Gå til innhold

nokon som har unga no som sitte framovervendt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

snuppa vår er 8 mnd no og ho lika ikkje å sjå rett i setet!

Vil ikkje høyre om ka so er gale og sjå en video- har sett den før..

Er berre et spm om nokon gjer dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hedda sitter forovervendt. For oss var alternativet ei lita som hyler og skriker på hver eneste biltur. Vi syns det var et dårlig alternativ med tanke på sjåførens konsentrasjon, så vi vurderte at for oss er det tryggere at ho sitter rett vei.

Ho trives mye bedre i bilen nå.

Skrevet

Eldstemann satt bakfram til han var 1 1/2 år. Da var han for lang i bena til å sitte sånn. Yngstemann som er 1 år nå sitter fremdeles bakfram. Han må nok snues snart han også, fordi han snart er for lang til å sitte sånn. Svigerinna mi snudde minstejenta si da hun var 8-9 mnd gammel. Hun skrek hele tiden og likte ikke å kjøre bil. Siden det er over 1 times køring "hjem" for svigerinna mi, måtte hun snu henne. Etter hun hadde snudd henne ble jenta en helt annen å kjøre med. Nå er hun blid og liker å kjøre bil.

Skrevet

har ei som er litt over 8 mnd- driv og vurdera å snu ho- men skal først prøve å bytte sete og sette ho bakovervendt, so får vi sjå- er ho fortsatt urolig so sette eg ho rett vei.

Skrevet

Spør du meg? Hedda er litt over 11 måneder. Ho fikk den nye bilstolen til jul, men begynte å bruke den for to uker siden (ho var ikke tung nok før nå.)

Skrevet

Ikke for å blande meg, men er det ikke en fordel å følge anbefalingene fra trygg trafikk og bruksanvisning på setet? Min er alt for liten til og snues andre vei, men kommer til å følge anbefalingene når den tid kommer. Trygghet kommer først. Hvis ikke barnet vet bedre, så kan jeg ikke skjønne at dette er noe problem. Hvorfor la et lite barn bestemme, når de voksne bør vite best?

Skrevet

enig med anonym,er de voksne her som å bruke VETTET!!

Skrevet

Som sagt så snudde vi jenta vår fordi ho hylte og grein på hver eneste biltur. Et barn som skriker tar ufattelig mye konsentrasjon fra sjåføren. Og hva er mer trafikkfarlig enn en ukonsentrert sjåfør?

Derfor vurderte vi det til at for oss er det tryggere at jenta sitter fremovervendt og er fornøyd, enn at ho sitter bakovervendt og hyler.

Hadde jenta vår trivdes bakovervendt hadde vi naturligvis fortsatt å ha henne den veien. Men etter 11 måneder med grining, er bilturene blitt som et nytt liv med fremovervendt sete!

Jeg sier ikke at jeg anbefaler fremovervendt til alle og en hver, men for noen kan det faktisk være det beste!

Skrevet

Som sagt så snudde vi jenta vår fordi ho hylte og grein på hver eneste biltur. Et barn som skriker tar ufattelig mye konsentrasjon fra sjåføren. Og hva er mer trafikkfarlig enn en ukonsentrert sjåfør?

Derfor vurderte vi det til at for oss er det tryggere at jenta sitter fremovervendt og er fornøyd, enn at ho sitter bakovervendt og hyler.

Hadde jenta vår trivdes bakovervendt hadde vi naturligvis fortsatt å ha henne den veien. Men etter 11 måneder med grining, er bilturene blitt som et nytt liv med fremovervendt sete!

Jeg sier ikke at jeg anbefaler fremovervendt til alle og en hver, men for noen kan det faktisk være det beste!

Skrevet

Har du prøvd å montere et speil på seteryggen foran henne, slik at hun kan se deg?

Skrevet

Jada, vi har hatt speil siden ho ble født. Slik at ho kunne se meg, og jeg kunne se henne. Ho syns ikke bil var kult av den grunn, for å si det slik!

Skrevet

Syns det er litt rart de plutselig begynner å hyle, når de ikke vet annet. Hvis de har vært vandt til kun å sitte en vei, så er det vel ikke noe problem. Skjønner at hylende barn tar fra en konsentrasjonen, men da bør man vel kanskje finne på noe annet. Er det lov å ha barna den andre veien? Spør fordi jeg ikke vet. Min elsdte vil gjerne sitte foran, men det får han ikke lov til, fordi vi har airbag og fordi han ikke er høy nok. Vet det har kommet nye regler for bruk av pute for barn som er under en viss høyde, men vet ikke reglene for hvilken vei barna skal sitte.

Skrevet

hmmm barn undet to år blir ikke bil syke.er ikke enig uansett jeg....

Skrevet

Hva vil du frem til egentlig?

Du trenger ikke diskutere med meg om mitt barn bør sitte fremovervendt eller ikke. Vi har tatt valget ut fra vår situasjon. Ikke tro at ho sitter den veien fordi vi syns det er gøyere, vi har jo gjort det fordi det var den tryggeste løsningen for vår familie! Vi har gjort det beste vi kunne for vårt barn, kjøpt bilstolen som er tryggest og som står stødigst samtidig som jenta vår trives når vi er ute å kjører

Du får ta valget ut fra din situasjon. Har du et barn som trives med å sitte bakovervendt så misunner jeg deg det, da er det jo en enkel sak for deg å velge bilstol...

(I tillegg kan jeg jo ikke la være å kommentere at de som blir kritisert her, er de eneste som tør å skrive under med nick, de som kritiserer er som vanlig anonyme...)

Skrevet

Herregud, tror du de hadde solgt bilstoler som stod forovervendt hvis det ikke var lov?

Skrevet

e mye humbugg ute på maredet hvertfalll

Skrevet

Enig me hedda`s mamma- alle som kritisera er anonyme- feiginga

Ingen som lika å ha barna utsett for større fare enn nødvendig- eg og har prøvd me speil- funka ikkje for oss heller.

Skrevet

Jeg skjønner ikke at jeg gidder å irritere meg og svare på alle disse innleggene engang. Jeg trenger jo ikke forsvare meg overfor folk jeg ikke kjenner...

Poenget mitt var egentlig bare at for oss er den største faren i trafikken en ukonsentrert sjåfør, og den faren har vi nå eliminert bort. Og derfor mener vi at forovervendt bilstol er det tryggeste, i VÅRT tilfelle!

Skrevet

Skjønner ikke helt hvorfor du kommer med dette innlegget en gang? Har du kanskje dårlig samvittighet? Gjør for all del hva du vil, så lenge du mener det er best for dere, og for barnets sikkerhet.

Skrevet

uffda....er jo hvert vårt valg,men jeg hadde ikke helt tårt å latt jenta mi sitte framovervendt...men så vet jeg heller ikke hvordan hun blir fremover.kansje bare ta ut på små turer alene å sitte en person bak med henne....hva me sette opp dvd skjerm så kan hun se film.er jo liten,men bilder på tv e spennendes det:)

Skrevet

*ler* samme personen som sitter å moraliserer på flere innlegg her ser jeg..... har du lite å finne på? eller er det gravidhormoner?

Skrevet

Unga mine ligger i takboksen -da slipper vi å sikre de for det står ikke i lovverket at de må være sikret på utsiden av bilen! Genialt, vi sparer masse peng på bilstoler!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...