Stolt Mamma™-1jente og 1gutt!! Skrevet 27. januar 2008 #51 Skrevet 27. januar 2008 For en debatt dette utviklet seg til... Dere som påstår at tillab henger ut HI fra BIM: Hva driver dere med nå da? Går til angrep på henne fordi hun prøver å skape debatt. Og dere som mener dette ikke er uthenging, men en debatt rundt ett tema: Da er det jo strengt talt ikke nødvendig å trekke inn innlegget fra BIM da. Kunne heller lagt frem ett "tilfeldig" eksempel uten å linke til en tråd? Bare noen tanker fra en trøtt gravid surpomp som snart tar kvelden ! =)
Gjest Skrevet 27. januar 2008 #52 Skrevet 27. januar 2008 Helt greit det... Vedkommende er forøvrig anonym, så det er ikke akkurat som at jeg kunne sendt henne en PM, og nå har du lagt det ut i den andre tråden så da er vel det i boks. Og ja, i konsekvens handler det om henne, men på ulik linje enn BiM, fodi der har folk benyttet seg av anledningen til personangrep. Noe som igrunn har ødelagt hele debatten, også for HI vil jeg tro.
Gjest Skrevet 27. januar 2008 #53 Skrevet 27. januar 2008 Det kunne jeg ha gjort Stolt mamma, men da hadde mange gått glipp av bakgrunnen også... Synes det er greit med linken jeg, slik at man faktisk vet hva det handler om når man går inn i en debatt... Og jeg er jo her, og tåler det, at man ikke ser selv at stein i glasshus er fint når man da angriper meg i stedet, nei det får så være...
candyland Skrevet 27. januar 2008 #54 Skrevet 27. januar 2008 uavhengig av hva en kan forvente å få av økonomisk støtte og hjelp o.l. så skriver jeg ihvertfal under på at nav er talentløse..... aldri vært borti noen andre arbeidsplasser, hvor de lyger, roter, blander sammen, glemmer og snakker motsatt av hverandre.... ååååh, kjenner jeg blir irritert bare av å tenke på de idiotene jeg har snakka med der....!!!!
Ikkelektuell Skrevet 27. januar 2008 #55 Skrevet 27. januar 2008 Hva fikk deg til å tro at folk ikke ville gå til angrep på hennes person dersom du la det inn her? Jeg har sett minst én som brukte ordene "bortskjemte drittunge" eller noe i den dur. Og du behøvde vel ikke sende PM - det funket fint å bare skrive et innlegg på tråden det gjaldt... Hva ville du egentlig oppnå med dette?
TrustNoOne (but Me) Skrevet 27. januar 2008 #56 Skrevet 27. januar 2008 Oi oi oi, glasshus....for et gullkorn.
Ikkelektuell Skrevet 27. januar 2008 #57 Skrevet 27. januar 2008 Kjære vene. Jeg angriper ikke deg jo ikke bare fordi jeg lurer på hva som får deg til å mene at det ikke er ufint å gjøre det du gjorde her.
Gjest Skrevet 27. januar 2008 #58 Skrevet 27. januar 2008 Ja, det er godt mulig det er EN (av noen og femti innlegg) hvor akkurat det er blitt nevnt, mot ca halvparten på BiM.. Det ER ikke noen (utover da evt denne ene du nevner her) som har gått til angrep på hennes person, kanskje fordi mange i denne debatten har skjønt hva en debatt er. Det er en diskusjon rundt et tema. Det er forøvrig også det jeg ville oppnå, debatt, diskusjon. Har du ikke fått med deg det ennå så tror jeg kanskje du skal lese en gang til. Du trenger ikke å gå ut av tema og diskutere noenting helt annet fordi du ikke har (giddet?) lese hele diskusjonen. Og det er nå et innlegg til om dette temaet, ang engangsstønaden. Så jeg har jo oppnådd debatt rundt temaene her.
Ikkelektuell Skrevet 27. januar 2008 #59 Skrevet 27. januar 2008 Du har tydeligvis forstått hva en debatt defineres som, men det er ikke dermed sagt at du kan starte debatter på hvilket grunnlag som helst. For at en god debatt skal finne sted så bør det faktisk foreligge enkelte premisser, og et innlegg kopiert fra en kontroversiell tråd uten at forfatteren vet det eller har gitt tillatelse til det, er faktisk det motsatte av et slikt premiss. Det virker som om du la innlegget inn hit bare for å si "dø, se på den teite berta her'a", og de dårlige unnskyldningene du kommer med understøtter den teorien. Dersom du virkelig ville starte en seriøs debatt så ville du lagt andre premisser for den, og tatt et mer generelt eksempel.
Ikkelektuell Skrevet 27. januar 2008 #60 Skrevet 27. januar 2008 Jeg scrollet nedover i tråden, og det er tydelig at du ikke vet hva som definerer et personangrep. "Hun skulle ikke fått hjelp med den innstillingen" er eksempel på et slikt. Jeg kan sikkert finne flere. Poenget er at det er tydelig hvorfor du startet denne tråden, og det involverte ikke noe om å diskutere engangsstønad på generelt grunnlag. Snarere la du alt til rette for drittslenging om forfatteren av innlegget du la inn. Modent, altså.
Gjest Skrevet 27. januar 2008 #61 Skrevet 27. januar 2008 At det virker sånn på deg får være din sak, jeg har redegjort for mitt ståted. At jeg synes jenta er teit eller dum eller tilsvarende har jeg forøvrig aldri uttalt og du behøver ikke tillegge meg meninger. Jeg kunne, dersom jeg ønsket det uttalt det allerede i debatten på BiM, men hva er vitsen? Det er likevel blitt en debatt ut av det, seriøs nok også egentlig. Iallefall etter hva man kan forvente av denne typen forum. Dårlige unnskyldninger? Javel, du får som sagt synese og mene hva nå enn du vil, mine "unnskyldninger" er om ikke annet både konsekvente og muligens ikke det jeg ville definert som unnskyldninger. (og jada, jeg kan selvfølgelig den definisjonen også) Jeg kunne forøvrig latt være å nevne et eneste ord om at dette er en pågående debatt et annet sted, men jeg synes likevel at for både debattens skyld og kildens at det var rett å ta det med. Og har gjort det. Sist jeg sjekket når det kom til kilder så var ikke ting lagt ut på åpne forum som anonym kildebeskyttet og man er ei heller pliktig å spørre først, men man er pliktig å oppgi kilde.
Gjest Skrevet 27. januar 2008 #62 Skrevet 27. januar 2008 Dette innlegget er skrevet før du og jeg utvekslet noen innlegg her.
Gjest Skrevet 27. januar 2008 #63 Skrevet 27. januar 2008 Den var vel egentlig i og for seg ikke rettet til deg Zoulfire. Men de som faktisk gikk til personangrep på meg lengre oppe i tråden, fordi jeg er student.
Ikkelektuell Skrevet 27. januar 2008 #64 Skrevet 27. januar 2008 Sv: Talentløse NAV NYTT 20:45 27.01.2008 Når du bruker en annen persons situasjon som utgangspunkt for debatten så ender det jo nødvendigvis opp med å handle om henne. At du legger det ut her uten at vedkommende vet om det er jo i beste fall en smule spesielt. Jeg har gitt beskjed på den andre tråden. Bærkorg Måkeskrik
Gjest Skrevet 27. januar 2008 #65 Skrevet 27. januar 2008 Ja, den var nå iallefall ikke tiltenkt deg:) Men la deg gjerne berøre av den og se hvor DET bryr meg. (og beklager omleggelsen i tone, jeg liker å diksutere tema ikke piss, så nå finner jeg noe annet å diskutere, noe som holder seg sånn halvveis til tema.)
Ikkelektuell Skrevet 27. januar 2008 #66 Skrevet 27. januar 2008 Man har skrevne lover, og så har man uskrevne regler, eller folkeskikk, om du vil.
Gjest Skrevet 27. januar 2008 #67 Skrevet 27. januar 2008 Jeg synes det er veldig trist at jenter i en slik situasjon ikke får bedre hjelp en det de får. Hun trenger en egen sosionom oppnevnt, som kan støtte henne i møte med forskjellige instanser. Hun burde f.eks fått vite på forhånd dette med engangsstønaden ville medføre at andre ting fallt bort (Helt vanvittig forresten...) Da kunne hun ha fått den utbetalt senere, noe som ville lønnet seg for henne. Hun burde få hjelp i budsjettering og planlegging. Selvsagt bør NAV hjelpe henne med bolig der hun har sitt nettverk! Man ønsker jo, også samfunnsøkonomisk, at dette skal bli en suksesshistorie, og ikke en evig ond sirkel både for mor og barn.Kommunal bolig er jo ikke eneste muligheten- hun kan da få hjelp til å leie privat, med løfte om leiestønad. Jenta har kanskje hatt urealistiske forventninger, men det unnskylder ikke vårt dårlige system. I så altfor mange tilfeller bare plastrer man litt over sårene, istedet for å gi folk de verktøyene som skal til for å klare seg selv...
Ikkelektuell Skrevet 27. januar 2008 #68 Skrevet 27. januar 2008 Hvorvidt det er brukelig fremgangsmåte du har brukt for å starte debatten blir uunngåelig en del av tema når du har valgt å gjøre det slik du har.
Gjest Skrevet 27. januar 2008 #69 Skrevet 27. januar 2008 Hvis man på død og liv må være vanskelig så er det klart det, men da er det jo merkelig at veldig mange andre har greid å diskutere tema og du ikke greier å gi slipp på akkurat den biten. Sånn. Ferdig.
Gjest Skrevet 27. januar 2008 #70 Skrevet 27. januar 2008 Selv om jeg ikke skulle svare mer får jeg gjøre det likevel. Et godt innlegg som tar for seg flere av aspektene jeg ville frem til. På den ene siden iallefall. (så er det sagt for de som mener jeg er ondskapen selv, igjen)
Ikkelektuell Skrevet 27. januar 2008 #71 Skrevet 27. januar 2008 He, he. Du har selv lagt premissene for debatten, og om du vil kalle meg vanskelig fordi jeg diskuterer ut fra det, så får det stå for din regning. Bottom line is, tillab, at du kan ikke starte en debatt med utgangspunkt i en helt konkret situasjon og forvente deg at folk skal diskutere på generelt grunnlag. Du kan helt sikkert, som meg, se at de fleste innleggene her dreier seg om denne jenta og hva hun eventuelt burde foreta seg og forvente. Du må være relativt lite oppegående for ikke å forvente dette når du legger ut noe slikt.
bixit Skrevet 28. januar 2008 #72 Skrevet 28. januar 2008 Dette var ufint gjort. Rett og slett lavmåls.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå