Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

nå har jeg bare lest beg, kontantstøtten er god å ha, jeg er utdannet hjelpepleier, men det er jo kjempe vanskelig å få fast jobb, er heldig vist en får 40% eller ekstravakter, jeg vet det er mitt valg. mens sambo jobber i offshore å tjener 30-40 tusen mnd. dom regel i offshore så er det 2 uker ute å 4 uker hjemme, som sambo sier så får han 1 mnd hjemme hver tur da trenger han ikke permisjon i tillegg.

barna har godt av at en av oss er hjemme, også senere også, kommer hjem til ferdig middag, mamma hjelper med lekser, kjører på fritidsaktiviteter tiller opp på fotball kamper osv, men skulle jeg vært i jobb og sambo hjemme hadde vi aldri klart det. synes at dette burde vi som foreldre velgt selv og ikke de på stortinget som tjener 1,5 mill i året og vel så det, som kan bet rekninger uansett, kjøpe va de vil til å med få biler sm vi skattebetalere har betalt for.

kjenner jeg blir irritert, jeg har vært så heldig å hatt mamma hjemme i 18 år, kun pappa som har jobber, pga mye bedre betalt jobb, men han kom alltid hjem kl.16. vi har alltid hatt noen der å fått hjelp til det som måtte renges og den samme tryggheten vil jeg gi mine barn, kanskje ikke akkuratt i 18 år men noen år framover.

å det med bbh plass er tull, hvertfall her er nesten ingen som får plass, ikke nok bbh i det hele tatt. så det hadde aldri gått, skulle jeg fått bbh måtte jeg vell kjørt i 45 min vekk fra mitt bosted. sambo her sier at alle burde fått valgt selv etter forholdene;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ei veninne som er lege.Da barna var 6mnd overtok faren permisjonen.I begynnelsen nøt faren å ha fri men etter hvert så ble det for slitsomt for han.Det ble mye styr og uregelmessighet når det gjaldt melka og som han sier idag så var det noe han manglet når de var under året.Idag angrer de bittert på at de gjorde det slik og hvis de får en til så kan en bare glemme at han blir lenger hjemme enn 6 uker.

Den gangen hadde de ikkje noe valg og er begge idag sterkt imot antydningene om at far absolut bør ta mer perm for å være med barna sine!!

Vi har en fantastisk ordning idag som eg er stolt av og takknemlig for og mener familer må klare å gjøre denne fordelingen sjøl av foreldrepermisjonen!!!

Min mann er ihvertfall mye med barna selv om han ikkje er hjemme med de på dagtid og vi trives svært godt slik vi har det!!

Skrevet

Skal dem kutte i kontantstøtta for å gi dem 3 mnd til far, vi har allerde dem ukene med permisjon. Bare att 3 mnd ikke er lovpålagt far da.

Det koster også staten masse for hvert barn i barnehage, mye mere enn kontantsøtte for dem som er hjemme å motar det.

Er så lei att staten skal leke politi å bestemme over oss. Selvfølgelig har barn gått av å gå i barnehage, men husk kontantsøtten varer ikke lenger enn til barnet er 3 år.

Liker ikke att staten skal pålegge fedre å være hjemme i 3 mnd ikke alle fedre som ønsker å være hjemme så lenge, gi dem heller 3 mnd ekstra på dagens permison istedenfor. Så slipper kansje dem barna som har fedre som ikke ønsker å være hjemme i 3 mnd, å begynne i barnhage når man er knappe 7 mnd eller noe sånt.

Typisk staten å gi med den ene hånda å ta med den andre.

Skrevet

At noen i det hele tatt kan stemme SV...!!

Nei, stem borgelig ved neste valg dere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...