Jannamor Skrevet 28. januar 2008 #2 Skrevet 28. januar 2008 Regner med det blir 100000. Det er i hvertfall budsjett. Håper vi vinner i lotto. Da blir det 200000. (og 3 dager)
hopplaaa har to guttetroll:) Skrevet 28. januar 2008 #3 Skrevet 28. januar 2008 Vi har et budsjett på 50 000 kr, skal nok få til den flotteste dagen på det budsjettet :=)
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2008 #4 Skrevet 29. januar 2008 Vi hadde ikke noe budsjett,men var veldig heldige da vi fikk gratis fotografering og brudebukett via venner. og lånte brudekjolen til søstra mi som passet perfekt til meg. Kostet oss ca 100 000, og da hadde vi 80 gjester og åpen bar.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #5 Skrevet 30. januar 2008 Vårt kostet 40000. Vi var 25 til middag og 45 til kaffe. Alt inkludert m NY brudekjole m alt tilbehør, dress + 4 brudepikekjoler og dress til 1 brudesvenn, bilder og hele pakka. Trenger virkelig ikke å komme opp i 100000 kr klassen. Vi hadde en perfekt dag og absolutt alt var nøyaktig som vi ønsket det.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #6 Skrevet 30. januar 2008 Vi blir rundt 50-60 gjester og regner med å bruke totalt ca 70.000 kr: Ca-priser (da endringer kan skje underveis): 2500 på invitasjoner 4500 for lokalet 2500 for kirken 10.000 på mat 20.000 på klær, sko, slør, smykker 1000 på blomster 2000 på vaser, lys, servietter, gaveesker og annen pynt 20.000 på bryllupsreise 2000 på frisør I tillegg kommer det jo transportutgifter, fingermat etc. Vanskelig å si prisen konkret. Ellers betales drikke av svigers, mat delvis av min far :-) Mamma skal stå for kakene.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #7 Skrevet 30. januar 2008 Glemte ca 5000 for fotograf... Det baller fort på seg!
Junipien Skrevet 2. februar 2008 #9 Skrevet 2. februar 2008 Er redd for at det blir ca 250 000,-. Men gifter meg bare en gang og sparer ikke på NOE!!!
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2008 #10 Skrevet 2. februar 2008 vårt kommer nok på 65.000:) om ikke mer...
*mamman til tw og bi* Skrevet 3. februar 2008 #11 Skrevet 3. februar 2008 vi blir 70 gjester og riktig regnet 54310kr om ikke jeg klarer åspreke det.... heheh...jobber på hotell så får 30 prosent på mat,lokal leige osv...
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2008 #12 Skrevet 5. februar 2008 250 000 var utrolig mye! Hvordan klarer dere egentlig å komme opp i et slikt beløp? Jeg hadde ikke klart det om jeg hadde prøvd - og vi sparer heller ikke på noe...
Mamman til Mari Skrevet 5. februar 2008 #13 Skrevet 5. februar 2008 Å jo, det hadde jeg klart :-) Men skal ikke det altså... Alt for mye på en dag, synes jeg, men hadde fint klart det altså. Vi kommer til å bruke rundt 100.000 ++. Huff, mye penger, men er nesten 90 inviterte gjester.
Junipien Skrevet 5. februar 2008 #14 Skrevet 5. februar 2008 Er helt enig at det er et stort beløp, men vi skal ha det på hotell og invitere rundt 140 gjester. Med 1500,- pr kuvert pluss alle andre utgifter blir det fort en svimlende sum. Men vi vil sette bort mest mulig i den forstand at vi slipper å lage mat, rydde opp, ha overnatting for gjester etc etc. Vi betaler oss egentlig bort fra mer stress enn nødvendig :-D
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2008 #15 Skrevet 5. februar 2008 Jeg skjønner - vi har det ikke på hotell, men skal ha både profesjonelle kokker, servitører og bartendere - leid inn fra et privat firma. De rydder, vasker og gjør alt. Kommer på rundt 30 000 for 53 gjester... Har nok et bryllup i litt mindre format da - dere har jo tre ganger så mange gjester. Vi har liten familie (heldigvis kan man jo si...)
Junipien Skrevet 5. februar 2008 #16 Skrevet 5. februar 2008 Ja, det er jeg enig i. Ikke all familie jeg har mye kontakt med/til felles med, men familien har en tradisjon å be alle når vi først ber. Vi har begge rimelig store familier. For min del er det egentlig viktigst at de nærmeste vennene mine og de i familien jeg har mye kontakt med kommer, så kan det være det samme med resten (Stygt sagt, men sånn er det nå en gang,he, he)
Mama B Skrevet 5. februar 2008 #17 Skrevet 5. februar 2008 Bryllupet vårt kostet ca 115 000,- da hadde vi 75 gjester til middag og 100 til kaffen. Selvarrangert og solgte drinker i baren til 25,- og øl til 20,-
*Kristin25Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒskrållan* Skrevet 7. februar 2008 #18 Skrevet 7. februar 2008 vi skal ha 4 dager (familie fra to land) og har ett budskjett på 350 000 kr..
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #19 Skrevet 7. februar 2008 350 000 kr.. Seriøst?? Vilt å bruke så mye penger på et bryllup...!
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #20 Skrevet 7. februar 2008 HVA? Hvordan i himmelens navn klarer dere å svi av en kvart million på EN dag? Det kan bare bety en eneste ting: Sløsing, sløsing, sløsing, sløsing. Sorry, det er faktisk bare latterlig å bruke en kvart million på et bryllup!
art Skrevet 7. februar 2008 #21 Skrevet 7. februar 2008 Enig! Hva skal dere bruke alle pengene på..?? Fortell! Hvor mange gjester, mat, drikke etc..
art Skrevet 7. februar 2008 #22 Skrevet 7. februar 2008 Det er mer enn en kvart mill (!) herrejesus.. Hvem betaler for gildet?? Regner ikke med at dere spar opp de pengene på egenhånd..! Høes latterlig ut ja!
♥ DAME Skrevet 7. februar 2008 #23 Skrevet 7. februar 2008 Vi vil IKKE komme over 100.000 Vi blir ca 65 til middag/kaffi. Summen inkluderer kjole, blomster og hele pakka UNNTATT bryllupsreisen.
Junipien Skrevet 8. februar 2008 #24 Skrevet 8. februar 2008 Jeg ser det har kommet noen reaksjoner på b.l.a vår pengebruk til bryllupet og alle må ha lov å si sin mening. Jeg beklager hvis noen føler at det er sløsing og latterlig bruk av pengene, men det er nå en gang vår dag, våre penger og jeg er bare så ærlig å konstatere fakta angående pengebruk. Men man lærer noe hver dag og i dag lærte jeg at vi ikke skal si hvor mye vi beregner å bruke. Det er ikke a pleasant surpise å få utsagn som dette når de som sier det ikke vet detaljer rundt bryllupet.
*Kristin25Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒskrållan* Skrevet 8. februar 2008 #25 Skrevet 8. februar 2008 Ja dere må gjerne mene vi bruker mye penger på vår store dag. vi har valgt å bruke våre penger på ett bryllup som går over 4 dager. Vi er fra to forskjellige land og kommer derfor å ha mye familie og venner som vi vil inkludere i alle aktiviteter de dagene. Kort og uten detaljer ser dette sånn ut: Dag 1: gjestene kommer og vi vil starte med "bli kjent" grillfest fordi mange kommer på forskjellige tider. Dag 2: Skjärgårds tema. Felles båttur for alle i skjärgården med lettere serveing på en restaurant under dagen. På kvelden skal vi servere skalldyr med tilbehör og drikke. Dag 3: Jentene skal på jente tur (uklart hvor og hva som skal skje) Guttene skal på bilbane å kjöre bil.. Dag4: Bryllups dagen:) det blir vielse og båttur for alle gjester fra kirken til festlokale 3 retters middag og fest med fri bar. Hvor mange gjester vi skal ha er kan jeg ikke si fordi vi ikke har sendt ut invitasjoner og ikke vet hvor mange som kan. Men gjestelisten er på ca 130 tilsammen til fest og middag alle dager. Hvor jeg har fått pengene fra, synes jeg faktisk ingen har noe med. Men siden noen tydeligvis ikke tror det er mulig å spare seg opp en sånn sum med penger kan jeg jo si dere at det gjör det faktisk. I tillegg gir foreldrene våre oss deler av alkoholen og maten. DET skal også sies at dette er ett buskjett vi ikke kan og vil overskride. og at vi IKKE MÅ bruke alle pengene fordi om vi har satt dem av til dette. Og glemte å si at bryllups reisa er innregnet i disse pengene. Og jeg har all respet for dere som synes at dette er mye penger, MEN vi har bestemt at vi vil prioritere sånn som dette. Vi vil gjöre det sånn fordi vi ikke kommer fra samme land og det er viktig for oss at vår familie og venner kan tilbringe tid sammen da dette ikke skjer så ofte og ikke alle kjenner hverandre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå