Gå til innhold

Til dere som klager på oss røykere.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg lest gud vet hvor mange innlegg der andre idiotforklarer røykere. Har ikke brydd meg så masse om det hittil for jeg er fullstendig klar over hvor farlig det er og så videre men nå føler jeg at jeg må få legge inn litt forsvar også....

Det er masse som er farlig under en graviditet. Røyk, alkohol, spise for mye, spise feil mat, kattesand og så videre. Den listen er laaaang.

Jeg må innrømme det at jeg selv røyker selv om jeg er gravid. Røyker mye mindre og håper på å klare å slutte innefor en snar fremtid.

Min mor røyket under hele svangerskapet med både meg og mine 2 søsken og det er ingen av oss som har tatt skade av det.

Kjenner også mange andre som har gjort det samme og det har også gått bra.

Selv så fikk jeg faktisk beskjed av legen at det var bedre å trappe ned over tid enn å bråslutte for barnet har heller ikke bra av at mor får skikkelige problemer både psykiskt og fyskisk.

Selvfølgelig vet jeg at røyk er skadelig men jeg er så lei av alle som hele tiden angriper oss røykere med innlegg hit og dit.

Vi er ikke idioter. Vi skjønner at det er skadelig og vi vet at vi ikke burde røyke og de fleste får sikkert dårlig samvittighet over det men for gud skyld finn på noe annet å gjøre med tiden deres enn å bare klage på oss.

Vi er vel alle sammen voksne mennesker og i steden for å klage på hverandre om alt mellom himmel så burde vi heller støtte hverandre.

Vi har alle her inne en ting til felles og dette skal være et koselig sted, så meg med flere hadde sikkert satt pris på hvis vi kunne blitt litt hyggeligere mot/med hverandre.

Regner med at jeg får masse dritt tilbake igjen men for de som føler for å komme det: Be my guest.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Svarer til deg som jeg har svart på et slikt innlegg tidligere. Jeg blir kjempeirritert (!!!) når jeg ser gravide røyke. Men kommenterer det ikke, fordi røykere i dag helt sikkert er like opplyste mennesker som de som ikke røyker.

Jeg passer på meg selv og mitt svangerskap, så får alle andre passe på seg selv.

Du trenger ikke stå skolerett for folk her på BIM, og ingen her inne har myndighet til å stille deg som røyker til veggs heller. Men kommentarer vil du nok få, siden du velger å skrive innlegget. Sånn er det jo her, og man kan jo velge å la være om man ikke vil :)

Skrevet

Hvis du har skjønt at det er så skadelig og at du ikke burde gjøre det, så skjønner jeg ikke hvorfor du fortsetter!

Hilsen ei som har røyka i mange år, men sa brått stopp da jeg ble gravid! Det er et valg vi tar!

Lykke til videre i graviditeten!

Skrevet

Synes du kan spare deg å legge inn slike innlegg. Kan du ikke bare ha røykinga for deg selv? Virker som du har et behov for å legge ut at DU synes det er greit og alle de det har gått bra med.

Skrevet

Jeg skjønner at folk blir irritert men poenget er at folk kan spare seg for kommentarene sine.

Sånn som du skriver så kommenterer du det ikke og det er bra.

Jeg også irriterer meg på masse ulike ting men jeg springer ikke rundt å klager på det/dem hele tiden av den grunnen.

Jeg skulle ønske at jeg hadde klart å bråslutte men desverre så klarte jeg ikke det. Beundrer alle som klarte det. Tar virkelig av meg hatten for dem.

Skrevet

Hei...

Jeg er enig med HI. Jeg røyker også. Jeg har gitt opp det med å prøve å "forsvare" røykingen. Jeg vet selv akkurat hvor mye jeg røyker, at røyk er farlig, at jeg burde slutte og jeg vet hvorfor jeg ikke har sluttet enda. Men jeg gidder ikke å sitte her og forklare disse ikke-røykerne hvorfor jeg ikke har sluttet, ei heller hvor mye jeg røyker pr. dag. Og det gidder jeg ikke fordi det er MIN sak, ingen andres!

Vi er alle individer og gjør alle det vi mener er best i en hver situasjon. Bedre kan ingen gjøre det, spør du meg.

Skrevet

når dere ikke gidder å bry dere om fosteret i magen under røyking, hvorfor gidder dere å henge dere opp i hva andre folk mener???

det er synd att dere ikke klarer å slutte å røyke, for mange her har røkt i mange år å klarte å slutte på dagen, det går på viljen å innstillingen i hodet, jeg var selv røyker, men stumpa siggen når det var en blå strek på testen.

er 23 uker på vei å fortsatt skikkelig røyksjuk, men jeg holder meg for barnet mitt, jeg gjør alt for barnet mitt, å han skal slippe å få den gifta ufrivillig i seg...

dette er ett valg dere tar, ikke barnet deres!!!!

å når du i det hele tatt gidder å lage en slik tråd, når vi har vært uten røyketråd i lange tider, så ber du om folks irritasjon å kommentarer.

jeg blir irrrrrrritert når jeg ser ei dame som er tydelig gravid å tenner seg en røyk, men jeg holder kommentarene for meg selv, jeg tenker på barnet ikke dama!!!!

Skrevet

Grunnen til at jeg la ut denne tråden er fordi det ligger ute en ny tråd fra noen som klager på oss røykere. Kan hun så kan vel jeg.....

Skrevet

si heller meninga di på hennes tråd da, isteden for å starte en helt ny....

men du skal vel ha en helt egen tråd!

Skrevet

når du HI, i det hele tatt nevner at det gikk bra med deg og søsteren din selv om din mor røykte under svangerskapet faller innlegget ditt direkte på stengrunn for min del. Du har tydeligvis IKKE skjønt det...og beklager å måtte si det, men jeg ser på deg som en taper.

Skrevet

Røykere i svangerskap er noen egoistiske jævler som driter i barnet sitt. REN EGOISME.

Hilsen ei som sluttet på DAGEN da hun bestemte seg for å bli gravid med første og sluttet på DAGEN da hun oppdaget at hun var 4 uker på vei med nr 2. Man gjør det for BARNET sitt. Det er så utrolig PATETISK å høre at dere ikke klarer å slutte.... Om dere ikke klarer å gjøre DET for barnet deres, hvorfor ta sjangsen på å få barn i det hele tatt???? TENKT på alt som kan gå galt og skje med barnet??? Are you kidding me??? Dere får bli så sur som dere bare vil på meg men jeg syns dere er EGOISTER....

Og gidder ikke være anonym. Står for det jeg mener, så får dere syns hva dere vil om meg...(dere vet jo hva jeg syns om dere....)

Skrevet

Til HI. Jo - du er nok litt idiot når du velger å røyke når du er gravid og vet om alle farene med det. Men dette er et valg du har tatt og da får du stå for det uansett konsekvenser det vil få senere. Ikke bortforklare det med "at det gikk bra for den og den". Det vil mest sannsynlig gå bra for deg også - og det håper jeg virkelig for ditt barns skyld.

Lykke til og jeg håper du klarer å trappe ned enda mer.

Skrevet

Sier meg enig med sperminated over..

Når du kan si det gikk bra med deg og søskene dine selv om moren din røyka har du tydeligvis ikke skjønt noe!

Men det er vel din måte og rettferdiggjøre røykinga på!

Håper du klarer å slutte!

Skrevet

...eller kanskje det nettopp er FORDI moren din røykte under svangerskapet at du ikke skjønner problemet, hehe...;)

Skrevet

Kjære gravide røykende mamma

Det er ikke lenger ditt liv og ditt valg når du er gravid og velger å røyke. Det er barnet ditt sin helse og liv.

Jeg har hørt mange "fine" unnskyldninger fra mine venninner som var røykende gravide.

" det er jo så fint å få små barn" og "pytt pytt så lenge mor har det bra har barnet det"

Den ene fikk to barn som veide bare 3000 til termin, den andre løsnet morkaken på 3 av hennes barn. De overlevde , men det var bare flaks. hvor de ene barnet fikk en lettere hjene skade.

Begge to skylder på helt andre ting enn røyken, men den kan faktisk ha vært årsaken.

Ei venninne av mamma røyka også hele svangerskapet sitt og der løsnet hele morkaken og barnet død. Hun måtte føde det dødt.

Man kan si at det ikke behøver å være røyken, men tør man virkelig ta sjangsen!!!???

Jeg valgte å slutte å røyke med en gang vi starte med prøvingen.

Det gjelder andre enn deg sjøl. Når man velger å sett barn til verden må man gi det de alle beste forutsettninger.

Håper du slutter å røyke i dag!

Skrevet

Jeg kjenner flere som har røyka under svangerskapet, og ingen av de har fått barn som har tatt skade av det...

De har hatt vanlig fødselsvekt og ingen sykdommer.. Og jeg tror ikke det bare går på flaks...

Min mor røyka når hun gikk gravid med meg, jeg veide 3600 gr når jeg ble født, og er frisk og rask..

Min mor røyka IKKE når hun gikk gravid med min bror, han veide 2300 gr, født 1 mnd for tidlig og har en medfødt hjertefeil...

Jeg tror sånt er litt tilfeldig også jeg...

Og bare for å få med det, jeg røyker ikke.. Er bare drittlei det med at "alle som røyker får et barn som kommer til å ha et helseproblem"

Skrevet

Og du har selvfølgelig sett bildene av barna inne i magen som krymper seg når det kommer røyk? Vi fikk disse bildene vist på videregående. jeg sluttet på dagen jeg fikk vite jeg var gravid. Vi er forskjellige, Du kan like gjerne røyke inne i samme rom som babyen når den kommer ut også da. Og det gjør du sikkert ikke. Jeg ville i allefall ikke vært stolt av at jeg røyka, og lagt ut en beskyttelses tråd her inne. Det går ikke utover oss, eller deg..(du skader deg jo frivillig) men det går utover den lille i magen. Og han får ikke noe valg.

Skrevet

Skam dere som røyker under sv.skapet.. usj noe så jævla kvalmt..!!! blir så forbanna på slike mennesker som ikke viser hensyn til barnet de bærer på!!!

Jeg har røyka i mange år, slutta på dagen når jeg ble gravid....

At dere ikke klarer å slutte er bare TULL, alle klarer å slutte... Dere vil bare ikkje slutte med røyken!!!!!!!!

Skrevet

Jeg har et vennepar som fikk nå rundt juletider. De har kritisert min røyking opp og ned . Men hvem får en kolikkunge og en unge som muligens er døv?? Akkuratt de som faktisk satt og fortalte meg at ungen min vil bli syk.

Jeg skulle gjerne klart å slutte, men akkuratt nå klarer jeg ikke. Så klapp for alle dere som har klart det.

Men som alt annet så er det forskjeller på folk. Jeg tenker masse på barnet mitt og elsker det høyt.Og derfor tar jeg meg heller en røyk når jeg trenger det enn å utsette han for stress. noe som er enda verre enn røyken.

Skal også tippe at 65 % i hvertfall her inne drakk alkohol før de fikk en positiv GARANTERT. Og etter å sett på bildene til endel her vet jeg også at det er mye overvektige jenter her inne, som også ikke er bra for et barn og et svangerskap.

Og alle dere som har bil . fylle bensin er farlig også, gasser som ikke bare pustes inn men trekker inn i huden.

Vi utsetter alle barna for farer , nå og senere i livet. Nesten egoistisk å sette barn til verden med all den elendigheta på jord. Men man velger å gjøre det også. Av egoistiske grunner.

Skrevet

Til HI... hahaha, dette ba du om, de fleste her inne har ikke stort annet å gjøre på om dagen enn og engasjere seg noe helt volsomt i hva alle andre gjør,

Selv synes jeg brennende engasjemang er en flott ting!! det kunne dog kansje vært rettet mot litt andre ting innimellom:)

Personlig er jeg mye mer opptatt av fks, gatebarn i russland, hvor seks år gamle jentunger bor i kloakken og prostituerer seg...

Jeg sluttet selv og røyke da jeg oppdaget graviditeten, jeg drikker ikke alkohol, jeg spiser ikke spekemat osv i det uendelige... men det er bare fordi jeg ikke tør og ta sjansen.. mest sannsynlig går det meste helt utmerket bra, men at det kan være farlig og en sjanse du tar, vel det vet du nok like godt som jeg. Som det voksne og godt opplyste mennesket du antakelig er vet du hva du risikerer så godt som noen og heldigvis kan myndige mennesker i dette landet ta sine egne valg!

For noen er det enkelt og slutte og for andre er det vanskeligere..

Det jeg vil si til deg er som følger: Jeg gir en f%#%.. i hva du gjør:) Når du legger inn en slik tråd har du egentlig bedt om pepper, men det skjer viktigere ting i denne verden en hvem som røyker og hvem som ikke gjør det:)

Så for mitt vedkommende kan du gjøre hva pokker du vil!

Og til dere andre..

Siden dere har så utrolig mye oppdemmet engasjemang og energi,

vil jeg gjerne opplyse om at bare her i norge begås det enorme, alvorlige, og graverende synder mot barn hver eneste dag!

Tiden og energien deres kunne kommet veldig mye bedre til nytte, i arbeid med og avdekke og forhindre alvorlige overgrep mot barn, røyking eller ikke røyking er flisespikkeri!! Det finnes langt mer alvorlige ting og engasjere seg i, også her til lands.

Bruk litt tid, litt insats og et par kalorier på og finne en organisasjon eller lignende som virkelig har bruk for din omtanke for både fødte og ufødte barn.

Hilsen en som jobber for barnevernet og engasjerer seg i litt større ting!!

Skrevet

er helt enig med HI at andre ikke skal bry seg om det, MEN det jeg ikke skjønner er at folk som er gravide ikke er flau for å stå å røyke offentlig, når dere vet at folk ser ned på det! jeg røyket fram til jeg fikk posetiv test ( en røyk når testen var posetiv pga sjokket) men etter det slutta jeg, å har ikke angret ett sekund, sambo sluttet med meg, å økonomien vår er tydlig forandret etter dette! å vi lukter mye bedre, helsen er mye bedre og dt beste av alt er at vi vet at barnet vårt ikke får i seg giftige stoffer.

skal ikke skjule at jeg savner røyken mye, men jeg har mitt eget eksempel på at røyk skader fosteret.

i fjor hadde jeg 2 venner som gikk gravide, den ene røyka, den andre sluttet, ungen til hun som ikke røyker har vært frisk hele tiden og ikke vært syk en enste gang, mens barnet til hun som røyket er syk hele tiden!!!!

så ett forslag til dere gravide som røyker, HVORFOR IKKE BARE RØYKE DER INGEN SER DERE OM DERE ABSOLUT MÅ RØYKE?? SÅ SLIPPER DERE AT FOLK KOMMENTERER DERE!

Skrevet

Jeg har en fast mening på at alle bør passe på seg selv og sitt, feie for egen dør først, ikke kaste sten i glasshus osv..

INGEN av oss har noe med hvem som røyker, hverken med eller uten barn i magen. Vi kan selv syns hva vi vil, men står vi så fjellstøtt i eget virke at vi virkelig KAN kommentere det eller kritisere det som så mange gjør?

Kaffe ....skadelig for barnet

Te... skadelig for barnet

Brus... sjokolade, sukker, rødvin, vann, grønnsaker, frukt, ferdig tilbredt mat, riktig mat, riktig sammensatt mat, fisk, kjøtt, frisk luft, mosjon, tunge løft, høye heler kan føre til feil belastning på bekken/rygg som fører til utfordringer for mor som smitter over på barnet... tenke positivt...

Listen er svært lang dere...

Det kan ikke stikkes under en stol at alt dette er vanskelig å forholde seg til, men vi alle prøver så godt vi kan.

En jordmor på jobben min uttalte engang til en pasient:

"hadde man visst at man nærmest kan sidestille en røyk med 3 kopper kaffe, så hadde kanskje pipa fått en annen låt" ...uten at hun forsvarer røykere ELLER kaffedrikkere..

Hele poenget her gikk til at så godt som INGEN kritiserer en som drikker en kanne kaffe eller to hver dag, men nåde den som tar seg en røyk eller to...

Røykere er egoister...

Røykere ditt og røykere datt...

Hva med feks sjokolade, brus, sukker?

De barna blir født overvektige med store ubrukelige fettreserver og med gode foutsetninger for hjertesykdommer, fedme og diabetes...

Hvor er negativiteten over de mødrene?

Nei, dere...

Svangerskap skal være en glad, lystig og positiv periode av livene våres med masse positive tanker og glade dager.

Ikke la oss forsure noens svangerskap med egen dømming...

Jeg forsvarer ikke røykere, sjokoladespisere eller kaffedrikkere eller andre, jeg mener at vi alle får stå for det vi selv gjør.

Kan du med hånda på hjertet si at du følger ALLE anbefalninger og fører ett 100% perfekt sammensatt svangerskap... heia deg...

...vi andre må bare prøve å kutte ned på det som er feil og øke det som er riktig... Og være fornøyd med ALT som går i positiv retning.

Selv er jeg meget vel fornøyd med at jeg har klart å kutte ut morgenkaffen og middagskaffen fra 2 kopper til bare en kopp.

Heia meg!!!! :)

Det er ikke bra nok, beste er å droppe den helt, men .... bedre enn ingenting og jeg sier meg fornøyd med det.

Jeg ble forferdelig stresset i kroppen de dagene jeg ikke tok kaffen og avgjorde at det var bedre for barnet at vi tok en kaffe...tross alt.

Støtt heller opp om oss som har noen laster vi sliter med...

Ikke fordøm oss, det mener jeg bestemt at vi klarer fint selv..

Noen er perfekte, det vet vi.. men vi vet også at det er veldig enkelt å sitte gjemt bak et nick og en skjerm og ytre både det ene og det andre i sin egen favør over hvor perfekt man er... mens sannheten kan være en helt annen... uten at dette er å fremsette beskyldninger overfor noen her inne, det er bare et faktum.

Dette ble langt, og det er jo egentlig helt feil innlegg under feil overskrift...

Jeg er ikke blant de som klager på røykere, fordi jeg ikke kan kaste sten i glasshus, er dessverre ikke perfekt.... men jeg følte likevel at innlegget passet her.

Fortell meg heller hvordan jeg kan få en start på dagen uten kaffen istedet for å fortelle meg hvor DUM jeg er.... for DET vet jeg allerede, men jeg klarer ikke gjøre noe med det...

Jeg gjør bare så godt jeg kan og det burde være godt nok for de fleste...

...jeg svømmer 3 ganger i uka :)

oppveier det for kaffe etter middagen tro....?

Stå på alle sammen!

Vi gjør en knakandes flott jobb både med og uten laster.

Skrevet

Kjære Hi, nå er jeg ikke selv røyker og er for så vidt enig i at en bør slutte å røyke når en er gravid.

Men, jeg syntes allikevel at innlegget ditt var bra. Jeg tror at ros for at dere klarer å trappe ned har større effekt enn denne "heksejakten" som mange her inne holder på med.

Det er greit å ytre sine meninger, men å si at de som røyker ikke bryr seg om fosteret sitt, at de er egoistiske, osv. blir rett og slett for dumt. Jeg lurer på om de med hånden på hjertet selv kan si at de unngår alt som kan være skadelig for fosteret, det tviler jeg på.

Jeg ønsker deg Hi lykke til videre, bra at du har klart å trappe ned, stå på videre og hvem vet, kanskje du også klarer å slutte en dag :-D

Skrevet

Jeg har röyket siden jeg var 13 aar, er naa 26 aar, med en gang jeg fikk vite at jeg var gravid saa er det faktisk ikke lenger opp til meg aa bestemme aa fortsette aa röyke, da har man et ansvar, man har blitt gravid og da utsetter man ikke det lille barnet med livsfarig röyk. Er det noen som tenker paa at pappaen til det lille barnet ogsaa bestemmer, jeg hadde aldri latt mannen min röyke om det var de som maatte baere frem vaart barn. ALDRI! Jeg har fortsatt lyst til aa röyke, tenker paa röyken hver eneste dag, men jeg gaar aldri saa langt til at jeg kan gjöre alle disse tingene:

1: gaa i butikken aa be om en pakke röyk

2: aapne pakken og saa ta ut en röyk

3: legge den til munnen og tenne lighteren..

Det jeg vil frem til er at det er faktisk mye man maa gaa gjennom för man bestemmer seg for alikevel aa ta den röyken. Og hvordan kan man klare aa gaa igjennom svangerskapet med konstant daarlig samvittighet, for det haaper jeg jammen dere som röyker med barn i magen har, og blir barnet födt for tidlig saa hadde jeg lagt skylden paa meg selv for det om jeg röyket under svangerskapet. Nei, det hadde vaert alltfor töft aa leve med det.

Hilsen en som savner röyken hver eneste dag, men som ikke er dum nok til aa gjöre noe som bevisst skader barnet i magen min.

Skrevet

Hei,

Jeg vil bare anbefale å lese "Endelig ikkerøyker for kvinner". Det gjorde jeg, var livredd for å ikke klare å slutte, men når boka var ferdig var det ikke noe problem. Leste den selv etter anbefaling fra andre. Jeg var sånn at jeg ikke kunne "la vær" å røyke en dag, da ble jeg hissig som fy og klarte ikke konsentrere meg. Kan ikke forklare hvordan boka virker det, og vil ikke formane, men jeg vil virkelig anbefale den hvis du ønsker å slutte. Ønsker deg lykke til! (ps: en av reglene er at nedtrapping IKKE funker, det gir bare større betydning til de sigarettene du faktisk unner deg!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...