Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

slår et slag for lier kommune jeg da. 30 minutter med tog til Oslo, 15 minutter med bil til Asker, 40 min til Oslo og 10 minutter til Drammen. Grønt og friskt og sånn passende boligpriser.

Som flere nevner (Har selv bodd i Oslo, flyttet når vi fikk barn) kan det ofte ta like lang tid å dra på tvers innad i Oslo med buss/t-bane og diverse som å bo i utkanten og ta tog/buss inn.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns på en måte det er fint at du tør å innrømme at du er skeptisk, jeg, Super-nanny, selv om det er veldig fjernt fra min tenkemåte.

Vi bor på Tøyen, indre øst, og kunne ikke bodd bedre. Både barna og de voksne i barnehagen har alle mulige hudfarger, men det opplever vi som bare positivt - de er kjempeflinke! Og barna får høre musikk og smake på mat fra hele verden, helt supert. Har Tøyenparken (og botanisk hage) og en liten økologisk barnebondegård rett i nærheten. Men mer utearealer rett utenfor døra skulle jeg gjerne hatt..

I de fleste bydeler er det ulike områder, så det er vanskelig å si noe helt generelt. Likevel, det er nok noen av bydelene i ytre øst (alna, stovner) som er preget av at de fleste der har lavere sosial status, det inkluderer dessverre mange innvandrere.

Personlig ville jeg holdt meg unna vestkanten. Dyrt og mange som er altfor opptatt av det materielle.

Kjenner flere som bor med barn på Bøler, det er et sted jeg kan anbefale. Ikke av de dyreste og rett ved Østmarka :) Vil anbefale stedene som ligger nedover langs Østmarka, jeg! Langs linje 3 og 4 med t-banen østover ;)

Velkommen til Oslo! Du skal se at du kommer til å trives kjempegodt her etterhvert!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...