*Kristin25Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒskrållan* Skrevet 8. februar 2008 #26 Skrevet 8. februar 2008 Glemte å si at det er en merkelig trend at alle dere som synes at dette er mye penger og vi fortelle oss hvor tåpelig og vildt det er er ANONYME!! hvorfor kan dere ikke stå for det om dere mener det? Bare lurer?
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2008 #27 Skrevet 8. februar 2008 man gifter seg jo ikke akkuratt hver dag da og alle vil jo ha det på sin måte:) dere som er så negative er bare misunnelige... det er jeg også he he men kan jo ikke klage på hva andre vil gjøre for seg selv... syns det er kjempe koselig att man kan gjøre sånn... Stå på og kose dere masse på den store dagen til dere alle:) gleder meg til min dag kommer;):)
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2008 #28 Skrevet 8. februar 2008 Nei, vet du hva! Om jeg er aldri så anonym, så er misunnelig i alle fall så langt fra sannheten som det er mulig å komme! Noe så latterlig som å sløse bort mange hundretusen kroner på et sivilt bryllup, ja det nærmer seg vel årets norske flause, tror jeg. Man bør minst være adelig for å bruke slike summer, og siden vi ikke har adel i Norge da, så er summene som presenteres helt meningsløse. Greit nok at folk vil ha et skikkelig bryllup, men det trenger faktisk ikke å koste så mye penger. Når man gjør sånt, så betyr det rett og slett at man har for mye penger - for jeg går da virkelig ut fra at folk som bruker så mye penger på bryllup, ikke kan bruke annet enn sine egne penger, eller så betyr da at man ikke har økonomisk snøring i det hele tatt. Ala Luksusfellen... Så skjær ikke alle over en kam, du anonyme 8. febr. kl 17.08, du har jo ikke peiling på hva alle andre anonyme står for!
*Kristin25Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒskrållan* Skrevet 8. februar 2008 #29 Skrevet 8. februar 2008 Ja det er helt klart at vi ikke har adel i Norge men folk kan vel tjene penger fordi om? Vi har som sagt satt dette som absolutt høyeste pris. blir det bare 100 000 bruker vi det. Men at jeg eller andre her inne er en deltager kandidat til luksusfellen synes jeg var litt på kanten. Du vet jo faktisk ingenting om noen sin økonomiske situasjon. Og om du vil sitte der å kalle oss for årets flause så må du gjerne det.... det bryr meg ikke så mye hva andre synes... Hvertfall når de ikke kan stå for det, da blir det nemlig ikke en sakelig diskusjon men dritt sakking i mine øyne... og vi er da ikke "unger" eller? Så jeg bruker mine penger som jeg vil... og jeg tar meg råd til det jeg vil...
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2008 #30 Skrevet 8. februar 2008 Var ikke meningen og skjære noen under noen kam, kom kanskje litt feil ut... Vi får alle bare bruke de pengene vi vil, vi som bruker lite penger får en like bra dag som de som bruker masse penger.. Vi får alle en koselig dag:)
art Skrevet 8. februar 2008 #31 Skrevet 8. februar 2008 Til Kristin23; Beklager at jeg var frekk i innlegget mitt fra igår, jeg har jo virkelig ikke noe med hvordan dere skaffer dere de 350 tusen kronene, legger meg flat! Men synes fortsatt det er et vilt beløp da;) Men planene høres jo virkelig flotte ut og jeg skjønner jo selvfølgelig at det koster å ha et sånt opplegg! Sorry!
Mamma for 3<3 Skrevet 28. februar 2008 #32 Skrevet 28. februar 2008 Vi gifter oss om 2 mnd og regner med å bruke ca 30.000. Da er vi ca 75 til koldtbord, skreddersydd brydekjole, hår, brudepikekjoler,dress, lokale,mat,kaker,transport,sang i kirken,fotograf og blomster medregnet. Er helt sikkert noe jeg har glemt, men trur vi skal klare det for den summen. Vi sparer ikke på noe, men er heldige å kjenne folk som gjør at vi får feks mat og bilder og bryllupskake litt billigere. Vil bare informere om at det er mulig å ha et fint bryllupp uten så mange nuller bak!
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2008 #33 Skrevet 29. februar 2008 Vi regner med å bruke mellom 150.000 & 200.000. Syns det er en helt latterlig sum jeg også, men når vi skal ha det på et hotell så koster det ca 1200 pr. kuvert. Vi skal være 65 mennesker. Når vi regner inn brudekjole, sjakett til mannen, blomster, brudeukett, bryllupskake, nattmat, fri bar, jordbær & sprudlevann som velkomst, DJ, invitasjoner, brudesuite, sminke, båttur (det koster faktisk bare 4000,- å leie den båten i 3 timer), fotograf osv osv, blir det faktisk så dyrt... Fikk sjokk da jeg regnet sammen, men vi har faktisk prøvd å spare på endel steder, har ei venninne som skal sette opp håret mitt gratis, har folk til å bake kaker, låner transport fra kirken av noen vi kjenner, låner smoking til sønnen vår av noen kjente osv... Det blir FORT dyrt aallikevel altså!!!
lillebie på`n igjen Skrevet 29. februar 2008 #34 Skrevet 29. februar 2008 ca 140 000 kr . vi er 48 til middag og noen kaffe gjester! sykt dyrt altså!!
Gjest Skrevet 29. februar 2008 #35 Skrevet 29. februar 2008 vi kommer faktisk ned i så lite som 15-20 000 for 40 middagsgjester + 30 til kaffe. Masse gode venner og familie som hjelper til med alt, eks: hjemmebakt bryllupskake, fotografen er pappa, jeg lager blomsteroppsatser selv, pappa tilbereder maten, mamma og svigermor baker, venninner av mamma serverer, fin bil til kirke har vi selv, venninne som er frisør, sminken legger jeg selv, kjolen syr kjæresten til svigerfar, lokalet leier vi billig av en kjenning, maten får jeg kjøpt fra storkjøkken (koldtbord) ++ takkekort lager vi selv, forstørring av brudebilde: 10 kr (allfoto, første forstørring koster bare 10 kr). Mange plasser man kan spare uten at det blir et kjipt bryllup. Vi er enda unge og har masse annet å bruke penger på, og vil derfor spare mest mulig. Hadde vi hatt råd og ikke hadde noe annet å prioritere i økonomien så kunne jeg også godt tenkt meg å bruke masse masse penger på bryllupet mitt. Skjønner dere godt, jeg, dere som har råd til å slå på stortromma. Det blir en uforglemmelig fest:) Men i all diskusjonen her inne, la oss ikke glemme meningen med denne dagen; nemlig å forenes med den du elsker og skal leve resten av ditt liv sammen med. Jeg syns bryllupet må konsentreres rundt det. Jeg gleder meg i alle fall noe veldig Lykke til til dere alle <3
knupsi Skrevet 29. februar 2008 #36 Skrevet 29. februar 2008 25 000 på oss. 35 til middag og festen. Er lett å spare, bare å bestille et samfunnshus, kjøpe brukt kjole og bestille buffet.
mom-to-be Skrevet 29. februar 2008 #37 Skrevet 29. februar 2008 Først må jeg si at hva et bryllup koster, kommer an på hva denne dagen faktisk betyr for den enkelte og kan vel egentlig ikke sammenlignes. Det er også urolig stor forskjell på pris ut ifra om du bor i en stor by (f.eks Oslo, Trondheim etc) eller om du bor på et mindre sted. Prisen pr kuvert er nok det dobbelte for samme meny i Oslo i forhold til f.eks på Oppdal (BARE eksempel!). Det med bryllup er også viktigere for enkelte enn andre. Enkelte vil bare bli gift og ønsker å gjøre det enklest mulig, mens andre har drømt om denne dagen siden de var små piker og ønsker å gjøre mest mulig ut av den. En annen ting er at vi alle er forskjellige mennesker også. Noen av oss handler alle klær på Cubus og er fornøyde med det, mens andre av oss prioriterer å bruker penger på designerklær og merker som Ricco Vero, Hugo Boss og Calvin Klein. Tilslutt kommer folk fra forskjellige kår, har forskjellige inntekter og forskjellige summer i sparepenger på konto. Dette vil selvfølgelig gjenspeiles i bryllupet, så hvorfor dømme hverandre på grunnlag av prioriteringer? Det blir jo det samme som å se ned på hverandre på grunn av klær osv, altså barneskolen om igjen. Til Kristin over her vil jeg vare si: Syns du er kjempe heldig som har ressurser til å bruke så mye på bryllupet ditt! Hadde jeg hatt muligheten ville jeg ha gjort det samme. Å som svar på spørsmålet til HI, vårt bryllup kommer nok på over 100 000 hvis jeg skal regne med bryllupsreise. Men må legge til at vi skal ha det på et mindre sted, skulle vi hatt det i oslo hadde vi nok måttet betale det dobbelte pr kuvert, Lykke til til alle sammen, uansett pris er jeg sikker på at alle får den fineste dagen i sitt liv for nettopp dem!
sæsti & sebbe Skrevet 29. februar 2008 #38 Skrevet 29. februar 2008 Kaster meg på deg, mom-to-be, fantastisk skrevet og jeg er helt enig!!
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2008 #39 Skrevet 29. februar 2008 Men hvordan finansierer dere drømme bryllupet da?? Har dere vunnet i lotto kanskje?? hehe..
mom-to-be Skrevet 29. februar 2008 #40 Skrevet 29. februar 2008 Hvis det var meg du spurte, så kan jeg svare følgende: Akkurat drømmebryllup blir det vel ikke, men vi skal nok få en fantastisk dag til tross for at ikke absolutt alt kan være akkurat sånn som jeg drømmer om. Økonomien setter selvfølgelig begrensninger. Vi skal ikke låne eller noe sånn for å få råd til bryllupet vårt, og finansierer det ved hjelp av vår vanlige inntenkt. Når man begynner over et år i forveien og planlegge og tar utgifter litt etterhvert, så slipper man å få hele regninga i fanget på en gang. Ellers setter vi av en liten sum hver mnd, tenkt til den store dagen. Jeg vet også at mine foreldre har tenkt å gi oss 10 000, og regner med at vi får ca det samme fra andre kanten. Lotto tipper vi ikke engang! Det tar ikke jeg meg råd til, syns det er skikkelig dyrt når man ikke vinner uansett. Mine foreldre har tippet samme kupongene i 30år og har aldri vunnet noe vesentlig sum. Hadde jeg hatt alle pengene de har brukt på lotto hadde jeg ikke behøvd å bekymre meg for hvordan jeg skal finansiere bryllupet, det er sikkert! :-)
brooklyn Skrevet 1. mars 2008 #41 Skrevet 1. mars 2008 vi brukte nærmere 90 000 kroner, og det var vel verdt hver eneste krone. Vi fikk blomsteroppsatser og bordpynt av min mor og min far, vi fikk svenskesmuglet vin og 10 000 fra mine svigerforeldre, pluss at mamma tok regningen for innerduken vi hadde i teltet. Vi fikk alt slik vi hadde ønsket oss, med hagebryllup hos mamma og pappa, telt, fri bar, dj, tapas, hele pakken. Det ble dyrere enn vi hadde trodd, men det var verdt hver krone. Kjære kristin over her, pengene dine er dine egne, du bruker dem som du vil, og jeg tror dere og alle gjestene deres får en vidunderlig miniferiebryllup! Håper det blir alt dere håper! Alle velger selv hvordan de bruker pengene sine! Sådesså!
*Kristin25Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒskrållan* Skrevet 2. mars 2008 #42 Skrevet 2. mars 2008 Tusen takk for stötten jenter:):) Ja alle bruker sine egene penger som de vil. Uansett om man har arvet,tjent,vunnet i lotto eller hva som helst. Jeg er helt sikker på at uansett hvor mye/lite penger man bruker på bryllupet vil det bli den beste dagen for alle her inne. Og ja, folk tjener forskjellig og prioriterer forskjellig. Og til dere som synes jeg er helt hul i hodet som bruker så mye penger,så kan jeg kanskje holde med om det. Men det er mine penger og min dag:):) Og da velger jeg rett og slett å väre litt "hul i hodet" denne ene dagen i mitt liv!!!!
Gjest Skrevet 2. mars 2008 #43 Skrevet 2. mars 2008 enig med deg, kristin, og hvis man tenker seg om; hvis pengene ikke hadde gått til bryllup, hva hadde de gått til da? Hadde de gått til noe annet som kunne samle hele familien og vennegjengen til festlig samvær? neppe.. det er en stor dag, og jeg mener at å kritisere hverandre for hvor mye penger vi vil bruke, er helt absurd. Vi er forskjellige, ferdig med det. Håper uansett at alle får en superfantastisk dag, og at kjærligheten varer livet ut, det er det som er det viktigste;) Masse gode klemmer;)
Vannmann35 Skrevet 2. mars 2008 #44 Skrevet 2. mars 2008 He, he - det med at kjærligheten varer livet ut er jo vesentlig. Har jobbet i advokatfirma og hørt om saker hvor partene fortsatt betaler ned på bryllupet etter skilsmissen... Tragiske greier! Regner med å bruke max 60.000 Kr for bryllup med 55 gjester - da sparer vi ikke på noe og får det akkurat slik vi vil :-)
makatty Skrevet 2. mars 2008 #45 Skrevet 2. mars 2008 Hei satt å leste alle svarene. Må si det er mye forskjellig. Jeg har ingen aning hvor mye vårt bryllyp vil koste. Men så veldig dyrt blir det ikke. Vi skal ha det hos familie på en stor gård. billig catering men sykt god og mye mat. Men sier det igjen som jeg ofte har sagt til andre, snakk om penger kan være vanskelig. Alltid noen som synes det ene eller det andre. Synd at det skal bli krangling av penger la folk bruke så mye de klarer og har muligheten til. Vi vil heller bruke pengene på barn, hus, bil og reiser. Håper dere alle får et fantastisk bryllup uansett pengebruk!!!!
Eline på vei med nummer to Skrevet 9. mars 2008 #46 Skrevet 9. mars 2008 Vi inviterer 90+ gjester, skal ha buffet (delvis catering, delvis lage selv), godt med drikke, fri bar, band, fotograf etc og har vel innsett at vi kommer til å slite med å komme under 6-sifret. Har foreløpig budsjettert med 110.000 (forferdelig å se tallet på plass men..), men håper vi kommer oss under det tallet Ca tall: Leie av sted: 12.000 Mat/drikke/bryllupskake/kaffe avec: 53.000 Alkohol til festen: 8000 Musikk: 7000 Fotograf: 5200 Trykksaker/dekorasjon: 5800 Frisør/blomster/sminke: 6100 Klær/sko/tilbehør til begge: 17.000 Hotellrom: 2200 Har tenkt å ha en 3-dagers light, dvs grilling i hagen dagen før og restekalas dagen derpå (mest for de tilreisende)... Ikke er bryllupsreise eller gifteringene inkludert heller, men det er mest fordi bryllupsreisa skal være en tur på fjellet som ikke vil koste allverdens, og fordi broren min skal designe og lage ringene slik at jeg ikke vet hvor mye de ender på Synes hver og en skal kunne bruke så mye en måtte ønske på et bryllup, men må innrømme at jeg før jeg begynte å planlegge selv syntes det ville være mer enn nok med 50.000 - men det baller på seg når lokale koster en formue og man har endel ønsker... Jaja, vi skal bare gifte oss en gang Ang hvordan man får råd til det: vi sparer selv, men vil få noe tilskudd fra foreldrene våre, men vi planlegger ikke dyrere bryllup enn at vi klarer å betale alt selv om vi trenger det.
hebbe lille, fødeklar Skrevet 10. mars 2008 #47 Skrevet 10. mars 2008 vi skal ha bryllupet på hotell, ca 50 gjester. har laget budsjett hele veien,og er oppe i 122000. jeg skjønner ikke hvordan jeg får det til. men er ikke villig å ta bort noe:) dette er uten bryllupsreise.. håper det blir verdt pengene:)
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #48 Skrevet 10. mars 2008 ca 100 000.mye penger for en dag,men det skjer vel bare en gang i livet
Tomtetroll Skrevet 11. mars 2008 #49 Skrevet 11. mars 2008 35.000 med lokale, mat, kake, kjole, dress og alt.
*Rutletutt* Skrevet 11. mars 2008 #50 Skrevet 11. mars 2008 Syns det høres ut som om dere får et flott bryllup, *Kristin23* Mye penger, ja - men har dere råd til det og vil dere bruke pengene på det ser jeg ikke noe galt i det;o) Hvorfor ikke få en opplevelse ut av pengene i stede for bare ting...? ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå