Gå til innhold

nokon som har unga no som sitte framovervendt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei ikke enig, min må gjerne sitte vondt i stolen, det skader han ikke, jeg vil heller ha han sittende på den sikreste måten mulig.

Har forresten sett testresultater fra kollisjoner som har vært så kraftige at barnets hode har blitt skilt fra kroppen. Nei, min skal sitte bakovervendt:P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et så lite barn sitter ikke vondt når de sitter bakovervendt. Det er bare tøv! Kjenner jeg blir irritert bare av å lese påstanden, da har du ikke prøvd forskjellige bakovervendte seter. Hvilken bil har du? Vet om de som får plass til bakovervendt sete i Peugot 306, Nissan Micra, Honda Jazz, VW Polo så da må man ha en meget liten bil om man ikke får det til med et barn.

Uansett hva slags grunner man har så er ingen av disse små barnas skjellet eller muskler i stand til å takle påkjenningen ved en frontkollisjon.

Dette har ingenting med synsing å gjøre, men tyngdekraft og fysiske lover, som ingen av oss er hevet over.

Skrevet

Enig med EnMamma, jeg har hts besafe combi bakovervendt i nissan micra:) Kan du ha mindre?;)

Skrevet

hehe,nei KAN nok ikkje ha mindre bil du:p har polo, men d e ikkje at bilen e liden, eg får faktisk ikkje selen rondt bilsete:O forover..d e jo ganske spesielt, å har vert hos naf å sjekka d..menmen, sånn e nå d..Sånn gjør nå hvertfall me d...ha en fin dag alle, å kjør me vett:)

Skrevet

måtte bare legga t at i min goe lille bil får me både vogn, baby og hund så ikkje d d står på :-D

Skrevet

vi snudde gutten vår da han var 15 mnd . det pga han satt og skrek og strakte hodet sitt utfor kanten for å se fram .

gikk en runde med oss selv og fant ut at det var trygt å snu han .mht hodete utfor kanten og hyling som distraherte fører av bil.(selen var ikke løst men fikk hodet fram allikavel, 3 ganger kom han seg til og med utav selen og den er stram)nå sitter han som en konge i framovervendt recaro young sport sete.

nå skal jenta vår overta setet etter storebror (be safe izi kid kombi)og hun blir montert bakovervendt så får vi se hvordan det går , har planer om å la hun sitte bakovervendt lenge og det er 2 kg til hun kan sitte framovervendt uansett (10 mnd)

dere som har barna framovervendt , vet at dere har det og syns det er ok og det gjør jeg også :-)

ikke ta til dere alle negative ting mht framovervendt

Skrevet

Må bare si at det selges mye på markedet som ikke er bra, de selger det fordi di tjener penger på det, og de driter vell i om de lurer folk til å bruke seter som ikke er bra, så lenge de tjener penger på det..

Jeg har alltid kjøpt seter på godkjente forhandlere, der er de kurset til å vite hva som er best..

Og hadde ungen min vært helt umulig i bil, så hadde jeg prøvd på mange andre lønsinger først:

-sete som han kommer høyere opp i..

-attraktive leker

og faktisk (noe jeg egentlig er i mot, men av to onder...) så hadde jeg koblet ut airbagen fremme og hatt barnet bakovervendt fremme ved siden av..

Hadde aldri hatt samvittighet til å hatt barnet forovervendt fra de er så små...

Skrevet

Du anonym som brukte recaro young sport, er du fornøyd med det sete? og når begynte du å bruke det? vi har lyst på det, har recaro baby sete nå, og har vært fornøyd med det, men han er snart for stor. Og til hun som skrev under meg lenger opp her ang hode til barnet ettersom åssen de sitter så vet jeg dette. men det hjelper ikke oss når han sitter å lener hode fremover hele tida, da vil hode hans slenge uansett.

Skrevet

At han lener hodet forover har ingenting å si for sikkerheten. Har spurt trygg trafikk spesielt om dette, da min også gjør det. Det er sikrest å sitte bakovervendt.

Skrevet

Nei, sier ikke det, men han vil få den ekstra slengen med hode... Hadde vi hatt plass og mulighet hadde jeg fortsatt hatt han bakover, men vil tro det er bedre han sitter fremover og sikra, enn ingenting...

Skrevet

det vil du tro ja:P men det er bare tull for å si det rett ut:P

Skrevet

Det er ikke noe jeg tror, det er noe jeg vet. Bedre at han sikres i et godkjent sete, enn at han ikke har noe. Dessuten er det opp til hver og en hvordan de gjør det, jeg gjør det på denne måten, og jeg gjør fakisk ikke noe ulovlig. Og for å understreke hvor forferdelig mor jeg er: Jeg bruker våtservietter, han har sovet på eget rom i egen seng siden han var 14 dager, jeg reiste til sverige på ferie da han var 1,5 uke. Han har fått smake is, sjokolade, krem og div andre ting, til og med kuli. Vet jeg ikke er den eneste også!! Nå sier jeg meg ferdig i denne tråden, og kommer ikke til å svare mer, gidder ikke dytte denne tråden opp mer, den er endeløs, og viser bare at vi alle er forskjellige!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...