Gå til innhold

Ære være deg Lamela!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Røyking blandt barnehagepersonell skulle IKKE vært lov. I flere tilfeller ser jeg:

De er ute å "tar 5 minutt" (som ofte blir 10-12 min, men det er en heeeeeeeelt annen tråd, hehe)

Kommer inn, vasker ikke hendene

Tar en fisherman og alt er liksom greit

Røykelukt i hår, hud og klær

Ytterjakken henges i garderoben på avdelingen (les; stinker!!)

Pers går så inn å tar opp små barn som hviler, legger dem tett inntil seg (les: stinker igjen!!)

Ja.... And so on. Helt enig - egentlig bare det jeg ville si.

Så skal det også sies at jeg er anti-røyk og har nok alltid vært det. Sier ikke alle røykere (på jobb i bhg) er sånn, men jeg har sett det flere ganger. Legg heller av en "helsepott" til røykesluttkurs o.l. sier jeg. MYE bedre for alle parter vel?

(NÅ får JEG sikkert mye pes)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig i at det stinker, men når man (som Lamela) kaller det passiv røyking, så blir det helt feil. Passiv røyking er å utsette andre for selve røyken og det er jo ikke det bhgpersonellet gjør. Men at det lukter dritt er vel hevet over enhver tvil. Personlig synes jeg de som må han hundreogørten røykepauser i løpet av dagen burde trekkes i lønn tilsvarende, men det skjer vel neppe.

Skrevet

Hehe, ja det skjer nok ikke i dette livet. Mange som misbruker denne "goden", og det er jo de som til syvende og sist ødelegger for de som faktisk holder seg til den tiden de skal - altså de 5 minuttene.

Passiv røyking er vel heller om de hadde røyket "omkring" barna. Enig i det.

Skrevet

Jeg vil ikke heller kalle det pasiv røyking, men skikkelig kvalmt og ekkelt er det uansett.

De bør vente til arbeidsdagen er slutt før de tar en røyk:-)))

(lett å si for en ikkerøyker, jada.....-)

Skrevet

Ja, hehe.... Det er nok lett for oss ikke-røykere å si! =)

De jeg jobber med sier at om de ikke hadde fått røyke på jobben, ville de ikke gjort en så god jobb som ellers (pga abstinenser og gud vet hva). Men jeg tenker; Blir det et røykeforbud (noe det jobbes for hos oss!), da MÅ man jo klare det? Ikke sant? Ikke noe valg da liksom.... Evnt finne seg en ny jobb hvor man har LOV til å røyke.

Glad jeg ikke har den lasten jeg.... =)

Skrevet

Hvis det er røyken som avgjør om de klarer å gjøre en god jobb eller ikke, vil jeg tro de har større problemer enn bare nikotinavhengighet. hehe.

Skrevet

Da jeg jobba i barnehage tok jeg en røyk i løped av arbeidsdagen, og den tok jeg da lunsjen begynte. Etter det spiste jeg og satt på personalrommet og skravla i ca 20 min før jeg gikk inn til barna igjen, da har den mest inntense røyklukta forsvunnet og selvfølgelig vaksa jeg hendene. Jakka mi stinka nok, men den hang ikke sammen med barna sine klær så det var de andre voksne som evt. måtte klage på det hvis det plaga noen. Neste røyken jeg tok var ved arbeidsdagens slutt..

Skrevet

Syntes det er greit at man ikke vil at barnehagepersonalet skal røyke, men da får det faktisk være sånn i de fleste jobber. Alle som jobber i helsevesenet for eksempel. Hva med lærere? Og sitter man i et åpent kontorlanskap så kan det være slitsomt med mennesker rundt seg som stinker røyk.

I en del barnehager idag er det ikke lov å ta røykepauser, skal man røyke må man vente til pausen sin.

Det er ihvertfall bra for syntes jo ikke det er riktig at en person som røyker skal ha opp til en halvtime mer pause i løpet av en dag , i forhold til de som ikke røyker.

En annen ting er hvordan skal man fjerne røyklukten helt da?

