Monique72 Skrevet 26. januar 2008 #51 Skrevet 26. januar 2008 Det er vel strengt tatt ikke LIKE nødvendig med hull i ørene, som å ta vaksiner da. Jeg ville ikke tatt hull i ørene på barnet mitt. Altfor glad i dem til det.
mine små alver... Skrevet 26. januar 2008 #52 Skrevet 26. januar 2008 nei, det er ikke like viktig men det var du som sa du ikke ville påføre barnet ditt smert med vilje.... Og du er litt trangsynt!!! Jeg elsker jenta mi mer enn noe annet jeg. Faktisk så mye at hun fikk gull øredobber i 1 års gave!!!
mine små alver... Skrevet 26. januar 2008 #54 Skrevet 26. januar 2008 jepp:) Og hver eneste gang hun får nye... =)
Smånetta 14.mai Skrevet 26. januar 2008 #55 Skrevet 26. januar 2008 Forestiller meg at det er litt unødvendig. Fikk selv hull i ørene først da jeg gikk i niende. Det samme gjaldt venninna mi. Vi gikk sammen til frisøren og holdt hverandre i hånda. Jeg måtte gjøre det først, for hun feiga ut. Nå bruker jeg øredobber en gang i året eller tre... Har en gutt i senga på rommet sitt og en gutt i magen, men hadde jeg hatt jente, ville jeg bedt henne vente til hun var stor jente. Har mye allergi i familien og det er delvis derfor. Men mest ser jeg ikke poenget. Legger ikke merke til om de har hull i ørene eller ikke. Sånne nydelige små unger trenger liksom ikke pynt.
snart 3barnsmor <3<3<3 Skrevet 26. januar 2008 #56 Skrevet 26. januar 2008 i dag har jeg 8 hull i ørene, min samboer har 3 hull. vi bestemte begge selv når vi ville ha de. (tror jeg gikk i 4 klasse da jeg fikk de først) vi er da blitt enige om vi vente til h*n kommer og spør selv. fordet om det e kanskje litt vondt, synes jeg det er noe med selve opplevelsen vis man kan si de slik:D
☆Lady Ma Ma☆m/påfyll:) Skrevet 26. januar 2008 #57 Skrevet 26. januar 2008 hmmm,jeg må bare si at jeg synes det er fint og kanskje litt søtt på små barn men kunne aldri gjort det mot mine egne selv om jeg ikke har fått enda vet jeg det,vil heller vente til de evt kommer og spør selv.' Som du over her sa så må jeg si meg litt enig med 3 års grense på og ta hull i ørene er skummelt med tanke på infeksjoner osv
Gulp Skrevet 27. januar 2008 #58 Skrevet 27. januar 2008 Ville aldri ha tatt hull i ørene på en baby, syns det virker ganske fjollete. De er jo så søte uten, kan ikke helt se vitsen. Vet ikke hvilken "aldersgrense" jeg ville satt, men heller mot ca 10-12.
Lanfear86 *23uker på vei* Skrevet 27. januar 2008 #60 Skrevet 27. januar 2008 Vi har sånn ca 240 nervepunkter i øret alene. Og de sitter overalt i øret, og ikke kun i brusken.
Beibi82 Skrevet 27. januar 2008 #61 Skrevet 27. januar 2008 Datteren min får hull når hun ber om det selv, ikke før.
☆Lady Ma Ma☆m/påfyll:) Skrevet 27. januar 2008 #62 Skrevet 27. januar 2008 hmmm,mente ikke at det var greitog ta hull i ørene da men bedre og sette en minste aldersgrense på det siden det er så mange som velger og ta det på de små. En tre åring klarer hvertfall og si nei i verste tilfelle selv om de ikke akkurat er modne da heller.Hvis du skjønner...
Rebekka82FØDEKLAR:) Skrevet 27. januar 2008 #64 Skrevet 27. januar 2008 Nå har jeg fortsatt mitt første barn i magen, men hvis det blir ei jente, tror ikke jeg at jeg blir den som foreslår for henne at hun skal ta hull i ørene. Blir bare glad så lenge hun ikke begynner å mase om det, og når den dagen kommer får jeg se hva vi bestemmer oss for. Jeg synes ikke noe om at de får hull i ørene når de er så små. Jeg husker godt at jeg fikk hull i ørene. Tror jeg var seks eller syv. Maste ikke noe særlig tror jeg. Synes også det er godt gjort at mamma syntes det var greit, pappa ja, men mamma har vært såpass streng på andre ting. Men jeg fikk iallefall lov. Tror det var en sånn "bølge" da. Kan hende de var redde jeg skulle føle meg utenfor, vet ikke. Ble kjempe plaget med infeksjon og vondt, selv om jeg var flink til å rense og mamma hjalp meg. Men, husker godt de som ikke fikk lov til å ta hull i ørene: De gjorde det på hverandre med skitne nåler selv. Så da får min jente - om det blir det, heller ta hull hos noen som er profesjonell når tiden kommer at hun begynner å mase om dette.
NormaJean Skrevet 27. januar 2008 #65 Skrevet 27. januar 2008 en skrev lenger opp at: Jeg elsker jenta mi mer enn noe annet jeg. Faktisk så mye at hun fikk gull øredobber i 1 års gave!!! wow, jeg visste ikke at kjærligheten til ett barn blir målt i penger og gull!
Fruen i huset Skrevet 27. januar 2008 #66 Skrevet 27. januar 2008 Jeg synes det er dritharry med smykker på små barn. Kjenner ei som har ei jente på 4 år med nydelige, naturlige krøller, men mor bruker rettetang på den lille!! WHoooT liksom? Synes de skal være naturlige så lenge som mulig,jeg...
mine små alver... Skrevet 27. januar 2008 #67 Skrevet 27. januar 2008 hehehe-..det var kødd da anoona. Ble bare lettere provosert når en påstår at jeg ikke er glad i jenta mi.
Patetica fåkksi Skrevet 27. januar 2008 #68 Skrevet 27. januar 2008 I Spania, der jeg bor, er det helt vanlig at jentebabyr får hull i øra innen noen dager bare- alle tror derfor at min datter er gutt selv om hun går med kjole, for alle jenter har hull i øra.
sekstisjuer Skrevet 27. januar 2008 #69 Skrevet 27. januar 2008 Jeg ville aldri funnet på å ta hull i ørene på en ettåring. Eldste jenta var ni år da hun maste om å få ta hull i ørene. Vi prøvde å drøye det noen måneder til på grunn av allergi. I dag er hun 16 og plages til tider med mye verk der hullene er. Jente nr. to er bare 15 mnd, og jeg håper at hun blir riktig "gammel" før hun maser om hull i ørene, da vi har mye allergi på begge sider. Selv plages jeg også med verk, og kan kun bruke to par øredobber uten at jeg verker. En gang jeg var hos frisøren min var jeg vitne til ei jente som hyla og skreik etter at det ene hullet var satt. Mora til jenta ble skikkelig sint og tvang jentungen til å gjennomføre det neste hullet også. Ble ikke det en traumatisk opplevelse for jenta så vet ikke jeg. Aldri i verden om jeg ville tvunget barna mine til sånt. En kinesolog jeg kjenner sier at kroppen husker all smerte den har blitt påført.
Athene75 Skrevet 27. januar 2008 #70 Skrevet 27. januar 2008 Jeg fikk hull i ørene når jeg var 9 år og synes det er tidlig nok. Jeg har også problemer med at jeg kun tåler gull i ørene.
mai mammaen til to Skrevet 27. januar 2008 #71 Skrevet 27. januar 2008 Eg har planlagt å vente til hun spørr selv.. hun er nå 20 mnd og har de siste ukene spurt meg to tre ganger om å få øredobber..oh hull i ørene.. men eg tror vi venter til hun er 3 år eller noe sånt. for hun kommer til å dra dem ut heletiden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå