Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #26 Skrevet 23. januar 2008 man anbefales å ikke lese sånt i løpet av en graviditet
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #27 Skrevet 23. januar 2008 Røyk så mye dere bare vil, men ikke hjemme hos meg! røyk er en uting og om en garviditet ikke klarer å få en til å slutte å røyke, så er det ingenting som klarer å få deg til å slutte, jeg er selv ikke røyker og hater røyk og lukten men jeg gir da blanke i om du røyker! Vi er da voksene mensker som selv bestemmer! Jeg har spist Aral feta ost 2 ganger
lanoforliten Skrevet 23. januar 2008 #28 Skrevet 23. januar 2008 All ære til de som slutter, og de som ikke slutter må bare forsvare seg alt det de vil, alle vet at det fryktelig skadelig og røykere må bare vende seg til å bli uglesett. Vi er i 2007, og opplyste om farene som aldri før! Jeg kommer aldri, ALDRI til å få sympati for de som røyker. Jeg blir helt kvalm av sånn egoisme!!!!! For det er akkurat det det er.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #29 Skrevet 23. januar 2008 syns dere er helt syke i hodet som røyker i svangerskapet,jeg mistet i uke 24,og jeg gjorde alt rett....jeg blir så jävla sint når jeg ser kvinner gravide og med mage stå og røke,får lust og ta den j*vla cigaretten og trykke den i trynet på dere....
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #30 Skrevet 23. januar 2008 Enig med deg!!! Selv har jeg røyka fast i 10 år, men dagen jeg fant ut at jeg var gravid var det brått slutt. Selv er jeg daglig røyksjuk og skulle gjerne tatt en blås - men tenker på at fosteret mitt ikke har godt av det. Selv røykte min mor underveis i svangerskapet, som kan ha medført at jeg har fått astma og allergiplager. Så jeg har ingen forståelse eller sympati for at "mor stresser"og finner på dårlige unnskyldninger for å ta seg en røyk, når magen vokser. MEN- for all del- ta deg en røyk med din samvittighet ovenfor barnet ditt! Og ikke skyld på andre enn deg selv dersom barnet tar skade av det etterpå!
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #31 Skrevet 23. januar 2008 Jeg kan ikke forstå at det skal være noe problem å slutte....det er trossalt ditt eget barn det gjelder- og barna bør komme foran alt annet! Hva om du ikke "klarer" å slutte før barnet er født? Et barn fortjener bedre enn å måtte tåle den kvalme lukta fra mammaen sin....og om du skal amme.....tenk på hva ungen får i seg! Greit at man lever i et samfunn hvor det er mye som kan være skadelig for både den ene og det andre..men man kan nå hvertfall prøve å gjøre det beste ut av det....ved nettopp å prøve å unngå det man VET er skadelig.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #32 Skrevet 23. januar 2008 fy faen for en gjeng med sutre huer, kan ikke folk bare få gjøre som de vil??? ingen andre har en forbanna ting med det... Hadde det vært bevist at alle som røyker får syke barn, ja da skulle jeg trodd det, og sluttet på dagen, av alle jeg kjenner som har barn, er det 10stk som røykte hele svangerskapet og 2 som ikke røykte, alle de som røykte har fått friske og raske barn, men de to som ikke røykte har syke barn, dene ene en hjertefeil, og den andre, har ekstrem astma... Det er så forbanna sykt at dere skal si, at alle som røyker skader barna sine, det er faktisk ikke sant... blir så forbanna... Hva med alle dere som hiver innpå med sukker, brus sjokoloade, tror dere det er bra for barnet???? noen kan bli dårlig av det å.... tenk dere om før dere dømmer andre...
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #33 Skrevet 23. januar 2008 du er ju helt fjern?prøver du å si at de som røyker får friskere barn en vi som ikke røyker....va røyker du egentligen?,kan ju ikke bare vanligt røyk du får i deg..... jeg står ikke i veien for deg...du kan røyke hur mye du vil,syns synd på din bebis. ska vi tenke oss for innen vi dømmer andre,du dømmer ju de som spiser brus og snop din idiot....ha ha ha ha du måste vara mongolid om du mener at de er like skadligt å spise litt snop som de er å røyke.... jeg er bare trist for deg.....du kan ikke vare så gammel....ikke når du tenker som en fjortis....
Gjest Skrevet 23. januar 2008 #34 Skrevet 23. januar 2008 Næmmen...Er ikke dette et innlegg som hører hjemme på røykedebatten eller??Bare spørr...Siden salamien ikke hører hjemme på 1tri!!!(?)
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #35 Skrevet 23. januar 2008 va for noe? hvem er du? og va har salami me dette å gjøre?
Gjest Skrevet 23. januar 2008 #36 Skrevet 23. januar 2008 Et røyke innlegg har vell like lite på 2.tri å gjøre som en diskusjon om salami på 1.tri ikke har noe der å gjøre?Vi tok imot anmodningen å avslutta den diskusjonen der inne,da burde vell det samme gjelde her.....??Eller?? Hvem er du da,anonym??
lanoforliten Skrevet 23. januar 2008 #37 Skrevet 23. januar 2008 Se hvor mange svar hovedinnlegger har fått, det sier vel litt mer om røyken enn salamien!!!??? Ser det er mange som sluttet ved positiv test, dere er alle kjempefinke!!! Det står det respekt av!!! Tenk hadde alle vært like flinke...
Gjest Skrevet 23. januar 2008 #38 Skrevet 23. januar 2008 Ja det er helt fantastisk er det ikke??Er det det som er poenget eller?Nei faktiskt ikke....Bryr meg ikke om hvem som røyker eller tar seg en skive med salami til frokost,men hvor det faktisk diskuteres..Skal man få hue kappa av inne på 1 tri over en salami tråd så synes jeg ikke en røyke tråd har noe her inne å gjøre heller!!!
lillespiren2:) Skrevet 23. januar 2008 #40 Skrevet 23. januar 2008 Skjønner at folk blir provosert av røykere, og er nok av den som irriterer meg over det selv, dere som røyker forstår vel hvorfor vi gjør det?? Og dere veit hvor skadelig røyken er??
Figa *Fødeklar* Skrevet 23. januar 2008 #41 Skrevet 23. januar 2008 Jeg vet godt at det er kjempe vanskelig å slutte å røyke. Selv sluttet jeg på dagen jeg fant ut at jeg var gravid, men har vært helt sinnsykt røykesugen i perioder. Hvis du ikke klarer å slutte, så er det jo hvertfall kjempe bra at du kutter ned og har som mål å slutte en dag. Men du kan ikke på noen som helst måte forsvare at du røyker. Når du skriver at det gikk bra med deg og søsteren din i magen til din mor, viser jo dette at du bagatelliserer det å røyke under svangerskapet. Som sagt er det veldig bra at du har klart å kutte ned og det kan du være stolt av. Men du må ikke uskadeliggjøre det å røyke av den grunn. Lykke til med røykeslutten da.
mirius Skrevet 23. januar 2008 #42 Skrevet 23. januar 2008 Er helt helt enig med deg. Jeg røyker desverre også. Hvert drag jeg tar gjør at det knyter seg litt i meg, den samvittigheten. . Selvfølgelig vet man at det KAN være skadelig. Slikt som alkohol,medisiner,feit mat og annet KAN være skadelig for et barn da man aldri kan vite eksakt hva som KAN skje dersom, om og hvis!! Skjønner at ikke- røkere blir forbannet av å se gravide røyke, men å regelrett beskylde oss for å nesten være barnemishandlere er sterke ord. Vi elsker også våre barn, både fødte og ufødte av hele vårt hjerte, men desverre har vi en "last" her i livet og jeg tipper "nesten" alle en eller flere ganger tenker på å slutte under graviditeten.. Men ikke vær hoverende, det er ingen tjent med!
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #43 Skrevet 23. januar 2008 jeg røyker, om noen komenterer det så er det deres problem, det er mitt valg, ingen andres.... folk som har så vanvittig stor trang til å kommentere røykere, må ha svært lite å bedrive tiden med... Hvofor gidder dere å henge dere opp i ting dere ikke har noe med?????? og ingenting dere sier hjelper, jeg blir bare mer provosert....
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 23. januar 2008 #44 Skrevet 23. januar 2008 Så klart, men er det din unge vi har i magen da??? Fei for din egen dør!
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 23. januar 2008 #45 Skrevet 23. januar 2008 KAn ikke du heller la være å lese denne tråden da om den irriterer deg så fryktelig?
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #46 Skrevet 23. januar 2008 Tirilill Det er ikke lenger ditt liv og ditt valg når du er gravid og velger å røyke. Det er barnet ditt sin helse og liv. Det du prøver å si er at en gravid ikke har noe liv? Hvordan skal barnet overleve om mor stryker med? Dette var en jævli dårlig setning! Den beste forutsettningen for et barn er å ikke bli produsert, alle som blir gravide er noen store EGOISTER! Og det er noe vi alle vet.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #47 Skrevet 23. januar 2008 Helt enig med deg HI, kunne ikke skrevet det bedre selv!
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 23. januar 2008 #48 Skrevet 23. januar 2008 Denne var altså ment til anonym 11.08.
>>>>>>m<<<<<< Skrevet 23. januar 2008 #49 Skrevet 23. januar 2008 Signerer MorCathy og applauderer tankemåten hennes. Det er SLIK vi får sunne og friske barn! Med en god innstilling til livet, gjøre det beste vi kan og for all del ikke stresse med unødvendigheter. Man bør leve godt med seg selv, barnet i magen og med de valgene man tar -uansett hva andre måtte mene om det :-)
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #50 Skrevet 23. januar 2008 Du sier du ikke ble skada av at moren din røyka da hun gikk gravid med deg..heh...det innlegget her beviser vel det motsatte!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå