mener folk som lukter ille er uegnet som mødre. Mens du selv utsetter barna dine for en overgriper og syns det er heeeelt greit.

Skrevet

Det er ikke bare lukten nei, men røyken som sitter igjen i klær lenge etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...