Jeg røyker ikke selv og har aldri gjort det. Men foreldrene mine er storrøykere, de første 2 årene jeg jobbet med barn (lærling.) stinket det nok røyk av klærne mine siden jeg bodde hjemme hos dem.

Hva skal man gjøre med det da?

Skrevet

Det lukter ikke spessielt godt, men farlig er det ikke. Personlig synes jeg det er værre med parfymelukt. Blæh. La oss heler konsentere oss om ting som faktisk er til skade for barna.

Skrevet

Jo da dette er passiv røyking i aller høyeste grad.

Det er ikke bare lukten som sitter igjen i klærne.

Da må dere tro om igjen.

Ta tak i ett plagg det nettopp har hvert røykt med og rist det !

Skrevet

Har du noen forskningsraporter eller annet som viser at ungene skades av dette? Jeg har aldri sett det. Så vidt jeg vet er det vanskelig nok å påvise skader av ekte passiv røyking.

Skrevet

Det er ikke poenget.

Poenget er at her kan ikke ungene velge selv og de blir faktisk påtvunget dette.

Maken til frekkhet.

Skulle heller tvunget røykerene til å være uten.

Litt mer logisk i mine øyne.

Og det er da merkelig at det alltid må vises til forskningsrapporter fordi om vi vil ungene våres godt.

Fy faen for en innstilling.

Skrevet

*Heia Poamin*

Om follk er så antirøyk, bør en undersøke om bhgpersonalet røyker før en søker plass i den aktuelle bhg.

Klar over at folk er på dass å driter uten å vaske henda sine også?

Ville nok heller hatt ei sneiphand rundt unga.

Skrevet

du må godta at alle andre ikke deler samme mening som deg, og ikke bryte ut i

fy faen.....

det reagerer jeg veldig på, språkbruken, og banning......

Skrevet

Det tar opp til 20 min etter siste trekk før giftstoffene er ute av åndedrettssystemet. Så nei - det er ikke bare ekkel lukt det er snakk om.

Skrevet

Det går og an å vaske hender etter do besøk som ved røyking og alt annet.

Skrevet

"Det er ikke poenget". Jo, det _er_ jo poenget ditt. Har aldri noensinne hørt at man kan ta skade av å være rundt mennesker som har røyka. Det blir ren synsing fra din side, med mindre du kan begrunne det med fakta.

At det lukter helt j**** er en helt annen sak.

Skrevet

Da må du tåle at jeg banner da... samme prinsipp.

Skrevet

Akkurat, men det er bare røykerene som snur det døve øret til og ikke vil ta hensyn til barna.

Skrevet

Alt er ikke svart-hvitt. Mange er avhengige av driten og det er ikke bare-bare å slutte.

Skrevet

Ungene blir tvunget til å være i barnehagen. De kan ikke velge om de vil være sammen med personalet. De blir påtvunget parfymelukt, hvitløkslukt, melkeånde og mye annet. De må være sammen med mennesker de kansje ikke liker, må legge seg når de ansatte vil, får ikke spise det de har lyst til, blir tvunget til å være ute, eller inne når de vil noe annet. Å være barnehagebarn medfører masse "tvang", akkurat som å være i jobb.

Hva er galt med en instilling som går ut på å beskytte barna mot reelle farer, ikke mot ufarlige lukter, forde jeg misliker dem?

Skrevet

Nei... en mister jo hjerneceller av røyken så det er ikke noe rart.

Skrevet

Nei, men det skal da ikke ungene måtte ha hensyn til vel. Eller bli påtvunget andre sine laster.

Det er da de som røyker som må ta hensyn til ungene !

Skrevet

Hvis det virkelig er så nøye for deg vil jeg foreslå å ha barna hjemme.

Skrevet

Ja, det hadde jeg og gjort om det ikke var for sønnen min som er avhengig fysisk av å gå i barnehagen.

For makan til egotripp skal en lete lenge etter.

Tenk å være så egoistisk at de tenker først på seg selv og så på seg selv igjen.

Det er ikke verre en å kjøpe plaster eller tyggis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...