*Rutletutt* Skrevet 11. mars 2008 #51 Skrevet 11. mars 2008 Kommer litt an på dollar-kursen, he he:o) Gifter oss i Florida - DisneyWorld - så det kan jo ha endel å si hva kursen er på når vi betaler. Pr i dag koster bryllupspakken (vielse, blomster til brud og brudgom, kake, transport (limousine)en flaske champagne, 20 bilder (2) t fotograf og bryllupsplanlegger) $5000. I tillegg kommer jo kjolen (som jeg ikke har kjøpt enda, men som nok vil ligge mellom 11000-16000,-) tilbehør, klær til mannen og ungene, frisør/sminke, middagen etterpå (ca $2000). Så kommer jo selvsagt reise og opphold i 3 uker - men det er jo en del av bryllupsreisen;o) Vi får med oss nærmeste familie, de bateler for seg selv. Blir drømmebryllupet vårt, så da er det verdt å betale for - blir en opplevelse:o) Vi har grei råd også, så trenger ikke låne noe - det hadde vi ikke gjort...
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2008 #52 Skrevet 12. mars 2008 Litt morsomt å lese denne linken, fordi mannen min og jeg trodde vårt giftemål var fullstendig gratis, men selv om man feirer på aller enkleste vis så går det noen kroner. Vi har giftet oss i hemmelighet, ingen vet det. Jeg hadde bunad, han hadde dress. Vi brukte penger til ringer (husker ikke pris), brudebukett ( 850 kr), fotografering (750 kr + bilder for 3500), reise til nabobyen (1000 kr), overnatting på suite to netter (vet ikke, 2-3000 kr), mangeretters middag på byens fineste restaurant (kanskje ca 2000 ++ kr). Totalt 10-15 000. Så jeg skjønner ikke hvordan noen kan klare seg med under 50 000 når de skal ha gjester, hvis de skal ha brudeklær, leie lokale, middag, alkohol, kaker osv.
Junimams* får oktoberbarn! Skrevet 12. mars 2008 #53 Skrevet 12. mars 2008 125 gjester til middag (3-retters laget av innleid, proff kokk) 160 gjester til kaffe (3 bonger i bar, ellers 10/20 kr for drikke) 130.000 NOK. Har absolutt ikke tenkt å ta opp lån. Har ei venninne som giftet seg, tok opp 80 000 i lån og ble skilt 6 mnd etter (han var utro...) Hun betaler enda på de 40 000 som hun tok med seg ut av forholdet... Vi er giga-heldige, for svigers betaler kokken (30 000) og mine foreldre betaler bandet og noe drikke (25 000) Så da sitter vi igjen med 75 000 på oss selv. Har spart i et år, har kjøpt kjole osv, jeg får bonus på jobb osv... Så dette går bra! Syns det er topp at brudepar gjør ting på sin måte og ut fra sine økonomiske forutsetninger. Er litt småsjalu på dem som har 350 000 å bruke på bryllup, men så mye penger har ikke jeg. (Og om jeg hadde hatt det så tror jeg at jeg hadde brukt det på andre ting.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå