Gå til innhold

TRÅD FOR OSS SOM HAR GÅTT UT I PERMISJON OG BARE VENTER:) NOEN SOM VIL VÆRE MED??


moki, har fått sin prinsesse!

Anbefalte innlegg

Nå jenter hvordan går det med dere da?? Noe som har født, eller har noe på gang da??

 

I dag er min termin.dag, men ser ikke ut til at det store skal skje i dag heller da! Men det er klart, plutselig får man ei rie, og da er det jo igang så.... Spennende blir det iallfall!

Jordmor i går tippet jeg var igang innen to dager, men maks ei uke! Blir rart å se om hun får rett eller ei., Var ikke mer moden nå enn får ei uke siden på føden, 2 cm livmorhals, myk og sentrert, fikk inn ei finger...

 

Sovet veldig godt i natt, og håper det er kroppen sin måte å lade opp før fødselen på! Hadde vært fint om noe skjedde i dag, ellers sliter jeg ¨med barnevakt i morgen og tordag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hiver meg inn her jeg:-)

 

Har termin om 11 dager, så dere har vel født innen den tidi , men det er morsomt å "lese" om andre som går å venter...

 

Her er det ingen ting som tyder på at tassen har tenkt å komme. Så da er det bare å vente.

 

Moki- det er vel typisk at ungen kommer når du ikke har barnevakt. lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin på fredag.. med murringer, kynnere og alt som er så tror jeg stadig at fødselen er like om hjørnet, men her sitter jeg da altså ennå.. ser ikke ut til at guttungen har noe hastverk med å komme ut.. men jeg er derimot veldig utålmodig, kjenner jeg blir mektig irritert for hver melding som kommer og folk lurer på hvordan det går, om jeg har født etc. kjenner jeg venter lengst mulig med å svare, bare for å gjøre folk litt spente og urolige..hehe.. De får da selvfølgelig vite når noe skjer!!!..

 

jeg får smøre meg med tålmodighet og vente litt til ja.. prøve å nyte tiden som er da jeg bare har meg selv å tenke på og storebror er i barnehagen. kommer nok til å savne den tida når lillebror er født..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No e eg og i permisjon, første dag i dag. Om 3 uker er jeg mamma, da legen ikke vil la meg gå over grunnet stor baby...

 

28 år bor i Sandnes, 21 dager igjen til termin idag.

Samboer med herlig snill mann på 30 år.

Første barnebarn på begges sider- alle gleder seg.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To dager til termin, intet skjedd ennå.. men akkurat komme hjem fra jordmor nå- hatt modningsakkupunktur. Hun tok også vaginal us og kjente jeg hadde to cm åpning :) strippet/tøyde meg litt også, så håper dette kan resultere i noe.Hun stappet fingrene inn og sa "nå dytter jeg med fingrene på hodet til babyen" og sa det var en vannblære som lå der slik at vannet lett kunne taes hvis det trengtes. ikke vet jeg hva det betyr, men hørtes positivt ut.

hun forberedte meg på maserier/rier ikveld, men sa samtidig at det kan allikevel gå en uke til jeg føder til tross for åpning..

men sa at hun hadde strippet ei anna forrige uke som var moden med åpning og hun fødte før midnatt.. så håper dette også gjelder meg... spennede!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende da Jahoo81! Var selv hos jm på mandag, og hun også tøyde litt der nede... Mente at jeg kom til å føde innen et par dager, men jeg sitter nå her jeg da... Og ingenting på gang ennå! Men vet jo av erfaring at når det først er i gang, så vil det nok går raskt.

er like spent hver gang jeg kjenner en sterk kynner, for det er faktiskt ganske likt en rie! har født 2 ganger før, så det er iallfall min erfaring....

 

Nå er jeg LEI!!!! Er ikke vant til å gå over tiden jeg... Så tydelig at nr 3 er en "luring" som de sier!! Men ut må hun jo uansett tenker nå jeg, så får man vel bare smøre seg m tålmodighet da....SUKK!!!

 

Er forresten 1 dag OVER termin...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja tipper det kommer til å gå slik med meg også.. har mine mistanker.. har nå murringer i mage og rygg, og litt vonde kynnere, men ikke noe mer enn det jeg har hatt tidligere i grunnen.. sukk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DAG 2 PÅ OVERTID:

Mye nedtrykk og sterke kynnere, noen ganger regelmessige over noen timer.... Vondt nedover når jeg går, og har gått en ganske lang tur i formiddag. Er rastløs og vet ikke helt hva jeg skal finne på i dag. Blir at jeg sitter mye her på BIM; enda jeg strengt talt er rimelig lei.... Ikke stygt ment, men blir jo altfor mye Bimming til tider! Blir liksom så opphengt i disse sidene... Tegn på ditt og tegn på datt! Uff greit å ta en pause innimellom ja:)

Oppdatering kommer så snart føden roper på meg:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DA fikk jeg endelig tid til å komme innom her en liten tur... Nå har Markus kommet! 2. februar kom han og vi koser oss her hjemme!!noe nytt som har skjedd eller...?????

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer tessababy!!! kos dere masse!

 

Ja, termin i dag, men sitter her enda med min store feite mage.. sterkere kynnere som gir godt tak i rygg og mage, men ingenting regelmessig.. altså intet nytt.. :(

jeg har bursdag idag, så litt lettere å koble av og tenke på andre ting i grunnen..Det hadde jo vært kjekt for pjokken om han fikk sin egen bursdag og slapp å dele dagen med mamma. Men det er jo ennå mange timer igjen av døgnet 8 februar, alt kan skje- jeg er uansett klar!! .....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Gratulerer så mye med den lille babyen til tessa:)

Kos deg masse m den lille i tiden framover.

her er ting det samme, og jeg har gått til innkjøp av bringebærbladkapsler og lakrisrot-te i dag.... får å se om det kan få litt fortgang i ting. Kan iallfall ikke skade:))

Blir spennende å se om noen føder i løpet av helgen da!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Hvordan går det med dere da? er vel ikke bare jeg som fortsatt venter på overtid:..

Altså: 8 dager over i dag, og vært sånn på nippet til å starte flere ganger nå. Hatt rier i mange timer også stopper det opp igjen! frustrerende er det!! Var til kontroll på ploklinikken i går siden jeg var litt frustrert og sliten.... Lurte veldig på hvordan jenta i magen hadde det. Men alt var nå bra., fikk god oppfølging! CTG;UL og GU viste at hun har det bra, og det er det viktigste nå. Har også 2 cm åpning nå, så satser på at det starter nå snart!

Har time på sykehuset om 6 dager, og blir nok satt igang om det ikke skjer noe før det:) Altså mamma til tre om maks 6 dager!!! Jippi!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært hjemme så lenge nå at det går meg helt hus forbi at jeg faktisk kan delta på denne tråden :)

Har vært i permisjon i over en uke nå, men det er jo ikke en voldsom endring fra 100% sykemeldt akkurat...

 

Håper så veldig nå Moki, tenker masse på deg altså. Skal mobilisere alt fødestøv her og shippe mot deg, du trenger det mer enn meg nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JIPPI JEG HAR FØDT!!!!!!!!!!!!

Min lille prinsesse Elise Marie ble født fredag 15 februar kl 03.50 på Ahus, hele 10 dager etter termin-dato.

Hun er 3530 gram og 50 cm lang, og selvfølgelig verdens vakreste lille vesen:)

 

Fødselen gikk raskt og var smertefull...uten tvil! Tok 7 timer fra første rie. kom på sykehuset kl 24 og hun ble født kll 3.50...

Lykke til alle sammen, håper dere snart følger etter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!

 

Håper jeg følger etter snart, selv om jeg er forberedt på at det kan ta sin tid :P

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...